· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Oulton Park rozpoczęło swoją działalność w sierpniu 1953 roku - był on własnością Mid-Cheshire Car Club. Pierwszy wyścig został rozegrany bez udziału publiczności - brytyjska federacja samochodwa (Royal Automobile Club) chciała aby inauguracja działalności toru przebiegła pomyślnie zanim widzowie będą mogli oglądać wyścigi. Pierwszym wyścigiem był wyścig Formuły 2, który rozegrano właśnie w dniu otwarcia toru - a więc 8 sierpnia. Z czasem na tor zawitała nawet Formuła 1, by rozegrać niezaliczany do klasyfikacji "Gold Cup" - z tego powodu wybudowano odcinek toru, który tworzy aktualną pętlę. Z czasem jednak F1 zaprzestała organizować wyścigi niezaliczane do klasyfikacji generalnej, przez co Oulton Park zostało trochę zapomniane - gościły na nim wyścigi samochodów sportowych, czy inne lokalne serie wyścigowe, ale jednak F1 przyciągała największe tłumy. Na początku XXI wieku tor znalazł nowego właściciela - w 2004 roku grupa Motorsport Vision, dowodzona przez byłego kierowcę F1, Jonathana Palmera - ojca Jolyona - kupiła ten tor, razem z Brands Hatch, Snetterton i Cadwell Park. Tym sposobem tor odzyskał dawną świetność i nieprzerwanie od lat 60. gości wyścigi brytyjskiej Formuły 3, British Touring Car Championship, a także inauguruje mistrzostwa British GT oraz od lat 90. ma swoje miejsce w kalendarzu mistrzostw Wielkiej Brytanii w wyścigach Superbike'ów. W sierpniu odbywa się za to coroczny wyścig aut historycznych, który jest określany jako "północne Goodwood".
Okrążenie tego toru o długości 4,333 km posiada 17 zakrętów - 8 w lewo i 9 w prawo. Jest to dosyć specyficzny obiekt, gdyż nawierzchnia jest bardzo nierówna - szczególnie jest to odczuwane na odcinku od pierwszego do trzeciego zakrętu, a także w szykanie Britten's i na wyjściu na prostą startową. Sam tor jest dosyć wąski, ale ma kilka miejsc do wyprzedzania. Kluczowe tu będzie znalezienie odpowiednich ustawień zawieszenia, aby móc zyskać czas w szykanach Britten's i Hislop's.
ExtremeF1 swoją pierwszą wizytę w Wielkiej Brytanii zaliczyła już w I sezonie, jeszcze na F1 Challenge - rywalizacja wtedy miała miejsce na torze Silverstone. Z Pole Position startował wówczas TheNewRio, ale wyścig ukończył na drugiej pozycji - wygrał bowiem Szymusso, a podium uzupełnił Tarask. Sam wyścig został w pewnym momencie przerwany, gdyż trzeba było zmienić hostera - Markovsky musiał bowiem wyłączyć komputer z powodu wakacyjnego wyjazdu, który miał miejsce właśnie wieczorem. W III sezonie, już na rFactorze, ponownie gościliśmy na Silverstone. Z Pole Position ruszał Szymusso, ale nie udało mu się zwyciężyć. Wygrał bowiem Tarask, a podium nieoczekiwanie uzupełnił Kamillo99 - wykorzystał on pecha Kubusy96, któremu pękła opona, a także bardzo rzadki błąd Markovsky'ego - ligowy dominator nieoczekiwanie rozbił swój bolid w pierwszym zakręcie. W IV sezonie na Silverstone Markovsky wykorzystał start z Pole Position i odniósł zwycięstwo, dojeżdżając przed Taraskiem i Szymussem. Był to fatalny wyścig dla Patryka Kręgla, który w pierwszym zakręcie pojechał za szeroko i próbował wrócić na tor korzystając z anticutów w T2 - pech chciał, że te anticuty na tyle mocno podbiły jego bolid, że przeleciał przez całą długość toru do góry kołami i zatrzymał się na bandzie po przeciwnej stronie. W V sezonie liga odwiedziła Donington Park - wygrał wtedy Markovsky, a podium uzupełnili Patrique2001 oraz Tarask. W tym wyścigu nie popisał się Kamillo99 - mając niemalże pewne miejsce na podium, postanowił rozbić swój bolid i w efekcie sklasyfikowany został dopiero na 12. miejscu. W VI sezonie wyścig o GP Wielkiej Brytanii rozegrano na Brands Hatch - wygrał wtedy Markovsky, przed Szymussem i Bartim. Z Pole Position ruszał czujący się na tym torze bardzo dobrze Tarask, ale w wyścigu zaczęły się dziać cuda - zamiast pewnej jazdy kierowcy Benettona po zwycięstwo, widzieliśmy obracający się bolid z numerem 13, aż w końcu Tarask został z niczym, gdyż nie ukończył wyścigu. W VII sezonie liga nie zawitała w Wielkiej Brytanii, ale wróciła tam w VIII sezonie - gospodarzem wyścigu był tor Thruxton. Z Pole Position ruszał Kamilr2000, ale do mety doejchał dopiero na 9. pozycji. Wygrał, tak jak prawie zawsze w tym sezonie, Tarask, zaś na podium towarzyszyli mu After i Kubusa96. Szansę na podium miał Kamilo, ale Patrique miał inną wizję pierwszej trójki i posłał kierowcę Ferrari w suchego przestwór oceanu, a także do pit-lane po nowe przednie skrzydło. W IX sezonie nastąpił powrót na Silverstone, gdzie wygrał Tarask. Podium uzupełnili Markovsky i Norbi, który w końcówce musiał odpierać ataki Patrique'a - kierowca BAR-a skończył jednak na 4. pozycji, gdyż na ostatnim okrążeniu został obrócony przez anticuty.
Faworytów do zwycięstwa można upatrywać w kierowcach Brawna, Markovskym, Tarasku, Rekadym i Patryku - ich tempo jest bardzo mocne, zaś w wyścigu kluczowe będzie równe tempo i unikanie błędów. W tej grupie chciałby się utrzymać Pandodo, a także do niej chcieliby dołączyć After i MARCINU - tempem mogą trochę odstawać, ale to będą niewielkie różnice i stać ich na podium. Z tej grupy wypadł Mikrus, który nie planuje startu na Oulton Park - powodem tego jest jego zaginiona forma, którą zostawił prawdopodobnie w Szanghaju. Wracając - za Dodo, Afterem i Marcinem uformowała się bardzo liczna grupa zawodników walczących w środku stawki - dowodzić jej powinien Kamilr2000, który musi jednak uważać na Wujka, kierowców Force Indii, Karlique'a czy też na swojego zespołowego kolegę w osobie Graczka. Za ich plecami swój wewnętrzny bój stoczyć powinni Kiroshima i Scorpion - tak trudny obiekt stanowi dla nich szansę nawet na punkty, lecz oni sami muszą znaleźć pokłady mocnego tempa i solidnej, bezbłędnej jazdy.
Informacje o torze:
Nazwa toru: Oulton Park
Lokalizacja: Little Budworth, Wielka Brytania
Długość: 4,333 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 36
Dystans wyścigu: 155,988 km
Prognoza pogody:
W sobotę i w niedzielę istnieje całkiem duża szansa na przejazdy po mokrym torze - zwłaszcza w niedzielę, kiedy to na godzinę przed sesją kwalifikacyjną istnieje 51% szans na opady deszczu, a te mogą nie ustać do początku sesji.
Przed nami bardzo ciekawy, ale i trudny wyścig - tor ma swoje pułapki, w postaci nierówności i zdradliwych krawężników. Liczę jednak, że wszyscy staną na wysokości zadania i będziemy świadkami bardzo dobrej i czystej rywalizacji. Kto jednak zwycięży na Oulton Park? Czy po tym wyścigu będziemy mieli czterech zwycięzców w trakcie sezonu? Czy brytyjska aura da o sobie znać? Na te i inne pytania poznacie odpowiedź w relacjach z GP WIelkiej Brytanii, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum