header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Donington Park, pierwotnie będący częścią posiadłości Donington Hal, rozpoczął działalność jako tor wyścigowy w okresie pomiędzy I a II wojną światową. Podczas wojny służył jako magazyn pojazdów wojskowych, a następnie popadł w ruinę. Został on jednak wykupiony przez lokalnego biznesmena, Toma Wheatcrofta i w latach 70. XX wieku obiekt gruntownie zmodernizowano. Przez lata gościł różne lokalne i międzynarodowe serie wyścigowe, aż w 1993 roku na obiekt ten zawitała Formuła 1 - była to wizyta nieplanowana, gdyż GP Azji na torze Autopolis nie doszło do skutku, a sam wyścig odbył się pod nazwą GP Europy. W potwornym deszczu najlepiej poradził sobie - a jakże! - Ayrton Senna, który wręcz ośmieszył całą stawkę dublując wszystkich poza będącym na 2. miejscu Damonem Hillem. F1 już nigdy na ten tor nie zawitała, chociaż był plan powrotu - o którym jeszcze wspomnę. W późniejszych latach na tor zawitała seria MotoGP, która rozgrywała na nim wyścig o GP Wielkiej Brytanii. Sielanka trwała do 2007 roku - tor wydzierżawiła inna spółka i miała plan ściągnięcia do siebie F1 w miejsce Silverstone. Zaplanowano gruntowną przebudowę toru, jednak w tym samym czasie nastąpił globalny kryzys finansowy i plan się nie powiódł - sam tor również ucierpiał, gdyż zbankrutował i właścicielem ponownie została rodzina Wheatcrotfów. Ci z kolei jesienią 2010 roku przywrócili tor do życia i przez kolejne lata modernizowali infrastrukturę, a nawet rozpoczęli organizowanie rundy mistrzostw świata Superbike. W styczniu 2017 roku tor wydzierżawiła firma MotorSport Vision należąca do Jonathana Palmera - ojca pierwszego wroga powrotu Kubicy do F1, Jolyona. Umowa ważna do 2038 roku sprawiła, że cały obiekt spełnia wszelkie nowoczesne standardy i do dziś jest ważnym punktem na mapie brytyjskiego motorsportu.

Okrążenie tego toru o długości 4,020 km posiada 12 zakrętów - 5 w lewo i 7 w prawo. Podobnie jak Most, wymaga dużej siły dociskowej. O ile krawężniki będą znacznie przyjemniejsze, o tyle nawierzchnia już nie do końca - jest ona bardzo wyboista, odczucia związane z jazdą po tutejszych wybojach mogą być porównywalne z jazdą po torze Sebring.


Pierwsza wizyta ExtremeF1 w Wielkiej Brytanii miała miejsce w I sezonie, kiedy to kierowcy rywalizowali na torze Silverstone. Z Pole Position ruszał TheNewRio, który ostatecznie dojechał na drugim miejscu. Wygrał Szymusso, a podium uzupełnił Tarask. Po raz drugi o zwycięstwo w GP Wielkiej Brytanii rywalizowano w III sezonie, ponownie na Silverstone. Z Pole Position ruszał Szymusso, ale i jemu nie udało się wygrać - dojechał drugi. Wyścig padł łupem Taraska, a trzecie miejsce zajął Kamillo99. W IV sezonie po raz trzeci ścigano się na Silverstone. Z Pole Position ruszał Markovsky i jemu udało się wygrać po starcie z pierwszego pola. Podium uzupełnili Tarask i Szymusso. W V sezonie z kolei liga zawitała na Donington Park - a więc tor, na którym przyszło nam rywalizować w tym sezonie. Pole Position i pierwsze miejsce w wyścigu zdobył Markovsky, zaś na podium towarzyszyli mu Patrique2001 i Tarask. W VI sezonie kierowcy ścigali się na Brands Hatch. Z Pole Position ruszał Tarask, lecz nie udało mu się stanąć na podium. Wyścig wygrał Markovsky, przed Szymussem i Bartim. W VII sezonie nie zawitaliśmy do Wielkiej Brytanii, ale wróciliśmy do niej w VIII sezonie - kierowcy ścigali się na torze Thruxton. Pole Position nieoczekiwanie wywalczył Kamilr2000, zaś wyścig tradycyjnie padł łupem Taraska. Na podium towarzyszyli mu After i Kubusa96. W IX sezonie liga wróciła na Silverstone w ramach 150. wyścigu w historii. Pole Position wywalczył Tarask i przekuł je w zwycięstwo. Drugi na mecie był Markovsky, a trzeci Norbi. W X sezonie kierowcy zawitali na Oulton Park. W kwalifikacjach i wyścigu najlepszy był Patrique2001, zaś czołową trójkę wyścigu uzupełnili Kubusa96 i MARCINU.

Jak może wyglądać układ sił? O zwycięstwo na pewno powalczy Szymusso. Jego głównymi rywalami powinni być kierowcy Toyoty, gdyż Rekady znowu wykolegował się z batalii jeszcze przed treningami - po wydarzeniach z Czech, kierowca Ferrari będzie cofnięty o 10 miejsc na starcie. Czarnym koniem tego wyścigu może się okazać Kubusa96, któremu w Czechach niewiele zabrakło do podium - dublet Mercedesa zniszczył bowiem Pandodo (za co zresztą zostanie cofnięty o 7 miejsc na starcie), a potem Mikrus i Patrique, cytując Alexa Albona, "ścigali się z nim bardzo mocno". Wspomniany Patrique, a także After, niemal na pewno będą po raz kolejny chcieli powalczyć o podium - zwłaszcza Patryk, który przez głupi błąd stracił pewne podium, a możliwe że nawet zwycięstwo. Mikrus też chciałby namieszać w stawce, lecz musi w końcu dogadać się z twardą mieszanką. Norbi, a więc kolega zespołowy Mikrusa, będzie miał utrudnione zadanie - za kolizję z Kubusą96 zostanie cofnięty o 3 miejsca na starcie. Wspomniany wcześniej Pandodo przez swoją karę będzie mógł raczej powalczyć maksymalnie o TOP6. O punkty chcieliby na pewno powalczyć kierowcy Williamsa, a także Wujek i JERZY - na obiekcie typu Donington Park mogą się miło zaskoczyć, bo ma on swoje pułapki i szanse na punkty dla nich rosną. Kiro z kolei powinien z łatwością zdominować Scorpiona, lecz jeśli chce walczyć z innymi, musi znacznie podkręcić tempo i wyeliminować błędy. Jego adwersarz z McLarena, jeśli chce chociaż raz być lepszy w czystej walce, musiałby pracować nad sobą znacznie bardziej.

Informacje o torze:
Nazwa toru: Donington Park
Lokalizacja: Castle Donington, Wielka Brytania
Długość: 4,020 km
Ligowy rekord okrążenia: Tarask, 1:07.632 (Sezon V, 03.05.2018, Ferrari)
Liczba okrążeń: 39
Dystans wyścigu: 156,780 km

Program GP:
Trening: 14.01.2021 (czwartek), godz. 21:30
Kwalifikacje: 15.01.2021 (piątek), godz. 21:00
Wyścig: 15.01.2021 (piątek), godz. 21:45

Prognoza pogody:
Czwartkowe zajęcia powinny odbyć się przy zachmurzonym niebie - choć istnieje niewielka szansa na opady deszczu. Piątkowe sesje powinny odbyć się w porównywalnych warunkach. Wspólnym mianownikiem ma być niska temperatura powietrza.

Szykuje się bardzo pasjonujący wyścig. Tor jest krótki, ale pełen pułapek. Od kierowców wymaga się więc najwyższego stopnia koncentracji - a z nią może być ciężko przez nierówności. Kto jednak poradzi sobie najlepiej? Jak będą wyglądały pierwsze zakręty? Czy będziemy świadkami czystej rywalizacji? Na te i inne pytania odpowiedź poznamy w relacjach z GP Wielkiej Brytanii, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430