· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów we Francji ma początek już w 1906 roku, kiedy to rozgrywano pierwsze wyścigi Grand Prix na ulicach Le Mans, Lyonu, Strassburgu i innych miejsc w tymże kraju. Od 1925 roku Grand Prix Francji rozgrywano na permanentnym torze Autodrome de Linas-Montlhéry, acz od 1938 roku powrócono do torów wyznaczonych na drogach publicznych - pierwsze Grand Prix Francji po powrocie do ulicznych torów mialo miejsce na torze w Reims, dobrze znanym już ligowiczom z II sezonu F1CH-WORLD. Od 1952 do 1964 roku GP Francji odbywało się na torze Rouen-Les-Essarts, a od 1965 do 1972 roku, z przerwą na 1971 - na torze Charade. W 1971 i od 1973 do 1990 GP Francji organizowano na torach Paul Ricard i Dijon-Prenois. Od 1991 do 2008 roku wyścigi o GP Francji miały miejsce na torze Magny-Cours.
Wyścigi na tym torze mogą być ciekawe ze względu na układ toru - pierwsze 4 zakręty są bardzo szybkie, a trzeci zakręt to prawie że niekończący się nawrót - wyzwanie dla opon. Pierwsze poważne dohamowanie jest tak naprawdę do zakrętu nr 5. Kolejnym newralgicznym miejscem jest zakręt nr 9 - trudno go optymalnie przejechać. Następne trudne miejsce na torze to zakręt Chateau d'Eau - krótki wierzchołek i dosyć długie wyjście. Ostatnim, praktycznie najgorszym miejscem na tym obiekcie jest szykana kończąca okrążenie - jej optymalny przejazd jest cudem.
Po wyścigu na Węgrzech wiemy już, że o mistrzostwo zdecydowanie bić się będą Jordan, Prost i BMW Sauber. Jordan jest zmotywowany do kolejnego triumfu po sukcesie Tidka na Hungaroringu. Markovsky i tarask będą starać się wypaść jak najlepiej w Proście w swoim domowym GP. Kubusa i Szymek z pewnością będą chcieli pokrzyżować im plany, zwłaszcza po otrzymaniu wiatru w żagle w postaci ostatniego podium Kuby. O miejsca 4-8 będzie się toczyć równie zażarta walka. Z pewnością dobrze chce tu wypaść Renault, dla którego to również domowy wyścig. Miejmy nadzieję, że Sensei i Muerte19991 zawitają we Francji na wyścig.
Przed weekendem wyścigowym kilku kierowców wypowiedziało się na temat toru jak i celów na wyścig. Zapraszam zatem do lektury:
Markovsky (Prost): Magny-Cours... cieszyłem się, gdy ten tor znalazł się w kalendarzu choć wiem, że do najłatwiejszych nie należy. Konfiguracja i charakter toru niespecjalnie mi pasują. dużo długich zakrętów i szybkich sekcji, gdzie potrzebna jest płynność w przejeździe. Liczę na dobry wynik tym bardziej, że jedziemy w swoim domu, we Francji... Podobnie jak w przypadku Australii i z takim wyścigiem mam spore rachunki do wyrównania. Stawka jest bardzo groźna, dlatego nie będzie łatwej przeprawy. Mam nadzieję, że uda się utrzymać prowadzenie w klasyfikacji konstruktorów i to jest naszym celem na ten wyścig.
Kubusa96 (BMW Sauber): Tor we Francji wspominam z sentymentem, ponieważ to na nim zdobyłem pierwsze w życiu Pole Position. Wyścig później mi nie wyszedł, jednak zawsze to będzie dla mnie miejsce w pewnym sensie szczególne. Sam tor lubię, fajnie się po nim jeździ. Stanowi na pewno wyzwanie, zwłaszcza szykany, a już ostatnia w szczególności, gdyż jest tam niesamowicie nierówno. Trzeba tu będzie jechać na limicie, na granicy przepisów a także zepsucia okrążenia. Lubię taką jazdę i myślę, że jestem na to gotowy. Podium na Węgrzech mnie podbudowało, jednak wiem, że są jakieś tam rezerwy. Ważne będą kwalifikacje. Zbyt często nie wychodzi mi Q2, nie wiem z czego to wynika. Wierzę jednak, że na Magny-Cours jestem w stanie to zmienić i to przede wszystkim będzie mój cel. Co do wyścigu, to standardowo nie mam żadnych planów, chcę pojechać dobry wyścig, gdzie bardzo kluczowe będzie nie popełnianie błędów w ostatniej szykanie. Będzie to na pewno spore wyzwanie i zweryfikuje nas jako kierowców. Mam nadzieję, że będę się tu dobrze bawił, że będzie nas znów dużo do jazdy i na mecie jak najwięcej.
Adventure0 (Mercedes): Powiem tak co sądzę o Magny-Cours: z jednej strony dobry bo łatwy tor a z drugiej strony szykany, zwłaszcza ostatnia szykana. Aż czuje przekleństwa a ostatnio w dobrej formie jestem ale muszę mieć na uwadze to że mam przejazd przez aleje ale co tam - w 3 wyścigu w Jordanie karnie musiałem startować z ostatniej pozycji a skończyłem na P6 teraz myślę że podobnie będzie. Zwłaszcza że pierwszy nawrót będzie ciasny dla niektórych. To domowe GP dla Prosta Oby dla nich UNFALLEM to GP nie zakończyło.
Nazwa GP: Grand Prix de France
Lokalizacja: Magny - Cours, Nevers, Francja
Nazwa toru: Circuit de Nevers Magny - Cours
Długość: 4,411 km
Liczba zakrętów 17
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Juan Pablo Montoya, 1:13.377, Williams, 2004
Rekord okrążenia (liga): brak
Liczba okrążeń (F1): 70
Liczba okrążeń (liga): 31
Dystans wyścigu (F1): 308,770 km
Dystans wyścigu (liga): 123,508 km
Prognoza pogody: Mogą się pojawić przejściowe zachmurzenia, ale nie przewiduje się opadów deszczu.
To na tyle, jeżeli chodzi i zapowiedź wyścigu o GP Francji. Liczymy na frekwencję podobną jak na Węgrzech i dużą ilość zawodników na mecie. Pozdrawiam, Tidek.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum