· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Circuit Dijon-Prenois to obiekt położony na wzgórzach Burgundii we Francji. Ma bogatą historię w królowej sportów motorowych, ale o tym za chwilę. Tor był pomysłem byłego gracza rugby oraz zapaśnika Francois’a Chambellanda. Zależało mu na stworzeniu miejsca, które uczyniło by z Dijon centrum motoryzacyjnym na większą skalę. Wybrał zalesiony obszar Prenois na zachód od Dijon i w 1969 roku ruszyła budowa. Tor został ukończony 3 lata później. Chambelland konsultował się z Jean-Pierre’em Beltoise’m oraz Francois Cevertem w sprawie układu toru, co skończyło się, że nitka była bardzo wymagająca. Kiedy stoi się na prostej startowej, mamy wrażenie jakby był to kolejny obiekt zbudowany na dawnym lotnisku, jednak gdy tylko wejdziemy w pierwszy zakręt dopiero wtedy przekonujemy się jaki naprawdę jest. Dzięki nietypowym zmianom poziomu terenu i długim zakrętom jest to idealny tor to przetestowania umiejętności kierowcy. W roku 1973 do Dijon przybyła seria World Sportscars, która przeprowadziła wyścig na 1000km, rok później zawitała tu w końcu Formuła 1 kosztem Paul Ricard. Piewszym zwycięzcą GP Francji na Dijon-Prenois został ówczesny kierowca Lotusa – Ronnie Peterson. Chambelland od początku borykał się z problemami finansowymi i nie był w stanie wrócić do F1 ze swoim torem aż do 1977 roku, Na szczęście dla niego, wraz z F1 i władzami toru z południa Francji dogadali się co do przemiennego organizowania GP Francji. W 1979 tutaj miał miejsce historyczny wyścig. Pierwsze zwycięstwo dla Renault oraz dla turbodoładowanego silnika za kierownicą którego siedział Francuz – Jean-Pierre Jabouille. Rene Arnoux, czyli ówczesny kolega z zespołu do końca ostro walczył z Gillesem Villenuevem o drugie miejsce, ale Kandayjczyk wyszedł zwycięsko. Dwa lata później swoje pierwsze zwycięstwo w królowej motorsportu odniósł późniejszy czterokrotny mistrz świata Alain Prost. W 1982 odbył się tu wyścig F1 pod tytułem Grand Prix Szwajcarii, a ostatni wyścig na tym torze mieliśmy dwa lata później. Potem na tym torze ścigały już tylko bolidy Formuły 3000 i Mistrzostwa Świata i Europy samochodów turystycznych. Ostatnie większe wydarzenie w Dijon miało miejsce w 2009, gdzie rundę odbywała seria DTM, ale mimo dużej frekwencji na widowni w kolejnych latach z pobudek finansowych nie udało się takiej imprezy powtórzyć.
Circuit Dijon-Prenois mierzy 3.886 km i posiada 9 zakrętów(5 w prawo i 4 w lewo). ExtremeF1 nigdy wcześniej tu nie było, więc na zapoznianie z tym torem zaprosił was After:
GP Francji w ExtremeF1 odbywało się krotnie, ale nigdy w Dijon. Pierwszy epizod w kraju bagietek miał miejsce w drugim sezonie na znanym Magny-Cours. Z Pole Position wówczas startował Kubusa96, niestety nie udało mu się dowieźć tego do mety, ale na pocieszenia wygrał jego brat. Szymusso triumfował przed Patrique2001, znanym wtedy jako TiDiEj077 i Markovskym.
Sezon później na tym samym torze Marek nie dał już nikomu złudzeń i wygrał. Podium uzupełnili Tarask i Szymusso, który startował z pierwszego pola. Na następne GP Francji czekaliśmy do sezonu piątego. Na Paul Ricard także wygrał Markovsky, a za nim dojechali Szymek i Patryk.
Sezon VII to powrót na Magny-Cours i kolejna wygrana Marka, tuż przed Taraskiem i Bartim.
W sezonie ósmym naszymi krążownikami jechaliśmy na Paul Ricard. Tam Tarask skończył przed Szymkiem i Patrykiem. Ostatnie jak do tej pory GP Francji miało miejsce w sezonie IX. Podczas deszczowego wyścigu na Bugatti Le Mans, czyli krótszej nitki toru, na którym odbywa się słynny 24-godzinny wyścig, wygrał Patrique2001 przed Taraskiem i Norbim.
Nie wiemy jak wygląda aktualnie układ sił w stawce i nie na tym kierowcy powinni się podczas dwudniowych testów we Francji skupiać. Najważniejsze jest sprawdzenie moda, w tym wypadku w różnych warunkach, ponieważ pierwszy dzień testów tradycyjnie ma być w deszczu. Wiadomo, że nie wszyscy zawodnicy pokażą pełnie swojego potencjału, ale z pewnością nie zabraknie mocnych akcentów.
Informacje o torze:
Tor: Circuit Dijon-Prenois
Lokalizacja: Prenois, Francja
Długość: 3,886 km
Program 1. tury testów:
1. dzień: 27.10.2020 (wtorek), godz. 20, deszcz, 60 minut + wyścig 3 okrążenia
2. dzień: 28.10.2020 (środa), godz. 20, sucho, 30 minut + wyścig 16 okrążeń bez obowiązkowego pit-stopu
Zapraszam zatem wszystkich etatowym kierowców oraz takich, którzy miejsca w stawce zapewnionego jeszcze nie mają do wzięcia udziału w testach. Popularne zbieranie danych jest bardzo ważną częścią sezonu i szkoda by było je przegapić. Mile widziany także będzie feedback do administracji w sprawie jakichś małych usterek naszego moda. Tyle ode mnie. Pozdrawiam. MikruseK
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum