header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Podobnie jak na Nurburgringu, na torze zjawiło się dziewięciu śmiałków. Pełne składy można było ujrzeć w Toro Rosso, Sauberze i McLarenie - szczególnie cieszy obecność Salamiego, który ostatnio jest na fali wznoszącej. Oprócz tego, do udziału w sesji zgłosili się: Tarask, Pandodo oraz Kiroshima. Pogoda po raz kolejny była niepewna - mówiło się o opadach deszczu, lecz kierowcy znowu obeszli się smakiem, choć niebo przykryły ciemne chmury. Punktualnie o godzinie 21:30 zapaliło się zielone światło na wyjeździe z alei serwisowej i rozpoczęto trening.

Klasycznie zajęcia rozpoczęto od symulacji tempa wyścigowego, które średnio oscylowało w granicach minuty i ośmiu sekund. Na innym biegunie tradycyjnie był Patrique2001, który zaczął sesję od symulacji kwalifikacji - tempo kierowcy Toro Rosso jednak nie było oszałamiające. Jednakże to drobiazg w porównaniu z problemami kierowców Saubera, gdyż zarówno Norbi, jak i MikruseK, nie byli w stanie dogadać się ze swoimi samochodami, nie wspominając o torze - chociaż jedno wynikało z drugiego. Sytuacja ta rozsierdziła Norbiego, który w połowie sesji opuścił kokpit i garaż, a następnie udał się w bliżej nieznanym kierunku i tyle go widzieli. Po torze z kolei płynął Pandodo, który czuje się tu jak ryba w wodzie - w pewnym momencie nawet wykręcił najszybszyc czas, lecz po chwili z pozycji lidera zluzował go Tarask - czasy na poziomie 1:06.2 były dla reszty nieosiągalne. Gdy kierowcy rozpoczęli wykonywać przejazdy kwalifikacyjne, do głosu doszedł Szprycek - czas 1:06.524 wystarczył kierowcy McLarena na 3. pozycję, utwierdzając zespół z Woking w słuszności decyzji o ściągnięciu Arka z emerytury. Do głosu doszedł również After - kierowca Toro Rosso początkowo nie był w stanie złożyć sensownego okrążenia, ale gdy już tego dokonał, to wskoczył na 4. pozycję z mikroskopijną stratą do Szprycka. Zespołowy kolega Adama, Patrique, nie był w stanie poprawić swojego czasu z początku sesji i zajęcia zakończył w niezbyt dobrym nastroju. Co warte uwagi - czołowa piątka zmieściła się w 0.4 sekundy, co może być prognostykiem zaciętej rywalizacji. Szósty Mikrus do Taraska stracił ponad sekundę, zaś Norbi prawie 1.5 sekundy - w Sauberze ewidentnie musieli pójść w złym kierunku w kwestii ustawień, pozostaje im życzyć rozwiązania problemów. Na plus zdecydowanie Salami, który trening przepracował solidnie i stracił niespełna sekundę do Norbiego - a co najważniejsze, był o ponad 0.7 sekundy szybszy od Kiroshimy. Kierowca Ferrari musiał jednak zakończyć zajęcia przed czasem, a czy w trakcie sesji woził w bolidzie worki z piaskiem wie tylko on sam. W taki oto sposób o godzinie 22:30 sesja dobiegła końca.

Czego się dowiedzieliśmy po treningu? Jak to zwykle bywa na nietypowych obiektach, Tarask czuje się bardzo pewnie. Różnica między nim a drugim Dodo wyniosła 0.2 sekundy - w tę lukę więc będą musieli się wcisnąć kierowcy Mercedesa oraz Markovsky i Rekady, przez co rywalizacja o zwycięstwo może być bardzo emocjonująca. Nie wolno także zlekceważyć kierowców Toro Rosso oraz Szprycka - jeśli los im dopomoże, to mogą być bardzo groźni. Kierowcy Saubera muszą póki co liczyć na cud i wierzyć w to, że uda im się dogadać z bolidem i torem - póki co sytuacja Norbiego i Mikrusa jest fatalna. W najgorszym scenariuszu czeka ich walka z Adve i Ostachimem, a - nie oszukujmy się - rywalizacja z Williamsem to nie jest szczyt marzeń, zwłaszcza dla marzącego o podium Mikrusa. Rywalizacja z tyłu stawki nam się zaostrza - po dramatycznych występach w ostatnich wyścigach, Salami odbudował się na Nurburgringu, na co wpływ miała też większa ilość wolnego czasu, a co za tym idzie - treningów. Kiroshima w każdym razie ma się czego obawiać, bo - wyłączając karę dla Darka - w Niemczech przegrałby ze swoim oponentem. Jednak teoria to jedno, a praktyka to drugie - jak może wyglądać rywalizacja w wyścigu? Czy pogoda spłata kierowcom figla? Kto zostanie ofiarą tarek i poboczy? Tego dowiecie się w relacji z wyścigu o GP Indonezji. Ja tymczasem dziękuję za uwagę. Pozdrawiam, Patryk.

Pozycja Kierowca ZespółCzasStrata
1. TaraskToyota1:06.229-
2. PandodoRenault1:06.4790:00.250
3. SzprycekMcLaren1:06.5240:00.295
4. AfterToro Rosso1:06.5360:00.307
5.Patrique2001Toro Rosso1:06.6070:00.378
6.MikruseKSauber1:07.3450:01.116
7.NorbiSauber1:07.7050:01.476
8.SalamiMcLaren1:08.6750:02.446
9.KiroshimaFerrari1:09.4490:03.220
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430