· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia toru Manfeild Autocourse - bo tak się pierwotnie ten tor nazywał - rozpoczyna się w 1973 roku. Wtedy to wybudowano istniejącą do dziś pętlę o długości 3 kilometrów. W tym samym roku odbył się pierwszy wyścig. Jak na ówczesne standardy, to był to dość dobrze przygotowany obiekt - z dowolnego miejsca można było obserwować całą nitkę toru, a sam tor był wyposażony w stałe garaże, toalety, a nawet pokoje gościnne. Z automatu tor stał się ważną częścią nowozelandzkiego motorsportu, szczególnie upodobały go sobie fani wyścigów motocyklowych, którzy co roku tłumnie przychodzili oglądać wyścigi długodystansowe oraz inne wyścigi w ramach lokalnych mistrzostw. W 1988 roku o Manfeild usłyszał cały świat - wtedy to na tor zawitały raczkujące mistrzostwa World Superbike. Superbike'i ścigały się na tym torze do 1992 roku włącznie, a z kolei w 1990 roku tor dorobił się pętli wydłużającej okrążenie do 4.5 kilometra - i na tej pętli przyjdzie nam się ścigać. Co istotne, obie pętle mogą być wykorzystywane oddzielnie - nowo wybudowana pętla jest częstwo wykorzystywana do szkoleń. Do tego wyścigi na krótszej pętli mogą odbywać się zarówno w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, jak i w przeciwnym - bardzo rzadkie zjawisko. Od 1992 do 1995, oraz od 2008 do 2020 włącznie, Manfeild było gospodarzem GP Nowej Zelandii - jednego z dwóch wyścigów o Grand Prix danego kraju, który nie jest organizowany w ramach Formuły 1 (drugim takim wyścigiem jest GP Makau). Poza tym, na torze rywalizują głównie lokalne serie. W 2016 roku obiektowi nadano imię Chrisa Amona, który zmarł w tymże roku - od tej pory pełna nazwa toru to Manfeild: Circuit Chris Amon.
Pętla toru jest bardzo specyficzna - jest ona bardzo ciasna, a same zakręty są mocno wyprofilowane. To sprawia, że nawet wolne nawroty można przejechać z bardzo szybką prędkością. Problemy mogą też sprawiać wysokie krawężniki. Kluczowe tu będzie utrzymanie wysokiej koncentracji przez całe okrążenie. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Tarask:
GP Nowej Zelandii gościło w lidze tylko raz - w VIII sezonie. Na torze Taupo bezkonkurencyjny był Tarask, zaś na podium towarzyszyli mu Norbi i Szymusso. W tym sezonie takiego składu czołowej trójki niemal na pewno nie uświadczymy, gdyż Rekady wraz z Markiem, wspomnianym wcześniej Taraskiem i Szymussem są dobry krok przed resztą stawki. W grupie pościgowej na pewno znajdzie się Kubusa96, a także Pandodo, duet Toro Rosso, duet Saubera oraz Szprycek, jeśli będzie miał dobry dzień - szczególnie dużo może namieszać After, który walczy o utrzymanie 4. miejsca w klasyfikacji generalnej. O pozostałe punkty niemal na pewno powalczą kierowcy Williamsa oraz Wujek - punkty na pewno by się przydały Ostachimowi, który niestety wciąż nie otworzył swojego konta. Walka na końcu stawki nabiera nam rumieńców - do tej pory Kiroshima był znacznie mocniejszy niż Scorpion, ale od GP Niemiec sytuacja zaczęła się odwracać, co zresztą kierowca McLarena potwierdził w Indonezji poprzez dojechanie do mety przed Kiro, tracąc do zwycięzcy tylko jedno okrążenie (w porównaniu do dwóch Kiro).
Informacje o torze:
Nazwa toru: Manfeild: Circuit Chris Amon
Lokalizacja: Feilding, Nowa Zelandia
Długość: 4,511 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 34
Dystans wyścigu: 153,374 km
Prognoza pogody:
Sytuacja pogodowa przedstawia się bardzo interesująco. Sesja treningowa bowiem może odbyć się przy mocno zachmurzonym niebie, a z krążących nad torem chmur może spaść deszcz. Kwalifikacje oraz sam wyścig powinny jednak odbyć się przy niewielkim, znikomym wręcz zachmurzeniu - pewnym jest jednak to, że najważniejsze sesje odbędą się na suchym torze.
Tor, choć wydaje się być prosty, takim nie jest. Jest on bardzo wąski, ze specyficznymi zakrętami, a miejsc do wyprzedzania za bardzo nie widać. Pułapką jest też krótki wjazd do pit-lane i ograniczenie prędkości do 60 km/h. Kto jednak sobie z nim najlepiej poradzi? Kogo pokonają zdradliwe zakręty i tarki? Czy wjazd do pit-lane zbierze swoje żniwo? Tego dowiecie się w relacjach z GP Nowej Zelandii, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum