header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Jak wskazuje nazwa toru, jest on usytuowany w mieście Oschersleben, a konkretnie na obrzeżach tego leżącego we wschodnich Niemczech miasta. Jego budowę rozpoczęto w 1996 roku, a zakończono rok później. Co ciekawe, jest to dopiero trzeci w historii permanentny tor w Niemczech, po Nurburgringu i Hockenheim. Z automatu stał się on stałym punktem na mapie niemieckich serii wyścigowych, a także sporadycznie przyciąga uwagę serii międzynarodowych. Pierwsze międzynarodowe wyścigi jakie odbyły się na tym torze miały miejsce w 1998 roku - wtedy to obiekt otwierał sezon mistrzostw Formuły 3000 i FIA GT. W późniejszych latach w zamian za porzucenie toru przez te serie, na tor zawitały serie DTM oraz WTCC, a także World Superbike - jednak wizyty tych dwóch ostatnich serii były tylko chwilowe, z kolei DTM odwiedzało ten tor aż do 2016 roku. Na przestrzeni lat na Oschersleben zagościła seria ADAC GT Masters, czyli jedna z najpoważniejszych serii wyścigowej dla aut klasy GT3, a także zaczęto rozgrywać wyścig motocyklowy na dystansie 8 godzin.

Okrążenie toru rozpoczyna całkiem długa prosta, jednak wbrew pozorom nie uda się na niej pojechać z prędkością większą niż 300 km/h. Ta prosta zakończona jest ostrym hamowaniem do wolnego i ciasnego 90-stopniowego zakrętu w lewo (mapka w newsie nie uwzględnia tej modyfikacji) - na pierwszym okrążeniu można spodziewać się tem sporego zamieszania. Ten zakręt przechodzi w kolejny 90-stopniowy zakręt, tym razem w prawo, zaś ten płynnie przechodzi w długi, ale wolny nawrót. Ten wyprowadza nas na krótką prostą, która prowadzi w kolejny wolny nawrót, tym razem w lewo. Drugi sektor rozpoczyna kolejna krótka prosta, która zakończona jest sekcją trzech szybkich łuków w lewo - kluczowe jest tutaj obranie dobrej linii i utrzymanie odpowiedniej prędkości, bowiem najdrobniejszy błąd skutkuje wypadnięciem na trawę oraz w żwirowe pobocze. Trzeci z tych łuków przechodzi z kolei w kolejny już długi, wolny nawrót w prawo. Wyjście z niego jest jednak bardzo szybkie i wyprowadza na krótką prostą. Ta zakończona jest bardzo szybką i trudną szykaną prawo-lewo-prawo. Jej początek pokonuje się bez odjęcia, zaś po w trakcie pokonywania zakrętu w lewo musisz zacząć hamować, redukować biegi do trzeciego biegu i odpowiednio się ustawić do wyjścia z szykany, czyli długiego zakrętu w prawo. Na wyjściu z szykany należy uważać na tarkę, gdyż strasznie spowalnia samochód i może doprowadzić do utraty kontroli nad nim -ogólnie na tym torze tarki są bardzo zdradliwe. Jeśli jednak nie wyjechałeś na tarkę, to pokonujesz w tym momencie całkiem długą prostą, która kończy drugi sektor. Trzeci zaś zaczyna zakręt w prawo pokonywany na czwartym biegu, który przechodzi w zakręt w lewo pokonywany na trzecim. Dalej mamy szybki łuk w prawo, przed którym trzeba odrobinę zwolnić. Na wyjściu korzystamy z wjazdu do alei serwisowej i hamujemy do ostaniego zakrętu - typowego zakrętu w prawo, pokonywanego na drugim biegu. Ten wyprowadza nas na prostą startową i umożliwia rozpoczęcie kolejnego okrążenia.

