· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Pierwsze plany budowy toru w Dubaju ogłoszono w 2002 roku, kiedy to firma HOK Sport dostała zlecenie budowy toru i parku biznesowego. W tym samym roku zakupiono teren o powierzchni 7,5 kilometra kwadratowego i rozpoczęto budowę. Ta zakończyła się w październiku 2004 roku, a obiekt przeszedł swój pierwszy sprawdzian jeszcze w tym samym roku - gościł on przedostatnią rundę mistrzostw FIA GT. Sam tor był pierwszym obiektem z licencją FIA, który posiadał najnowsze zabezpieczenia - szerokie pobocza i kamery przemysłowe w każdym możliwym miejscu. Będąc jeszcze przy 2004 roku - wtedy na tor jednorazowo zawitała seria ETCC. W późniejszych latach obiekt gościł zimową edycję serii GP2 - GP2 Asia Series. Miało to miejsce w sezonach 2008 i 2008-09. Aktualnie na torze swoje rundy rozgrywają głównie lokalne serie wyścigowe, ale od 2006 roku w styczniu organizowany jest 24-godzinny wyścig dla aut klas GT3, GT4 oraz turystycznych. Ostatnia edycja została przedwcześnie zakończona z powodu potężnej ulewy - tak, na pustyni padał rzęsisty deszcz! Padało do tego stopnia, że część garaży podtopiło, co zdarzało się już we wcześniejszych latach. Tor Dubai Autodrome posiada 6 różnych konfiguracji, z czego w tym samym czasie można bezpiecznie korzystać z trzech wariantów. Obiekt wyposażony jest także w sztuczne oświetlenie, z którego skorzystamy - start wyścigu będzie miał miejsce przy zachodzącym słońcu, zaś rywalizacja dobiegnie końca przed zapadnięciem zmroku. Co warte podkreślenia, tor posiada licencję FIA Grade 1, czyli może gościć wyścigi F1. Niestety, włodarze toru nie wykorzystali szansy goszczenia Formuły 1 w 2020 roku, ale ze względu na obecność GP Abu Dhabi w kalendarzu to byłoby - i jest - nieopłacalne.
Najdłuższa konfiguracja toru - z której skorzystamy - ma długość 5.390 km. Posiada ona 15 zakrętów, 9 w prawo i 6 w lewo. Obiekt cechuje kilka zakrętów pochylonych pod kątem, co daje duże pole do popisu jeśli chodzi o dobór linii jazdy. Ponadto, tor posiada kilka wzniesień i spadków terenu. Pomimo dwóch długich prostych, ważny będzie docisk i trakcja. Na zapoznanie z tym pętlą zaprosił was Markovsky:
Kogo należy uważać za faworyta do zwycięstwa? Spore szanse na zwycięstwo ma Szymusso, który od początku sezonu nie schodzi z podium. Jego najgroźniejszym rywalem wydaje się być Rekady, który odniósł zwycięstwa w Chorwacji i we Włoszech. Za nimi czaić się powinni kierowcy Toyoty, którzy - poza wypadkiem przy pracy w Portugalii - wykorzystują każdą możliwą okazję i przynajmniej jeden kierowca tej stajni kończy na podium. Grupę pościgową stanowić powinni kierowcy Toro Rosso - którzy zmagają się z samochodem - a także Kubusa96, MikruseK i Pandodo. Do tej grupy dołączyć na pewno chcą Norbi i Wujek, którzy nie prezentują jeszcze optymalnej formy - ale są blisko wskoczenia na swój najwyższy poziom. O punkty powalczyć będą chcieli także kierowcy Williamsa, którzy mają niezbyt udany początek sezonu - Adve zdobył do tej pory zaledwie 8 punktów, zaś Ostachim całe 0. Ich konkurentem powinien być Graczek, który także chciałby otworzyć swój punktowy dorobek. Koniec stawki tradycyjnie powinni stanowić Kiroshima i Scorpion - chociaż kierowca Ferrari był w stanie ukończyć GP Włoch przed Ostachimem, a więc poczynia postępy.
Informacje o torze:
Nazwa toru: Dubai Autodrome
Lokalizacja: Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie
Długość: 5,390 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 29
Dystans wyścigu: 156,310 km
Prognoza pogody:
W piątek, jak i w sobotę, nie ma absolutnie żadnych szans na opady deszczu. Kierowców przywita bezchmurne niebo oraz wysoka temperatura powietrza. Warunki do jazdy, szczególnie przy zachodzącym słońcu, będą więc doskonałe.
Szykuje się bardzo emocjonujący wyścig. Tor jest bardzo zdradliwy, jednak pozwala na walkę wręcz. Kto jednak odnajdzie się na nim najlepiej? Jak będą wyglądały strategie na wyścig? Czy kierowcy będą narzekali na widoczność? Na te i inne pytania poznacie odpowiedź w relacjach z GP Zjednoczonych Emiratów Arabskich, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum