header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Na tor stawiło się dziewięciu zawodników - duety Saubera i Toro Rosso, a także Szymusso, Pandodo, Adve, Szprycek oraz Matiie - ten ostatni dzisiaj spełnił jedno ze swoich marzeń i zasiadł za kierownicą bolidu Ferrari. Pogoda nie zachwycała, ale nie była też tragiczna - było pochmurno, lecz bez opadów. Punktualnie o godzinie 19:30 na wyjeździe z pit-lane zapaliło się zielone światło i sesja ruszyła.

Kierowcy tradycyjnie rozpoczęli zajęcia od symulacji wyścigu - ale nie wszyscy. Wyjątkami byli Norbi i Patrique - górą był jednak kierowca Toro Rosso, który na początku sesji miał drobne problemy natury technicznej. Wkrótce do tej dwójki dołączył Szprycek, a także zespołowy kolega Norbiego - MikruseK. Byli jednak wolniejsi od Patryka, ale z kolei szybsi od "gospodarza" w osobie Norberta. W połowie sesji zaczęła następować zmiana warty - pozostali kierowcy rozpoczęli symulacje kwalifikacji. Wtedy to na czoło wysunął się After, nieznacznie pokonując zespołowego kolegę. Do głosu jednak doszedł również Szymusso, walczący przecież o mistrzowską koronę - jako pierwszy przełamał barierę 1:06.7, a nawet 1:06.6 - kierowca Mercedesa wysunął się na czoło tabeli z czasem 1:06.551. Zostawmy jednak na chwilę czołówkę - w środku stawki ugrzęźli Patrique i Norbi, którzy nie mogli poprawić swoich czasów - kierowca Toro Rosso okazał się być nawet nieznacznie wolniejszy od Mikrusa. Na ósmym miejscu, z ponad sekundową stratą, rozgościł się z kolei Matiie, zrzucający rdzę przed turniejem - był on o niemal 0.1 sekundy szybszy od Adve! W samej końcówce sesji przyszła z kolei kolejna zmiana na pozycji lidera - tym razem, dość sensacyjnie, na czoło wysunął się... Pandodo. Kierowca Renault wyciągnął z kapelusza czas 1:06.389, do którego nikt już nie był w stanie się zbliżyć - o przebiciu nie wspominając. Sensacyjnym zwycięstem Dodo w mistrzostwach świata sesji treningowej przed GP Polski zakończyły się 60-minutowe zajęcia na torze.

Co wiemy po sesji treningowej? Dodo wciąż to ma może być czarnym koniem sesji kwalifikacyjnej - trzeba się jednak zastanowić, czy przez tak dobre tempo na pojedynczym okrążeniu nie będzie tracił na dłuższym dystansie. Szymusso czuje się w Poznaniu bardzo dobrze, a przez kary dla kierowców Toyoty ma jeszcze szansę na wyrwanie mistrzowskiej korony Markovsky'emu na ostatniej prostej. Sytuacja jest o tyle ciekawa, że kierowców Toyoty nie widzieliśmy na torze i nie wiemy, jakie mają tempo. Kierowcy Toro Rosso również wyglądają na mocnych, więc After ma już niemal zapewnione 4. miejsce w klasyfikacji generalnej. Niespodziewanie dobrze wypadł Mikrus - tu jednak jest sytuacja podobna do Dodo, z tym że kierowcę Saubera mogą pokonać opony z twardszej mieszanki. Norbi z kolei nieco poniżej oczekiwań - jego celem jest jednak obrona 9. pozycji przed Dodo. Szprycek wypadł na miarę swoich możliwości - powinno to wystarczyć na finisz w czołowej dziesiątce i pokonanie Adve w klasyfikacji generalnej. Szczególnie, że Adve kontynuuje swoją podróż ku końcówce stawki - jeśli mimo jazdy przez cały sezon był wolniejszy od Matiiego, który jest na etapie "zrzucania rdzy"...

Sytuacja przed finałowym wyścigiem XI sezonu jest więc bardzo interesująca - wbrew pozorom, kierowcy nawet z dolnej części tabeli mają o co walczyć. Do tego każdemu raczej zależy na jak najlepszym wyniku na ojczystej ziemi. Kwietniowa pogoda jest również w stanie wtrącić swoje trzy grosze - mimo, że prognozy mówią co innego. Kto jednak poradzi sobie najlepiej w wyścigu? Kto zdobędzie mistrzowski tytuł? Jak kierowcy pożegnają swoje bolidy? Odpowiedź na te pytania poznacie w relacji z kwalifikacji i wyścigu. Z mojej strony to na tyle. Pozdrawiam, Patryk.

Pozycja Kierowca ZespółCzasStrata
1. PandodoRenault1:06.389-
2. SzymussoMercedes1:06.5510:00.162
3. AfterToro Rosso1:06.7210:00.332
4. MikruseKSauber1:06.7510:00.362
5.Patrique2001Toro Rosso1:06.7630:00.374
6.SzprycekMcLaren1:06.8980:00.509
7.NorbiSauber1:07.0370:00.648
8.MatiieFerrari1:07.8570:01.468
9.AdveWilliams1:07.9530:01.564
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430