· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów na Imoli zaczynają się w 1953 roku na wersji toru pozbawionej jakichkolwiek szykan, ni Variante Alta, ni Variante Bassa. W takim układzie tor pozostał do 1972 roku, po drodze organizując wyścigi motocyklowe i mistrzostwa świata w kolarstwie szosowym w 1968 roku. W 1980 roku Imola dostała szansę organizacji GP Włoch, trafiając tym samym do F1 jako organizator eliminacji zaliczanej do mistrzostw - wcześniej organizowano GP Imoli, ale nie zaliczano tego wyścigu do klasyfikacji. Powód takiej decyzji - remont toru Monza. Wyścig ten wygrał Nelson Piquet, a od 1981 roku Imola na stałe trafiła do kalendarza F1 jako gospodarz GP San Marino, które utrzymało się w kalendarzu aż do 2006 roku.
Niestety, Imola oprócz interesującego układu toru zebrała śmiertelne żniwo - GP San Marino określane jest mianem "czarnego weekendu" - w piątkowym treningu straszny wypadek w Variante Bassa miał Rubens Barrichello - cud, że skończyło się "tylko" na połknięciu języka... w kwalifikacjach w zakręcie Villenueve potężny wypadek miał Roland Ratzenberger - niestety na wskutek obrażeń zmarł. Karuzela już rozkręciła się na dobre, a następną ofiarą stał się Ayrton Senna - pewnie prowadząc w wyścigu wypadł w zakręcie Tamburello, poważnie rozbił bolid i zmarł w szpitalu w dniu wyścigu. W jego Williamsie odkryto, że miał w kokpicie flagę Austrii na cześć Ratzenbergera. Ten weekend spowodował, że FIA zaczęła dbać o bezpieczeństwo, co skutkowało tymczasowymi szykanami w newralgicznych miejscach wielu torów, czasem dosyć niedorzecznych szykan.
W 1995 roku znacznie przebudowano Imolę - łuk Tamburello przekształcono w szykanę, łuk Villenueve również. Szykanę Acque Minerali zmieniono w łuk, szykanę Variante Bassa zmodyfikowano z podwójnej (prawo-lewo-kawałek prostej-lewo-prawo), zostawiono ostatni odcinek lewo-prawo, w miejscu sekcji prawo-lewo zrobiono łuk i kawałek prostej. W 2006 roku przebudowano Variante Alta, aby spowolnić bolidy - jeden z wierzchołków oddalono od drugiego, wydłużając niejako szykanę w stronę barier. W 2008 roku za to Variante Bassa zmieniono w prostą, a szykana została dla wyścigów motocyklowych. Wjazd do pit-lane przeniesiono bliżej zakrętu Rivazza, dobudowano nowe garaże, powiększając aleję serwisową.
Wyścigi na tym torze mogą być ciekawe ze względu na układ toru - do dohamowania do Tamburello mamy spory dystans, więc może być gorąco - oby nie tak jak we Francji. W szykanie Villenueve i nawrocie Tosa można spróbować wyprzedzać rywala, gdyż też potężnie hamujemy. Następna możliwość - hamowanie do Acque Minerali. Kolejnymi miejscami do wyprzedzania są zakręty Rivazza i szykana Variante Basa - również z powodu mocnych dohamowań.
Po wyścigu we Francji nastąpiły przetasowania w klasyfikacji kierowców - Szymek awansował na 3. pozycję, zbliżając się do liderujących Tidka i Marka. Przedstawiciele Jordana, Prosta i BMW Sauber będą jak zwykle bić się o czołowe pozycje, choć Kuba i Szymek nie są pewni formy tutaj. Na dobry wynik z pewnością liczą Kiro i Piter - ich idol, Ayrton Senna, stracił tu życie, więc to szczególne GP dla nich, po GP Brazylii. Mercedes chce zdobyć jakieś punkty, a te na pewno przydadzą się zamykającemu tabelę Renault. Miejmy nadzieję, że walka odbędzie się w miarę czysto, a na pewno lepiej niż na Magny-Cours.
Przed weekendem wyścigowym kilku kierowców wypowiedziało się na temat toru jak i celów na wyścig. Zapraszam zatem do lektury:
TiDiEj077 (Jordan): Miło jest wrócić na Imolę, to dość przyjemny tor. Gdy tu jechaliśmy w f1ch-world, mogłem bezapelacyjnie wygrać, jednak plany pokrzyżował mi słynny festiwal cebuli. Tym razem się to nie powtórzy, gdyż brat jest już po studniówce i nie trzeba nic oglądać. Patrząc na swoje czasy i czasy rywali jestem dobrej myśli. Sorontar też może coś tu ugrać, jeśli mu pomogę i dam kilka wskazówek jako partner. Cel na Imolę: wyprzedzić Prosta!
Kubusa96 (BMW Sauber): Strasznie nie lubię tego toru, co na pewno wiele osób dziwi. To tak jak z Suzuką. Źle mi się kojarzy (1994 rok) i też nigdy nie miałem przyjemności z jazdy tutaj. Do tego mam bardzo duży problem z ustawieniem bolidu i mam złe przeczucia. Jeśli czegoś nie wymyślę, to będzie problem. Niestety nie jest to dla mnie dobre, bowiem wypadałoby się odkuć po nieudanym poprzednim wyścigu, ale obawiam się, że ten tor mi w tym nie pomoże. Będę jednak starał się dać z siebie 100% i pojechać najlepiej jak tylko mogę. Przede wszystkim bezbłędnie w wyścigu, bo myślę, że te szykany mogą kogoś załatwić, a Magny-Cours pokazał, że nie wszyscy dobrze się czują w takich warunkach, więc może w tym będzie trzeba szukać szansy? Choć z drugiej strony chłopaki dobrze tu jechali w F1CH-World, więc lepiej, żeby to powtórzyli, podniesie to poziom ligi. Tak więc będę chciał po prostu pojechać tu dobry wyścig i żeby nikt mnie nie uszkodził, to jakoś to będzie, w takiej sytuacji każdy wynik przyjmę na klatę i będę jechał dalej.
Adventure0 (Mercedes): Kiedy słyszę Imola to jak chyba niemal każdemu kto jest fanem sportów motorowych przypomina się GP z 1994 znany również jako Czarny Weekend F1. 3 bardzo poważne wypadki i tylko z tych 3 wypadków w których było głośno przeżyła jedna osoba - mowa tu o Rubensie Barrichello. W Sobotę zginął Austriak Roland Ratzenberger, a w Niedzielę chyba nie muszę wspominać na kogo spadł los śmierci. Teraz pomimo że tor jest przebudowany to i pamięć będzie wieczna i z pewnością będzie przekazywana z pokolenia na pokolenie. I tak Formuła 1 od tego czasu robi się coraz bezpieczniejsza ale czasami zdarzają się wpadki które po prostu skazują nas na śmierć. A propo wyścigu to mam nadzieję że kierowcy mogą w końcu się ogarnąć bo 3 ostatnie wyścigi i 3 hołoty podczas wyścigu. Barti od GP Francji stał się moim rywalem sezonowym i na pewno będziemy walczyć o punkty nie tylko dla siebie a dla zespołu bo różnica jest taka sama co ostateczna pozycja Arsenalu w BPL. Na pewno walka będzie mocna.
Nazwa GP: Gran Premio d'Italia
Lokalizacja: Imola, Bolonia, Włochy
Nazwa toru: Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Długość: 4,933 km
Liczba zakrętów 17
Kierunek: przeciwnie względem ruchu wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Jenson Button, 1:19.753, BAR Honda, 2004
Rekord okrążenia (liga): brak
Liczba okrążeń (F1): 62
Liczba okrążeń (liga): 28
Dystans wyścigu (F1): 305,846 km
Dystans wyścigu (liga): 122,338 km
Prognoza pogody: W poniedziałek mogą mieć miejsce zachmurzenia, a we wtorek przewiduje się słoneczną pogodę.
To na tyle, jeżeli chodzi i zapowiedź wyścigu o GP Włoch. Liczymy na frekwencję podobną jak na we Francji, mniej wypadków i dobrą frekwencję na mecie. Pozdrawiam, Tidek.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum