· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia obiektu w Jiading, na przedmieściach Szanghaju, zaczyna się w 2003 roku - wtedy to władze tego chińskiego miasta zleciły Hermannowi Tilke projekt toru o standardach Formuły 1. Była to głównie chęć "zemsty" na Pekinie za zapewnienie sobie organizacji Letnich Igrzysk Olimpijskich w 2008 roku - władze Szanghaju chciały po prostu pokazać światu swoje miasto. Tor zlokalizowano w pobliżu zakładu produkującego części samochodowe, na bagiennym terenie o powierzchni 5,3 kilometra kwadratowego. Od kwietnia do maja 2003 roku inżynierowie odwiedzali to miejsce i opracowywali plan budowy - konieczne było wykonanie wielu rozległych prac ziemnych, aby zabezpieczyć tor przed potencjalnym zawaleniem. Osiemnaście miesięcy później, we wrześniu 2004 roku, zorganizowano pierwsze GP Chin Formuły 1 - choć planowano je zorganizować już pod koniec XX wieku na torze w Zhuhai (który swoją drogą liga odwiedziła w VIII sezonie). Inauguracyjny wyścig padł łupem Rubensa Barrichello. Wyścig w 2007 roku jest jednym z najbardziej znanych w historii tego toru, gdyż wtedy Lewis Hamilton dosłownie pogrzebał swoje szanse na mistrzowski tytuł w debiutanckim sezonie, zakopując się w żwirowej pułapce na wjeździe do pit-lane. Wyścig o GP Chin w 2019 roku był 1000. wyścigiem F1 zaliczanym do kalendarza mistrzostw świata, lecz w zasadzie odbył się on bez większych historii.
Okrążenie tego toru o długości 5,451 km posiada 16 zakrętów - 7 w lewo i 9 w prawo. Obiekt charakteryzuje się bardzo długim, zacieśniającym się ślimakiem tworzącym pierwsze cztery zakręty, a także szybkimi eskami w 2. sektorze oraz ponad kilometrową prostą w 3. sektorze - trudno jest znaleźć optymalne ustawienia. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Graczek:
ExtremeF1 odwiedzała Chiny w V, VI i VIII sezonie. Pierwsze ligowe GP Chin, rozegrane w Szanghaju, wygrał Markovsky. Drugi był wówczas Tarask, a trzeci Szymusso. Co ciekawe, z Pole Position startował wówczas Kubusa96. Była to 11. runda V sezonu. W VI sezonie ponownie odwiedziliśmy Szanghaj, tym razem był to 9. przystanek. Pole Position zdobył Tarask, ale dojechał do mety dopiero na 11. miejscu, gdyż został poczęstowany strzałem od Patrique'a. Zwycięstwo odniósł Markovsky, zaś podium uzupełnili odpowiednio Kubusa96 oraz - nieoczekiwanie - Yayo. W VIII sezonie liga odwiedziła z kolei tor w Zhuhai, gdzie wygrał startujący z Pole Position Tarask. Podium zaś uzupełnili Szymusso i Patrique, którzy walczyli o 2. miejsce praktycznie przez cały wyścig.
Co wiemy po Bahrajnie? Na czele nadal są Tarask i Markovsky, ale niewielką stratę ma do nich Rekady. Bardzo dobry wyścig pojechali Mikrus i Dodo, ale tor w Szanghaju może im nie sprzyjać. Ten z kolei może sprzyjać Kubie, który nawet jak nie jest w najlepszej formie, to osiągnie dobry wynik, zaś Szymusso będzie zapewne koniecznie chciał pokazać, że demony z IX sezonu go opuściły - w Bahrajnie mu się to nie udało, gdyż wdał się w walkę z MARCINU i po kolizji wycofał się z wyścigu. Wspomniany kierowca Renault był całkiem szybki, ale bardzo agresywnie walczył. Toro Rosso opuszczało Bahrajn w niezbyt dobrych humorach, a w Chinach jeszcze przed startem są na przegranej pozycji - Patrique bowiem został pozbawiony kierownicy. A szkoda, bo podobno czuje się na tym torze dobrze. After jest z kolei w stanie zrobić dobry wynik, ale on też nie może się dogadać ze swoim sprzętem. W Minardi humory były niezbyt dobre, bowiem Kamilr2000 miał w Bahrajnie dobre tempo, ale przez obrót po kolizji na początku dojechał dopiero na P9 - w Chinach może będzie lepiej. Graczek debiutu dla włoskiego zespołu także nie zaliczył do udanych, i w Chinach będzie chciał zdobyć jakieś punkty. Na te nastawiają się również kierowcy Force Indii oraz Wujek - zarówno Ostachima, jak i Adve stać na dobry rezultat, tak samo kierowcę BMW Sauber. Musieliby oni jednak uniknąć zamieszania na pierwszych okrążeniach. O przetrwanie będą raczej walczyli Karlique, Scorpion i Kiroshima - kierowca Red Bulla był bardzo niepocieszony po GP Bahrajnu i po prostu urwał kontakt z resztą stawki. Kiro miał z kolei problemy techniczne, przez co nieświadomie zawalił wyścig swojemu mentorowi w postaci Kuby - to wszystko go przerosło, wycofał się z wyścigu i potrzebował trochę czasu na ochłonięcie. Darek za to jeśli będzie chciał z kimś powalczyć, to musi popracować nad tempem na jednym okrążeniu i na dłuższym dystansie.
Informacje o torze:
Nazwa toru: Shanghai International Circuit
Lokalizacja: Szanghaj, Chiny
Długość: 5,451 km
Ligowy rekord okrążenia: Markovsky, 1:34.244 (sezon VI, 19.08.2018, Renault)
Liczba okrążeń: 28
Dystans wyścigu: 152,628 km
Prognoza pogody:
Zarówno w poniedziałek, jak i we wtorek, nie przewiduje się opadów deszczu. Kierowców przywita bezchmurne niebo i temperatura powietrza rzędu 20 stopni Celsjusza.
Przed nami bardzo pasjonujący wyścig. Faworytów do zwycięstwa jest wielu, ale który z kierowców będzie najszybszy? Kto najlepiej rozegra wyścig pod kątem strategii? Jak będą wyglądały pierwsze zakręty? Czy Karlik weźmie udział w wyścigu? Czy Patrique wyeliminuje swoje problemy? Kto będzie musiał zjeść niedogotowanego nietoperza? Na te i inne pytania odpowiedź poznacie w relacjach z GP Chin, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
· Patrique2001 dnia maj 10 2020·
0 komentarzy · 232 czytań
·
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum