header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia toru Manfeild Autocourse - bo tak się pierwotnie ten tor nazywał - rozpoczyna się w 1973 roku. Wtedy to wybudowano istniejącą do dziś pętlę o długości 3 kilometrów. W tym samym roku odbył się pierwszy wyścig. Jak na ówczesne standardy, to był to dość dobrze przygotowany obiekt - z dowolnego miejsca można było obserwować całą nitkę toru, a sam tor był wyposażony w stałe garaże, toalety, a nawet pokoje gościnne. Z automatu tor stał się ważną częścią nowozelandzkiego motorsportu, szczególnie upodobały go sobie fani wyścigów motocyklowych, którzy co roku tłumnie przychodzili oglądać wyścigi długodystansowe oraz inne wyścigi w ramach lokalnych mistrzostw. W 1988 roku o Manfeild usłyszał cały świat - wtedy to na tor zawitały raczkujące mistrzostwa World Superbike. Superbike'i ścigały się na tym torze do 1992 roku włącznie, a z kolei w 1990 roku tor dorobił się pętli wydłużającej okrążenie do 4.5 kilometra - i na tej pętli przyjdzie nam się ścigać. Co istotne, obie pętle mogą być wykorzystywane oddzielnie - nowo wybudowana pętla jest częstwo wykorzystywana do szkoleń. Do tego wyścigi na krótszej pętli mogą odbywać się zarówno w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, jak i w przeciwnym - bardzo rzadkie zjawisko. Od 1992 do 1995, oraz od 2008 do 2020 włącznie, Manfeild było gospodarzem GP Nowej Zelandii - jednego z dwóch wyścigów o Grand Prix danego kraju, który nie jest organizowany w ramach Formuły 1 (drugim takim wyścigiem jest GP Makau). Poza tym, na torze rywalizują głównie lokalne serie. W 2016 roku obiektowi nadano imię Chrisa Amona, który zmarł w tymże roku - od tej pory pełna nazwa toru to Manfeild: Circuit Chris Amon.

Pętla toru jest bardzo specyficzna - jest ona bardzo ciasna, a same zakręty są mocno wyprofilowane. To sprawia, że nawet wolne nawroty można przejechać z bardzo szybką prędkością. Problemy mogą też sprawiać wysokie krawężniki. Kluczowe tu będzie utrzymanie wysokiej koncentracji przez całe okrążenie. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was Tarask:


GP Nowej Zelandii gościło w lidze tylko raz - w VIII sezonie. Na torze Taupo bezkonkurencyjny był Tarask, zaś na podium towarzyszyli mu Norbi i Szymusso. W tym sezonie takiego składu czołowej trójki niemal na pewno nie uświadczymy, gdyż Rekady wraz z Markiem, wspomnianym wcześniej Taraskiem i Szymussem są dobry krok przed resztą stawki. W grupie pościgowej na pewno znajdzie się Kubusa96, a także Pandodo, duet Toro Rosso, duet Saubera oraz Szprycek, jeśli będzie miał dobry dzień - szczególnie dużo może namieszać After, który walczy o utrzymanie 4. miejsca w klasyfikacji generalnej. O pozostałe punkty niemal na pewno powalczą kierowcy Williamsa oraz Wujek - punkty na pewno by się przydały Ostachimowi, który niestety wciąż nie otworzył swojego konta. Walka na końcu stawki nabiera nam rumieńców - do tej pory Kiroshima był znacznie mocniejszy niż Scorpion, ale od GP Niemiec sytuacja zaczęła się odwracać, co zresztą kierowca McLarena potwierdził w Indonezji poprzez dojechanie do mety przed Kiro, tracąc do zwycięzcy tylko jedno okrążenie (w porównaniu do dwóch Kiro).

Informacje o torze:
Nazwa toru: Manfeild: Circuit Chris Amon
Lokalizacja: Feilding, Nowa Zelandia
Długość: 4,511 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 34
Dystans wyścigu: 153,374 km

Program GP:
Trening: 06.03.2021 (sobota), godz. 19:45
Kwalifikacje: 07.03.2021 (niedziela), godz. 19:15
Wyścig: 07.03.2021 (niedziela), godz. 20:00

Prognoza pogody:
Sytuacja pogodowa przedstawia się bardzo interesująco. Sesja treningowa bowiem może odbyć się przy mocno zachmurzonym niebie, a z krążących nad torem chmur może spaść deszcz. Kwalifikacje oraz sam wyścig powinny jednak odbyć się przy niewielkim, znikomym wręcz zachmurzeniu - pewnym jest jednak to, że najważniejsze sesje odbędą się na suchym torze.

Tor, choć wydaje się być prosty, takim nie jest. Jest on bardzo wąski, ze specyficznymi zakrętami, a miejsc do wyprzedzania za bardzo nie widać. Pułapką jest też krótki wjazd do pit-lane i ograniczenie prędkości do 60 km/h. Kto jednak sobie z nim najlepiej poradzi? Kogo pokonają zdradliwe zakręty i tarki? Czy wjazd do pit-lane zbierze swoje żniwo? Tego dowiecie się w relacjach z GP Nowej Zelandii, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430