header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Historia wyścigów F1 w Austrii rozpoczyna się w 1964 roku. Pierwszym gospodarzem GP Austrii był tor tymczasowy na płycie lotniska Zeltweg. Układ był dość prymitywny - prosta, jeden długi łuk w stylu Curva Grance z Monzy, dwa 90-stopniowe zakręty w stylu Lesmo, prosta, jeden zakręt 90-stopniowy, prosta, nawrót. Granice toru były oczywiście wyznaczone nowoczesnymi jak na tamte standardy kostkami słomy. Jednak jak szybko tor się pojawił, tak szybko zniknął. Jedyny wyścig F1 na tym torze wygrał Lorenzo Bandini.

Drugim gospodarzem GP Austrii był tor Osterreichring, wybudowany niedaleko Zeltweg. Obiekt ten był bardzo szybki, ale i niebezpieczny. Tor ten gościł F1 od 1970 do 1987 roku, po drodze zbierając śmiertelne żniwo - w czasie treningu przed wyścigiem F1 w 1975 roku, na zakręcie Vost-Hugel amerykański kierowca Mark Donohue uderzył w słup podtrzymujący reklamę. Wydostał się o własnych siłach, ale w szpitalu zapadł w śpiączkę i zmarł. Aby spowolnić kierowców, w 1977 roku w miejsce zakrętu Hella-Licht wybudowano szykanę. Po 1987 roku F1 opuściła Austrię, a tor przez jakiś czas gościł wyścigi innych serii i popadł w ruinę.

W 1995 roku grupa inwestorów zainteresowała się torem i dzięki przedsiębiorcom którzy działali w pobliżu toru, budowa ruszyła. Układ A1-Ringu zaprojektował Hermann Tilke. Tor z prawie 6 km skrócono do 4,3 km. Tor był zgodny z wymogami bezpieczeństwa i od 1997 roku F1 wróciła do Austrii. W latach 1996-1997 tor gościł Motocyklowe GP Austrii, a od 2001 do 2003 roku serię DTM. Po 2003 roku F1 znów opuściła Austrię, gdyż w Unii Europejskiej zapanował zakaz promowania wyrobów tytoniowych. Tor popadł w kompletną ruinę, w 2004 roku zburzono główną trybunę i garaże.

W 2005 roku terenem tym zainteresował się Red Bull. Ostatecznie w 2008 roku ruszyła przebudowa toru. W 2010 roku modernizację zakończono i we wrześniu owego roku potwierdzono, że tor gościł ponownie DTM. Układ toru pozostał niezmieniony, na niektórych zakrętach jedynie zastąpiono żwirowe pobocza asfaltowymi. 15 maja 2011 roku otwarto Red Bull Ring. Na otwarciu pojawiło się kilku austriackich skoczków narciarskich (m.in. Thomas Morgenstern, Andreas Goldberger), odbyła się parada aut różnych klas, za których kierownicą zasiadali m.in. Niki Lauda czy Gerhard Beger. Na otwarciu pojawił się też Bernie Ecclestone, co sugerowało powrót Austriackiej GP do F1. W 2013 roku oficjalnie to potwierdzono - od 2014 roku F1 ponownie gości na austrackiej ziemi.

Wyścigi na tym torze mogą być ciekawe ze względu na układ toru - tor jest bardzo krótki, zatem różnice między zawodnikami mogą być minimalne. Układ toru może sprzyjać walce, gdyż mamy kilka prostych zakończonych mocnymi dohamowaniami. Oby jednak było jak najmniej wypadków.

Po wyścigu we Włoszech Arrows awansował na 4. pozycję w klasyfikacji konstruktorów, a Afterekk na 7. lokatę - czyżby After się odrodził? Faworytami na pewno będą Jordan, Prost i BMW Sauber. Reszta stawki miejmy nadzieję, że również włączy się do walki o mocne punkty.



Przed weekendem wyścigowym kilku kierowców wypowiedziało się na temat toru jak i celów na wyścig. Zapraszam zatem do lektury:

Markovsky (Prost):
Red Bull Ring, Austria... dla mnie ten wyścig ma dużą wagę, głównie sentymentalną. To właśnie na tym torze zadebiutowałem w simracingu w lidze F1CH-WORLD. Pamiętam ten wyścig doskonale mimo tego, że to nie był najlepszy wyścig w moim wykonaniu - miałem sporo pecha, co nie znaczy, że tylko negatywnie wspominam ten debiut. Bardzo się cieszyłem, że pojawił się w kalendarzu, bo to jeden z moich ulubionych torów. Dlatego wypadałoby na nim w końcu się przełamać i wygrać. Są na to szanse, jednak czołówka nie śpi i też ma chrapkę na najwyższy stopień na pudle. Tym bardziej, że tor jest bardzo krótki i z góry różnice pomiędzy bolidami będą znacznie mniejsze niż zwykle, dlatego każdy najmniejszy błąd będzie sporo kosztował. Wierzę, że nie zaliczę żadnej wtopy i pojadę tak, jak tego oczekuję. Czas się przełamać! Czyż istnieje lepszy tor na przełamanie się?

Adventure0 (Mercedes):
Ten tor jest jak zjazd na nartach - najpierw wjazd pod górkę, potem zjazd ale i tak najważniejsze jest to aby dojechać do mety. Spyker może nie stanowić zagrożenia podczas tego GP, bo obaj kierowcy mają przejazd przez aleję, w przeciwieństwie do Arrowsa gdzie na Imoli wyprzedzili Mercedesa w klasyfikacji konstruktorów i tracę 0,5 pkt do kabla znaczy Aftera i na pewno tam tanio skóry nie sprzedam. Hołoty trzeba uniknąć - to co się działo podczas tego sezonu można powiedzieć jak Szpakowski w fifie "Jak to mówią młodzi ludzie-MASAKRACJA". Nie wiem czy będzie poprawa czy nadal tak będzie i powoli się zastanawiałem czy poczekać do końca sezonu albo odejść z ligi... lecz jednak zostaję.

Muerte19991 (Ferrari):
Przed wyscigiem polecam wypic duza dawkę bimbru - nie za mało i nie za średnio, tylko dużo bez popity. Jak nie będzie wchodzić to ewentualnie zapijać gorzką żołądkową.

Nazwa GP: Großer Preis von Osterreich
Lokalizacja: Spielberg, Styria, Austria
Nazwa toru: Red Bull Ring
Długość: 4,326 km
Liczba zakrętów 8
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Michael Schumacher, 1:08.337, Ferrari, 2003
Rekord okrążenia (liga): brak
Liczba okrążeń (F1): 71
Liczba okrążeń (liga): 31
Dystans wyścigu (F1): 307,146 km
Dystans wyścigu (liga): 122,858 km

Program GP:
Trening: 03.11.2016 (czwartek), godz. 19:00
Kwalifikacje: 04.11.2016 (piątek), godz. 19:00
Wyścig: 04.11.2016 (piątek), godz. 19:45

Prognoza pogody: Nie przewiduje się opadów przez cały weekend wyścigowy.

To na tyle, jeżeli chodzi i zapowiedź wyścigu o GP Austrii. Liczymy na frekwencję podobną jak dotychczas, zdecydowanie mniej wypadków i dobrą frekwencję na mecie. Pozdrawiam, Tidek.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430