header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Oulton Park rozpoczęło swoją działalność w sierpniu 1953 roku - był on własnością Mid-Cheshire Car Club. Pierwszy wyścig został rozegrany bez udziału publiczności - brytyjska federacja samochodwa (Royal Automobile Club) chciała aby inauguracja działalności toru przebiegła pomyślnie zanim widzowie będą mogli oglądać wyścigi. Pierwszym wyścigiem był wyścig Formuły 2, który rozegrano właśnie w dniu otwarcia toru - a więc 8 sierpnia. Z czasem na tor zawitała nawet Formuła 1, by rozegrać niezaliczany do klasyfikacji "Gold Cup" - z tego powodu wybudowano odcinek toru, który tworzy aktualną pętlę. Z czasem jednak F1 zaprzestała organizować wyścigi niezaliczane do klasyfikacji generalnej, przez co Oulton Park zostało trochę zapomniane - gościły na nim wyścigi samochodów sportowych, czy inne lokalne serie wyścigowe, ale jednak F1 przyciągała największe tłumy. Na początku XXI wieku tor znalazł nowego właściciela - w 2004 roku grupa Motorsport Vision, dowodzona przez byłego kierowcę F1, Jonathana Palmera - ojca Jolyona - kupiła ten tor, razem z Brands Hatch, Snetterton i Cadwell Park. Tym sposobem tor odzyskał dawną świetność i nieprzerwanie od lat 60. gości wyścigi brytyjskiej Formuły 3, British Touring Car Championship, a także inauguruje mistrzostwa British GT oraz od lat 90. ma swoje miejsce w kalendarzu mistrzostw Wielkiej Brytanii w wyścigach Superbike'ów. W sierpniu odbywa się za to coroczny wyścig aut historycznych, który jest określany jako "północne Goodwood".

Okrążenie tego toru o długości 4,333 km posiada 17 zakrętów - 8 w lewo i 9 w prawo. Jest to dosyć specyficzny obiekt, gdyż nawierzchnia jest bardzo nierówna - szczególnie jest to odczuwane na odcinku od pierwszego do trzeciego zakrętu, a także w szykanie Britten's i na wyjściu na prostą startową. Sam tor jest dosyć wąski, ale ma kilka miejsc do wyprzedzania. Kluczowe tu będzie znalezienie odpowiednich ustawień zawieszenia, aby móc zyskać czas w szykanach Britten's i Hislop's.

ExtremeF1 swoją pierwszą wizytę w Wielkiej Brytanii zaliczyła już w I sezonie, jeszcze na F1 Challenge - rywalizacja wtedy miała miejsce na torze Silverstone. Z Pole Position startował wówczas TheNewRio, ale wyścig ukończył na drugiej pozycji - wygrał bowiem Szymusso, a podium uzupełnił Tarask. Sam wyścig został w pewnym momencie przerwany, gdyż trzeba było zmienić hostera - Markovsky musiał bowiem wyłączyć komputer z powodu wakacyjnego wyjazdu, który miał miejsce właśnie wieczorem. W III sezonie, już na rFactorze, ponownie gościliśmy na Silverstone. Z Pole Position ruszał Szymusso, ale nie udało mu się zwyciężyć. Wygrał bowiem Tarask, a podium nieoczekiwanie uzupełnił Kamillo99 - wykorzystał on pecha Kubusy96, któremu pękła opona, a także bardzo rzadki błąd Markovsky'ego - ligowy dominator nieoczekiwanie rozbił swój bolid w pierwszym zakręcie. W IV sezonie na Silverstone Markovsky wykorzystał start z Pole Position i odniósł zwycięstwo, dojeżdżając przed Taraskiem i Szymussem. Był to fatalny wyścig dla Patryka Kręgla, który w pierwszym zakręcie pojechał za szeroko i próbował wrócić na tor korzystając z anticutów w T2 - pech chciał, że te anticuty na tyle mocno podbiły jego bolid, że przeleciał przez całą długość toru do góry kołami i zatrzymał się na bandzie po przeciwnej stronie. W V sezonie liga odwiedziła Donington Park - wygrał wtedy Markovsky, a podium uzupełnili Patrique2001 oraz Tarask. W tym wyścigu nie popisał się Kamillo99 - mając niemalże pewne miejsce na podium, postanowił rozbić swój bolid i w efekcie sklasyfikowany został dopiero na 12. miejscu. W VI sezonie wyścig o GP Wielkiej Brytanii rozegrano na Brands Hatch - wygrał wtedy Markovsky, przed Szymussem i Bartim. Z Pole Position ruszał czujący się na tym torze bardzo dobrze Tarask, ale w wyścigu zaczęły się dziać cuda - zamiast pewnej jazdy kierowcy Benettona po zwycięstwo, widzieliśmy obracający się bolid z numerem 13, aż w końcu Tarask został z niczym, gdyż nie ukończył wyścigu. W VII sezonie liga nie zawitała w Wielkiej Brytanii, ale wróciła tam w VIII sezonie - gospodarzem wyścigu był tor Thruxton. Z Pole Position ruszał Kamilr2000, ale do mety doejchał dopiero na 9. pozycji. Wygrał, tak jak prawie zawsze w tym sezonie, Tarask, zaś na podium towarzyszyli mu After i Kubusa96. Szansę na podium miał Kamilo, ale Patrique miał inną wizję pierwszej trójki i posłał kierowcę Ferrari w suchego przestwór oceanu, a także do pit-lane po nowe przednie skrzydło. W IX sezonie nastąpił powrót na Silverstone, gdzie wygrał Tarask. Podium uzupełnili Markovsky i Norbi, który w końcówce musiał odpierać ataki Patrique'a - kierowca BAR-a skończył jednak na 4. pozycji, gdyż na ostatnim okrążeniu został obrócony przez anticuty.

Faworytów do zwycięstwa można upatrywać w kierowcach Brawna, Markovskym, Tarasku, Rekadym i Patryku - ich tempo jest bardzo mocne, zaś w wyścigu kluczowe będzie równe tempo i unikanie błędów. W tej grupie chciałby się utrzymać Pandodo, a także do niej chcieliby dołączyć After i MARCINU - tempem mogą trochę odstawać, ale to będą niewielkie różnice i stać ich na podium. Z tej grupy wypadł Mikrus, który nie planuje startu na Oulton Park - powodem tego jest jego zaginiona forma, którą zostawił prawdopodobnie w Szanghaju. Wracając - za Dodo, Afterem i Marcinem uformowała się bardzo liczna grupa zawodników walczących w środku stawki - dowodzić jej powinien Kamilr2000, który musi jednak uważać na Wujka, kierowców Force Indii, Karlique'a czy też na swojego zespołowego kolegę w osobie Graczka. Za ich plecami swój wewnętrzny bój stoczyć powinni Kiroshima i Scorpion - tak trudny obiekt stanowi dla nich szansę nawet na punkty, lecz oni sami muszą znaleźć pokłady mocnego tempa i solidnej, bezbłędnej jazdy.

Informacje o torze:
Nazwa toru: Oulton Park
Lokalizacja: Little Budworth, Wielka Brytania
Długość: 4,333 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 36
Dystans wyścigu: 155,988 km

Program GP:
Trening: 13.06.2020 (sobota), godz. 21:30
Kwalifikacje: 14.06.2020 (niedziela), godz. 21:00
Wyścig: 14.06.2020 (niedziela), godz. 21:45

Prognoza pogody:
W sobotę i w niedzielę istnieje całkiem duża szansa na przejazdy po mokrym torze - zwłaszcza w niedzielę, kiedy to na godzinę przed sesją kwalifikacyjną istnieje 51% szans na opady deszczu, a te mogą nie ustać do początku sesji.

Przed nami bardzo ciekawy, ale i trudny wyścig - tor ma swoje pułapki, w postaci nierówności i zdradliwych krawężników. Liczę jednak, że wszyscy staną na wysokości zadania i będziemy świadkami bardzo dobrej i czystej rywalizacji. Kto jednak zwycięży na Oulton Park? Czy po tym wyścigu będziemy mieli czterech zwycięzców w trakcie sezonu? Czy brytyjska aura da o sobie znać? Na te i inne pytania poznacie odpowiedź w relacjach z GP WIelkiej Brytanii, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430