header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Autodrom Most - bo tak brzmi pełna nazwa obiektu - to drugi, ale zarazem najstarszy permanentny tor wyścigowy w dawniejszej Czechosłowacji, a dzisiejszych Czechach. Od początku istnienia był on w cieniu obiektu w Brnie, jednak odnalazł swoją niszę - gości on GP Czech w wyścigach ciężarówek, wyścigi ADAC GT Masters, NASCAR Whelen Euro Series, a także różnego rodzaju lokalne serie wyścigowe i służy za tor testowy oraz ośrodek szkolenia kierowców. Pierwsze wyścigi w tym rejonie odbywały się jednak tuż po zakończeniu II wojny światowej, w 1947 roku - oczywiście na tymczasowym torze ulicznym, wyznaczonym niedaleko browaru. Co warte podkreślenia, były to wyścigi motocyklowe. Przez lata pętla zmieniała swój kształt a nawet lokalizację, aż w końcu w latach 70. tor wyznaczała autostrada nieopodal stacji kolejowej. W 1979 roku na ten uliczny obiekt zawitała bardzo popularna wówczas Interserie. W wyniku tego wydarzenia zaczęto myśleć nad budową permanentnego obiektu spełniającego wymogi bezpieczeństwa - w tym celu w 1976 roku czeska delegacja udała się do Niemiec na tory takie jak Nurburgring i Hockenheim by zdobyć konieczną do budowy toru wiedzę. Budowa na terenie byłej odkrywkowej kopalni ruszyła w 1978 roku i zakończyła się w roku 1983 - na dzień dobry otrzymał homologację FIM oraz FIA, przez co na Autodrom Most mogły zawitać motocykle, a także auta turystyczne, prototypy Grupy C oraz bolidy F3. Przez lata tor tętnił życiem, jednakże w 1995 roku FIA i FIM wycofały homologację, a nowa spółka przejęła obiekt i rozpoczęła modernizację obiektu - w kluczowych miejscach utworzono żwirowe pobocza, a także wymieniono bariery na całej długości toru. Jeszcze tego samego roku obiekt ponownie otrzymał homologację i dalej przechodził modernizację - wybudowano nowe centrum medyczne i trybuny na prostej startowej. W 2001 roku na tor nieoczekiwanie zawitała European Le Mans Series, europejski odpowiednik American Le Mans Series. Europejska seria nie była wówczas tak popularna jak obecnie i na starcie stanęło zaledwie 14 załóg. W 2004 roku tor przeszedł kolejną przebudowę - ponownie wymieniono bariery, a także przebudowano pierwsze zakręty - w miejsce dwóch szybkich łuków prawo-lewo wybudowano ciasną szykanę inspirowaną Variante Rettifilo znaną z toru Monza.

Okrążenie tego toru o długości 4,222 km posiada 21 zakrętów - 10 w lewo i 11 w prawo. Jest to obiekt wymagający dużego docisku i mocnego zawieszenia - tę drugą cechę będą uwydatniały krawężniki, które nie są pokojowo nastawione do kierowcy.


Pierwsza wizyta ExtremeF1 w Czechach miała miejsce już w I sezonie - kierowcom przyszło rywalizować na torze w Brnie. Z Pole Position startował Tarask, jednak nie było mu dane zwyciężyć i musiał zadowolić się drugim miejscem. Zwycięstwo odniósł więc Markovsky, zaś czołową trójkę uzupełnił Szymusso. Druga, i jak do tej pory ostatnia, wizyta ligi u naszych południowych sąsiadów miała miejsce w VIII sezonie - ponownie ścigano się w Brnie. Pole Position zdobył Kamilo, lecz nawet nie stanął na podium. Wyścig wygrał Tarask, zaś podium uzupełnili Kubusa96 i Szymusso. Do historii ligi przeszły pierwsze metry tego wyścigu i potężny karambol w pierwszym zakręcie.

Jak może wyglądać układ sił? Klasycznie o zwycięstwo powinni powalczyć kierowcy Toyoty, a także Szymusso i Rekady - choć kierowca Ferrari ma utrudnione zadanie przez karę cofnięcia o 7 miejsc na starcie. Drugą grupę powinni tworzyć zawodnicy Toro Rosso, a także Kubusa96, MikruseK i Pandodo - w tej części stawki trzeba będzie zwracać uwagę na Aftera, który może pokusić się nawet o podium. O punkty na pewno powalczą także Norbi, Wujek i kierowcy Williamsa. Nie wiemy jednak jak wygląda sytuacja u Graczka, więc w bolidzie McLarena ponownie zobaczymy Jerzego Owsiaka, który także może powalczyć o punkty. Z tyłu stawki Kiroshima powinien z łatwością pokonać Scorpiona - kierowca Ferrari po zdobyciu punktu w Wietnamie powinien być jeszcze bardziej zmotywowany do pracy nad sobą.

Informacje o torze:
Nazwa toru: Autodrom Most
Lokalizacja: Most, Czechy
Długość: 4,222 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 37
Dystans wyścigu: 156,214 km

Program GP:
Trening: 09.01.2021 (sobota), godz. 17:00
Kwalifikacje: 10.01.2021 (niedziela), godz. 13:45
Wyścig: 10.01.2021 (niedziela), godz. 14:30

Prognoza pogody:
W sobotę, jak i w niedzielę, nie przewiduje się żadnych opadów deszczu. Zawodnicy będą więc rywalizować przy niemal bezchmurnym niebie, jednak powinni się uzbroić w ciepłe kurtki i czapki (najlepiej słynne "uszanki").

Szykuje się bardzo wymagający wyścig. Tor jest bardzo szybki, ale skrywa wiele pułapek. W trakcie wyścigu kierowcy będą musieli utrzymać koncentrację od startu do mety oraz przez cały czas uważać na krawężnikach. Kto jednak poradzi sobie z tym wyzwaniem najlepiej? Czy wysokie tarki zbiorą swoje żniwo? Jak będzie przebiegał start? Na te i inne pytania odpowiedź poznamy w relacjach z GP Czech, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430