header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Suzuka International Racing Course - bo tak brzmi pełna nazwa tego toru - to obiekt wybudowany w 1962 roku. Projekt autorstwa Johna Hugenholtza pierwotnie był torem testowym Hondy - japoński koncern do dziś "zarządza" tym torem. W ciągu swojego żywota przeszedł kilka modyfikacji układu toru - w 1983 roku dodano szykanę na końcu okrążenia, aby zmniejszyć średnie prędkości. Rok później, bo w 1984 roku, przebudowano nieco zakręt Spoon aby powiększyć w tym miejscu pobocze. W 1985 roku z kole nieco zmodyfikowano pierwszy zakręt. Największa przebudowa miała jednak miejsce w 1987 roku - wtedy to Suzuka trafiła do kalendarza Formuły 1 i MotoGP, a te serie są "wymagające" pod kątem bezpieczeństwa torów. Z tego powodu zakręt Degner podzielono na dwie części - Degner 1 i Degner 2, a do tego poszerono pobocza i zainstalowano więcej barier. Co ciekawe, MotoGP wciąż wykorzystywało wtedy przedpotopowe bandy ze snopów siana. W 2002 roku nieco zmieniono profil zakrętu Dunlopa - czyli wyjazdu z esek - oraz nieco zmodyfikowano zakręt 130R i ostatnią szykanę. W 2003 roku z kolei znów przebudowano ostatnią sekcję - po wypadku Allana McNisha w trakcie GP Japonii w 2002 roku, zakręt 130R przerobiono na dwuwierzchołkowy łuk, a ostatnią szykanę przesunięto bliżej tego właśnie zakrętu. 2003 rok to również ostatnia wizyta MotoGP na Suzuce - wtedy to na tym torze śmierć poniósł Daijiro Kato. W związku z tym ostatnia szykana w konfiguracji dla motocykli została przebudowana, a ponadto między nawrotem o nazwie Hairpin a zakrętem Spoon pojawiła się szykana.

Co ciekawe, w 1996 i 1997 na tor zawitała seria NASCAR! "Ale jak to, przecież to nie Motegi że jest owal..." - otóż, NASCAR korzystała ze "wschodniej", znacznie krótszej konfiguracji toru. Ta mianowicie po wyjeździe z esek prowadzi w prawo przez kolejny długi nawrót wyprowadzający na prostą startową. W latach 2012-2013 z tej konfiguracji korzystała także seria WTCC - aktualnie seria znana dziś jako WTCR, jeśli odwiedza Japonię (co w dobie pandemii jest trudne), korzysta z pętli znanej z F1. Oprócz GP Japonii Formuły 1, Suzuka gości 8-godzinny wyścig w ramach serii FIM EWC, a także 10-godzinny wyścig dla aut GT3. Oczywiście nie należy zapominać o lokalnych seriach takich jak Super GT czy Super Formula.

Pętla toru o długości 5.807 km posiada 18 zakrętów (10 w prawo i 8 w lewo). Ważny jest tutaj docisk - szczególnie w eskach, zakręcie Degner 1 oraz na wejściu w zakręt Spoon. Obiekt ten już gościł ExtremeF1 wielokrotnie, więc kierowcy znają ten tor niemal na pamięć - ale nikomu nie zaszkodzi małe przypomnienie, w czym pomoże Patrique2001:


Jak zostało wspomniane we wstępie - kierowcy udadzą się na testy w okrojonym składzie - z ligą pożegnali się Scorpion vel Salami, Ostachim oraz ligowi dominatorzy w osobach Taraska i Markovsky'ego - szczególnie odejście tej dwójki wywołało spore poruszenie. Oznacza to bowiem nowe rozdanie w czołówce, a także znaczną redukcję "pewniaków" na gridzie - liczba ta spadła z 16 osób do 12. Jednakże ostatnimi czasy na nasze ligowe komunikatory zawitała dwójka kandydatów, Dymson oraz Shacky, którzy są chętni do jazdy w lidze. Ostatnio obserwujemy także coraz większą aktywność Wujka, który przybliża się tym samym do utrzymania swojego miejsca w lidze. Co to wszystko oznacza? Ano to, że jeśli wszystko się uda, to na starcie pojawi się 7 zespołów. Jest jednak jeden warunek - wszyscy chętni, także ci o których nie wiemy, muszą potwierdzić swój udział w testach. Ponadto, na serwerze mają oni obowiązek korzystania z bolidów kierowców testowych, gdyż po to zostały jakiś czas temu wprowadzone.

Co do samego programu testów - pierwsza tura odbędzie się w dniach: 5.09.2021 oraz 7.09.2021. Jak zatem widać, będzie jeden dzień odpoczynku. Pierwszego dnia sesja potrwa 75 minut (przeskok z 60 minut), w trakcie których kierowcy będą sprawdzali opony na mokrą nawierzchnię (spokojnie, powtórka z GP Belgii 2021 nam nie grozi). Drugiego dnia kierowcy otrzymają 45 minut (przeskok z 30 minut) na zapoznanie się z opnami na suchy tor. Po obu sesjach kierowców czekają wyścigi - pierwszego dnia na dystansie 7 okrążeń + okrążenie formujące i zjazdowe, a drugiego dnia na dystansie 13 okrążeń, również z dodatkowym okrążeniem formującym i zjazdowym. W obu wyścigach pit-stop nie będzie obowiązkowy.

Informacje o torze:
Tor: Suzuka International Racing Course
Lokalizacja: Suzuka, Japonia
Długość: 5.807 km

Program 2. tury testów:
1. dzień: 5.09.2021 (niedziela), godz. 19:00 - 75 minut jazdy treningowej + wyścig 7 okrążeń, poprzedzony okrążeniem formującym, bez obowiązkowego pit-stopu, okrążenie zjazdowe obowiązkowe
2. dzień: 7.09.2021 (wtorek), godz. 20:15 - 45 minut jazdy treningowej + wyścig 13 okrążeń, poprzedzony okrążeniem formującym, bez obowiązkowego pit-stopu, okrążenie zjazdowe obowiązkowe

Po raz kolejny zapraszamy do udziału wszystkich etatowych kierowców oraz chętne osoby - im więcej kierowców na torze, tym bardziej wiarygodne dane co do działania moda. Przypominam także, że aktywność na torze może zaowocować miejscem w stawce na XII sezon. To wszystko z mojej strony, dziękuję za uwagę i do zobaczenia na torze. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430