header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia toru Mount Panorama Circuit rozpoczyna się w 1938 roku, kiedy to rozegrano na nim pierwsze wyścigi samochodowe i motocyklowe. Od tego czasu układ toru zmienił się tylko raz - w 1987 roku kończąca okrążenie prosta Conrod Straight została przełamana sekcją The Chase. Był to wymóg FIA, gdyż pierwotna długość owej prostej przekraczała normy bezpieczeństwa. Od 1963 roku obiekt jest gospodarzem wyścigu Bathurst 1000, jednej z najbardziej znanych rund australisjkich mistrzostw V8 Supercars. Ponadto, od 1991 roku, z przerwą w latach 1995-2006, na początku roku organizowany jest wyścig Bahturst 12 Hours - jeden z najsłynniejszych wyścigów dla aut klasy GT3, choć ta gości na nim dopiero od 2011 roku. Co ciekawe, w latach 2002-2003 organizowano wyścigi 24-godzinne, w których różnorodność aut na starcie była na podobnym poziomie co na starcie 24-godzinnej rywalizacji na Nurburgringu - teraz samochody produkcyjne mają własny wyścig na dystansie 6 godzin. Przez kierowców tor w Bathurst określany jest mianem "niebieskiego piekła", a niektórzy widzą w nim połączenie Nurburgringu, Road Atlanta i Laguna Seca. I słusznie, bowiem bandy są tu bardzo blisko krawędzi toru, a zakręty nie wybaczają błędów - szczególnie odcinek od zakrętu Quarry Bend do wyjścia na Conrod Straight. Co ciekawe, Mount Panorama Circuit to tor uliczny - tak, te ciasne zakręty to drogi publiczne! Do niektórych posesji można się dostać tylko i wyłącznie jadąc po pętli toru, która jest pod stałym nadzorem policji. Częstym widokiem na tym torze są... kangury! Te sympatyczne zwierzęta, jak by je określił Andrzej Borowczyk, często chcą być blisko akcji i dosłownie ścigają się z kierowcami:


Okrążenie tego toru o długości 6,213 km posiada aż 23 zakręty i biegnie przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Obiekt charakteryzuje się ogromną różnicą poziomów - między najniższym a najwyższym punktem różnica ta wynosi aż 174 metry! Bathurst to olbrzymie wyzwanie dla kierowców pod względem jazdy oraz ustawień - bardzo trudno złożyć czyste okrążenie oraz znaleźć kompromis między dociskiem w drugim sektorze i prędkością w trzecim. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Patrique2001:


ExtremeF1 odwiedzała Australię w I, II, IV, V, VI, VII, VIII i IX sezonie. Wyścig w I sezonie rozegrano na torze Albert Park Circuit w Melborune - był to pierwszy wyścig w historii ExtremeF1. Sensacyjnie zwycięstwo odniósł Matif6124, a Luis Garcia dopełnił dublet Toro Rosso, zaś trzecie miejsce zajął wtedy Markovsky. W II sezonie z kolei wygrał Tarask, który z Markiem skompletował dublet zespołu Prost, a na podium towarzyszył im TiDiEj. W IV sezonie wyścig odbył się na Adelaide Street Circuit, gdzie zwyciężył Markovsky, a podium uzupełnili odpowiednio startujący pod nazwiskiem Patrique oraz Kubusa96. W V sezonie liga po raz trzeci zawitała do Melbourne, gdzie triumfował Markovsky, a na podium towarzyszyli mu Tarask i Szymusso - był to jeden z najdziwniejszych wyścigów w historii ligi, gdyż nagle na tor wyjechał Safety Car który jechał na tyle wolno, że cała stawka nie wiedziała co się dzieje. W VI sezonie miała miejsce druga wizyta w Adelajdzie, gdzie wygrał Markovsky. Podium wówczas uzupełnili Tarask i Patryk. W VII sezonie wyścig odbył się na torze Phillip Island, gdzie także zwyciężył Markovsky. Na podium znaleźli się również Tarask i Matiie. W VIII sezonie po raz czwarty ścigano się na Albert Park, gdzie tym razem wygrał Tarask, zaś Norbi uzupełnił dublet McLarena. Podium z kolei uzupełnił After. W IX sezonie kierowców ugościł tor uliczny w Canberze - i dla wielu zawodników nie była to miła wizyta. Wygrał wówczas Markovsky, który dojechał przed Taraskiem i Mikrusem.

Faworytów do zwycięstwa należy upatrywać w czołowej piątce klasyfikacji kierowców - każdy z nich prezentuje solidny poziom, a różnice między nimi są niewielkie, także wygrać może zarówno Rekady, jak i Markovsky, Tarask, czy bracia z Brawna. Dobry wynik chciałby osiągnąć także Patrique, który ma dobre tempo ale nie jest w stanie tego pokazać w wyścigu. To samo tyczy się Mikrusa, który stale jest zamieszany w różnego rodzaju incydenty. O punkty na pewno będzie chciał powalczyć Pandodo, który musi z kolei uważać na Aftera, Kamilar2000, czy też MARCINU. Dobry wynik przydałby się także kierowcom Force Indii oraz Graczkowi, Karlikowi i Wujkowi - jednakże jeśli nie wydarzy się nic niespodziewanego, to będą oni skazani na walkę o drobne punkciki. O przetrwanie z kolei powalczą Kiroshima i Scorpion, którzy aktualnie ścigają się we własnej lidze - oni również powinni upatrywać szansy na punkty w kłopotach szybszych kolegów.

Informacje o torze:
Nazwa toru: Mount Panorama Circuit
Lokalizacja: Bathurst, Australia
Długość: 6,213 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 25
Dystans wyścigu: 155,325 km

Program GP:
Trening: 27.05.2020 (środa), godz. 19:45
Kwalifikacje: 28.05.2020 (czwartek), godz. 19:15
Wyścig: 28.05.2020 (czwartek), godz. 20:00

Prognoza pogody:
Zarówno w środę, jak i w czwartek, kierowcy nie powinni spodziewać się opadów deszczu. Rywalizacja powinna odbyć się przy lekkim zachmurzeniu, zatem będą to dobre warunki do ścigania.

Przed nami bardzo pasjonujący wyścig. Faworytów do zwycięstwa dzieli niewiele, ale muszą się mieć na baczności, bowiem tuż za nimi czai się duża grupa pościgowa. Kto jednak zwycięży w Australii? Kogo pokonają betonowe ściany? Czy kierowcy staną na wysokości zadania i przejadą czysty wyścig? Na te i inne pytania odpowiedź poznacie w relacjach z GP Australii, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430