· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tor Calabogie Motorsports Park to pomysł grupy kilku entuzjastów, którzy chcieli stworzyć wymagający tor dla ludzi potrzebujących wyszaleć się swoimi samochodami w bezpiecznym środowisku. Udało im się znaleźć działkę leżącą ok. 100km od Ottawy - stolicy Kanady. Teren ten był otoczony gęstym lasem i zawierał mnóstwo pagórków. Do zaprojektowania pętli toru zatrudniono Alana Wilsona - który zaprojektował m.in. Barber Motorsports Park i Utah Motorsports Campus. Plan był prosty - stworzyć stworzyć obiekt wymagający, ale wystarczająco bezpieczny dla amatorów. Ostatecznie tor ukończono w 2006 roku, choć powstały dopiero podstawowe rzeczy - na torze nie było dostępu do prądu ani bieżącej wody, lecz z czasem infrastruktura się rozbudowała. Obiekt ten jest używany głównie przez lokalnych mieszkańców w ramach "Track Day" - bogatszy posiadacz samochodu może wówczas przyjechać na tor i pokonać kilka okrążeń. Tor oferuje także różne spotkania dla członków stowarzyszeń zrzeszających fanów danej marki. Tor obsługuje także imprezy firmowe i grupowe przejazdy Fordem Mustangiem - jest to alternatywa dla dnia na polu golfowym, dość popularna zresztą. Jednak najwięcej zysków tor czerpie z wyścigów - na Calabogie ścigają się głównie lokalne serie, takie jak Mistrzostwa Kanady Superbike'ów, Kanadyjskie Mistrzostwa Aut Turystycznych, czy Północnoamerykański Puchar Porsche GT3.
Okrążenie tego toru o długości 5,050 km posiada 20 zakrętów - 9 w lewo i 11 w prawo. Obiekt wymaga ustawienia samochodu pod duży docisk oraz maksymalnego skupienia u kierowcy - jest on bowiem bogaty w różnice poziomów i "ślepe" zakręty. Na zapoznanie z torem zaprosił was Pandodo:
Pierwsza wizyta ExtremeF1 w Kanadzie miała miejsce w III sezonie, kiedy to kierowcy rywalizowali na Circuit Gilles Villeneuve. Z Pole Position ruszał Szymusso i zamienił je na zwycięstwo. Na podium towarzyszyli mu wówczas Tarask i Markovsky. W IV sezonie ponownie rywalizowano w Montrealu - tym razem z Pole Position ruszał Markovsky i również jemu udało się przekuć je w zwycięstwo. Drugi na mecie był wówczas Patryk Kręgiel, a trzeci Szymusso. Trzecia wizyta ligi w Kanadzie miała miejsce w VI sezonie, po raz trzeci na torze położonym na wyspie Notre Dame. Pole Position wywalczył Szymusso, ale musiał zadowolić się drugim miejscem - wygrał Markovsky, a na trzecim miejscu uplasował się Patryk. Czwarty ligowy wyścig o GP Kanady miał miejsce w VIII sezonie - tym razem ścigano się na torze Mosport. Pole Position wywalczył Tarask, a wyścig wygrał... Tarask. Drugi na mecie był Patrique2001, a podium uzupełnił Norbi. Ostatnia wizyta ligi w Kanadzie miała miejsce w IX sezonie - po raz czwarty wyścig odbył się na Circuit Gilles Villeneuve. Pole Position znów należało do Taraska, który zresztą odniósł zwycięstwo w tym wyścigu. Drugi na mecie był Kubusa96, a trzecie miejsce zajął Patrique.
Jak może wyglądać układ sił? W walce o zwycięstwo na pewno będzie liczył się duet Toyoty, a także Szymusso i Rekady - jest to rzecz pewna tak samo jak śmierć i podatki. O trzecie z rzędu podium na pewno powalczy Norbi, ale ma silną konkurencję w postaci swojego zespołowego kolegi - Mikrusa - a także Kubusy96, Dodo oraz duetu Toro Rosso - jeśli Patrique nie odwali jakiegoś numeru. Za tą grupą z kolei powinniśmy być świadkami walki między Wujkiem, Jerzym oraz duetem Williamsa - stawką są bardzo cenne punkty - szczególnie dla Ostachima, który nadal czeka na otwarcie swojego konta. Na końcu stawki tradycyjnie odbędzie się walka Kiroshimy ze Scorpionem, choć to raczej "zimna wojna" - Kiro ma bowiem dużą przewagę nad Darkiem, ale jednocześnie nadal ma za dużą stratę do grupy walczącej o punkty.
Informacje o torze:
Nazwa toru: Calabogie Motorsports Park
Lokalizacja: Calabogie, Kanada
Długość: 5,050 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 31
Dystans wyścigu: 156,550 km
Prognoza pogody:
Zarówno w niedzielę, jak i w poniedziałek, istnieje jakieś 20% szans na deszcz na 2 godziny przed początkiem treningu i kwalifikacji - jednakże akurat w momencie rozpoczęcia zajęć na torze, szanse te wynoszą całe 0%.
Z racji że za nami połowa sezonu, tradycyjnie zostało otwarte okno transferowe. Zmiany w składach zespołów można było dokonywać od 21.01 do 23.01 do godziny 20:00. Jednak przez to, że cała stawka zna się ze sobą od kilku lat i potrafi się porozumieć mimo potencjalnych niesnasek, to nie byliśmy świadkami żadnej zmiany - co od kilku sezonów jest już normą.
Szykuje się bardzo pasjonujący wyścig. Tor jest dość długi, a także bardzo wymagający. Kto jednak sobie z nim najlepiej poradzi? Jak będzie wyglądało pierwsze okrążenie? Kogo pokonają trawiaste pobocza? Na te i inne pytania odpowiedź poznamy w relacjach z GP Kanady, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum