header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Rekady, przez większość wyścigu wiodłeś prym w stawce, jednak popełniłeś jeden błąd, który zadecydował o braku zwycięstwa. Jak oceniłbyś swój wyścig?
Rekady: Witam. Na wstępie chciałbym powiedzieć, ze mimo iż przewidziałem stawce przez większość wyścigu to równie dobrze mógł to by być Marek bądź Tarask. Ścisk w top3 był bardzo duży i nie dało się oderwać ani na sekundę. Już od początku wiedziałem, że wyścig będzie bardzo zacięty i nie mogę pozwolić sobie na żadne błędy. Przytrafiły mi się dwa błędy, gdzie podczas pierwszego jeszcze jakoś udało mi się uratować, przy czym duża zasług tu Marka, ze zachował się bardzo przytomnie i wyhamował na czas, gdyż dziwnego pół-spina zrobiłem. I to już była oznaka, że muszę uważać. Potem nastąpił za jakiś czas drugi i ostatni błąd który ustawił wyścig już do końca, gdyż Marek mi odjechał i nie potrafiłem go dogonić na tyle aby załapać się na walkę o zwycięstwo. Koniec końców jestem zadowolony z wyścigu. Aby stanąć na podium czy wygrać, to ostatnio trzeba prezentować bardzo dobre i równe tempo. W miarę mi się to udało w tym wyścigu, mogłoby być lepiej ale ogólnie zaliczam ten weekend na plus dla mnie.

Drugie miejsce w tym wyścigu to Twój pierwszy rezultat, w którym kończysz w pierwszej piątce i jednocześnie nie wygrywasz wyścigu. Jak czułeś się z tą przypadłością wcześniej, kiedy albo wygrywałeś, albo dojeżdżałeś dość daleko w stawce?
Zdałem sobie sprawę z tego faktu dopiero jakoś niedawno. Ciekawa statystka. Żałuje, ze nie wygrałem gdyż wtedy by było może dalej tak „ śmiesznie” z moimi miejscami. Ale tak na serio, to jestem trochę zły, ze albo kierownica mi niszczyła wyścigi bądź sam sobie je niszczyłem przez moje błędy, bo uciekło mi wiele cennych punktów, dzięki którym teraz na pewno byłbym bliżej Marka oraz Szymka. No ale co zrobić, będę walczył dalej i zobaczymy jak sezon się zakończy.

Do drugiego w klasyfikacji generalnej Szymussa tracisz po tym wyścigu 60 punktów. Czy widzisz jeszcze szanse dla siebie o to, by powalczyć o mistrzowski tytuł?
Szczerze? Musiałby się chyba jakiś cud zdarzyć w postaci słabych pozycji Marka oraz Szymka abym walczył jeszcze o wygraną. Oczywiście, szanse są i nie takie rzeczy świat tegoż tez sportu widział, lecz No pozostaje mi tylko walka o jak najlepsze pozycje w każdym wyścigu i zobaczymy po GP Polski gdzie zakończę ten i tak udany dla mnie sezon.

Adve, nie udało Ci się zdobyć punktów, choć na początku trzymałeś się dość blisko Mikrusa, który mocno odstawał tempem od swoich rywali. Jak myślisz, była szansa spróbować podjąć walkę z kierowcą Saubera?
Adve: Oczywiście że nie. Co prawda Mikrus odstawał tempem bo na początku miał twarde opony a ja softy. To normalne że tempo na początku miałem lepsze opony ale potem zaczął mi odjeżdżać a moje softy po prostu się skończyły. I nie mogłem podjąć walki.

W ostatnim czasie wygląda na to, że spuściłeś nieco z tonu, bowiem tempo nie wygląda tak dobrze jak na początku sezonu, kiedy spodziewano się po Tobie regularnej walki o punkty. Z czego może to wynikać?
Od pewnego czasu się zastanawiam i mam chyba 2 współczynniki dlaczego mam słabszą formę. Po pierwsze słaby występ w Grobniku gdzie co prawda problem z lagami rozwiązałem ale to też odbiło na mojej pewności siebie a po drugie to sesja egzaminacyjna gdzie dla studenta to prawdziwa mordęga i nie miałem czasu żeby porządnie potrenować. A główną winę za słabą formę obwiniam siebie.

Po tym wyścigu McLaren zrównał się ilością zdobytych punktów z Williamsem. Jak oceniasz szanse waszego zespołu w tym pojedynku?
Ten pojedynek McLarena z Williamsem dziś to tak jak wystawić Duet Raikkonen-Badoer z 2009 roku przeciwko Duetowi Bianchi-Chilton z 2014 roku. McLaren znalazł w końcu dobrego kierowcę i nawet po długiej przerwie potrafi dobrze jeździć. Jeżeli Szprycowi noga mu się nie podwinie albo Ja zacznę zdobywać punkty w przeciwnym razie McLaren będzie poza zasięgiem.

Michał, za Tobą bardzo samotny wyścig w którym zająłeś dwunaste miejsce na mecie. Jak skomentowałbyś swój wyścig, czy były może momenty godne uwagi, czy jednak od początku do końca wiało nudą?
Ostachim: Faktycznie wyścig był raczej samotny i w porównaniu do innych nie miałem zbyt wielu okazji do walki z jakimkolwiek przeciwnikiem. Jedyną walkę jaką miałem to jeśli można to tak nazwać walka na odległość z Adve i Kiroshimą, gdzie przez znaczną część wyścigu różnice między nami były mniejsze niz 5 sekund. Wyścig w moim wykonaniu był prawidłowy, bez jakiś większych błędów z mojej strony. Jedyne czego żałuję to tego, że zostałem zdublowany przez czołówkę.

Sporo uwagi widzów przykuł fakt, że w kwalifikacjach byłeś wolniejszy od Kiroshimy, co dla wielu było sporym zaskoczeniem. Czy był to wypadek przy pracy i brak poskładanego okrążenia, czy problemy leżały gdzie indziej?
Na prywatnych treningach robiłem dużo lepsze czasy i gdybym wykrecil czas zbliżony do swojego najlepszego to mógłbym powalczyć z Adve, nie mając dużej straty do reszty. Niestety tamtego dnia nie umiałem się odpowiednio skupić, a teraz żałuję, ze nie odbyłem chociaż 15minutowej rozgrzewki przed kwalifikacjami. No cóż Kiro wykorzystał moją słabszą chwilę i ogólną słabość w tym sezonie, dlatego gratulacje należą mu się za lepszą postawę w kwalifikacjach.

Do końca sezonu zostało jeszcze pięć wyścigów. Trzy z nich odbędą się na nieznanych do tej pory torach. Jak zatem oceniłbyś swoje szansę na zdobycie w końcówce sezonu pierwszych punktów?
Szczerze to pogodzilem się z tym, że w tym sezonie skończę z zerem na koncie. Moim celem jest pojechanie przyzwoitych jak na mnie wyścigów. Jeżeli inni popełnią dużo błędów lub wypadną z rywalizacji to tylko wtedy mam szanse na jakiekolwiek punkty. Dlatego nie nastawiam się na nie, a jeżeli wpadną to będzie to miła niespodzianka. Najbardziej czekam jednak na SPA i Poznań, bo są to tory, które zwyczajnie lubię i jazda po nich na pewno sprawi mi przyjemność, niezależnie od tego czy zdobędę punkty czy też nie.

Wyścig na Nurburgringu możemy zaliczyć do udanych. Do tego dochodzi fakt, że drugie GP z rzędu wszyscy kierowcy, którzy wystartowali, dojechali do mety. Jak zatem oceniacie zarówno minione GP Niemiec, jak i wydarzenie ściśle z tym wyścigiem związane?
Rekady: Wydaje mi się, iż mimo wyraźniejszego podziału w tym sezonie na dwie frakcje, gdzie jedna walczy ściśle o zwycięstwa, a druga frakcja kierowców bije się w dalszej części top 10, to uważam że nasz poziom ścigania w tym sezonie jest wyższy nizeli miało to miejsce w ubiegłym gdzie był większy ścisk. Wyścig w Niemczech nam to dobrze pokazał jak i w sumie większość w tym sezonie. Dodatkowo fakt, iż dojeżdżają wszyscy Ci którzy startowali i nie jadą jakimś słabym tempem pokazuje, to co wyżej napisałem. Nasz poziom jako ligi jest bardzo dobry i oby tak dalej.

Adve: Przede wszystkim klątwa częstych torów z F1 została przełamana a wyścig był bardzo czysty z mojej perspektywy a kierowcy nie narzekali na innych przypomnę tu GP Austrii z S10 gdzie kolizję były bardzo częste a tam można stwierdzić że ExF1 wszedł w nowy poziom ścigania.

Ostachim: GP Niemiec w wykonaniu naszej ligi było jak zwykle udane. Cieszy mnie ten fakt, że potrafimy wszyscy dojechać do mety i od początku do końca pojechać wyścig razem. Szkoda, że Wujkowi nie udało się ostatecznie do wyścigu dołączyć przez problemy z internetem. Na pewno odbije on sobie w przyszłych wyścigach. Co do wydarzenia z GP Niemiec, to na pewno obfitowało one w wiele interesującej walki. Szkoda, że nie mogłem dołączyć do tej walki bo na pewno kierowcy mieli z niej dużo frajdy czy też emocji wyścigowych z tym związanych.

Przed nami pierwsze w historii ligi GP Indonezji na Sentul International Circuit. Czy mieliście już jakąś styczność z tym obiektem? Czego spodziewacie się po tym wyścigu?
Rekady: Niestety pierwszy raz słyszę o tym torze wiec zbytnio się nie mogę na ten temat wypowiedzieć. Widziałem nitkę toru i będzie to zapewne ciekawe GP. Jak w każdym wyścigu pewnie będzie ścisk wiec już trzeba szykować się na walkę koło w koło.

Adve: Akurat tu podziękuje Amatorskiej Lidze rfactor że w 3 sezonie jechałem po tym torze, Sentul to szybki tor ale na szykanach trzeba bardziej uważać niż na nawrotach. Tutaj raczej inbogennego wyścigu nie będzie ale słyszałem że prognoza pogody w najbliższym czasie nie jest dobra.

Ostachim: Niestety nie miałem okazji jeszcze na tym torze pojechać. Z tego co widzę to tor nie jest jakiś bardzo trudny, przynajmniej po samej nitce toru mi się tak wydaje. Jeżeli moje odczucia są słuszne to będziemy oglądać bardzo małe różnice między kierowcami. Co być może jest nadzieją dla końca stawki. Zobaczymy, obyśmy ujrzeli kolejny dobry wyścig. A moje odczucia co do toru najprawdopodobniej zostaną zweryfikowane dziś lub jutro, więc jestem ciekawy czy będę jutro dalej tak uważał, że to tor łatwy czy jednak zmienię zdanie.

Dziękuję za udział w konferencji.
Rekady: Dziękuje również.

Adve: Również dziękuję.

Ostachim: Dziękuję za zaproszenie.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430