· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia Autódromo Internacional do Algarve rozpoczyna się już w 2002 roku - problemem jednak były pieniądze, a raczej ich brak. W wyniku braku funduszy na budowę toru, plany budowy odłożono na kilka lat. Trzy lata później, bo w 2005 roku, ministerstwo gospodarki oraz ministerstwo środowiska wydały wspólne oświadczenie popierające plany ożywienia regionu poprzez stworzenie nowych miejsc pracy i przyciągnięcie turystów. Opór opozycji na nic się nie zdał i władze Portimao wykupiły dwie działki o łącznej powierzchni 800 akrów - budowa ruszyła na początku 2008 roku i została zakończona zaledwie 7 miesięcy później. Efektem prac był spełniający najwyższe wymogi bezpieczeństwa FIA i FIM obiekt zawierający zakręty o różnej charakterystyce oraz bardzo duże różnice poziomów. Ważnymi elementami obiektu były także: tor kartingowy, park technologiczny oraz pięciogwiazdkowy hotel. Dwa dni po otwarciu, obiekt uzyskał homologację międzynarodowej federacji motocyklowej i jesienią tego samego roku na Algarve zawitała seria World Superbike. Zimą 2008 roku tor otrzymał licencję FIA Grade 1-T, a więc mógł gościć przedsezonowe testy F1 - i gościł, gdyż część stawki jeździła po tym torze w ramach testów przed sezonem 2009. Rok później na Algarve zawitały serie takie jak A1GP, Le Mans Series, FIA GT, a dwa lata później - WTCC i GP2. W 2013 roku tor przeszedł w ręce państwa, co uchroniło obiekt przed bankructwem. Od tamtej pory na Algarve rywalizują kierowcy GT Open, GT World Challenge Europe Sprint Cup, czy też uczestnicy 24-godzinnego wyścigu w ramach 24h Series. W 2020 roku obiekt uzyskał licencję FIA Grade 1, a więc mógł gościć wyścigi F1. I to się uda w 2020 roku - pomogła w tym całkowita zmiana kalendarza, spowodowana pandemią koronawirusa.
Okrążenie tego toru o długości 4,699 km posiada 14 zakrętów - 6 w lewo i 8 w prawo. Obiekt ten zawiera mnóstwo zdradliwych zakrętów, które mają ślepe wejście bądź wyjście. Kierowcy muszą uważać także na antyścinacze potrafiące przewrócić bolid do góry kołami, a także pancerny słupek w pierwszym zakręcie - spotkanie z nim może prowadzić nawet do rozbicia samochodu. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Karlique:
Pierwsza ligowa wizyta w Portugalii miała miejsce w I sezonie - kierowcy rywalizowali wtedy na torze Estoril. Z Pole Position ruszał wtedy Kubusa96, który dojechał do mety dopiero na 5. miejscu. Swoje pierwsze ligowe zwycięstwo odniósł wówczas TiDiEj (dziś Patrique2001), zaś podium uzupełnili Szymusso i Luis Garcia. W III sezonie kierowcy ponownie ścigali się na Estoril, a z Pole Position ruszał tym razem Szymusso. Kierowca startujący wówczas w Red Bullu dojechał jednak na 3. miejscu - wygrał wtedy Markovsky, a drugi był Tarask. W IV sezonie liga zawitała na Estoril po raz trzeci - i jak dotąd ostatni. Z Pole Position ponownie ruszał Szymusso, lecz nie było mu dane zwycięzyć - dojechał na 2. miejscu. Wyścig wygrał Markovsky, a podium uzupełnił Kubusa96. W VI sezonie kierowcy pierwszy raz odwiedzili Algarve. Z Pole Position ruszał Tarask, ale i jemu nie udało się przekuć pierwszego pola startowego w wygraną - skończył drugi. Wygrał Markovsky, a podium uzupełnił Barti.
Kogo należy uważać za faworyta do triumfu? Duże szanse na zwycięstwo może mieć Rekady - kierowca Saubera ponoć czuje się na tym torze bardzo dobrze. Musi jednak uważać, gdyż za plecami ma silną konkurencję w postaci żądnego trzeciego z rzędu zwycięstwa MARCINU oraz Patrique2001, o ile kierowcy Toro Rosso nie staną na przeszkodzie problemy natury technicznej. Nie wolno także lekceważyć Aftera, Markovsky'ego, Taraska i kierowców Brawna - mogą oni zaskoczyć i pomimo nienajlepszego tempa kwalifikacyjnego wyciągnąć maksa w wyścigu przez czystą i bezbłędną jazdę. Za tym pociągiem czaić się powinien Pandodo, MikruseK i Karlique - szczególną uwagę można przywiązać do kierowcy Red Bulla, który wedle plotek krążących po padoku bardzo dobrze wyczuł portugalski obiekt. Za nimi walkę o punkty stoczyć powinni kierowcy Force Indii, Minardi oraz Wujek - różnice między tą piątką są znikome i o lepszym bądź gorszym wyniku zadecydować może jeden błąd, o który na Algarve nietrudno. Z tyłu stawki klasycznie walczyć ze sobą powinni Kiroshima i Scorpion - trudno tu wskazać faworyta, gdyż ich forma zależy od tego, jak się czują w ciągu dnia.
Informacje o torze:
Nazwa toru: Autódromo Internacional do Algarve
Lokalizacja: Portimao, Portugalia
Długość: 4,699 km
Ligowy rekord okrążenia: Tarask, 1:18.100 (Sezon VI, 09.07.2018, Benetton)
Liczba okrążeń: 33
Dystans wyścigu: 155,067 km
Prognoza pogody:
Zarówno w niedzielę, jak i w poniedziałek, nie przewiduje się żadnych opadów deszczu. Kierowcy będą rywalizowali przy bezchmurnym niebie i wysokiej temperaturze powietrza. Zaleca się picie dużej ilości wody lub innych płynów.
Przed nami bardzo ciekawy wyścig. Charakterystyka toru i jego liczne pułapki sprawiają, że kierowcy będą musieli bardzo uważać. Różnice pomiędzy zawodnikami powinny być jednak niewielkie. Kto zatem zwycięży w Portugalii? Czy pancerny słupek w pierwszym zakręcie zbierze swoje ofiary? Czy pechowców z poprzednich wyścigów ominą przykre niespodzianki? Na te i inne pytania poznacie odpowiedź w relacjach z GP Portugalii, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum