· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Obsada i bolidy
Zaczynamy od tej najnowszej informacji, ,,bomby". Otóż już po zakończeniu czwartej edycji ligowego turnieju, gdy stało się jasne, że XII sezon zostanie rozegrany, odejście z ligi ogłosił Tarask i o tym wszyscy wiedzieli. Jednak prawdziwą sensacją jest to, że na starcie kolejnej kampanii nie zobaczymy Markovsky'ego. Siedmiokrotny mistrz ligi pierwotnie zadeklarował, że pojedzie także w następnym sezonie, jednak kilka dni po zebraniu poinformował, że nie ma już w sobie motywacji i nie jest w stanie uczestniczyć w lidze tak, jakby tego chciał i rezygnuje. Cóż, przynajmniej powiedział to wprost i zawczasu, dzięki czemu możemy na to zareagować. Kto wie, być może ten brak motywacji wziął się z rezygnacji Taraska właśnie? A może to nowy kalendarz tak na niego wpłynął? Tak czy siak, fakty są takie - po raz pierwszy w historii ligi dojdzie do sytuacji, że w nowym sezonie nie zobaczymy ani mistrza indywidualnego, ani choćby jednego zawodnika, który w poprzedniej kampanii wywalczył tytuł zespołowy.
Co odejście dwóch wielkich tej ligi oznacza? Dwie rzeczy. Po pierwsze, w ExtremeF1 pozostał tylko jeden człowiek, która zna smak mistrzowskiego tytułu indywidualnego - Szymusso, który jednak triumfował w pierwszym sezonie, a to było... we wrześniu 2016 roku. Niemniej patrząc na ostatnie sezony, to właśnie on, razem z Rekadym, jawią się jako główni faworyci nowego sezonu. Jednak brak Markovsky'ego sprawi na pewno, że inni zawodnicy dostaną niezwykłego pokładu motywacji, gdyż trafia się szansa, jakiej do tej pory nie mieli. Dla jednych będzie to szansa na walkę o tytuł, dla drugich - na powalczenie o pierwsze zwycięstwo w karierze, czy może podium. Takich kierowców w naszej lidze jest wielu, więc już teraz zapowiadają się ogromne emocje, jednak istnieje pewne zagrożenie. Można bowiem z motywacją przesadzić i kto wie, czy niektórzy, mając wielką szansę na horyzoncie, nie wyłączą czasem myślenia. Miejmy jednak nadzieję, że tak się nie stanie i już teraz, w tym miejscu, apeluję o rozsądek. Pamiętajmy, że przede wszystkim mamy dobrze się bawić, a jeżeli będziemy stosować nieczyste zagrywki, z zabawą nie będzie mieć to nic wspólnego. Niech po prostu wygra najlepszy w czystej, zdrowej rywalizacji. Drugi aspekt odejścia Markovsky'ego i Taraska jest trochę mniej ciekawy. Ponieważ z funkcji administratora zrezygnował po jedenastym sezonie Norbi, oznacza to, że liga traci ich aż trzech i zostaje łącznie tylko czterech. O ile z organizacją strony powinniśmy spokojnie sobie poradzić, tak pod znakiem zapytania stanęła przyszłość ligowego kanału - wszak w tej chwili do dyspozycji zostało tylko dwóch prowadzących, z czego jeden, który ogarniał transmisje pod względem technicznym. O tym, jak to będzie wyglądać, na pewno jeszcze poinformujemy.
Aktualnie pewnych (przynajmniej tak się wydaje) uczestników nowej kampanii jest dwunastu. W porównaniu z sezonem poprzednim, oprócz Markovsky'ego i Taraska na starcie nie zobaczymy na pewno Ostachima, który po turnieju zdecydował się zrezygnować. Miejsce na ten moment stracił także Wujek, który praktycznie nie jeździł w drugiej części jedenastego sezonu i w trakcie turnieju nie było z nim kontaktu. Uaktywnił się w ostatnim czasie i zapytał, czy ma szansę na miejsce w lidze. Sprawa jest stosunkowo prosta - jeżeli pojawi się na testach i zadeklaruje, że będzie w stanie być chociaż na większości wyścigów - tak jak w sezonie dziesiątym - to miejsce w lidze ma pewne. Znamy bowiem jego wartość, ale po prostu musi być z nami obecny i aktywny, tak jak było kiedyś. Podczas zebrania pojawiły się także dwie osoby z zewnątrz, które są na ten moment zainteresowane dołączeniem do ligi. One także muszą pojawić się na testach, potwierdzić, że będą w stanie jeździć regularnie i uczestniczyć aktywnie w życiu ligi. To nadal nasz wymóg, ponieważ mocno zależy nam na integrowaniu się, jak wiadomo, nie jeździmy tylko na torze, gramy w inne gry, rozmawiamy o wielu sprawach. To bardzo ważne, by tutaj się odnaleźć. Być może ci zawodnicy dostaną wcześniej warunkową szansę dostępu do naszego Slacka, by móc zobaczyć, jak liga wygląda od środka i ocenić, czy faktycznie chcą w takim społeczeństwie być obecnym. O tym zdecyduje administracja. Natomiast nie jest wykluczone, że liga zostanie w składzie 12-osobowym, ale wtedy będzie to oznaczało dość istotne zmiany. Jeździć bowiem około 160 kilometrów w 12, bądź czasem pewnie mniej osób, trochę mija się z celem. Dlatego w takiej sytuacji odbędzie się po prostu dwa razy więcej wyścigów na dwa razy krótszym dystansie, co sprawi, że będzie dość intensywnie, ale będzie można sprawiedliwie wyłonić mistrza. Jednak celem jest osiągnięcie 16-osobowej stawki, ale czy to będzie możliwe - zobaczymy. Wszak może się okazać po miesiącu, kiedy przyjdzie czas na testy, że osoby spoza ligi po prostu się rozmyśliły, bądź też nie otrzymają miejsca. Na pewno jednak się nie zamykamy i chętni otrzymają szansę dostania się tutaj.
Poznaliśmy już też niektóre bolidy, które zobaczymy w nowym sezonie. Znów będziemy mieć mieszankę aut z różnych lat, przy czym przedział czasowy to 1998-2016 i nie ma wyjątków od tej reguły. Musimy bowiem zminimalizować jakiekolwiek ryzyko i zapewnić płynną rozgrywkę. Jako pierwsi, bo już w momencie ogłaszania nowego sezonu, swój nowy (a raczej nowy-stary) zespół ogłosił braterski duet, który chce dokończyć pewne sprawy i będzie jeździł w BMW Sauber, prawdopodobnie z roku 2007. Inni także raczej stawiają na nieco starsze auta. MikruseK i Norbi wybrali Arrowsa z 2002 roku. Z tego samego sezonu zobaczymy Jordana, w którym na razie jest tylko Adve. Patrique2001 i After pozostali w Toro Rosso, ale tym razem będzie to bolid z roku 2006 - a więc pierwszy w historii tej ekipy. Z nowej generacji mamy jak na razie tylko Lotusa, konkretnie - z 2014 roku. W tym teamie mamy na razie Pandodo, który jednak marzy o duecie z Wujkiem. Z zakulisowych rozmów wynika natomiast, że Rekady i Kiroshima znów będą jeździć w jednej ekipie i to niezmienionej - czyli Ferrari. Kwestią pozostaje jeszcze, z którego sezonu będzie to samochód. Czekamy na jakieś oficjalne informacje. Pewne jest jedno - w nowym sezonie znów będzie bardzo kolorowo.
Kwestie organizacyjne
Nie wszystko jeszcze wiadomo, gdyż pewne rzeczy zostaną dopiero omówione na spotkaniu administracji, które jednak nastąpi już niebawem. Będą omawiane takie rzeczy, jak system kwalifikacji, czy dopuszczone opony oraz plan na ligę w przypadku jej pomniejszenia. Gdy wszystko już będzie wiadomo, zostanie to podane do publicznej informacji. Na pewno nie zmieni się natomiast kwestia wyłączonych awarii mechanicznych, współczynnika zużycia paliwa czy opon, liczby pit-stopów, a jeśli liga pozostanie taka jak dotychczas - to nie będzie zmian w dystansie wyścigu, czy punktacji. Pozostałe kwestie będą omawiane jeszcze w radzie FIA. Co ważne - nadal terminy na wyścig będą ustalane i konsultowane z kierowcami, jednak tym razem w założeniu ma być większa elastyczność. W tym sezonie bowiem nie będzie nas gonił czas, nie mamy daty granicznej i nigdzie nam się nie spieszy. To o tyle istotne, że jesteśmy coraz starsi, nie mamy już w lidze osób niepełnoletnich, coraz więcej kończy szkołę, zaczyna studia, pracę, nierzadko w systemie zmianowym. To powoduje pewne komplikacje, jednak tym razem powinno nam się udać wszystko do siebie dopasować i nie będzie problemu z tym, by robić wyścig raz na dwa tygodnie. Niemniej dobrze by było, aby jeździć w miarę regularnie, gdyż gdy przerwy zrobią się za długie, nie będzie takiego klimatu i to może spowodować brak motywacji. Niemniej jednak w tym sezonie chcę położyć jeszcze większy nacisk na frekwencję w ten sposób, by mogli jeździć wszyscy. Liga jest dla Was i bardzo ważne jest, byśmy bawili się w dużym gronie, gdyż wtedy ma to większy sens. Jest wielce prawdopodobne, że ten sezon będzie trwał pół roku. Jeśli jednak ma to sprawić, byśmy mieli super frekwencję - nie ma z tym problemu. Choć oczywiście nie można wyścigów odkładać w nieskończoność, dlatego liczę także na elastyczność z Waszej strony, a wtedy na pewno bezproblemowo wszystko do siebie dopasujemy.
Jeśli idzie o mod, to już trwają pewne przygotowania w związku z nim, ale szczegóły dopiero będą dogrywane. Nie należy jednak spodziewać się jakiejś ogromnej rewolucji w stosunku do poprzednich sezonów, niemniej to na pewno nie będzie kropka w kropkę to samo. Ponieważ przerwa jest bardzo długa, zależy mi na tym, aby ten mod był dopracowany w najdrobniejszych szczegółach, tak, abyśmy mieli przyjemność z rozgrywki i by nie było komplikacji. Szczególnie istotne jest, by zapewnić właściwą optymalizację, aby nie było żadnych problemów w kwestiach technicznych. Musimy minimalizować ryzyko. Na szczęście nasi specjaliści przez te wszystkie lata nabyli już doświadczenie i jestem przekonany, że przygotują naprawdę mocny produkt, dzięki któremu będziemy mogli skupić się wyłącznie na rywalizacji i zabawie. Myślę, że warto tutaj wymagać, by było to zrobione naprawdę dobrze. W tej chwili termin, w którym należy spodziewać się moda to 24 sierpnia.
Testy przedsezonowe
Tradycyjnie już w naszej lidze testy przedsezonowe będą w dużej mierze składać się z dwóch serii po dwa dni, przy czym tym razem przerwa między tymi turami wyniesie dwa dni, a nie jeden dzień jak do tej pory. Testować będziemy w Japonii na bardzo dobrze znanych obiektach. Pierwsze dwa dni, w tym jeden deszczowy, odbędą się na Suzuce, natomiast druga tura testów odbędzie się na Fuji. Będzie to idealna okazja do sprawdzenia działalności tunelu aerodynamicznego, oraz sprawowania się bolidów w walce. Dlatego już teraz gorąco zapraszam na te testy i proszę o to, żeby je potraktować poważnie. Testy będą bowiem od tego, aby dokładnie sprawdzić właśnie tunel, słynne już ,,hitboxy", optymalizację moda, czy nie ma lagów i tak dalej. To naprawdę ważne. Nie musimy spieszyć się ze startem sezonu, dlatego bardzo ważne jest, by wszystko działało jak w zegarku. Dlatego proszę o obecność. Istotna informacja - jeżeli po tych testach pojawią się w lidze nowi kierowcy, wtedy trzeba będzie dodać jeden, bądź dwa zespoły do ligi i tym samym - do moda. Wtedy będzie trzeba przeprowadzić jeszcze jeden test sprawdzający, czy wszystko już w porządku i nie ma żadnych kłopotów. Kiedy będziemy przekonani, że jest wszystko ok - rozpoczniemy sezon. Termin testów zostanie wkrótce podany do wiadomości.
Kalendarz
Kalendarz na nowy sezon zawsze budzi bardzo dużo emocji, gdyż w naszej lidze jest pełno nieoczywistych torów i miejsc, o których by się nie pomyślało, że można tam jechać. W nowym sezonie również nie zabraknie ,,perełek", ale jednak tym razem zdecydowano, że kalendarz będzie w miarę zbilansowany. Mniej więcej połowa torów jest bardzo dobrze znanych, druga połowa - trochę mniej. Zwraca uwagę dość duża liczba obiektów ulicznych - pojawimy się w Melbourne, Singapurze, Baku, Monako, czy Walencji. Na tym ostatnim torze po raz pierwszy w historii ligi odbędzie się GP Europy, natomiast na ulicach Monte Carlo odbędzie się wyjątkowy, 200. wyścig o mistrzostwo ExtremeF1. Zwycięstwo w Księstwie, które i tak już jest prestiżowe, będzie mieć jeszcze większą wartość. Z nowych krajów odwiedzimy Ukrainę i Gruzję, natomiast nowe obiekty przywitają nas w Nowej Zelandii, Japonii, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Francji. Tradycyjnie kampania zakończy się w Polsce - tym razem w Miedzianej Górze.
Kalendarz prezentuje się więc następująco:
Numer
Nazwa GP
Kraj
Tor
1.
Grand Prix Australii
Melbourne GP Circuit
2.
Grand Prix Nowej Zelandii
Highlands Motosport Park
3.
Grand Prix Japonii
Tokachi International Speedway
4.
Grand Prix Meksyku
Autódromo Hermanos Rodriguez
5.
Grand Prix Stanów Zjednoczonych
Barber Motorsports Park
6.
Grand Prix Argentyny
Autódromo Oscar Alfredo Galvez
7.
Grand Prix Wielkiej Brytanii
Snetterton Circuit
8.
Grand Prix Ukrainy
Autodrome Chaika
9.
Grand Prix Singapuru
Marina Bay Street Circuit
10.
Grand Prix Gruzji
Rustavi International Motorpark
11.
Grand Prix Azerbejdżanu
Baku City Circuit
12.
Grand Prix Abu Dhabi
Yas Marina Circuit
13.
Grand Prix Monako
Circuit de Monaco
14.
Grand Prix Francji
Circuit du Val de Vienne
15.
Grand Prix Europy
Valencia Street Circuit
16.
Grand Prix Włoch
Autodromo Nazionale di Monza
17.
Grand Prix Niemiec
Hockenheimring
18.
Grand Prix Polski
Tor Kielce
Tak w tej chwili przedstawia się plan na sezon dwunasty, bardzo ciekawie się zapowiadający, w którym na pewno będzie bardzo dużo akcji. Wciąż jeszcze nie wszystko wiadomo, niemniej już wkrótce poznamy odpowiedzi na ostatnie pytania i będziemy mogli w pełni oczekiwać na rozpoczęcie rywalizacji. Na razie jednak - korzystajcie z odpoczynku, póki jest na to okazja. Później czeka nas bowiem wiele walki, emocji i tutaj przyda się, by być wypoczętym. Mam nadzieję, że z zapałem podejdziecie do testów i sezonu, abyśmy mogli przeżyć naprawdę fajny czas i dobrze się pobawić. Będą się pojawiać kolejne informacje, tak więc zachęcam serdecznie do obserwowania strony no i przede wszystkim - zapraszam gorąco na sezon dwunasty. Tymczasem teraz to wszystko. W razie pytań jestem do dyspozycji. Pozdrawiam, Kubusa96.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum