header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tor Hanoi Street Circuit to pierwszy międzynarodowy tor wyścigowy w komunistycznym Wietnamie. Częściowo uliczna pętla wytyczona została w dzielnicy Nam Từ Liêm i docelowo miała się znaleźć w kalendarzu Formuły 1 na sezon 2020 - z wiadomych przyczyn runda ta nie doszła do skutku, więc inauguracyjny wyścig o GP Wietnamu miał odbyć się w roku 2021. Właśnie, miał - bo F1 nie zawita na ten tor również i w nadchodzącym sezonie. Wszystkiemu winne jest zatrzymanie przewodniczącego Komitetu Ludowego Hanoi, który odpowiadał za uzyskanie rządowego poparcia pomysłu organizacji wyścigu. Wracając do samego toru - wybudowano go w sąsiedztwie Stadionu Narodowego Mỹ Đình, a nitka toru miała łączyć charakter toru ulicznego z obiektem permanentnym. W tym celu wykorzystano zarówno istniejące ulice, jak i wybudowano sekcję "stałą", wszystko oczywiście w granicach topografii miasta. Za projekt odpowiadał Hermann Tilke, więc nitka toru zawiera elementy inspirowane innymi torami. Zakręty 1-2 oparte są na początkowej sekcji toru Nurburgring, zakręty od 12 do 15 przypominają Sainte Devote i podjazd pod Massenet - a więc miejsce znane z toru w Monako - a z kolei zakręty 16-19 do złudzenia przypominają eski z Suzuki. Do tego można znaleźć inspirację torem w Baku, w postaci monstrualnej prostej między zakrętami nr 9 i 11. Co warte podkreślenia - tor projektowano najnowszymi metodami - grupa z Hanoi dostarczyła sugestie lokalizacji i układu toru i dane CAD ludziom z F1, a ci z kolei wykonali modele symulacyjne potencjalnych pętli. Ostateczny projekt zaś był dziełem tych dwóch grup oraz pana Tilke.

Okrążenie tego toru o długości 5,607 km posiada 23 zakręty - 12 w lewo i 11 w prawo. Obiekt śmiało można nazwać dzieckiem Monako i Baku - pytanie, czy udanym. Pierwsze dwa sektory premiują wysokie prędkości, zaś trzeci sektor wymaga wysokiego docisku - znalezienie optymalnych ustawień może być zatem problematyczne. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was MikruseK:


Jak może wyglądać układ sił? O zwycięstwo na 99.9% powalczy grupa składająca się z kierowców Toyoty, Szymussa i Rekady'ego. Uważać oni muszą jednak na Aftera, którego regularność zaczyna procentować. Co innego można powiedzieć o Patryku, który z kolei jeszcze nie do końca się dogaduje z samochodem i raczej będzie skazany na walkę z Kubusą96, Mikrusem i Dodo. O punkty powalczyć będą chcieli Norbi, Wujek oraz duet Williamsa - tak wymagający obiekt może być dla nich szansą. W batalii Kiroshima-Scorpion górą powinien być jednak kierowca Ferrari, gdyż Krzysiek robi bowiem stałe postępy i góruje nad swoim rywalem, któremu ostatnio doskwierają jednak problemy z ręką oraz problemy personalne w McLarenie - na nieokreślony czas z jazdy został wykluczony Graczek, zaś na jego miejsce wskoczył JERZY. Jego debiut w lidze to aktualnie temat nr 1 w padoku i każdy będzie obserwował z uwagą poczynania tego kierowcy.

Informacje o torze:
Nazwa toru: Hanoi Street Circuit
Lokalizacja: Hanoi, Wietnam
Długość: 5,607 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 28
Dystans wyścigu: 156,996 km

Program GP:
Trening: 20.12.2020 (niedziela), godz. 20:00
Kwalifikacje: 21.12.2020 (poniedziałek), godz. 19:30
Wyścig: 21.12.2020 (poniedziałek), godz. 20:15

Prognoza pogody:
W niedzielę, jak i w poniedziałek, kierowcy nie uświadczą opadów deszczu. Zarówno trening, jak i kwalifikacje oraz wyścig powinny się odbyć przy nieznacznie zachmurzonym niebie.

Szykuje się emocjonujący wyścig. Choć sam tor to mieszanka znanych już obiektów, to takie połączenie może przysporzyć problemów. Kierowcy będą musieli pozostać w pełni skupieni przez cały wyścig. Kto jednak zwycięży w Hanoi? Jakie podejście do ustawień zastosują poszczególne zespoły? Jak będzie wyglądała walka w pit-stopach? Na te i inne pytania odpowiedź poznamy w relacjach z GP Wietnamu, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430