· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Pierwsze zmagania będą mieć miejsce na owalnym torze Indianapolis. To powrót naszej ligi na przedmieścia tego miasta, jednak w czwartym sezonie - notabene w deszczu - rywalizowaliśmy na pętli, na której odbywały się wyścigi Formuły 1. Dla tego sportu Indianapolis miało dość duże znaczenie, bowiem dzięki GP USA F1 miała spopularyzować się w Stanach Zjednoczonych i to się przez jakiś czas udawało - wyścigi były ciekawe i przychodziły na nie tłumy ludzi. Niestety, skandal w 2005 roku po wypadku Ralfa Schumachera, gdy ten wyjeżdżał na fragment owalu i pęknięta opona sprawiły, że mocno nadszarpnięto wizerunek F1, która w 2007 roku pojechała na tym torze ostatni raz. Sam obiekt natomiast jest znany przede wszystkim z wyścigu Indianapolis 500 - na dystansie 500 mil, kiedy to kierowcy pokonują 200 okrążeń. Wydawać by się mogło, że jazda w kółko, tylko skręcając w lewo na czterech zakrętach może być nudna, ale tak nie jest - Amerykanie i zapaleńcy sportu mają wielką frajdę, nierzadko oglądamy dość mocne wypadki - na pewno nie ma tam nudy. Teraz nasi zawodnicy będą mieli okazję zmierzyć się z czymś podobnym. Wielu marzyło o wyścigu na owalnym torze i teraz dostają taką możliwość. My pojedziemy na dystansie o połowę krótszym - będzie to zatem dla nas Indianapolis 250, a zawodnicy pokonają 100 okrążeń. Z szacunków wynika, że wyścig ten może trwać 2,5 godziny. Co jednak najciekawsze - tutaj bardzo trudno przewidzieć co się stanie. Owalna pętla sprawia, że nie ma hamowań, a tym samym - szanse są wyrównane. Nawet tacy kierowcy, jak Ostachim, Kiroshima, Adve czy Graczek mogą tu realnie myśleć o punktach i to niemałych, ponieważ nie ma gdzie zyskiwać na tym torze. No chyba, że ktoś źle ustawi samochód i będzie niedomagał w prędkości, ale wątpliwe, by tak się stało. Zawodnicy powinni pędzić z prędkością około 360 km/h i powinniśmy co chwilę oglądać manewry wyprzedzania. Do tego dochodzi odwrócona kolejność na gridzie - a zatem naprawdę może się dziać. Wyścig zapowiada się bardzo emocjonująco.
Ten wyścig będzie się różnił od innych jeszcze z jednego powodu. Otóż start odbędzie się za samochodem bezpieczeństwa. Będzie to prawie normalne okrążenie rozgrzewkowe, tylko że za SC. Po przejechaniu okrążenia formującego, Safety Car zjedzie do boksu i dyktowanie tempa przechodzi na zawodnika startującego z pierwszego pola. Ściganie rozpoczyna się w momencie, gdy gra wyświetli stosowny komunikat. Co jednak ważne - nie wyprzedzamy przed przejechaniem linii startu, bo grozi to karą! Dopiero po minięciu linii można wyprzedzać. Ponadto Safety Car może wyjechać po wypadku. Kiedy gra wyświetli komunikat o wyjeździe SC, należy natychmiast zwolnić, a gdy samochód bezpieczeństwa pojawi się na torze - nie wolno wyprzedzić ani jego, ani innych kierowców. Proszę to mieć na uwadze. Przed rozpoczęciem wyścigu odbędzie się próbny start - tak, aby wszystko było jasne. Pozostałe zasady pozostają identyczne, jak w normalnym wyścigu - zawodnicy muszą odbyć obowiązkowy pit-stop, oraz zastosować obie mieszanki opon. Po zakończeniu zmagań - okrążenie zjazdowe.
Informacje o wyścigu:
Nazwa toru: Indianapolis Motor Speedway
Lokalizacja: Speedway, USA
Długość: 4,023 km (2,5 mili)
Liczba okrążeń: 100
Dystans wyścigu: 402,300 km (250 mil)
Termin: 14.06.2021 (poniedziałek), godz. 21:00
Po dwóch dniach zawodnicy będą już w Belgii na słynnym Spa-Francorchamps. Tam zawodnicy zmierzą się z innym wyzwaniem, o które niektórzy prosili już od jakiegoś czasu - wyścig na 100% realnego dystansu. Jak zatem łatwo się domyślić, czeka nas około 1,5 godziny rywalizacji - to najmniej w tym maratonie wyścigów finałowych. To będzie totalna odmiana choćby od ostatniego wyścigu na tym torze w sezonie jedenastym, gdzie przecież dystans to 22 okrążenia. Niemniej specyfika tego toru powinna sprawić, że zawodnikom ten czas bardzo szybko zleci. Zwłaszcza, że na Spa zawsze są duże emocje i też różnice pomiędzy kierowcami nie powinny być jakoś szczególnie duże. Nadal będzie obowiązywał odwrócony grid, ale tu już po aktualizacji klasyfikacji po wyścigu na Indianapolis. Zatem na ten moment wiemy tak naprawdę tylko jedno - że z końca ruszał będzie Markovsky, który bez względu na wszystko będzie przed wyścigiem na Spa liderem klasyfikacji generalnej. Powinniśmy też zobaczyć szachy strategiczne - kierowcy będą się zastanawiać nad tym, czy spróbować jazdy na jeden postój, czy jednak na dwa. Tankowanie w trakcie wyścigu sprawia, że jest to niełatwa decyzja. Poza tym wszystkie zasady pozostają te same - start normalnie, z miejsca, po okrążeniu rozgrzewkowym, nie ma już Safety Cara, obowiązuje użycie dwóch typów opon i okrążenie zjazdowe.
Informacje o wyścigu:
Nazwa toru: Circuit de Spa-Francorchamps
Lokalizacja: Stavelot, Belgia
Długość: 7,004 km
Ligowy rekord okrążenia: Kamilo, 1:38.124 (Sezon VIII, 05.08.2019, Ferrari)
Liczba okrążeń: 44
Dystans wyścigu: 308,176 km
Termin: 16.06.2021 (środa), godz. 20:30
Ostatni akord turnieju odbędzie się na innej bardzo dobrze znanej pętli - Bahrain International Circuit, gdzie odbywa się GP Bahrajnu. To będzie nasza pierwsza wizyta na tym torze od ponad roku, kiedy to tam miała miejsca inauguracja sezonu dziesiątego. Tam na zawodników czeka ligowa wersja wyścigu 24-godzinnego. Właśnie tyle czasu upłynie w grze podczas wyścigu, natomiast będzie to możliwe dzięki dziesięciokrotnemu przyspieszeniu czasu. Zatem w rzeczywistości zawodnicy przejadą 144 minuty - 2 godziny i 24 minuty. To w zupełności wystarczający czas. Wybór toru był stosunkowo prosty, bowiem skoro w grze minie doba, potrzeba było obiektu, który umożliwia jazdę po ciemku, a dodatkowym atutem jest to, że kiedyś F1 jeździła tu za dnia - dlatego też każdy będzie wiedział, jak się jeździ po tej pętli o każdej porze. Różnice znów nie powinny być duże, więc po pierwsze to zapewni większe emocje i nie do końca będzie dało się przewidzieć wyniki, po drugie - jazda przez 144 minuty nie powinna być wtedy aż tak nużąca. Biorąc pod uwagę, że w rzeczywistości F1 jedzie tam około 1,5 godziny i pokonuje 57 okrążeń, to łącznie zawodnicy powinni przejechać około 90 kółek. Niektórzy tyle robią w jeden dzień podczas przygotowań do sezonu - więc nie powinni tego szczególnie odczuć. Łatwo nie będzie, no ale to też ciekawa odmiana. Reszta zasad pozostaje identyczna, co na torze Spa - obowiązkowe użycie dwóch typów opon, start z miejsca po kółku rozgrzewkowym, na koniec okrążenie zjazdowe.
Informacje o wyścigu:
Nazwa toru: Bahrain International Circuit
Lokalizacja: Sakhir, Bahrajn
Długość: 5,412 km
Ligowy rekord okrążenia: Markovsky, 1:28.884, Williams, 10.07.2017 (III sezon)
Czas wyścigu: 144 minuty
Termin: 18.06.2021 (piątek), godz. 21:00
Przed turniejem zapowiadaliśmy, że w tych wyścigach długodystansowych udział będzie mógł wziąć każdy. Jednak zainteresowania nie było - zgłosił się w ostatnim czasie tylko jeden zawodnik i czekamy na potwierdzenie z jego strony. Jeżeli pojedzie - w każdym z tych wyścigów będzie startował z ostatniego pola, a jeśli uplasuje się w czołowej dziesiątce - nie zdobędzie punktów i nie będzie klasyfikowany w turnieju, gdyż nie brał w nim udziału wcześniej. Może jednak pojechać, gdyż te trzy wyścigi potraktowaliśmy jako otwarte, gdyż są wyjątkowe i na długim dystansie. Oznacza to, że w tych wyścigach weźmie udział maksymalnie 17 osób, jednak nie wiemy, czy wszyscy się pojawią. Z Matiiem nie ma kontaktu, Tarask wyjechał i chyba też średnio już jest zainteresowany ściganiem, plotki chodzą, że nie wiadomo jeszcze co z Graczkiem i Markovskym jeśli idzie o wyścig na owalnym torze. Zdarzało się też, że w ostatnich chwilach przed rywalizacją wypadał Szprycek ze względu na pracę i tu też należy stawiać pewne znaki zapytania, nie wiemy również, co z Rekadym i jego sprzętem. No i nigdy nie wiadomo, co z Ostachimem. Miejmy jednak nadzieję, że wszyscy się pojawią, gdyż po pierwsze to jedyna okazja w naszej lidze do uczestnictwa w takich wyścigach, po drugie - walka w turnieju wciąż trwa. Zwłaszcza pierwszy z finałów może totalnie wszystko poprzewracać i nie sposób przewidzieć, jakie będą wyniki. Jeśli idzie o tą ostatnią kwestię, to to samo można powiedzieć o pozostałych dwóch wyścigach - wprawdzie tam kierowcy zajmujący końcowe pozycje w klasyfikacji będą mieć już dużo trudniej, ale między pozostałymi nadal może być ciekawie. Każdy ma o co walczyć, bo może poprawić pozycję swoją, a także zespołu. W klasyfikacji konstruktorów różnice są naprawdę znikome, dlatego warto walczyć i miejmy nadzieję, że to zachęci zawodników do jazdy.
To będą wyjątkowe wyścigi - długie i poprzedzone tylko jednodniową przerwą. Przed nami prawdziwy maraton ścigania, gdzie zawodnicy będą musieli się wykazać nie tylko umiejętnościami jazdy w tłoku, ale także dobrym przygotowaniem mentalnym i w pewnym sensie też kondycyjnym. Chwilowa słabość sprawi, że nie osiągnie się sukcesu. Trzeba być na to przygotowanym, ale jestem przekonany, że nasi kierowcy są w stanie zaprezentować się najlepiej, jak się da i czekają nas dobre zabawy. Apeluję w tym miejscu o szczególną rozwagę. Nie niszczmy nikomu wyścigu, ponieważ na tak długim dystansie ważne jest, by móc się dobrze bawić i mieć z kim walczyć, a jeśli komuś zniszczymy to - będzie ciężko. Dlatego tutaj szczególnie ważne jest, by rywalizować na najwyższym możliwym poziomie i liczę, że tak właśnie będzie. Zapraszam serdecznie wszystkich do tej niezwykłej i niepowtarzalnej rywalizacji. To wszystko na teraz. Pozdrawiam, Kubusa96.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum