header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Serres Racing Circuit to jeden z dwóch greckich torów wyścigowych - drugim jest Circuit of Megara, leżący tuż obok Aten. Oba te tory otworzono w 1998 roku, jednak Serres zyskało większy rozgłos - jako jedyny tor w Grecji posiada licencję FIA. Jest to co prawda Grade 4, ale lepsze to niż nic. Przez swoje położenie na północy kraju, stanowi bardzo ważny punkt na mapie bałkańskich wyścigów - co w obliczu panującego w Grecji kryzysu jest bardzo korzystne. W 2012 roku tor przeszedł pierwszą jak do tej pory renowację - wtedy to wymieniono asfalt na całej długości toru. Sam obiekt jest wykorzystywany niemal przez cały rok - głównie jako gospodarz lokalnych wyścigów czy też przez imprezy typu "Track Day", w trakcie których bogatsi posiadacze samochodów mogą sobie pojeździć swoimi maszynami po torze. Infrastruktura wokół toru jest całkiem dobra - garaże mogą zmieścić 18 samochodów, zaś nad nimi mieści się centrum prasowe, wyciszone kabiny komentatorskie, taras widokowy a także umiejscowione są tam strefy VIP i restauracje - można powiedzieć, że to bardzo luksusowe warunki jak na taki tor. Warto wspomnieć o tym, że wykorzystywana przez nas wersja toru zawiera bardzo interesujące oznaczenie wjazdu do pit-lane - droga prowadząca do alei serwisowej otoczona jest bowiem "ścianami" złożonymi z pojedynczych stosów opon, które są w stanie urwać przednie skrzydło, a nawet koło.

Pętla toru jest bardzo krótka - jej długość wynosi niewiele ponad 3 kilometry. Posiada ona 16 zakrętów, 7 w lewo i 9 w prawo. Szerokość toru wynosi od 12 do 15 metrów, zatem miejsce do walki jest - manewry wyprzedzania powinny się odbywać jednak głównie w nawrocie kończącym pierwszy sektor oraz nawrotach pod koniec drugiego sektora. Jest jednak pewien haczyk - różnice poziomów są znikome, niemal zerowe. Jest on jednak bogaty w długie, wymagające zakręty. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Szymusso:


Jak może wyglądać układ sił w stawce? Klasycznie o zwycięstwo walczyć powinni kierowcy Toyoty, a także Rekady i Szymusso - dobry wynik chciałby osiągnąć szczególnie kierowca Mercedesa, dzięki czemu mógłby sobie powetować nieudane występy w Kanadzie i USA. Plany pokrzyżować im będą chcieli kierowcy Toro Rosso, lecz muszą uważać na Kubusę96, duet Saubera oraz Dodo - w tej grupie sytuacja jest rozwojowa, bowiem o pozycji na mecie nie zawsze decyduje czyste tempo. O prym w środku stawki powinni walczyć kierowcy Williamsa, a także Wujek oraz Jerzy - tu może być bardzo ciekawie, zwłaszcza że Adve, jeśli wierzyć doniesieniom, wyeliminował problemy z kierownicą. Teraz do niego należy decyzja o zmianie kontrolera. Koniec stawki tradycyjnie stanowić będą Kiroshima i Scorpion - w zasadzie w ciemno można obstawiać to, że kierowca Ferrari kolejny raz zdeklasuje swojego rywala z McLarena, o ile nic się nie wydarzy. Z innych ligowych wiadomości - dostaliśmy nowe informacje o sytuacji Graczka. Jego problemy techniczne mogą zostać rozwiązane najwcześniej w marcu, gdyż wtedy będzie mógł pracować nad budową komputera.

Informacje o torze:
Nazwa toru: Serres Racing Circuit
Lokalizacja: Serres, Grecja
Długość: 3,186 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 48
Dystans wyścigu: 152,928 km

Program GP:
Trening: 07.02.2021 (niedziela), godz. 21:30
Kwalifikacje: 08.02.2021 (poniedziałek), godz. 21:00
Wyścig: 08.02.2021 (poniedziałek), godz. 21:45

Prognoza pogody:
W niedzielę, jak i w poniedziałek, kierowców na pewno nie przywita słońce - będzie ono zasłonięte przez chmury. Istnieje jakaś szansa na opady deszczu, ale Zeus powinien nas mieć w opiece.

Jak zatem widać, tor jest zupełną egzotyką. Jest on bardzo krótki i zdradliwy, zatem różnice między kierowcami będą bardzo niewielkie, a o wyniku będą decydowały popełniane błędy. Kto jednak odnajdzie się w Grecji najlepiej? Kto zostanie oszczędzony przez "panzergumy" na wjeździe do pit-lane? Tego dowiecie się w relacjach z GP Grecji, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430