header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia toru Potrero de los Funes jest bardzo krótka. Pierwszy wyścig odbył się na nim w 1987 roku - była to runda rozgrywana w ramach jednej z lokalnych serii, a w trakcie jednej rundy rozgrywano dwa wyścigi. W pierwszym wyścigu doszło do wypadku, w którym śmierć poniosło dwóch kibiców. Na tym jednak nie koniec, bowiem w drugim wyścigu ponownie doszło do strasznego wypadku. Tym razem jednak obyło się bez ofiar śmiertelnych, co śmiało można nazwać cudem. Cudem byłoby też rozgrywanie jakichkolwiek wyścigów na ulicach San Luis - po tych incydentach zaniechano jakichkolwiek wyścigów. Cud jednak się wydarzył, ale dopiero po 20 latach. Wtedy to o tym torze przypomniała sobie grupa Stephane'a Ratela, szefa serii FIA GT. Tak oto obiekt przystosowano do najnowszych jak na tamte czasy standardów poprzez modernizację barier, poboczy oraz instalację szykan w kilku niebezpiecznych miejscach i tak oto w 2008 roku rozegrano tam wyścig w ramach tejże serii. Do tego na tor zawitały również argentyńskie mistrzostwa aut turystycznych TC2000, któych wyścig w 2008 roku towarzyszył rundzie FIA GT. W 2009 roku auta GT nie zagościły w Argentynie, ale powróciły na ulice San Luis w latach 2010-2011. Wyścig mistrzostw FIA GT1 był ostatnim wyścigiem międzynarodowej serii na Portero de los Funes, gdyż obecnie rywalizują tam głównie lokalne mistrzostwa aut turystycznych. A szkoda, bo sam obiekt jest bardzo malowniczo położony - z jednej strony tor otoczony jest górami, co widać szczególnie w trzecim sektorze, a sama pętla toru prowadzi wokół jeziora.

Okrążenie tego toru o długości 6,270 km posiada 23 zakręty - 11 w lewo i 12 w prawo. Jest to dosyć nietypowy tor uliczny, gdyż jest on dosyć szeroki. Pomimo tego, że bariery są bardzo blisko krawędzi toru, to jego szerokość pozwala na walkę bok w bok. Trzeba jednak uważać na krawężniki, gdyż zbyt szeroki wyjazd na nie może się skończyć spowolnieniem auta lub wyrzuceniem go na pobocze czy też barierę. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Markovsky:


Najbliższy wyścig nie będzie jednak pierwszą wizytą ligi w Argentynie - kierowcy zawitają do tego kraju bowiem po raz trzeci. Pierwszy raz kierowcy rywalizowali w Argentynie w V sezonie, na torze w Buenos Aires - była to dziewiąta runda sezonu. Z Pole Position ruszał wówczas Markovsky, który odniósł zwycięstwo. Jednak jego przewaga nad drugim Taraskiem była dosłownie znikoma - dzieliło ich kilka setnych sekundy. Podium uzupełnił wówczas Patrique2001. Druga, i jak dotychczas ostatnia wizyta w tym kraju, miała miejsce w VII sezonie. Tym razem była to druga runda sezonu, a kierowcy rywalizowali na torze Termas de Rio Hondo. Z Pole Position ruszał Tarask, ale dojechał dopiero na trzecim miejscu. Zwycięstwo odniósł Markovsky, zaś drugi na mecie był Pasiasty.

Faworytów do zwycięstwa ponownie powinno upatrywać się w kierowcach Toro Rosso, ale będą oni musieli stoczyć walkę z Markovskym, Rekadym oraz duetem Brawna - ta sześcioosobowa grupa jest bardzo wyrównana i o zwycięstwie lub porażce może zaważyć jeden błąd. Za nimi powinni czaić się kierowcy Renault, a także Pandodo i Tarask - jednak pozycja kierowcy Red Bulla będzie zależna od tego, czy sprzęt pozwoli mu na jakąkolwiek jazdę. Swoje trzy grosze do walki o punkty na pewno będą chcieli wtrącić kierowcy Minardi, Force Indii, a także Wujek i Karlique - ta część stawki jest również bardzo wyrównana, a walka między kierowcami jest bardzo ostra, co pokazał w Chile Ostachim. Kierowca Force Indii w wyniku zrobienia sobie z Karlique'a punktu hamowania będzie musiał startować z końca stawki. Swój honorowy pojedynek o to, aby nie być ostatnim, stoczą Scorpion i Kiroshima - szansą na punkty dla nich będą raczej błędy rywali przy założeniu, że sami ich unikną.

Informacje o torze:
Nazwa toru: Potrero de los Funes Circuit
Lokalizacja: San Luis, Argentyna
Długość: 6,270 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 25
Dystans wyścigu: 156,750 km

Program GP:
Trening: 05.07.2020 (niedziela), godz. 19:30
Kwalifikacje: 06.07.2020 (poniedziałek), godz. 10:00
Wyścig: 06.07.2020 (poniedziałek), godz. 19:45

Prognoza pogody:
Zarówno w niedzielę, jak i w poniedziałek, nie zanosi się na opady deszczu. Trening powinien odbyć się przy bezchmurnym niebie, zaś niebo w kwalifikacjach i wyścigu raczej będzie nieco zachmurzone.

Przed nami bardzo interesujące zmagania. Tor pozwala na manewry wyprzedzania, zatem możemy się ich spodziewać. Swoje na pewno dorzuci także strategia, gdyż możliwy jest przejazd wyścigu zaliczając tylko jeden postój w boksach. Kto jednak podejmie takie ryzyko? Kto zwycięży na Potrero de los Funes? Czy tarki po raz kolejny zbiorą swoje żniwo? Na te i inne pytania poznacie odpowiedź w relacjach z GP Argentyny, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430