header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia Red Bull Ringu rozpoczyna się w 1969 roku, kiedy to otwarto Österreichring. Powodem budowy tego toru były problemy z torem wyznaczonym na lotnisku Zeltweg - tamta pętla była dość nudna i wyboista. Co ciekawe, te dwa tory dzieliła dosłownie ulica - znajdują się one w bliskim sąsiedztwie, a Zeltweg wykorzystywane jest do dziś jako lotnisko. Wracając jednak do Österreichringu - był to bardzo szybki obiekt posiadający ogromną, bo aż 65-metrową różnicę poziomów. Jednak wraz z wzrostem prędkości samochodów, tor stawał się coraz bardziej niebezpieczny - co w 1987 roku udowodnił Stefan Johansson, który cudem uniknął kolizji z jeleniem przy prędkości ponad 240 km/h, czy w 1975 Mark Donohue. Amerykanin nie miał jednak szczęścia i po wypadku w zakręcie Vost-Hugel Kurve zmarł. Rok później ten zakręt nieco zacieśniono, a dwa lata później powstała tam szykana. I ten stan rzeczy utrzymywał się do 1995 roku, kiedy to Österreichring zamknięto. W latach 1995-1996 tor przeszedł gruntowną przebudowę, którą po raz pierwszy nadzorował Hermann Tilke. Tor skrócono z prawie sześciu do niewiele ponad czterech kilometrów i zadbano o poprawę bezpieczeństwa poprzez utworzenie bądź poszerzenie poboczy i wymianę barier. W 1997 roku, a więc 10 lat po ostatnim wyścigu, F1 wróciła na przebudowany tor, tym razem znany jako A1-Ring. F1 gościła na tym torze do 2003 roku, kiedy to zakaz promowania wyrobów tytoniowych mocno uderzył w finanse władz toru i doprowadził do jego zamknięcia oraz sprzedaży - o wyścigach nie było mowy, gdyż w 2004 roku zburzono trybuny i garaże. W 2008 roku jednak przyszedł ratunek dla toru - obiekt kupił Deitrich Mateschitz i rozpoczęto modernizację. W 2010 roku seria DTM ogłosiła, że zawita na ten tor w 2011 roku. W tymże roku obiekt, zwany już jako Red Bull Ring, został ponownie otwarty. W 2013 roku ogłoszono, że F1 wróci na ten tor od 2014 roku, zaś od 2016 roku rywalizuje na nim seria MotoGP - poprzednie wizyty tej serii miały miejsce w 1996 i 1997 roku. W 2019 roku pierwszy zakręt został nazwany imieniem Nikiego Laudy, celem uhonorowania zmarłego w owym roku Austriaka. W 2020 roku Red Bull Ring z kolei inaugurował sezon F1, poprzez organizację dwóch wyścigów - GP Austrii oraz GP Styrii.

Okrążenie tego toru o długości 4,318 km posiada 10 zakrętów - 3 w lewo i 7 w prawo. Charakterystyka tego toru może sprawiać trudność przy ustawianiu samochodu - kluczowa jest tu bardzo dobra prędkość na prostych, ale trzeba ją pogodzić z dociskiem w szybkich łukach. Różnice między kierowcami jednak będą niewielkie, bo to stosunkowo łatwy do zrozumienia tor. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Scorpion:


Pierwsza ligowa wizyta w Austrii miała miejsce w II sezonie. Z Pole Position ruszał Markovsky, który dowiózł prowadzenie do mety. Za jego plecami z kolei wyścig ukończyli Szymusso i Kubusa96. W III sezonie z Pole Position ruszał Szymusso, który podobnie jak sezon wcześniej Markovsky zamienił je w zwycięstwo. Na podium wówczas towarzyszyli mu Tarask i Kubusa96, zaś zwycięzca z II sezonu nie stanął na starcie. W IV sezonie z pierwszego pola ponownie ruszał Szymusso, ale tym razem ukończył wyścig na 4. pozycji. Wygrał z kolei Markovsky, zaś podium uzupełnili Tarask i Kamillo99. W VI sezonie po raz trzeci z rzędu Pole Position zdobył Szymusso, zaś w wyścigu dojechał na trzecim miejscu. Wygrał wtedy Tarask, a na drugim miejscu dojechał Markovsky. W VII sezonie przerwano dominację Szymussa w kwalifikacjach na Red Bull Ringu i z Pole Position ruszał Markovsky. Podium jednak wyglądało dokładnie tak samo jak w VI sezonie, a więc wygrał Tarask, drugi był Markovsky, a trzeci - Szymusso. W IX sezonie liga nie zawitała na Red Bull Ring, lecz rywalizowano na torze Salzburgring. Pole Position zdobył wówczas Tarask, który zresztą zwyciężył w wyścigu. Drugi wówczas był Markovsky, zaś trzecie miejsce zajął Norbi.

Kogo należy uważać za faworyta do triumfu? Red Bull Ring to domowy wyścig Red Bulla, a także "domowa" runda dla Toro Rosso - zatem o zwycięstwo chciałby powalczyć na pewno Tarask, a także Patrique i After. Muszą jednak uważać na duet Brawna, a także Markovsky'ego, MARCINU i Rekadego - ta grupa jest bardzo blisko siebie i o zwycięstwie bądź porażce decydować będą najdrobniejsze błędy. Za nimi z kolei walkę o punkty powinni stoczyć Pandodo, MikruseK, Wujek i Karlique - ta część stawki również jest blisko siebie, a nawet jest w stanie podgryzać czołówkę. To będzie także ważny wyścig dla Karlique'a, gdyż - jak już wspomniałem - to jest domowy wyścig Red Bulla. Za plecami tej grupy walkę powinni stoczyć kierowcy Minardi oraz Force Indii - te dwa duety również są blisko siebie i każdego z tej czwórki stać na zdobycz punktową. Stawkę powinni zamykać Kiroshima i Scorpion i ta rywalizacja może być bardzo ciekawa, bo Kiro - co by nie mówić - poczynia ostatnio postępy, zaś Scorpiona może uratować charakterystyka toru.

Informacje o torze:
Nazwa toru: Red Bull Ring
Lokalizacja: Spielberg, Austria
Długość: 4,318 km
Ligowy rekord okrążenia: Tarask, 1:05.686 (Sezon VI, 16.10.2018, Benetton)
Liczba okrążeń: 36
Dystans wyścigu: 155,448 km

Program GP:
Trening: 28.09.2020 (poniedziałek), godz. 19:45
Kwalifikacje: 29.09.2020 (wtorek), godz. 19:15
Wyścig: 29.09.2020 (wtorek), godz. 20:00

Prognoza pogody:
Poniedziałkowy trening na pewno odbędzie się przy zachmurzonym niebie - ponadto istnieje całkiem spora szansa na opady deszczu. Wtorkowe sesje z kolei powinny odbyć się na suchym torze, lecz także przy zachmurzonym niebie.

Przed nami bardzo emocjonujący wyścig. Tor jest bardzo szeroki i pozwala na walkę. Kierowcy muszą jednak uważać na limity toru, które będą strzeżone przez antyścinacz na wyjściu z pierwszego zakrętu - jednak ostatnie dwa zakręty będą aż prosić o poszerzenie. Czy kierowcy staną na wysokości zadania? Czy antyścinacz w pierwszym zakręcie zbierze swoje żniwo? Kto odniesie zwycięstwo? Na te i inne pytania poznacie odpowiedź w relacjach z GP Austrii, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430