header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tor Fiorano Circuit, czy też jak go nazywają Włosi - Pista di Fiorano, wybudowano i otwarto w roku 1972 - od samego początku był to prywatny tor testowy Ferrari. Koneksje z legendarną włoską marką widać nawet w samej lokalizacji toru - jest on ulokowany, kolokwialnie mówiąc, rzut beretem od fabryki Ferrari w Maranello. Oryginalnie obiekt miał zaledwie 8.4 metra szerokości i równe 3 kilometry długości. W 1992 roku długość wzrosła do 3.021 kilometra poprzez wybudowanie szykany. Cztery lata później, bo w 1996 roku, miała miejsce drobna przebudowa toru - poprzedni pierwszy zakręt, czyli ostry nawrót w prawo przechodzący w sekcję zakrętów lewo-prawo, zastąpił nieco łagodniejszy, ale nadal wolny prawy nawrót, który przechodzi w długi zakręt w prawo. Z racji że to jest tor testowy, to zawiera zakręty o różnej charakterystyce, telemetrię oraz płytę poślizgową do testów opon i układu kierowniczego. W 2001 roku nastąpiło dodatkowe usprawnienie poprzez system nawodnienia toru składający się z ośmiu cystern wypełnionych gromadzoną deszczówką. Kiedy na torze odbywają się testy samochodów F1, to częstym widokiem jest gromada Tifosi wokół całego toru - najczęściej fani gromadzą się na pobliskiej drodze publicznej, gdyż jest to punkt położony najbliżej toru. Charakterystycznymi dla tego włoskiego obiektu są: jego układ, który poprzez posiadanie mostu przypomina japońską Suzukę oraz aleja serwisowa, na którą składa się jeden garaż wyposażony w każdy możliwy sprzęt do obsługi samochodu - co jednak nie stanie na przeszkodzie byśmy się na nim ścigali, bo dla ExtremeF1 nie ma rzeczy niemożliwych. Co ciekawe, obiekt ten posiada licencję FIA Grade 1 - a zatem mógłby potencjalnie gościć wyścigi F1... gdyby miał tradycyjną aleję serwisową. Z istnieniem tego toru wiąże się też ciekawa anegdota jeszcze z czasów żywota Enzo Ferrrariego - otóż lubił on oglądać bolidy swojego zespołu jeżdżące po torze będąc albo na terenie obiektu, albo w swoim domu z którego miał widok na tor. Mówiło się, że to był jedyny powód budowy tego toru - możliwość podziwiania swoich samochodów w akcji z dala od mediów oraz reszty stawki F1. Prawda jednak jest taka, że Ferrari wybudowało tor Fiorano, gdyż poprzedni tor testowy, Modena Autodrome, już nie był w stanie pełnić swojej funkcji.

Okrążenie tego toru o długości 2,997 km posiada 12 zakrętów - 5 w lewo i 7 w prawo. Obiekt ten zawiera zakręty o zróżnicowanej charakterystyce. Jest to jednak dość wąski i szybki tor, który powinien sprzyjać wyprzedzaniu. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Kamilr2000:


Pierwsza ligowa wizyta we Włoszech miała - jak to w większości przypadków bywało - w I sezonie. Na Monzy z Pole Position startował wówczas Szymusso, zaś wyścig wygrał Markovsky. Podium uzupełnili Kubusa96 i Extremento. W II sezonie kierowcy ścigali się na Imoli. Z Pole Position ruszał Tarask, który przekuł je w zwycięstwo. Drugi dojechał TiDiEj077, a podium uzupełnił Markovsky. W III sezonie liga powróciła na Monzę, gdzie z rywalami i problemami technicznymi najlepiej poradził sobie Szymusso - zdobył Pole Position i zwyciężył. Drugi był Tarask, a trzeci Norbi. W IV sezonie ponownie ścigano się na Monzy, gdzie Markovsky przekuł Pole Position w zwycięstwo. Podium wówczas uzupełnili Szymusso i Tarask. W V sezonie kierowcy po raz drugi odwiezili Imolę, gdzie z Pole Position ruszał Markovsky, który także zwyciężył. Drugi na mecie był wówczas Tarask, a trzecie miejsce zajął Kamillo99. W VI sezonie liga zawitała na tor Mugello, gdzie z Pole Position ruszał Tarask - wyścig jednak ukończył na drugiej pozycji. Wygrał wówczas Markovsky, a podium uzupełnił Kubusa96. W VII sezonie kierowcy ścigali się na torze Misano, gdzie z Pole Position ruszał Markovsky - pierwsze pole startowe zamienił na zwycięstwo w wyścigu, a na podium towarzyszyli mu Tarask i Patrique2001. W VIII sezonie kierowcy po raz czwarty ścigali się na Monzy, gdzie po starcie z Pole Position wygrał Tarask. Drugie miejsce należało wówczas do Aftera, a trzecie do Norbiego. W IX sezonie liga gościła na torze Vallelunga, gdzie z Pole Position ruszał Markovsky, który był najszybszy również w wyścigu. Podium uzupełnili wówczas Tarask i MikruseK.

Kogo należy uważać za faworyta do triumfu? O zwycięstwo na pewno zawalczy duet Brawna, który będzie musiał uważać na Markovsky'ego i MARCINU. O zwycięstwo powalczyć będzie chciał też duet Toro Rosso. Do grona kandydatów do zwycięstwa można będzie zaliczyć również Taraska i Rekady'ego - o ile kierowca Saubera będzie jechał rozważnie. Za tą grupą powinni czaić się MikruseK i Pandodo - ich tempo może trochę odstawać od czołówki, ale mogą liczyć na bardzo dobry wynik. Za nimi powinni walczyć kierowcy Minardi, Force Indii, Karlique oraz Wujek - o ile Adve i Wujek wystartują, bo na przeszkodzie mogą im stanąć przyczyny osobiste. Na końcu stawki po raz kolejny powinni walczyć ze sobą Kiroshima i Scorpion - jeśli tylko kierowca Saubera będzie się przygotowywał do wyścigu wcześniej niż w trakcie kwalifikacji...

Informacje o torze:
Nazwa toru: Pista di Fiorano
Lokalizacja: Maranello, Włochy
Długość: 2,997 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 51
Dystans wyścigu: 152,847 km

Program GP:
Trening: 06.09.2020 (niedziela), godz. 20:30
Kwalifikacje: 07.09.2020 (poniedziałek), godz. 20:00
Wyścig: 07.09.2020 (poniedziałek), godz. 20:45

Prognoza pogody:
W niedzielę przewiduje się bezchmurne niebo i nie będzie zanosiło się na jakiekolwiek opady deszczu. W poniedziałek z kolei jest dość duża szansa na mokry wyścig.

Przed nami bardzo emocjonujący wyścig. Tor jest krótki, ale praktycznie nikomu wcześniej nieznany. Różnice pomiędzy kierowcami powinny być niewielkie. Do tego swoje trzy grosze może dorzucić potencjalny deszcz. Kto jednak odniesie zwycięstwo we Włoszech? Kto najlepiej wyczuje tor? Czy kierowcy pojadą równie dobry wyścig jak w Hiszpanii? Na te i inne pytania poznacie odpowiedź w relacjach z GP Włoch, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430