· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
W niedzielnej sesji treningowej przed GP Argentyny na torze wokół jeziora Potrero De Los Funes przystąpiło 11 kierowców. Dane zbierali duety Brawna, Renault, a także osamotnieni After, Markovsky, Adve, Karlique i Graczek. Jako gościa w bolidzie Toro Rosso zobaczyliśmy byłego kierowcę ExtremeF1 – Norbiego. Pogoda nie przeszkadzała kierowcom. Bezchmurne niebo spotkało nas w San Luis.
Trening swoim czasem otworzył nam MARCINU. Nie był to co prawda jakiś oszałamiający czas, ale dał mu prowadzenie. Reszta kierowców sprawdzała zużycie opon. W Brawnie zaczęli od sprawdzenia miękkiej mieszanki i pokazali dość mocne tempo na tych oponach. Z kolei większość testowała ogumienie z białym paseczkiem. Po 10 minutach do na tor wyjechał nieco spóźniony Markovsky. Za MARCINU w tabeli czasów sporo czasu spędził Norbi, kręcąć czasy w okolicach minuty i 44 sekund. Kierowca Renault natomiast chyba znalazł odpowiednie ustawienia i zszedł nam na poziom 1.42.5, co było jasnym sygnałem, że Marcin będzie chciał się liczyć w nadchodzącym wyścigu. Jako pierwszy na szybkie kółka po sprawdzeniu opon wyjechał MikruseK, jednak jego tempo pozosyawiało wtedy sporo do życzenia. W ogonie stawki o dziwo kręcił się Pandodo, o ile z pełnym bakiem był szybszy od Mikrusa, tak do kolegów z Brawna jednak sporo mu brakowało. Mocne tempo natomiast pokazał nam aktualny lider klasyfikacji generalnej. Markovsky chyba dobrze dogaduje się z tym torem. Stawkę w pierwszej części treningu uzupełniali nam Adve, Karlique oraz z nieco większą stratą Graczek. Po ok. połowie sesji na tor wyjechał także After i zaczął od długich przejazdów. Kręcił się w okolicach czasów Markovskiego, więc chyba może być zadowolony. Pierwszy sygnał do ataku z garażu Brawna dał Szymusso. Młodszy z duetu braci co prawda zszedł na 1.42, ale do MARCINU trochę mu jeszcze brakowało. Zaraz po Szymku, swój najlepszy czas wykręcił MikruseK, co dało mu chwilowe drugie miejsce. Miał problem ze złożeniem okrążenia. Zresztą nie on jeden. Na to samo skarżył się Pandodo, które swoje pierwsze szybkie kółka kręcił na oponach twardych, po czym doszedł do wniosku, że ta mieszanka na pierwszą sesję kwalifikacyjną jest dla niego bezużyteczna. Nieco z tyłu walkę na czasy okrążeń stoczyli Karlique i Adve. Raz jeden był szybszy, potem drugi i tak kilka razy. Czas mijał, kierowcy Renault okupowali przez dłuższą chwilę dwa pierwsze miejsca, ale do głosu zdecydował się dojść Szymek. Kierowca zespołu Brawn GP zademonstrował swoją szybkość wykręcając czas 1.42.394, który na tamtą chwilę był najszybszy. Nadeszło ostatnie 10 minut sesji, a więc wszyscy kierowcy ruszyli do boju. Najpierw swój czas kwalifikacyjny ustanowił Markovsky. Nieco brakło mu do Mikrusa. After udowodnił, że wygrana w Chile nie była przypadkiem i śmiało z niewielkim zapasem wysforował się na prowadzenie. Pandodo nie był w stanie natomiast wyprzedzić Norbiego. Obaj nie zeszli poniżej minuty i 43 sekund. Jako ostatni tradycyjnie na naszych sesjach trenigowych szybkie kółka kręcił Kubusa96. Ustanowił on czas szybszy od Mikrusa i Marka, ale ta część stawki jest bardzo ciasno. Za Pandodo skończyli Adve oraz Karlique, ale oni stracili do kierowcy Lotusa ponad sekundę. Daleko z tyłu natomiast trening zakończył Graczek, który był stanie zrobić czas 1.46.0.
Tak oto zakończyła się sesja treningowa przed GP Argentyny. Jakie z niej możemy wysnuć wnioski? Na pewno taki, że o zwycięstwo dalej będą walczyć zespoły Toro Rosso i Brawna, nie wiemy w jakiej formie na tym torze znajduje się Rekady, ale wierzę, że powinien dorównać bardziej doświadczonym kolegom. Czai się jeszcze za nimi MARCINU, który znając jego będzie stanowił w wyścigu poważne zagrożenie dla walczących o najwyższe cele. W środku stawki zadomowili nam się MikruseK i Markovsky. Mogą liczyć na dobry wyścig w ich wykonaniu. Sporym problemem może okazać się zużycie opon, które na tym obiekcie nie jest jakieś zabójczo duże, ale układa się ono tak, że niektórzy kierowcy mogą mieć problem z przejechaniem wyścigu z tylko jednym postojem. Natomiast od drugiego postoju zawodników odrzuca jeszcze długość alei serwisowej, gdyż jest ona jedną z dłuższych w kalendarzu, a na dodatek panuje w niej ograniczenie do 60km/h. Zapowiada nam się bardzo ciekawy wyścig, na który wszystkich kierowców serdecznie zapraszam. Tyle ode mnie. Pozdrawiam. MikruseK.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum