header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia toru Autopolis rozpoczyna się w listopadzie 1990 roku, kiedy to zostało zorganizowane huczne otwarcie obiektu. Był on wówczas bardzo zachwalany przez wszystkich gości, w tym kierowców Benettona - Nelsona Piqueta i Alessandro Nanniniego. Ich obecność była związana ze sponsoringiem zespołu przez ten tor. Dodatkowo, Autopolis planowało zorganizować wyścig Formuły 1 - to był główny cel budowy tego toru. Autopolis znalazło się w pierwotnym kalendarzu na sezon 1993 jako gospodarz GP Azji, ale z powodu kryzysu na tym kontynencie wyścig nie doszedł do skutku i w zamian zorganizowano GP Europy na Donington Park. Wcześniej, bo w 1991 roku, na Autopolis rozegrano wyścig Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych. Dodatkowym problemem była duża odległość od bazy noclegowej, a także położenie - tor bowiem znajduje się na wysokości około 3000 metrów nad poziomem morza, przez co dotrzeć tam można tylko wąskimi i krętymi drogami. Budowa obiektu pochłonęła 500 milionów dolarów, co w obliczu kryzysu oznaczało tylko jedno - w 1995 roku tor wystawiono na sprzedaż, a został on kupiony przez Kawasaki dopiero w 2005 roku. Obecnie na Autopolis goszczą tylko lokalne serie wyściogwe, takie jak Super GT czy Super Formula.

Okrążenie tego toru o długości 4,673 km posiada 19 zakrętów - 8 w lewo i 11 w prawo. Obiekt charakteryzuje się bardzo dużą różnicą poziomów - między najniższym a najwyższym punktem różnica wynosi 50 metrów. Ponadto, duża ilość zróżnicowanych zakrętów wymaga ustawienia samochodu pod duży docisk. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Adve:


ExtremeF1 odwiedzała Japonię w I, III, V, VI, VII, VIII i IX sezonie. Wyścig w I sezonie rozegrano na torze Suzuka, gdzie walkę o zwycięstwo do ostatnich okrążeń toczyli ze sobą Markovsky, Kubusa96 i TiDiEj - ten ostatni wyeliminował się z niej zbyt odważnym atakiem na Kubę po zewnętrznej zakrętu 130R, zahaczył o bolid swojego rywala i wylądował w barierach. Wyścig ostatecznie wygrał Markovsky, drugi ukończył Tidek, Kuba po karze spadł na 3. miejsce, zaś czołową piątkę uzupełnili Szymusso i Luis Garcia. W III sezonie liga zawitała na tor Fuji Speedway, gdzie zwycięstwo odniósł startujący pod swoim nazwiskiem Patrique. Drugi dojechał Tarask, a trzeci Kubusa96. Startujący wówczas w Sauberze Tarask mógł wygrać, ale się obrócił. Czołową piątkę uzupełnili Sorontar i startujący z Pole Position Szymusso. W V sezonie liga po raz drugi odwiedziła tor Suzuka i po raz kolejny walka o zwycięstwo toczyła się do samego końca - tym razem szansę na zwycięstwo mieli Markovsky, Kamillo99, Patrique2001 i Szymusso - Szymek jednak został z niej wyeliminowany przez Patryka poprzez kolizję na wyjściu z zakrętu Degner, zaś Markovsky przepuścił wcześniej Kamila i twardo bronił dubletu McLarena, co się udało - wygrał Kamil, Marek był drugi, zaś na podium wskoczył Szymusso. Patrique skończył czwarty, gdyż przed linią mety przepuścił Szymka, a piąty dojechał Tarask. W VI sezonie GP Japonii odbyło się na torze Okayama International Circuit, gdzie górą był Markovsky, a podium uzupełnili kierowcy Williamsa - Szymusso przed Kubusą96. Czołową piątkę uzupełnili Barti i Norbi, którzy byli jedynymi reprezentantami Force Indii i Benettona - ich zespołowi koledzy nie startowali gdyż byli na wakacjach, tak jak pozostała czwórka nieobecnych. W VII sezonie ponownie ścigano się na torze Fuji, gdzie zwycięstwo odniósł Markovsky, a na podium towarzyszyli mu Tarask i Kubusa96. Czołową piątkę uzupełnili Patrique i Szymusso, który pod koniec wyścigu uczestniczył w niewytłumaczalnej kolizji z Kamilem - obaj kierowcy zapomnieli o istnieniu swojego rywala i zderzyli się na środku toru. W VIII sezonie kierowcy po raz trzeci odwiedzili Suzukę, gdzie górą był Tarask, a podium uzupełnili Kubusa96 i Szymusso. Czołową piątkę z kolei uzupełnili Norbi i Szprycek. Wyścig ten został zapamiętany z powodu nieuwagi Kamilar2000, który w pierwszym zakręcie "zagrał w kręgle", dyskwalifikacji Patirque'a z powodu przekraczania limitów toru oraz wielkiego pecha startujacego z Pole Position Kamila - kierowca Ferrari w samej końcówce miał problemy techniczne i ukończył na zaledwie 10. miejscu. W IX sezonie liga odwiedziła tor Twin Ring Motegi, gdzie zwyciężył Markovsky, przed Taraskiem i Patrique. Czwarty wówczas dojechał MikruseK, a piąty Kubusa96. Wyścig ten upłynął pod znakiem ostrej walki o 3. miejsce - na początku wyścigu o tę jedną pozycję walczyło aż siedmiu kierowców!

Na wielkiego faworyta do zwycięstwa w Japonii wyrasta Rekady, który w pierwszych dwóch wyścigach był piekielnie szybki. Jednak nie możemy lekceważyć Markovsky'ego i Taraska, którzy z pewnością stoczą bój z kierowcą Saubera. Za tą trójką czaić się powinien duet kierowców Brawna oraz MikruseK i Patrique - kierowca Toro Rosso musi w Japonii szczególnie uważać, bo może i jest szybki na pojedynczym okrążeniu, ale w walce wręcz jest u niego sporo do poprawy. Za tym kwartetem czaić się powinni Wujek, Kamilr2000, After, Pandodo i MARCINU - jeśli unikną różnych incydentów, to są w stanie osiągnąć dobry wynik. Za tą grupą swoją walkę stoczyć powinni kierowcy Force Indii oraz Karlique - ta trójka może i nie ma powalającego tempa, ale przy sprzyjających okolicznościach są oni w stanie zdobyć przynajmniej punkt. Stawkę zamykać powinni Kiroshima i Scorpion, którzy również nie powalają tempem, ale są bardzo blisko siebie - sprzyjające okoliczności również mogą przynieść punkt dla kierowcy Lotusa lub Saubera.

Informacje o torze:
Nazwa toru: Autopolis Circuit
Lokalizacja: Hita, Japonia
Długość: 4,673 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 33
Dystans wyścigu: 154,209 km

Program GP:
Trening: 18.05.2020 (poniedziałek), godz. 19:45
Kwalifikacje: 19.05.2020 (wtorek), godz. 19:15
Wyścig: 19.05.2020 (wtorek), godz. 20:00

Prognoza pogody:
W poniedziałek oraz we wtorek kierowcy nie powinni liczyć na bezchmurne niebo - zarówno trening, jak i kwalifikacje oraz wyścig odbędą się przy zachmurzonym niebie. Ponadto w poniedziałek istnieje około 40 procent szans na opady deszczu.

Przed nami bardzo pasjonujący wyścig. Jest kilku faworytów do zwycięstwa, ale walka powinna być toczona o każdą pozycję. Czy te pojedynki będą jednak czyste? Czy kierowcy staną na wysokości zadania? Czy Patrique nie zrujnuje nikomu wyścigu? Na te i inne pytania odpowiedź poznacie w relacjach z GP Japonii, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430