header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Witaj tarask, na poczatku gratuluje wygranej, pojechałeś świetny wyścig i zasłużenie wygrałeś. Jakie uczucia towarzyszą ci po tym wyścigu?
Tarask: Dziękuję za gratulacje. Po przekroczeniu linii mety poczułem ulgę, bo wyścig mimo wszystko był bardzo trudny i cały czas musiałem być skoncentrowany na 100%. Były może chwile niepewności w wyścigu, ale wszystko było pod kontrolą i udało się zwyciężyć. Bardzo się cieszę, że udało mi się osiągnąć cel, którym było pojechanie w wyścigu jak najlepiej bez względu na pozycję oraz bez odwalania rzeczy, które zdarzyły się między innymi w Wielkiej Brytanii. Tam brakowało mi zdecydowanie cierpliwości. W Kanadzie wyścig od początku układał się bardzo dobrze i nie było potrzeby walki z innymi kierowcami, więc w następnych wyścigach na to będę zwracał szczególną uwagę.

Czy ten wyścig może być początkiem jakiegoś wielkiego powrotu i walki o czołowa pozycje w końcowej klasyfikacji?
Wyścig na Donington dało mi sporo do myślenia. Runda na Calabogie była dla mnie ważna, bo pokazałem się tam tylko z mojej najlepszej strony, co było przeciwieństwem do wyścigu w Wielkiej Brytanii. Do czołowej trójki, która jako jedyna poza mną wygrywała w tym sezonie wyścigi, zbliżyć się będzie bardzo ciężko i na to nawet nie liczę. Myślę, że czwarte miejsce jest bardzo realne i jeżeli w całej drugiej połowie sezonu będę skupiony tak, jak w Kanadzie, to uda mi się awansować w generalce na tę pozycję.

Dzięki waszemu dubletowi odrobiliście sporo punktów do Mercedesa i wyrastacie na faworytów do zdobycia mistrzostwa konstruktorów. Myślisz, że uda się wam zdobyć drużynowe mistrzostwo?
Na razie trudno stwierdzić, bo Szymek i Kuba mimo wpadki w Kanadzie potrafią zdobyć bardzo dużo punktów na wyścig. Sama klasyfikacja zespołowa zmotywowała mnie do lepszego prezentowania w wyścigach. Po wyścigu na Donington zrobiło mi się nawet głupio, bo Marek nie miał ode mnie wsparcia w punktach. Teraz, gdy przemyślałem kilka spraw, będziemy walczyć o mistrzostwo i spodziewam się bardzo zaciętej rywalizacji.

Witaj Marku, pojechałeś bardzo dobry wyścig i zasłużenie zdobyłeś drugie miejsce. Powiedz, czy jednak nie liczyłeś na wygrana? Czy może to drugie miejsce całkowicie cie zadowala?
Markovsky: Witam. Tak, wyścig był naprawdę udany, wszystko od początku układało się po mojej myśli, w zasadzie to już od samego startu mieliśmy ten wynik w naszych rękach. Drugie miejsce jest całkowicie zadowalające, Tarask był nieco szybszy ode mnie na przestrzeni wyścigu i zasłużenie wygrał. Fajnie, że i jemu się udało też coś wygrać, jemu punkty też się przydadzą, nie tylko mi.

Odrobiłeś trochę punktów do Szymussa i rywalizacja o mistrzostwo robi się teraz o wiele ciekawsza. Jak ty się na to zapatrujesz?
Staram się o tym nie myśleć. Sytuacja wygląda tak, że w każdym wyścigu może się wydarzyć wszystko, jestem świadom tego, jak ta sytuacja może się z wyścigu na wyścig zmieniać. Dlatego nie chcę myśleć teraz o walce o mistrzostwo - dla mnie ważniejsze jest to, żebym pojechał dobry, zadowalający wyścig. Jeżeli nie będę miał sobie czego zarzucić, to będzie dobrze - reszta może się już układać wtedy po swojemu. Uda się wygrać - będzie w pytę. Nie uda się - trudno.

A jak zapatrujesz się na walkę z kierowcami Mercedesa o mistrzostwo konstruktorów? Bo raczej możemy śmiało powiedzieć, że ta walka rozstrzygnie się między wami.
Tak samo, jak na walkę o tytuł indywidualny, choć tutaj - jeżeli Tarask będzie punktował tak, jak w Kanadzie - będziemy mieli znacznie większe szanse rozstrzygnąć ją na swoją korzyść. Spokój będzie kluczem do sukcesu, no i trzymanie się tego, co wcześniej mówiłem. Współpracujemy ze sobą naprawdę dobrze, więc jeśli będziemy w stanie we dwójkę kręcić się w okolicach podium, to będzie dobrze.

Witaj Rekady, niestety nie był to zbyt udany wyścig dla ciebie. Ponownie pokazałeś znakomite tempo w kwalifikacjach ale w wyścigu znowu zdarzyły ci się błędy. Jak byś opisał swój występ podczas GP Kanady?
Rekady: Witam, tak niestety, kolejny wyścig gdzie znowu cos mi nie poszło. Kwalifikacje kwalifikacjami ale tam punktów się nie zdobywa. Cieszy mnie oczywiście tempo na pojedyńczym okrążeniu ale co z tego jak w wyścigu wszystko się psuje. Tutaj mogło być lepiej ale w kwalifikacjach sam sobie zepsułem już wyścig, gdyż w Q1 pojechałem na hardach dla funu ale potem ogarnąłem, że w wyścigu stracę i jak już wyjechałem na softach aby poprawić czas to nie mogłem złożyć dobrego kółka. No i od samego początku wyścigu nic nie szło po mojej myśli… wiec no ogólnie wyścig do zapomnienia przeze mnie.

Wydawać się mogło że te błędy, które popełniałeś w poprzednim sezonie są już przeszłością. Tymczasem spowrotem zdarza ci sie je popełniać. Jak zamierzasz temu zaradzić?
Nie mam co zmieniać pod względem podejścia do wyścigów. Po prostu musze starać się utrzymywać chłodną głowe i wtedy te błędy znikną lub bedą marginalne. I oczywiście liczę na to, że moja kierownica znowu nie odwali mi rodea na torze i nie wyeliminuje mnie z kolejnych wyścigów

Czy uważasz że dalej masz szanse na zdobycie mistrzostwa? Czy jednak nie zwracasz na to większej uwagi?
Nie skupiam sie na generalce aktualnie zbytnio. Moim głównym celem jest dojeżdżanie na jak najwyższych pozycjach i przejechanie relatywnie czystego i dobrego wyścigu. A wysoka pozycja w generalce wtedy sama przyjdzie , bez tego to nie mamy o czym tu nawet myślec.

Tor Calabogie chyba nie przypadł zbytnio do gustu naszym kierowcom. Jak ty go ocenisz?
Tarask: U mnie było wręcz przeciwnie - tor bardzo przypadł mi do gustu i jeździło mi się po nim naprawdę dobrze. Nie był może najlepiej zrobiony w grze, ale sama nitka była dla mnie naprawdę przyjemna i od razu złapałem rytm na tym torze. Nie wiem, czy pasował pod mój styl jazdy, czy po prostu byłem tak zmotywowany, by bez uwagi na tor pojechać dobrze. Od początku wiedziałem, że słabsi kierowcy będą mieli trudno, do tego nie pomagała im trawa, która miała niezwykle małą przyczepność. Można było przez to spodziewać się większych niż zwykle różnic. Osobiście na tym obiekcie jeździło mi się nadzwyczajnie dobrze, a do tego będę miał z tego toru dobre wspomnienia.

Markovsky: Sama jego nitka zła nie była, choć na początku jeździło mi się po tym torze wręcz tragicznie. Problemem było to, że tor wyglądał mocno średnio, dochodziły do tego liczne zmiany wysokości w zakrętach co sprawiało, że jeździło mi się mniej komfortowo. Koniec końców udało się jakoś do tego przyzwyczaić, dzięki czemu udało się uniknąć głupich pomyłek, które przytrafiały się wielu kierowcom. Niestety, niektórym ta sztuka się nie udała, co stwarzało pewne zagrożenie podczas wyścigu, w szczególności podczas dublowania - w niektórych sytuacjach było blisko nieszczęścia.

Rekady: Tak, chyba większość kierowców narzekała na ten tor włącznie ze mna. Już trochę męczą mnie te tory. które nie wiem skąd nagle wyskakują jeden po drugim i rak za rakiem coraz gorszy. Oddałbym dużo aby pojeździć po jakiś torach nam znanych z kalendarza f1

Przed nami wyścig na torze Mid-Ohio. Myślisz ze to bedzie kolejna "perełka" pokroju Calabogie? Czego twoim zdaniem możemy się tam spodziewać?
Tarask: Mid-Ohio to na pewno tor lepiej wykonany w grze niż Calabogie, na pewno trochę łatwiejszy. Wydaje się być ciekawy, nie brakuje tam trudnych zakrętów, różnic wysokości terenu i wybojów. Dwie dość długie proste pozwolą na walkę, o którą może być trudno w sekcji zakrętów, która występuje po tej najdłuższej. Tor jest krótki, więc różnice będą mniejsze. Jest to kolejny ciekawy amerykański obiekt, na którym możemy zaobserwować naprawdę ciekawy wyścig

Markovsky: Aż taka "perełka" to chyba nie będzie. Mid-Ohio jest dość krótki, więc spodziewałbym się znowu niedużych różnic między kierowcami. Na pewno będzie walka, bo i na Calabogie dało się jakoś walczyć, tutaj powinno być trochę łatwiej. Stany Zjednoczone zazwyczaj słynęły z naprawdę niezłych torów, ciekaw jestem czy ten tor też się w tą regułę wpisze.

Rekady: Osobiście nigdy na nim chyba nie jechałem wiem nie wiem czego się mam spodziewać po nim. Jak tarki będą przyjazne, trawa nie będzie ślizgać bolid będzie się trzymał normalnie toru to już będzie wielki sukces . A jak nie, to kolejny ciężki i nieprzyjemny Weekend

To już wszystko, dziękuję bardzo
Tarask: Dzięki.

Markovsky: Również dziękuję.

Rekady: Również dziękuje.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430