· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Mid-Ohio Sports Car Course to tor położony w środkowej części Ohio w Stanach Zjednoczonych, a konkretniej nieopodal miasta Lexington. Wybudowanie toru było pomysłem lokalnego biznesmena, Lesa Grieblinga, który z pomocą finansową kolegów po fachu znaleźli odpowiednie miejsce pod budowę pośród zielonych pastwisk. W 1961 projekt został rozpoczęty, a niecały rok później oddany do użytku. Z założenia obiekt miał być wymagający i z pewnością taki był. Podążając za układem terenu utworzono serię podjazdów i zjazdów w środku zakrętów, a charakterystyczne zakręty. The Keyhole oraz The Carousel były dla kierowców sporym wyzwaniem. Krótko po oficjalnym otwarciu zmodyfikowano część Oak Tree Bend, która to prowadziła samochody obok drzew i zastąpiła ją obecna do teraz Dolina Grzmotów. Ścigały się tutaj lokalne kanadyjsko-amerykańskie serie wyścigowe, a kiedyś ujżeliśmy nawet Sir Jackiego Stewarta czy Bruce’a McLarena. W 1980 Mid-Ohio gościło serie CART, czyli dawną wersje obecnego Indy Cars. Od roku 1983 był w kalendarzu tej serii aż do 2003 roku. W 2007 Indy Car dodało ten obiekt do swojego kalendarza i jest on aż dziś w nim obecny. Ponadto Mid-Ohio gości taki serie jak: American Le Mans Series, Amerykańska F4 i w nieco zmienionej wersji pojawiły się tu nawet samochody NASCAR.
Mid-Ohio posiada to krótki tor o długości 3,621 km z 13 zakrętami. Pieć w lewo, osiem w prawo. Na zapoznanie z nitką zaprosił was Adve:
GP USA odbywa się niezmiennie od pierwszego sezonu ExtremeF1, ale rzadko dwa razy w tym samym miejscu. W pierwszym sezonie mieliśmy GP USA na torze Laguna Seca w Kalifornii. Zwyciężył tam Markovsky przed Kubusą i Patrique2001, znanym ówcześnie jako TiDiEj077. Sezon drugi to wyścig na Circuit of the Amiricas w Austin w Teksasie. Pierwsza dwójka się nie zmieniła, a Patryka na pudle zastąpił Szymusso. Trzeci sezon to powrót do Kalifornii i wygrana Taraska. Drugi był Markovsky, a trzeci Szymusso, a fatalnym w skutkach falstartem popisał się wtedy Kamillo99. W kolejnej odsłonie GP USA w sezonie czwartym trafiliśmy do Indianapolis, aby na drogowym torze w deszczu odbyć wyścig, który wygrał Marek. Drugi Kubusa96, a trzeci Barti. „S5” to kolejny powrót, ale tym razem na popularny tor CotA. Marek skończył ten wyścig na pierwszym miejscu przed Taraskiem i swoim kolegą z zespołu – Kamillo99. Od szóstego sezonu już żaden tor nam się z tego kraju nie powtórzył. Przystankiem na ten sezon w USA był tor Road America, gdzie sensacyjnym Pole Position zaskoczył wszystkich Yayo. Oczywiście zdobył je na miększej mieszance, ale w excela wpisane, że wygrał. Nie zdało mu się to jednak na nic, bo kolejny raz pierwszy był aktualny mistrz ligi. Drugi dojechał Tarask, a podium zamknął Barti. W następnym sezonie zawitaliśmy na uliczny, bardzo wymagający tor Long Beach. Pierwsza trójka względem wyścigu na Road America się nie zmieniła. Sezon ósmy to niespodziewane zwycięstwo Kamillo na torze Sebring, który był w stanie wyprzedzić „niełapalnego” wtedy Taraska. Trzeci wówczas skończył Norbi. Kolejny tor to Road Atlanta, która gościła ExF1 w sezonie IX. Tarask nie dał rywalom szansy i wygrał wyścig. Patryk był drugi, a Norbi drugi sezon z rzędu w USA – trzeci.
No i poprzedni sezon mieliśmy okazję pościgać się na torze Sonoma Raceway. Wyścig padł łupem MARCINU wykorzystującego błędy na starcie kilku kierowców, a także przegromną pomyłkę w wykoaniu Pandodo w boksach, który miał autostradę do wygranej. Mimo to Karol dał radę zakończyć ten wyścig na najniższym stopniu podium. Między jego osobę, a MARCINU wplątał się wtedy Szymusso.
Bardzo wymagający, mocno zużywający opony tor z pewnością będzie sporym wyzwaniem przed naszymi kierowcami. Różnice będą nikłe, a o wyniku będzie decydowało tempo i mniejsze zużycie opon. Kto faworytem? Toyota wydaje się być w niesamowitym gazie, a ostatni dublet w Kanadzie może ich tylko uskrzydłić. Nieudane wyścigi za sobą mają faworyci do topowej trójki tego wyścigu, czyli Szymusso, Rekady oraz After. Każdy z nich będzie w stanie japońskiej stajni przeszkodzić. Tuż za nimi zapewne będą czaić się Pandodo, Patrique2001, Kubusa96 oraz duet Saubera. Powracający na klawiaturę Adve będzie chciał utrzymać status najlepszego ze środka stawki, a przeszkodzic mu w tym będą starali się Wujek oraz może w jakimś stopniu Jerzy. Liczymy także na poprawę formy u Ostachima. Za ich plecami spokojnie powinien dojechać Kiroshima, a Scorpion będzie pracował na jakiś udany, a przede wszystkim ukończony wyścig.
Informacje o torze:
Nazwa toru: Mid-Ohio Sports Car Course
Lokalizacja: Troy Township, Ohio, USA
Długość: 3,621 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 40
Dystans wyścigu: 144,840 km
Prognoza pogody:
Na przestrzeni mogą pojawić się czarne chmury, z niektórych nawet może spaść deszcz, ale szansa na to jest dość mała. Powinniśmy się spodziewać suchego zimnego, ale polecam kurteczki i czapeczki, bo będzie zimno.
Czy będziemy świadkami sensacji na miarę 8. sezonu? Czy kogoś pochłoną wysokie tarki i ślepe wierzchołki zakrętów? Tego i wiele więcej dowiecie już w niedziele podczas GP Stanów Zjednoczonych, na które już teraz serdecznie zapraszam. Tyle ode mnie. Pozdrawiam. MikruseK.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum