· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Regulamin i bolidy
No to najpierw bolidy. Zostajemy przy tym co zawsze było znakiem rozpoznawczym naszej ligi, czyli mieszanki bolidów z różnych lat. Oczywiście teraz nie będzie już wyjątków w wyborze bolidu tak jak miało to miejsce w poprzednim sezonie, więc można jedynie wybierać dowolne auta z lat 1998-2016. Szczegóły poznacie trochę później podczas prezentacji składów, a teraz przejdźmy do regulaminu. Tutaj jedna istotna zmiana. Zmniejszamy liczebność ligi do 16 miejsc. Nie jest to jednak definitywna decyzja, ponieważ jeśli podczas testów przed XI sezonem pojawi się ktoś nowy, który wniesie coś pozytywnego do ligi to zostanie dodany 9. zespół do stawki. Nie ulegnie zmianie sposób ustalania pogody na poszczególne wyścigi. Zostajemy również przy dwóch mieszankach opon na suchy tor – miękka, oznaczona czerwonym paskiem i gwarantująca dużą przyczepność, oraz twarda, oznaczona białym paskiem i charakteryzująca się gorszą przyczepnością ale za to dłuższą żywotnością. System kwalifikacji również nie ulegnie zmiany. Zatem ponownie będą dwie sesje kwalifikacyjne. Pierwsza, trwająca 15 minut, druga zaś trwała będzie 10 minut. Po zakończeniu Q1 z walki o Pole Position odpadać będzie połowa stawki, a reszta powalczy dalej w Q2. Ponadto, kierowcy którzy awansowali do Q2 będą musieli wystartować na oponach, na których wykręcili najlepszy czas w Q1 – reszta będzie miała wolność wyboru opon na start.
Ligowa obsada
I tutaj na początek najważniejsza informacja. Do stawki a zarazem do administracji ligi powraca Norbi. Witamy ponownie i życzymy dobrej zabawy. Teraz trochę smutniejsze wieści (ale czy na pewno?). Z ligowego składu wyrzuceni zostali MARCINU oraz Kamilr2000. Raczej wszyscy znają powody dlaczego tak się stało, więc nie będę się na ten temat rozpisywał w tym newsie. Natomiast za porozumieniem obu stron ligę opuścił Karlique. Trochę szkoda, niemniej dziękujemy mu za wszystkie wspólne sezony i życzymy wszystkiego dobrego. Przejdźmy teraz do prezentacji zespołów i składów. Na początek Toyota, chociaż w tym przypadku zespół ten możemy też nazwać „Killerów 2-óch” ponieważ za kierownicą modelu TF105 z 2005 roku zasiądą Markovsky oraz Tarask. Następną na liście mamy Scuderie Toro Rosso. Ponownie w tym zespole zobaczymy duet Patrique2001 – After, tym razem za kierownicą modelu STR11 z 2016 roku. Następny w stawce jest Mercedes, który wystawi model W07 z 2016 roku. Za jego kierownicą zasiądzie duet braci – Kubusa96 i Szymusso. Dalej mamy tak zwaną „pszczółkę” czyli zespół Renault z modelem R30 z roku 2010. Za kierownicą tego bolidu w XI sezonie zobaczymy Pandodo oraz Wujka. Kolejny w stawce jest Sauber. Zespól z Hinwil wystawi w nadchodzącym sezonie model C35 z 2016 roku. W fotelu zasiądą natomiast MikruseK oraz Norbi. Duet Adve - Ostachim zasiądzie za kierownicą Williamsa, który wystawi model FW38 z 2016 roku. Przedostatnim zespołem na liście jest Scuderia Ferrari, która zakontraktowała Rekady’ego oraz Kiroshime. Zobaczymy ich w modelu F150 z 2011 roku. Ostatnim zespołem w stawce jest McLaren w barwach którego zobaczymy Graczka i Scorpiona. Będą oni jeździli modelem MP4-25 z 2010 roku.
Lista startowa na nadchodzący sezon prezentuje się więc następująco:
Panasonic Toyota Racing, model: TF105 (2005 rok)
Numer
Kierowca
1.
Markovsky
13.
Tarask
Scuderia Toro Rosso, model: STR11 (2016 rok)
Numer
Kierowca
14.
After
21.
Patrique2001
Mercedes AMG Petronas Formula One Team, model: W07 (2016 rok)
Jak wiadomo trzeba najpierw sprawdzić czy mod nadaje się do jazdy. Po to są właśnie przedsezonowe testy, które tradycyjnie odbędą się na dwóch torach. Pierwsza część będzie miała miejsce 27-28 października na torze Dijon-Prenois. Pierwszy dzień zostanie przeznaczony na sprawdzenie opon deszczowych. Kierowcy będą mieli na to 60 minut oraz 3 okr podczas wyścigu. Drugi dzień to 30 minut treningu oraz 16 okr wyścigu. Druga tura testów zostanie rozegrana 30-31 października na torze Autodromo di Pergusa. Pierwszy dzień na tym torze to 60-minutowa sesja na suchym torze. Drugi dzień to symulacja kwalifikacji oraz wyścig na dystansie 25 okr. Zapraszamy wszystkich chętnych do udziału w testach.
Kalendarz
Takiego kalendarza to chyba jeszcze nie było, ale do rzeczy. XI sezon rozpoczniemy w Hiszpanii na torze w Barcelonie. Następnie przeniesiemy się do Portugalii na tor Boavista. Stamtąd wyruszymy do Chorwacji na tor Grobnik. Czwartym wyścig będzie miał miejsce we Włoszech na torze Mugello. Potem lecimy na wschód do Zjednoczonych Emiratów Arabskich na tor w Dubaju. Następnie udamy się do Chin na tor Chengdu oraz do Wietnamu na tor Hanoi. Potem wycieczka do naszych południowych sąsiadów na GP Czech na torze Most. Stamtąd polecimy do Wielkiej Brytanii na tor Donington Park. Następnie odwiedzimy Amerykę. Najpierw GP Kanady na torze Calabogie, a po nim GP USA na torze Mid-Ohio. Następne GP w pięknej i słonecznej Grecji na torze Serres oraz wyjazd do Niemiec na tor Nurburgring. Potem odwiedzimy Indonezję i tor Sentul oraz Nową Zelandię i tor Manfield. 16 runda XI sezonu odbędzie się w Japonii na torze SUGO. Na ostatnie dwa GP wrócimy do Europy. Najpierw do Belgii na legendarny tor Spa. A potem do naszej ojczyzny na GP Polski, które ponownie będzie miało miejsce na torze w Poznaniu.
Kalendarz prezentuje się więc następująco:
Numer
Nazwa GP
Kraj
Tor
1.
Grand Prix Hiszpanii
Circuit de Barcelona-Catalunya
2.
Grand Prix Portugalii
Circuito da Boavista
3.
Grand Prix Chorwacji
Automotodrom Grobnik
4.
Grand Prix Włoch
Mugello Circuit
5.
Grand Prix Zjednoczonych Emiratów Arabskich
Dubai Autodrome
6.
Grand Prix Chin
Chengdu Goldenport Circuit
7.
Grand Prix Wietnamu
Hanoi Street Circuit
8.
Grand Prix Czech
Autodrom Most
9.
Grand Prix Wielkiej Brytanii
Donington Park
10.
Grand Prix Kanady
Calabogie Motorsports Park
11.
Grand Prix Stanów Zjednoczonych
Mid-Ohio Sports Car Course
12.
Grand Prix Grecji
Serres Racing Circuit
13.
Grand Prix Niemiec
Nürburgring
14.
Grand Prix Indonezji
Sentul International Circuit
15.
Grand Prix Nowej Zelandii
Manfeild Circuit Chris Amon
16.
Grand Prix Japonii
Sportsland Sugo
17.
Grand Prix Belgii
Circuit de Spa-Francorchamps
18.
Grand Prix Polski
Tor Poznań
Kanał ligowy
Kilka drobnych zmian dotknie też nasz ligowy kanał. Mianowicie rezygnujemy z „Extrimowego quizu bez napięcia” ponieważ repertuar pytań bardzo się wyczerpał. Dalej będziemy prowadzić podcasty przed i po wyścigu. Tutaj też mała zmiana, mianowicie podcasty przed wyścigiem będą miały charakter dużo bardziej luźny i będzie można sobie pogadać na dosłownie każdy temat. Do podcastów zostanie wprowadzony też „pomidor”. Tak w skrócie to chodzi o to, że któryś z uczestników podcastu będzie kilka razy pytany i odpowiedź może „tak” lub „nie” może też uniknąć odpowiedzi na pytanie używając właśnie „pomidora”, ale może to zrobić tylko raz. Wszystkie filmy będą oczywiście dostępne na naszym ligowym kanale na YouTube.
Tak prezentuje się plan na XI sezon. Premiera moda przewidywana jest na 24-25 października. W razie jakichkolwiek pytań administracja jest do waszej dyspozycji. Na razie ode mnie to tyle. Pozdrawiam serdecznie, Szymusso.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum