· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia toru Montjuic Park rozpoczyna się 1932, kiedy to na ulicach parku Montjuic zorganizowano samochodowe GP Hiszpanii. Rok później pętlę toru znacznie skrócono i pozostawiono tylko wschodnią część - ta pozostała część stała się ostatecznym układem toru. W 1968 roku Montjuic Park zostało wytypowane na gospodarza GP Hiszpanii Formuły 1. Pierwsze spotkanie F1 z tym torem miało miejsce rok później, bo w 1969 roku. Następne wizyty miały miejsce w 1971, 1973 i 1975 roku - i o ile tamte rundy nie przeszły zbytnio do historii, o tyle wyścig z 1975 tego dokonał. Wszystko zaczęło się od obaw kierowców dotyczących bezpieczeństwa - cały tor był otoczony barierami (co jak na tamte czasy było szokujące), ale problem był jeden: bariery były źle skręcone. W efekcie prawie wszyscy kierowcy się zbuntowali i nie zamierzali wyjechać na tor w trakcie treningu. W nocy przed kwalifikacjami obsługa toru naprawiała bariery, a pomagali jej w tym mechanicy startujących zespołów. To nadal nie zadowalało kierowców, ale zostali niejako zmuszeni do startu - sprzęt ekip znajdował się w padoku ulokowanym na stadionie nieopodal toru, a obiekt mógł zostać zamknięty przez policję. Kierowcy więc wzięli udział w kwalifikacjach i wyścigu... ale nie wszyscy - Emerson Fittipaldi przejechał w czasówce trzy wolne okrążenia, wypełniając regulaminowe minimum, zjechał do pit-lane i już nie wrócił na tor. Sam wyścig przebiegał w miarę pomyślnie aż do 26 okrążenia - wtedy to w bolidzie Rolfa Stommelena złamało się tylne skrzydło i uderzył w bariery po lewej stronie, po czym bolid sunął ku barierom po prawej stronie, ale dzięki obecności wzniesienia samochód przeleciał nad barierami i wylądował poza torem, zabijając 5 osób. Wyścig przerwano i zakończono 4 okrążenia później, nagradzając czołową szóstkę połową punktów. Zwycięzcą został Jochen Mass, a na szóstej pozycji zmagania ukończyła Lella Lombardi, za co dostała 0.5 punktu - był to jedyny przypadek, by w F1 punkt zdobyła kobieta. Po wyścigu zespoły zbierały całe swoje wyposażenie pod osłoną nocy i w przebraniu, a F1 już nie wróciła na ten tor. Jednakże pomimo tamtych wydarzeń, tor Montjuic jest uznawany za jeden z najlepszych w historii F1, co jest swego rodzaju paradoksem. Aktualnie tor jest częścią Anella Olimpica - parku olimpijskiego, w którym znajduje się kilka aren Letnich Igrzysk Olimpijskich z 1992 roku, w tym stadion olimpijski który służył jako padok dla zespołów. Oprócz F1, Montjuic Park było gospodarzem motocyklowego GP Hiszpanii w latach 1950-1968, a potem w latach parzystych do 1976 roku.
Okrążenie tego toru o długości 3,790 km posiada 11 zakrętów - 7 w lewo i 4 w prawo. Trudno jest znaleźć odpowiednie ustawienia samochodu, gdyż jedna część toru jest obfita w wolne i ciasne nawroty, a druga część to szybkie łuki. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Tarask:
ExtremeF1 odwiedziła Hiszpanię w I, V, VI, VII, VII i IX sezonie - w sezonach I i V gospodarzem wyścigu był tor Circuit de Catalunya. W I sezonie triumfował na nim Szymusso, zaś wyścig w V sezonie padł łupem Taraska. W VI sezonie rywalizacja miała miejsce na torze Valencia Street Circuit, gdzie także triumfował Tarask. W VII sezonie liga również gościła w Walencji, ale na permanentnym obiekcie Circuit Ricardo Tormo, gdzie zwycięstwo odniósł Markovsky. W VIII sezonie liga odwiedziła tor Circuito del Jarama - wyścig padł łupem Taraska. W IX sezonie wyścig rozegrano na torze Motorland Aragon, a zwycięstwo odniósł Markovsky.
Co na razie wiemy o układzie sił? Na czele nadal znajdują się Tarask i Markovsky, ale ich przewaga nad resztą stawki jest minimalna. Za nimi zaczyna się wyłaniać grupa walcząca o podia - w jej skład wchodzą kierowcy Brawna, After, a także Mikrus i MARCINU. Konkurencyjne tempo na Imoli pokazywał Rekady, a także Pandodo - ba, kierowca Lotusa nieoczekiwanie kręcił się w ścisłej czołówce! W środkowej części tabeli plasował się Patrique, ale drugi z kierowców Toro Rosso nie zajmował się jeszcze tempem na pojedynczym okrążeniu. W środku stawki na czoło wychodzi Adve, ale ma silną konkurencję w postaci kierowców Minardi, Wujka i swojego zespołowego kolegi - Ostachima. Nieco z tyłu znajdują się na razie Karlique i Kiroshima, a także Kuba Łosiewicz, który walczy o fotel w Sauberze.
Informacje o torze:
Nazwa toru: Montjuïc Circuit
Lokalizacja: Barcelona, Hiszpania
Długość: 3,970 km
Harmonogram testów:
1. dzień: 28.04.2020 (wtorek), godz. 20, sucho, 60 minut
2. dzień: 29.04.2020 (środa), godz. 20, sucho, symulacja kwalifikacji + wyścig na dystansie 40% realnego wyścigu
Druga tura testów zapowiada się ciekawie. Charakterystyka toru sprawia, że różnice między kierowcami mogą być niewielkie, co jeszcze bardziej utrudni przewidywanie rzeczywistego układu sił. Ponadto będzie można sprawdzić nowy format czasówki oraz zachowanie samochodów w trakcie walki w kontakcie. Z mojej strony to tyle, serdecznie zapraszam wszystkich do udziału w zajęciach. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum