header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Autodromo Enzo e Dino Ferrari to obiekt położony w północnych Włoszech w pobliżu miasta Imola, skąd tor bierze swoją potoczną nazwę. Został zbudowany we wczesnych latach 50. XX w. z inicjatywy samego Enzo Ferrariego. Początkowo obiekt swoją nazwę zawdzięczał rzece Santerno, która graniczyła z torem. W roku 1970 został przemianowany na Autodromo Dino Ferrari, aby uwiecznić syna Ferrariego – Dino, który zmarł na białaczkę w 1956r. W 1988r. Dodano jeszcze imię wielkiego właściciela czerwonej marki po jego śmierci. Pierwsze testy Imoli zostały przeprowadzone w październiku 1952 roku, kiedy to auta i motocykle nie osiągały średnich prędkości większych niż 150 km/h. Pierwsze oficjalne wyścigi zadebiutowały tutaj w roku 1953, kiedy to o laury na nim walczyli motocykliści jadącymi maszynami o pojemnościach 125 i 500 cm3.. Wyścig ten zaliczał się do motocyklowych mistrzostw Włoch. Rok później pierwszy raz w szranki na Imoli stanęły auta, gdzie Ferrari i Maserati toczyły bój o zwycięstwo w wyścigu Coppa d'Oro Shell. We wczesnych latach istnienia tego obiektu, był on świątynią aut sportowych i motocykli. Zmieniło się to w roku 63’, kiedy zorganizowano pierwszy wyścig na zasadach Formuły 1, nie był on wliczany jednak do mistrzostw. Wyścigi niezaliczane do klasyfikacji generalnej F1 gościły tu często. Zmieniło się to w roku 1980, kiedy GP Włoch nie mogło odbyć się na torze Monza, rundę przeniesiono do Imoli, gdzie wygrał Nelson Piquet. W następnych latach miejsce to było gospodarzem GP San Marino, a trwało to aż do 2006 roku. Najwięcej zwycięstw w ramach Mistrzostw Formuły 1 posiada Michael Schumacher, który tych triumfów posiada aż siedem. Najbardziej znany ten obiekt jest natomiast z tragicznego weekendu podczas GP San Marino z roku 1994, kiedy to w sobotę w szpitalu w Bolonii po groźnym wypadku zmarł Roland Ratzenberger, a na drugi dzień podczas zamieszania na starcie frywolne koło raniło 9 kibiców, a kilkanaście minut później z pełnym impetem w ścianę uderzył jeden z największych kierowców wszech czasów, czyli Ayrton Senna. Zmarł kilka godzin później w szpitalu. By zwiększyć bezpieczeństwo zmieniono nitkę toru, nieco go zwolniono poprzez dodanie szykan Tamburello i Villeneuve, a także zlikwidowano ostatnio szykanę. Obecnie tor znajduję w dobrej kondycji. Organizuje wyścigi takich serii jak Le Mans Series, czy Mistrzostwa Świata Superbike’ów. Ostatnio w obliczu kryzysu spowodowanego epidemią koronawirusa, były plotki o rzekomym powrocie tego obiektu do F1 w zastępstwie za GP Chin.

Okrążenie po Autodromo Enzo e Dino Ferrari o długości 4,909 km posiada 13 zakrętów. 8 w lewo i 5 w prawo. Jest to dość trudny, techniczny obiekt, a na zapoznanie z nim zaprosił was MikruseK:


Włochy gościły ExtremeF1 w każdym do tej pory rozegranym sezonie, a sama Imola, była w kalendarzu dwukrotnie. W niedokończonym sezonie drugim weekend zdominował Tarask. W wyścigu za nim dojechali odpowiednio Patrique2001, znany wcześniej jako TiDiEj077 oraz Markovsky. W sezonie piątym 5-krotny mistrz ligi nie dał sobie za wygraną i sprawnie wygrał GP Włoch, pokonując Tarask i swojego ówczesnego kolege z zespołu Kamillo99. Fatalny wyścig wtedy zaliczył Szymusso, który był wtedy 10. Co więcej kilka sezonów wcześniej obecny kierowca Brawna nie ukończył wyścigu na tym torze, więc pewnie pała małą sympatią do tego obiektu.

Testy rozpoczniemy od sprawdzenia, jak bolidy zachowują się na mokrej nawierzchni. Nie powinniśmy więc spodziewać się wyciskania z samochodów siódmych potów. Po godzinnej czasówce odbędzie się króciutki 3-okrążeniowy wyścig w bardzo niewygodnych warunkach. Dzień drugi to już zbieranie danych na suchym. Półgodzinna sesja treningowa, która pełnić będzie rolę kwalifikacji do wyścigu na dystansie 12 okrążeń. Z pewnością najciekawszym aspektem pierwszej tury testów będzie forma dominującej dwójki, Taraska i Markovsky’ego, którzy na sezon dziesiąty przystępują na innych kontrolerach, co może zmniejszyć różnice peletonu do nich.

Informacje o torze:
Nazwa toru: Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Lokalizacja: Imola, Włochy
Długość: 4,909 km
1. dzień: 25.04.2020 (sobota), godz. 20, deszcz, 60 minut + wyścig 3 okrążenia
2. dzień: 26.04.2020 (niedziela), godz. 20, sucho, 30 minut + wyścig 12 okrążeń bez obowiązkowego pit-stopu

Nareszcie zaczynamy! Czekaliśmy długo, ale możemy to w końcu powiedzieć. Wygląda na to, że środek stawki jeszcze bardziej zbliży się do czołówki, więc to może być jeszcze lepszy sezon od sezonu dziewiątego. Ode mnie to już wszystko. Pozdrawiam. MikruseK
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430