header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Autodromo di Pergusa to tor położony w miejscowości Pergusa, leżącej na Sycylii. Jest ona położona nieopodal miasteczka Enna, przez co potocznie tor ten nazywany jest Enna-Pergusa. Pętla toru jest poprowadzona wokół naturalnego jeziora o takiej samej nazwie co miejscowość - widać zatem podobieństwo do argentyńskiego toru Potrero de los Funes, który gościł ligę w sezonie X. Tor otwarto w roku 1951, a pierwszą przebudowę przeszedł na koniec lat 60. - na początku tor swoim kształtem przypominał jajo, a prosta startowa ulokowana była po drugiej stronie jeziora. W tym czasie organizowano tam niezaliczany do klasyfikacji Formuły 1 wyścig o GP Morza Śródziemnego - bolidy F1 ścigały się po tym torze w latach 1962-1965, zaś od 1967 do 1998 (z przerwą w 1971 roku) rywalizowano tutaj bolidami Formuły 2. W tym czasie tor przybrał już niemal obecną formę - okrążenie rozpoczynała sekcja Vivaio, znacznie węższa od reszty toru, a następnie wyjeżdżając z szykany Piscine jechano z gazem w podłodze aż do szykany Proserpina. Ta z kolei prowadziła na bardzo długi odcinek przez niemal połowę obwodu jeziora, gdzie na kierowców czekała (i dalej czeka) szykana Zagaria, kończąca okrążenie. W 1995 roku tuż przed bardzo szybkim łukiem Curvone wybudowano bardzo ciasną szykanę Schumachera. Było to pokłosie tragicznego wypadku Ayrtona Senny na Imoli w 1994 roku, gdyż w Curvone nie było miejsca na pobocze - to wynika z ukształtowania terenu wokół toru. Aktualnie tor gości wyścigi lokalnych serii, choć miał epizody z wizytą mistrzostw świata aut sportowych, Formuły 3000, FIA GT, czy też mistrzostw Europy samochodów turystycznych. W październiku 2020 roku poważniejsze serie przypomniały sobie o tym torze i w ramach 24H Series zorganizowano 12-godzinny wyścig dla aut klasy GT3 i GT4.

Pętla toru o długości 4.950 km posiada 18 zakrętów (11 w prawo i 7 w lewo). Cechują ją bardzo duże prędkości maksymalne, trudne szykany i bardzo nieprzyjemne krawężniki. Podobnie jak w przypadku Dijon-Prenois, ExtremeF1 nigdy wcześniej nie miała styczności z tym obiektem. Na zapoznanie z nim zaprosił więc Rekady:


Tym razem kierowców deszcz nie zaskoczy i w oba dni będą mogli zbierać dane przy słonecznym niebie i suchym torze. Po pierwszej turze testów trudno ocenić formę poszczególnych kierowców - można być jednak pewnym, że do walki o mistrzostwo ponownie stanie Rekady, ale groźnymi rywalami dla niego mogą być panowie z Toyoty - Markovsky i Tarask. Konkurencyjne tempo prezentował także Mikrus, który drugiego dnia był najlepszy w wyścigu. Nie wolno jednak skreślać Szymussa, który nadal powinien być bardzo szybki, czy też kierowców Toro Rosso - nawet jeśli Patrique wozi worki z piaskiem. Trudno będzie przewidzieć formę kierowców Renault, gdyż Wujek jeszcze nie miał przyjemności sprawdzać możliwości samochodu, a forma Dodo zależna jest od dnia. To samo tyczy się kierowców Williamsa - jednego dnia zamykają tabelę, a drugiego walczą o punkty. Graczek póki co nie prezentował wybitnego tempa, ale to może być jego plan na przedsezonowe testy. Scorpion z kolei prawdopodobnie nadal będzie walczył z Kiroshimą, ale w trakcie sezonu będzie musiał pracować równie ciężko co jego rywal z Ferrari.

Informacje o torze:
Tor: Autodromo di Pergusa
Lokalizacja: Pergusa, Włochy
Długość: 4.950 km

Program 2. tury testów:
1. dzień: 30.10.2020 (piątek), godz. 20, sucho, 60 minut
2. dzień: 31.10.2020 (sobota), godz. 20, sucho, symulacja kwalifikacji i wyścigu na dystansie 25 okrążeń w warunkach ligowych

Po raz kolejny zapraszamy do udziału wszystkich etatowych kierowców oraz chętne osoby - w dalszym ciągu potrzebne są cenne dane dotyczące moda, a te będą wiarygodne tylko wtedy, gdy na torze będzie wielu kierowców. Przypominam także, że dobra postawa w testach może zaowocować miejscem w składzie ligi na XI sezon. To wszystko z mojej strony, dziękuję za uwagę. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430