· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tor Chengdu Goldenport Circuit jest jednym z nowych torów, które zostały wybudowane w Chinach w połowie pierwszej dekady XXI wieku. Jest to ośrodek lokalnej aktywności wyścigowej, chociaż ostatnimi czasy jest ignorowany przez najważniejsze krajowe i międzynarodowe serie wyścigowe. Obiekt otwarto w 2007 roku i przez pierwsze 2 lata odbywały się na nim rundy mistrzostw Azji aut turystycznych oraz serii Formula V6 Asia. W listopadzie 2008 roku na ten tor zagościła seria A1GP, by rozegrać drugą rundę sezonu 2008-09. W ramach rundy tegoż cyklu rozegrano dwa wyścigi - krótki, nazywany sprinterskim, i dłuższy określany jako główny. Sprint padł łupem Adama Carrolla z Irlandii, a główny wyścig wygrał Filipe Albuquerque z Portugalii. Co godne podkreślenia, wpływy z tej imprezy przeznaczono na fundusz pomcy ofiarom trzęsienia ziemi na terenach w okolicy toru. Z czasem jednak międzynarodowe serie zapomniały o tym miejscu i dziś na Chengdu Goldenport Circuit rywalizują kierowcy lokalnych serii wyścigów aut turystycznych oraz Chińskiej Formuły 4. Sam tor przez niektórych był porównywany do holenderskiego Zandvoort, hiszpańskiej Jaramy czy Estoril w Portugalii. Nawierzchnia toru jest bardzo nierówna, na co wpływ może mieć położenie - okolice toru leżą w strefie trzęsień ziemi, a ponadto obiekt częściowo wybudowano na bagnie. To wszystko powoduje gromadzenie się wody w nierównościach oraz wypływanie jej z gruntu.
Okrążenie tego toru o długości 3,367 km posiada 13 zakrętów - 5 w lewo i 8 w prawo. Obiekt ten posiada mnóstwo wolnych zakrętów i ślepych szykan. Szczególnym miejscem jest niemal cały drugi sektor, w którym następują po sobie niemalże niekończące się zakręty. Ponadto tor jest bardzo wąski, przez co będzie trudno o wyprzedzanie. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Rekady:
ExtremeF1 po raz pierwszy zawitała do Chin w V sezonie, konkretniej na Shanghai International Circuit. W kwalifikacjach najszybszy był Kubusa96, jednak wyścig wygrał Markovsky. Na podium towarzyszyli mu Tarask i Szymusso. W VI sezonie ponownie rywalizowano w Szanghaju. Pole Position wywalczył Tarask, jednak wyścig po raz kolejny padł łupem Markovsky'ego. Na podium załapali się jeszcze Kubusa96 i - dość nieoczekiwanie - Yayo. Następna wizyta ligi w Chinach miała miejsce w VIII sezonie, tym razem ścigano się na torze w Zhuhai. Z Pole Position ruszał Tarask, a następnie pewnie zwyciężył. O drugie miejsce do końca walczyli Szymusso i Patrique2001, jednak górą był ten pierwszy. W "Państwie Środka" liga po raz ostatni rywalizowała w X sezonie - po raz trzeci w Szanghaju. Z Pole Position startował Rekady, któremu udało się dowieźć prowadzenie do mety. Drugi wówczas był Markovsky, a trzeci był Tarask.
Jak może wyglądać układ sił? O zwycięstwo niemal na pewno powalczy Szymusso, a przeszkodzić mu będą chcieli kierowcy Toyoty oraz Rekady. Ten kwartet musi jednak uważać, gdyż do walki powoli włączają się kierowcy Toro Rosso. Ci jednak muszą uważać na Kubusę96, a także Dodo i Mikrusa. Za tą grupą czaić się powinni Wujek i Norbi, którzy coraz lepiej dogadują się ze swoimi maszynami. O punkty na pewno będą chcieli powalczyć kierowcy Williamsa - szczególnie Ostachim, który raczej nie jest zachwycony swoim aktualnym stanem konta. Punkty chciałby zdobyć także Graczek, jednak musiałby uniknąć problemów technicznych, które trapią go od dłuższego czasu. Na końcu stawki powinniśmy po raz kolejny być świadkami walki Kiroshima-Scorpion - w tej górą póki co jest kierowca Ferrari, zaś reprezentant McLarena aktualnie nie ma odpowiedzi na tempo jego rywala.
Informacje o torze:
Nazwa toru: Chengdu Goldenport Circuit
Lokalizacja: Chengdu, Chiny
Długość: 3,367 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 46
Dystans wyścigu: 154,882 km
Prognoza pogody:
W niedzielę, jak i w poniedziałek, kierowcy powinni podróżować po torze przy mocno zachmurzonym niebie. Ponadto istnieje kilkunastoprocentowe prawdopodobieństwo opadów deszczu - w niedzielę wynosi ono 20%, zaś w poniedziałek 14%.
Szykuje się bardzo ciekawy wyścig. Charakterystyka toru sprawia, że różnice pomiędzy kierowcami powinny być niewielkie. Wąska pętla ponadto sprawia, że manewry wyprzedzania będą musiały być przemyślane i najważniejsza będzie strategia. Kto więc zwycięży ten wyścig? Komu strategia będzie sprzyjała, a kto utknie w korku? Na te i inne pytania odpowiedź poznamy w relacjach z GP Chin, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum