header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tor Autódromo Internacional de Codegua - bo tak brzmi jego pełna nazwa - został otwarty w maju 2014 roku. Jest on dziełem grupy lokalnych przedsiębiorców, którzy planowali wybudować nieopodal stolicy Chile, Santiago, tor wyścigowy spełniający międzynarodowe standardy. Prace projektowe nad torem rozpoczęły się już w 2009 roku, a rok później ruszyły prace budowlane. Wtedy to plany zostały zaprezentowane międzynarodowej federacji motocyklowej (FIM), która zleciła zmianę projektu - co sugerowało, że na torze planowano organizować głównie wyścigi motocyklowe. Konieczność wprowadzenia zmian w projekcie przesunęła budowę aż do 2012 roku. W maju 2014 roku postęp prac był na tyle duży, że możliwa była organizacja wyścigów - co prawda wybudowano wówczas tylko jeden z krótszych wariantów układu toru, ale lepsze to niż nic. Do końca owego roku obiekt był już w pełni ukończony. Niedługo potem Dorna, a więc promotor MotoGP i World Superbike, ogłosiła że tor Codegua znalazł miejsce w kalendarzu tej drugiej serii na sezon 2015. MotoGP miało odwiedzić ten tor w przyszłości, lecz jednak żadna z tych serii nie zawitała w Chile. Ostatecznie na Autodromo de Codegua ścigają się głównie lokalne serie wyścigowe.

Okrążenie tego toru o długości 3,680 km posiada 22 zakręty - 13 w lewo i 9 w prawo. Jest to dosyć specyficzny obiekt, gdyż jego szerokość nie zawsze pozwala na jazdę bok w bok. Ponadto istnieje kilka zakrętów, które posiadają "ślepy" wierzchołek. Bardzo zdradliwe są również krawężniki - nierozważna jazda po nich może skutkować znacznym wyhamowaniem bądź nawet obrotem samochodu. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Rekady:


Trudno będzie wskazać faworyta do zwycięstwa. Mówi się, że z torem zrozumieli się kierowcy Toro Rosso, ale stajnia z Faenzy ma dwa problemy - Aftera, którego nie omijają incydenty, oraz Patryka, który w wyniku kolizji z Rekadym w Wielkiej Brytanii musi startować z końca stawki. Sam kierowca Saubera również jest w gronie kandydatów do zwycięstwa, tak samo jak duet Brawna, MARCINU czy też Markovsky. Tarask może mieć problemy z nawiązaniem walki o zwycięstwo, ale nie należy o nim zapomniać. Przypomnieć o sobie też będą chcieli Pandodo, który będzie przesunięty na starcie o 3 pozycje, oraz powracający po krótkiej przerwie MikruseK. W środku stawki także może być ciekawie. Bardzo dobry wynik będą chcieli osiągnąć kierowcy Minardi - jednakże Graczek, tak samo jak Dodo, będzie przesunięty o 3 pola. Ich głównymi rywalami powinni być kierowcy Force Indii, a także Karlique i Wujek. Za nimi swoją "świętą wojnę" po raz kolejny rozegrają Kiroshima i Scorpion - ten wyścig może być dla nich szansą na punkty. Szczególnie liczy na to Scorpion, który w przeciwieństwie do reszty stawki bardzo chwalił ten tor. Jednak musi on liczyć na to, że tarki będą jego sprzymierzeńcami.

Informacje o torze:
Nazwa toru: Autódromo Internacional de Codegua
Lokalizacja: Codegua, Chile
Długość: 3,680 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 42
Dystans wyścigu: 154,560 km

Program GP:
Trening: 25.06.2020 (czwartek), godz. 20:30
Kwalifikacje: 26.06.2020 (piątek), godz. 20:00
Wyścig: 26.06.2020 (piątek), godz. 20:45

Prognoza pogody:
W czwartek i piątek nie są prognozowane żadne opady deszczu. Kierowców przywitać mogą jednak dość niska temperatura powietrza i słońce zakryte chmurami. Mimo wszystko warunki do ścigania będą dobre.

Przed nami bardzo wymagające zmagania. Kierowcy będą musieli stanąć na wysokości zadania i przejechać bardzo dobry, czysty wyścig. Czy obiekt w Chile im na to pozwoli? Kto zwycięży w Codegui? Kto zostanie pokonany przez tarki? Czy będziemy świadkami czystej walki? Na te i inne pytania poznacie odpowiedź w relacjach z GP Chile, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430