Pierwsza wizyta ExtremeF1 w Niemczech miała miejsce w I sezonie, a gospodarzem wyścigu był tor Hockenheim. Zwycięstwo odniósł Markovsky, po długiej walce z TheNewRio, będącym w "świetnej" dyspozycji - "świetnej", bo po pewnym czasie wyszły na jaw nieczyste zagrywki jego oraz jego kolegi, Golda. Do tego po wyścigu kierowca Renault był bardzo niezadowolony z zachowania Marka oraz FIA - kierowca McLarena wymierzył słynny "strzał z powietrza", będący typowym przejawem niewydolności F1 Challenge, co FIA uwzględniła w rozpatrywaniu indycentu. Podium uzupełnił Szymusso, zaś czołową piątkę zamknęli Kubusa96 i Patrique - w trakcie walki tej dwójki miał miejsce słynny incydent z udziałem Adve - kierowca Jordana, jadący swój drugi wyścig w lidze, postanowił kompletnie zignorować niebieskie flagi i ostro walczył z Kubą i Patrykiem. O ile kierowca Red Bulla jakoś uniknął yeet'nięcia strzała w tył, tak kierowca Ferrari takiego szczęścia nie miał. W efekcie Adve został zawieszony "do czasu aż nie zwolni się miejsce w składzie ligi" (jechał wówczas jako kierowca rezerwowy), czyli - jak się okazało - na jeden wyścig. W III sezonie liga znów ścigała się na Hockenheim i znów triumfował Markovsky, zaś podium uzupełnili Tarask i Patryk. Czołową piątkę zamknęli zaś Kamilo i Extremento. Wyścig ten został zapamiętany z powodu podwójnego odpadnięcia Kubusy96 i Szymussa, co było spowodowane problemami natury technicznej, oraz podwójnego pit-stopu w wykonaniu Ferrari, kiedy to Patryk niespodziewanie przetrzymał przed stanowiskiem serwisowym Bartiego. W IV sezonie liga odwiedziła Sachsenring - kierowcy nie pokochali tego toru, a odczuć nie poprawił padający w trakcie wyścigu deszcz. W tych warunkach najlepiej czuł się Tarask, który pewnie pokonał Markovsky'ego i Aftera. Czołową piątkę z kolei uzupełnili Norbi i Kubusa96. W pewnym momencie zanosiło się na dublet kierowców Ferrari, którzy błyskawicznie odskakiwali reszcie stawki, ale postanowili się rozbić i tyle z marzeń o "dublecie" - po wyścigu jeszcze okazało się, że Markovsky nie był uwzględniany w live timingu i Barti z Patrykiem mieli szanse na maksimum 2. i 3. miejsce. W V sezonie liga odwiedziła Nurburgring, gdzie wygrał Markovsky, przed Taraskiem i Szymussem, zaś miejsca 4-5 zajęli Patrique i Barti. W tym wyścigu Kamilo popełnił kuriozalny błąd, zakładając opony, których użycie w trakcie tego wyścigu było zakazane! To musiało się skończyć dyskwalifikacją, a do tego pozbawieniem się szans na walkę o podium w końcowej klasyfikacji. W VI sezonie wyścig na Hockenheim wyjątkowo inaugorował sezon. Wygrał wówczas Markovsky, przed Szymussem i startującym z końca stawki Patrykiem, zaś czwarty był Kubusa96, a piąty Barti. Sensacją było zaledwie 7. miejsce Taraska, co było spowodowane jego własnymi błędami. W VII sezonie liga po raz drugi zawitała na Nurburgring, gdzie także wygrał Markovsky, zaś podium uzupełnili Tarask i Barti. Na czwartym miesjcu pewnie dojechał Kamilo, zaś piątą lokatę zajął Norbi, po długiej walce z Patrykiem. Ten wyścig został zapamiętany z powodu dyskwalifikacji obu kierowców Toyoty - Matifa6124 i Dejmiana. Było to spowodowane falstartami obu zawodników, gdyż źle zinterpretowali światła na prostej startowej.

Faworytami do triumfu klasycznie będą Tarask i Markovsky, choć ostatnio kierowca Ferrari ma lekki kryzys formy i nie jest w stanie nawiązać walki z rywalem z Williamsa. Jest to dla niego bardzo duży problem w kontekście walki o mistrzostwo, gdyż do końca sezonu są zaledwie trzy wyścigi (łącznie z GP Niemiec), a różnica między nimi wynosi 12 punktów. Walka o trzecie miejsce zapowiada się równie ciekawie - w niej faworytami są odpowiednio: Patrique, Kubusa, Mikrus, Norbi i After. Uwaga wszystkich skupiać się zapewne będzie na starciu między kierowcą BAR-a a kierowcą McLarena - między nimi jest różnica 22 punktów, ale wyścigi rządzą się swoimi prawami, żeby sytuacja uległa zmianie wystarczy jeden drobny błąd któregoś z tych kierowców. Jednakże Kuba, oprócz atakowania trzeciego miejsca, musi też bronić czwartego - różnica między nim a Mikrusem wynosi zaledwie 9 punktów, a Norbiemu do 4. pozycji brakuje 15 "oczek". Wszystkiemu bacznie przygląda się After, jednak ten traci już 25 punktów do kierowcy McLarena. Nieciekawie wygląda sytuacja Szymussa, który nadal nie jest w stanie wyciągnąć maksimum ze swojego samochodu - a jeśli już to robi, to ktoś lub coś rujnuje całą jego pracę. Widać to w klasyfikacji, gdyż zamiast walczyć o podium, musi bronić ósmej (!) pozycji przed Kamilemr2000 - ostatnio osamotniony kierowca Jordana traci do niego 12 punktów, ale żaden z nich nie powiedział ostatniego słowa. Za nimi z kolei szykuje się ciekawa batalia między Yodsonem a Dodo - między nimi jest zaledwie 7 "oczek" różnicy, a stawka to 10. miejsce na koniec sezonu. W trakcie wyścigu walkę z nimi będą chcieli stoczyć także Szprycek i zespołowy kolega Yodsona, Graczek. Na końcu stawki jest niemniej ciekawie - Adve pojechał dobry wyścig w Austrii, czym uratował Benettona przed zostaniem najgorszym zespołem w historii ligi. Jednakże jeden wyścig to nie cały sezon i musi mieć się na baczności, gdyż Karlique jest w stanie nawiązać z nim walkę, a do tego do świata żywych powrócił Wujek, który także jest bardzo szybkim kierowcą. Na swoją okazję na zdobycie punktów czekają także Ostachim i Kiroshima - ich tempo nie jest może najlepsze, ale przy sprzyjających okolicznościach są w stanie zapunktować.

Informacje o wyścigu:
Nazwa toru: Motorsport Arena Oschersleben
Lokalizacja: Oschersleben, Niemcy
Długość: 4,241 km
Ilość okrążeń: 42
Dystans wyścigu: 155,232 km

Program GP:
trening: 16.03.2020 (poniedziałek), godz. 21:15
kwalifikacje: 17.03.2020 (wtorek), godz. 20:30
wyścig: 17.03.2020 (wtorek), godz. 21:15

Prognoza pogody: zarówno w poniedziałek jak i we wtorek nie są spodziewane jakiekolwiek opady deszczu, kierowcy będą mogli w pełni skupić się na rywalizacji.

Zapowiada się bardzo ciekawy wyścig. Sezon ma się ku końcowi, zaś pytań bez odpowiedzi jest coraz mniej - kto więc zwycięży w Niemczech? Kto zbliży się do triumfu w wewnętrznych walkach, a kto obejdzie się smakiem? Komu będzie sprzyjało więcej szczęścia? Na te i inne pytania poznacie odpowiedź w relacjach z GP Niemiec, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430