header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia toru Sakhir rozpoczyna się w drugiej połowie 2002 roku, kiedy to Hermann Tilke otrzymał zlecenie zaprojektowania toru o standardach Formuły 1. Pierwsze GP Bahrajnu na tymże obiekcie zostało rozegrane w 2004 roku - było to jedno z najgorętszych GP w historii. Co ciekawe, przed wyścigiem włodarze toru wręcz błagali Berniego Ecclestone'a o przesunięcie debiutu tej rundy na 2005 rok - powodem była konieczność wykonania kilku drobnych prac. Ostatecznie jednak te niedociągnięcia poprawiono po wyścigu w 2004 roku, także rok później wszystko już było dopięte na ostatni guzik. W 2005 roku zespół Ferrari startował z czarnymi końcówkami przedniego skrzydła - było to związane ze śmiercią Jana Pawła II, która to miała miejsce dzień przed niedzielną rywalizacją. Samo Ferrari było bardzo przywiązane do Papieża, gdyż delegacja z Maranello często go odwiedzała, a swego czasu Papież odwiedził Maranello osobiście. Rok później, bo w 2006 roku, GP Bahrajnu inaugurowało sezon - powodem takiej decyzji były XVIII Igrzyska Wspólnoty Narodów, które organizowano w Melbourne w dniach 15-26 marca, przez co GP Australii było dopiero trzecią rundą mistrzostw świata. Edycja z 2008 roku szczególnie zapadła polskim kibicom w pamięć, gdyż Robert Kubica zdobył wtedy Pole Position - jak dotychczas jedyne w swojej karierze. 2010 rok przyniósł po raz drugi inaugurację sezonu w Bahrajnie, ale tym razem na wydłużonej pęti "Endurance" - był to jednak jednorazowy eksperyment, bo w 2012 roku wrócono do aktualnej pętli. Czemu w 2012 roku, a nie 2011? Odpowiedź jest prosta - wyścig o GP Bahrajnu w 2011 roku się nie odbył, a powodem były zamieszki i demonstracje polityczne, czyli warunki do organizowania wyścigu niezbyt przyjemne. W 2014 roku z kolei wyścig zaczęto orgazniować przy sztucznym świetle, przez co tor prezentuje się znacznie efektowniej - na dzień dobry otrzymaliśmy wtedy walkę Nico Rosberga i Lewisa Hamiltona, która trwała przez dobrych kilkanaście okrążeń, która stała się niejako "wizytówką" tego toru. Poza Formułą 1, Bahrain International Circuit odwiedzała także seria V8 Supercars w latach 2006-2008 i w 2010 roku, a korzystała ona ze specjalnej pętli toru - po wyjściu z 3. zakrętu następował gwałtowny skręt w prawo prowadzący do wyjścia z zakrętu nr. 10. Ponadto od 2012 roku regularnie gości tu seria World Endurance Championship, a w 2018 roku odbył się tu wyścig FIA GT Nations Cup - godzinna rywalizacja aut klasy GT3, którymi ścigali się kierowcy z wybranych krajów w samochodach w barwach swoich państw. Niewątpliwą zaletą tego toru są dwie oddzielne aleje serwisowe wraz z garażami - druga aleja serwisowa znajduje się między zakrętami nr. 10 i 11, i wykorzystywana jest głównie przez lokalne serie wyścigowe oraz serie towarzyszące F1.

Okrążenie tego toru o długości 5,412 km posiada 15 zakrętów - 6 w lewo i 9 w prawo. Obiekt charakteryzuje się długimi, szybkimi łukami które przedzielone są wolnymi nawrotami - wymagane są więc ustawienia samochodu pod duży docisk. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Pandodo:


ExtremeF1 odwiedzała Bahrajn w I, III, IV i VII sezonie. W I sezonie GP Bahrajnu było 10. rundą w kalendarzu, a zwycięstwo odniósł tam Szymusso, dojeżdżając przed Markovskym i Kubusą96. W III sezonie wyścig na Sakhir był 8. eliminacją, a ta padła łupem Markovsky'ego, zaś podium uzupełnili kierowcy Saubera - VillaroelF1 przed Taraskiem. W IV sezonie Bahrajn z kolei inaugurował rywalizację o mistrzostwo, a wygrał wówczas Szymusso, dla którego jest to do tej pory ostatni triumf w oficjalnym wyścigu w lidze. Drugie miejsce zajął Kubusa96, a trzecie Markovsky. Wtedy to na starcie działy się rzeczy niestworzone - na 1. okrążeniu bolid Patrique'a nagle zatrzymało na tarce w 3. zakręcie, a jadący za nim Barti nie miał prawa zareagować i uderzył w tył swojego rywala, a po drodze zabrał ze sobą Kamila. W VII sezonie GP Bahrajnu było 14. rundą w kalendarzu, a zwyciężył wówczas Markovsky, przed Taraskiem i Kubusą96. Po tym wyścigu Markovsky ogłosił swoją emeryturę, jednak - jak widać - długo na niej nie wytrzymał. I dobrze.

Co na razie wiemy o układzie sił? Pierwsze dwa miejsca należeć powinny do Taraska i Markovsky'ego, lecz ich przewaga nad następną grupą powinna być niewielka. Grupa goniąca liderów jest bardzo liczna oraz bardzo mocna - znajdują się w niej kierowcy Brawna, MikruseK (który nota bene swój ligowy debiut zaliczył właśnie w Bahrajnie), Kamilr2000, Pandodo oraz duet Toro Rosso. Dodo jednak musi zostawić swoje ambicje, bowiem jest szybki ale im bardziej nastawia się na dobry wynik, tym gorzej się spisuje. Patrique z kolei jest w niezbyt ciekawej sytuacji, bowiem przez swoje ekscesy na Miedzianej Górze w IX sezonie musi startować z końca stawki. Za tym pociągiem z kolei formuje się grupa walcząca o punkty, w której skład wchodzą: MARCINU, Graczek, Rekady, Wujek oraz duet Force India - Marcin pokazywał na testach że jest bardzo szybkim kierowcą, ale nie omijały go różne incydenty na torze. Wujek, jeśli poświęci chwilę czasu na trening, również może dużo pokazać, szczególnie na pierwszych okrążeniach. Rekady z kolei na testach nie mógł się dogadać z samochodem, ale podobno udało mu się znaleźć wspólny język ze swoją maszyną. Ostachim i Adve mają szansę na punkty, jeśli będą trzymać równe tempo - co jest bardzo dużym atutem szczególnie u kierowcy z Izabelina. Ostatnią grupę tworzą: Karlique, Scorpion i Kiroshima. Kierowca Red Bulla ma potencjał na dobre wyniki, ale przez błędy i szybkie poddawanie się marnuje go. Scorpion z kolei jest na razie na etapie poszukiwania tempa, więc jego celem na pierwsze wyścigi jest raczej samo dojeżdżanie do mety na czymś więcej niż ostatnie miejsce. Kiro również ma braki w tempie - choć często mówi o tym, że przez drobny błąd traci kilka dziesiątych - nie zamierzam wchodzić w dyskusję na ten temat. Jego głównym zadaniem powinan być więc eliminacja tych błędów i walka ze Scorpionem, a z czasem - jeśli będzie to możliwe - z resztą stawki.

Informacje o torze:
Nazwa toru: Bahrain International Circuit
Lokalizacja: Sakhir, Bahrajn
Długość: 5,412 km
Ligowy rekord okrążenia: Markovsky, 1:28.884 (sezon III, 10.07.2017, Williams)
Liczba okrążeń: 29
Dystans wyścigu: 156,948 km

Program GP:
Trening: 04.05.2020 (poniedziałek), godz. 21:00
Kwalifikacje: 05.05.2020 (wtorek), godz. 20:30
Wyścig: 05.05.2020 (wtorek), godz. 21:15

Prognoza pogody:
Bahrajn przywita kierowców bezchmurnym niebem i wysokimi temperaturami - są to zatem wymarzone warunki do ścigania, szczególnie że w nocy będzie trochę chłodniej niż za dnia.

Przed nami bardzo pasjonujący wyścig. Nie mamy 100% pewności co do tego, kto może zwyciężyć, więc szykuje się ostra walka o najwyższy stopień podium. O pozostałe miejsca w czołówce również będzie ostra batalia, że już nie wspomnę o środku stawki. Różnice między kierowcami powinny być niewielkie. W pojedynkach na torze powinna także pomóc poprawka hitboxów Red Bulla, więc kierowcy będą mogli pozwolić sobie na kontakty. Kto jednak rozpocznie sezon od zwycięstwa? Kto będzie pierwszym liderem klasyfikacji kierowców? Czy powtórzą się sceny z IV sezonu? Na te i inne pytania odpowiedź poznacie w relacjach z GP Bahrajnu, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430