· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Donington Park, pierwotnie będący częścią posiadłości Donington Hal, rozpoczął działalność jako tor wyścigowy w okresie pomiędzy I a II wojną światową. Podczas wojny służył jako magazyn pojazdów wojskowych, a następnie popadł w ruinę. Został on jednak wykupiony przez lokalnego biznesmena, Toma Wheatcrofta i w latach 70. XX wieku obiekt gruntownie zmodernizowano. Przez lata gościł różne lokalne i międzynarodowe serie wyścigowe, aż w 1993 roku na obiekt ten zawitała Formuła 1 - była to wizyta nieplanowana, gdyż GP Azji na torze Autopolis nie doszło do skutku, a sam wyścig odbył się pod nazwą GP Europy. W potwornym deszczu najlepiej poradził sobie - a jakże! - Ayrton Senna, który wręcz ośmieszył całą stawkę dublując wszystkich poza będącym na 2. miejscu Damonem Hillem. F1 już nigdy na ten tor nie zawitała, chociaż był plan powrotu - o którym jeszcze wspomnę. W późniejszych latach na tor zawitała seria MotoGP, która rozgrywała na nim wyścig o GP Wielkiej Brytanii. Sielanka trwała do 2007 roku - tor wydzierżawiła inna spółka i miała plan ściągnięcia do siebie F1 w miejsce Silverstone. Zaplanowano gruntowną przebudowę toru, jednak w tym samym czasie nastąpił globalny kryzys finansowy i plan się nie powiódł - sam tor również ucierpiał, gdyż zbankrutował i właścicielem ponownie została rodzina Wheatcrotfów. Ci z kolei jesienią 2010 roku przywrócili tor do życia i przez kolejne lata modernizowali infrastrukturę, a nawet rozpoczęli organizowanie rundy mistrzostw świata Superbike. W styczniu 2017 roku tor wydzierżawiła firma MotorSport Vision należąca do Jonathana Palmera - ojca pierwszego wroga powrotu Kubicy do F1, Jolyona. Umowa ważna do 2038 roku sprawiła, że cały obiekt spełnia wszelkie nowoczesne standardy i do dziś jest ważnym punktem na mapie brytyjskiego motorsportu.
Okrążenie tego toru o długości 4,020 km posiada 12 zakrętów - 5 w lewo i 7 w prawo. Podobnie jak Most, wymaga dużej siły dociskowej. O ile krawężniki będą znacznie przyjemniejsze, o tyle nawierzchnia już nie do końca - jest ona bardzo wyboista, odczucia związane z jazdą po tutejszych wybojach mogą być porównywalne z jazdą po torze Sebring.
Pierwsza wizyta ExtremeF1 w Wielkiej Brytanii miała miejsce w I sezonie, kiedy to kierowcy rywalizowali na torze Silverstone. Z Pole Position ruszał TheNewRio, który ostatecznie dojechał na drugim miejscu. Wygrał Szymusso, a podium uzupełnił Tarask. Po raz drugi o zwycięstwo w GP Wielkiej Brytanii rywalizowano w III sezonie, ponownie na Silverstone. Z Pole Position ruszał Szymusso, ale i jemu nie udało się wygrać - dojechał drugi. Wyścig padł łupem Taraska, a trzecie miejsce zajął Kamillo99. W IV sezonie po raz trzeci ścigano się na Silverstone. Z Pole Position ruszał Markovsky i jemu udało się wygrać po starcie z pierwszego pola. Podium uzupełnili Tarask i Szymusso. W V sezonie z kolei liga zawitała na Donington Park - a więc tor, na którym przyszło nam rywalizować w tym sezonie. Pole Position i pierwsze miejsce w wyścigu zdobył Markovsky, zaś na podium towarzyszyli mu Patrique2001 i Tarask. W VI sezonie kierowcy ścigali się na Brands Hatch. Z Pole Position ruszał Tarask, lecz nie udało mu się stanąć na podium. Wyścig wygrał Markovsky, przed Szymussem i Bartim. W VII sezonie nie zawitaliśmy do Wielkiej Brytanii, ale wróciliśmy do niej w VIII sezonie - kierowcy ścigali się na torze Thruxton. Pole Position nieoczekiwanie wywalczył Kamilr2000, zaś wyścig tradycyjnie padł łupem Taraska. Na podium towarzyszyli mu After i Kubusa96. W IX sezonie liga wróciła na Silverstone w ramach 150. wyścigu w historii. Pole Position wywalczył Tarask i przekuł je w zwycięstwo. Drugi na mecie był Markovsky, a trzeci Norbi. W X sezonie kierowcy zawitali na Oulton Park. W kwalifikacjach i wyścigu najlepszy był Patrique2001, zaś czołową trójkę wyścigu uzupełnili Kubusa96 i MARCINU.
Jak może wyglądać układ sił? O zwycięstwo na pewno powalczy Szymusso. Jego głównymi rywalami powinni być kierowcy Toyoty, gdyż Rekady znowu wykolegował się z batalii jeszcze przed treningami - po wydarzeniach z Czech, kierowca Ferrari będzie cofnięty o 10 miejsc na starcie. Czarnym koniem tego wyścigu może się okazać Kubusa96, któremu w Czechach niewiele zabrakło do podium - dublet Mercedesa zniszczył bowiem Pandodo (za co zresztą zostanie cofnięty o 7 miejsc na starcie), a potem Mikrus i Patrique, cytując Alexa Albona, "ścigali się z nim bardzo mocno". Wspomniany Patrique, a także After, niemal na pewno będą po raz kolejny chcieli powalczyć o podium - zwłaszcza Patryk, który przez głupi błąd stracił pewne podium, a możliwe że nawet zwycięstwo. Mikrus też chciałby namieszać w stawce, lecz musi w końcu dogadać się z twardą mieszanką. Norbi, a więc kolega zespołowy Mikrusa, będzie miał utrudnione zadanie - za kolizję z Kubusą96 zostanie cofnięty o 3 miejsca na starcie. Wspomniany wcześniej Pandodo przez swoją karę będzie mógł raczej powalczyć maksymalnie o TOP6. O punkty chcieliby na pewno powalczyć kierowcy Williamsa, a także Wujek i JERZY - na obiekcie typu Donington Park mogą się miło zaskoczyć, bo ma on swoje pułapki i szanse na punkty dla nich rosną. Kiro z kolei powinien z łatwością zdominować Scorpiona, lecz jeśli chce walczyć z innymi, musi znacznie podkręcić tempo i wyeliminować błędy. Jego adwersarz z McLarena, jeśli chce chociaż raz być lepszy w czystej walce, musiałby pracować nad sobą znacznie bardziej.
Informacje o torze:
Nazwa toru: Donington Park
Lokalizacja: Castle Donington, Wielka Brytania
Długość: 4,020 km
Ligowy rekord okrążenia: Tarask, 1:07.632 (Sezon V, 03.05.2018, Ferrari)
Liczba okrążeń: 39
Dystans wyścigu: 156,780 km
Prognoza pogody:
Czwartkowe zajęcia powinny odbyć się przy zachmurzonym niebie - choć istnieje niewielka szansa na opady deszczu. Piątkowe sesje powinny odbyć się w porównywalnych warunkach. Wspólnym mianownikiem ma być niska temperatura powietrza.
Szykuje się bardzo pasjonujący wyścig. Tor jest krótki, ale pełen pułapek. Od kierowców wymaga się więc najwyższego stopnia koncentracji - a z nią może być ciężko przez nierówności. Kto jednak poradzi sobie najlepiej? Jak będą wyglądały pierwsze zakręty? Czy będziemy świadkami czystej rywalizacji? Na te i inne pytania odpowiedź poznamy w relacjach z GP Wielkiej Brytanii, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum