header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Historia wyścigów na Węgrzech zaczna się w 1936 roku. Pierwsze wyścigi w tym kraju odbywały się na torze w parku Nepliget. Wygrywali tam wówczas późniejsi wielcy kierowcy F1, m.in. Tazio Nuvolari. W latach 80. Bernie Ecclestone zechciał zorganizować wyścig za "Żelazną Kurtyną". Wybór był oczywisty - ZSRR i tor uliczny w Moskwie. Były też propozycje z Polską, konkretniej z Torem Poznań, jednak w czasie wizyty w ZSRR pewien węgierski przyjaciel Berniego polecił mu Budapeszt. I tak oto w paźdierniku 1985 roku rozpoczęto budowę Hungaroringu, by skończyć ją zaledwie 8 miesięcy później! Zatem Hungaroring to najszybciej zbudowany tor w kalendarzu F1 spośród torów permanentnych. Pierwszy wyścig F1 na tym torze miał miejsce 24 marca 1986 roku, a oglądało go prawie 200 tyś. osób na trybunach. Pierwszym zwycięzcą GP Węgier Fomruły 1 był Nelson Piquet w Williamsie.

Wyścigi na tym torze niestety nie należą zazwyczaj do ciekawych, gdyż wręcz nie da się tu wyprzedzać - dlatego tor ten nazywany jest "Monako bez ścian". Prawdę mówiąc, emocje na Hungaroringu są wtedy, kiedy lider ma kłopoty bądź kiedy spadnie deszcz, a te rzeczy dzieją się bardzo rzadko.

Po wyścigu w Australii wiemy, że Jordan i Prost na pewno będą bić się o mistrzostwo. BMW Sauber czai się tuż za nimi, ale musi uważać na Spykera, który ma groźnego bartiego - to już nie ta sama osoba, co w poprzednim sezonie. Ferrari chce zdobyć jakieś lepsze punkty, więc liczą na dobry wynik WoGX'a i to, że Muerte wyżydzi zrobi dobry setup. Renault też marzy o czymś więcej niż dwóch oczkach, Arrows tym bardziej. Mercedes natomiast liczy na jakiekolwiek punkty, gdyż ich nie ma. Jednakże to dopiero początek sezonu i niczego nie możemy być pewni.



Przed weekendem wyścigowym kilku kierowców wypowiedziało się na temat toru jak i celów na wyścig. Zapraszam zatem do lektury:

Markovsky (Prost):
Tor Hungaroring jest dość specyficzny - ma pełno wolnych, długich zakrętów, w dodatku swoje piętno odciska fakt, że nawierzchnia nie należy do równych. Ponownie mamy ten wyścig na początku sezonu, tym razem jeszcze szybciej, bo teraz jest to druga runda a nie jak poprzednio, piąta. Tor poprzez swoją charakterystykę nie należy do moich ulubionych, mimo to udało mi się zwyciężyć podczas wyścigu rozegranego 3-4 miesiące temu. Cieszyłbym się bardzo, gdyby udało się ten sukces powtórzyć, jednak nie będzie o to łatwo. Konkurencja czyha za rogiem i na pewno podejmą rękawicę. Szykuje się ciekawa rywalizacja, w której zespół zdobędzie sporo punktów.

Barti (Spyker):
Ten tor niezbyt podpada mi pod styl jazdy. Tutaj trzeba będzie walczyć o top 10 i myślę że dam rade, gdyż chciałbym poprawić osiągniecie z s1 gdzie byłem 11. Myślę też że mój team mate zaliczy jakieś odrodzenie i że Tracz nie zrobi hołoty bo będzie kiepsko.

Sorontar (Jordan):
Nie wiem czego możemy się spodziewać przed tym weekendem. W Australii widać było sporą dziurę między przodem stawki, a resztą, więc przewiduje, że albo będę zaraz za czołówka, albo coś namieszam z przodu. Mam jednak nadzieję, że tył stawki dogoni i będzie nieco ciekawiej. Najbardziej martwię się o lagi. Jeżeli znów będę miał problemy, to kiepsko widzę swoją przyszłość w lidze. Z takimi problemami nie czerpie przyjemności z jazdy.

Kubusa96 (BMW Sauber):
Lubię tor Hungaroring, do tego zawsze był dla mnie ,,przyjazny" - miałem tu dobre wyniki, w zeszłym sezonie drugie miejsce, kiedyś nawet zwycięstwo. Po pierwszych jazdach jestem zadowolony i liczę na to, że znów będzie mi się dobrze jeździć. Pierwsze GP było zupełnie nieudane, ale już o tym zapomniałem i teraz jestem optymistycznie nastawiony do wyścigu na Węgrzech. Nie mam konkretnego celu tutaj, chciałbym jednak pojechać dobre okrążenie w Q2, a potem w wyścigu nie popełnić błędu. Wierzę, że stać mnie na to, wierzę też, że uniknę tym razem wypadku i że dojadę w jednym kawałku, tak jak inni. Chciałbym, żeby znów było nas dużo na wyścigu i jeszcze więcej na mecie i że unikniemy problemów z grą. Chciałbym też, żeby nie padało. W trudnej sytuacji jest Szymek, ale wierzę, że sobie poradzi i wyjedziemy z Węgier zadowoleni.

Extremento (Renault):
Moje oczekiwania przed GP Węgier to przede wszystkim pojechać czysty wyścig i zbliżyć się ze swoim tempem do czołówki. Poza tym mam nadzieję, że problemy z lagami się nie powtórzą. Chcę w końcu więcej potrenować przed GP i pewnie mi się to uda. Dzisiaj przejechałem już około 20 okrążeń i wiem mniej więcej, jakie są moje możliwości na tym torze. Jazda na Hungaroring jest bardzo przyjemna, choć wymaga dużego skupienia, szczególnie drugi sektor. Nadal nie odnalazłem idealnej linii jazdy w tamtych zakrętach. Jeżeli nie wydarzy się nic niespodziewanego, liczę na miejsce w okolicach 5-7. Czas na pierwsze punkty dla Renault!

Muerte19991 (Ferrari):
Mój zespół ma nadzieje że dojadą obydwaj zawodnicy a czy tak będzie to zobaczymy. Celuje w wyscigu w 5, 6 pozycje żeby jakieś pkt wpadły. Mam nadzieje że zespół przygotuje dobrze bolid do jeżdżenia. Mam nadzieję że mój team-mate też zdobędzie niezłe pkt. A i podobno Węgrzy lubią pić.

Nazwa GP: Pirelli Magyar Nagydij
Lokalizacja: Budapeszt, Węgry
Nazwa toru: Hungaroring
Długość: 4,381 km
Liczba zakrętów 14
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Michael Schumacher, 1:19.071, Ferrari, 2004
Rekord okrążenia (liga): Markovsky, 1:14.701, McLaren, Sezon I
Liczba okrążeń (F1): 70
Liczba okrążeń (liga): 31
Dystans wyścigu (F1): 306,663 km
Dystans wyścigu (liga): 135,811 km

Program GP:
Trening: 13.10 (czwartek), godz. 19:00
Kwalifikacje: 14.10 (piątek), godz. 19:00
Wyścig: 14.10 (piątek), godz. 19:45

Prognoza pogody: Przez cały weekend wyścigowy nie przewiduje się deszczu.

To na tyle, jeżeli chodzi i zapowiedź wyścigu o GP Niemiec Węgier. Liczymy na frekwencję na starcie podobną jak w Australii i większą na mecie. Pozdrawiam, Tidek.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430