· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
W porównaniu z pierwszym dniem testów, kierowców tym razem przywitał suchy tor i w zasadzie bezchmurne niebo. Były to więc idealne warunki do sprawdzania różnorakich ustawień. Z korzystnych warunków skorzystało tym razem 14 zawodników - na torze nie zjawili się Kubusa96 oraz Wujek. W ciągu 45 minut zajęć, kierowcy skupiali się raczej głównie na sprawdzaniu zachowania samochodu z większą ilością paliwa na pokładzie - widać to było po czasach, które na początku nie zachwycały. Wraz z upływem czasu i wzrostem ilości okrążeń, kierowcy zaczęli jednak wyjeżdżać na tor z paliwem na dwa, góra trzy okrążenia pomiarowe - wtedy to tabela z wynikami zaczęła się stabilizować. Ostatecznie najszybszym czasem wylegitymował się Norbi - jednak tuż za nim uplasował się Szymusso. Czołową trójkę uzupełnił MikruseK - oznacza to, że Arrows nie bawi się w sandbagging. Czwarty ze stratą 0.4 sekundy do Norbiego sesję zakończył Dymson, który chce zapracować na miejsce w lidze dobrą formą na pojedynczym okrążeniu - warto odnotować, że za jego plecami znalazł się Rekady, a więc jeden z najszybszych kierowców w kwalifikacjach. Miejsca 6.-7. należały do kierowców Lotusa - tym razem z przodu był Pandodo, odstawiając Shacky'ego na nieco ponad 0.1 sekundy. Drugą połowę tabeli otworzył duet McLarena - Szprycek był szybszy od zespołowego kolegi, Graczka, o niemal 0.6 sekundy. Czołową dziesiątkę zamknął z kolei Adve, z czasem 1:32.327 - może sobie wpisać do CV wyprzedzenie swojego nemezis w osobie Patrique2001. Nawet jeśli kierowca Toro Rosso tradycyjnie już postanowił poświęcić drugi dzień testów na zabawę z ustawieniami i jedyne okrążenie pomiarowe przejechał na oponach twardych. Mimo to był on szybszy od Selekcjonera, który tym razem nie opuścił toru przedwcześnie i jego wynik został uwzględniony - przepraszamy w tym miejscu za pomyłkę w newsie z 1. dnia testów w postaci zignorowania go. Wracając - kierowca Lotusa był szybszy od trzynastego Ostachima o ponad 0.8 sekundy. Jednakże dla kierowcy Jordana najważniejsze raczej jest to, że na podobny dystans odstawił Kiroshimę - co jeszcze w XI sezonie takie pewne nie było.
Pozycja
Kierowca
Zespół
Czas
Strata
1.
Norbi
Arrows
1:30.513
-
2.
Szymusso
BMW
1:30.588
0:00.075
3.
MikruseK
Arrows
1:30.599
0:00.086
4.
Dymson
Toro Rosso
1:30.919
0:00.406
5.
Rekady
Ferrari
1:31.028
0:00.515
6.
Pandodo
Lotus
1:31.342
0:00.829
7.
Shacky
Lotus
1:31.497
0:00.984
8.
Szprycek
McLaren
1:31.559
0:01.046
9.
Graczek
McLaren
1:32.157
0:01.644
10.
Adve
Jordan
1:32.327
0:01.814
11.
Patrique2001
Toro Rosso
1:32.913
0:02.400
12.
Selekcjoner
Lotus
1:33.132
0:02.619
13.
Ostachim
Jordan
1:33.985
0:03.472
14.
Kiroshima
Ferrari
1:34.709
0:04.196
Po "czasówce" na kierowców czekał 13-okrążeniowy wyścig. Co istotne, na starcie pojawił się 15. kierowca w osobie Aftera - kierowca Toro Rosso prawdopodobnie wyeliminował już trapiące go problemy natury technicznej. Ostatecznie do wyścigu wyruszyło czternastu kierowców, gdyż Kiroshima nie zjawił się na polach startowych. Co do strategii, to nie spodziewano się planowanych postojów w boksach - każdy solidarnie wystartował na twardej mieszance. Sam wyścig obfitował w dużo walki na torze oraz taktyczną zagrywkę Szymussa w postaci zjazdu po opony miękkie - to jednak nic nie dało, bo stracił pewne podium i dojechał czwarty. Wyścig padł więc łupem Norbiego, a podium uzupełnili Pandodo i MikruseK. Pełne wyniki zamieszczam poniżej:
Pozycja
Kierowca
Zespół
Czas/strata
1.
Norbi
Arrows
20.15.053
2.
Pandodo
Lotus
0:00.312
3.
MikruseK
Arrows
0:00.725
4.
Szymusso
BMW
0:06.845
5.
Rekady
Ferrari
0:07.605
6.
Shacky
Lotus
0:20.313
7.
Patrique2001
Toro Rosso
0:23.017
8.
Szprycek
McLaren
0:23.406
9.
Graczek
McLaren
0:24.168
10.
Adve
Jordan
0:29.920
11.
Selekcjoner
Lotus
0:32.762
12.
Ostachim
Jordan
1:26.978
13.
After
Toro Rosso
6:20.778
14.
Dymson
Toro Rosso
nie ukończył
15.
Kiroshima
Ferrari
nie wystartował
Co wiemy po pierwszej turze testów? Niewiele - kierowcy wykonywali swoje określone cele na oba dni, przez co trudno przewidzieć układ sił w stawce. Ten poznamy najwcześniej drugiego dnia testów na Fuji Speedway. Pewnym można być jednak tego, że nieobecni drugiego dnia Kubusa96 i Wujek oraz nieobecny pierwszego dnia After trochę ucierpią na brak dodatkowych przejechanych kilometrów. Przebieg wyścigu pokazał z kolei, że różnice pomiędzy kierowcami mogą być niewielkie oraz jazda w kontakcie nie zawsze prowadzi do absurdalnych incydentów - to bardzo dobry prognostyk. Kierowców teraz czeka dzień przerwy, by 9 września rozpocząć drugą turę przedsezonowych testów, na wspomnianym wcześniej Fuji Speedway. Z mojej strony to na tyle. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum