· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Patryk, twoja postawa w trakcie testów była powiedzmy, że dla ciebie typowa. Na początku bez fajerwerków by w ostatnim dniu na Autopolis wygrać "czasówkę". Czy twoje ulubione zajęcie czyli zbieranie danych można uznać za wykonane? Czy jesteś zadowolony ze swojej formy przed startem kolejnego sezonu?
Patrique2001: Tak, podejście do testów miałem typowe dla mnie - będąc szczerym, na Autopolis już nie miałem pomysłu na siebie, bo worki z piaskiem zostawiłem na Fuji. A forma myślę że jest dobra, ale to się okaże po pierwszych kilku wyścigach sezonu. Ważne, że udało mi się wygrać mistrzostwa świata piątego dnia testów przedsezonowych przed dwunastym sezonem wirtualnych rajdów ekstremalnej formuły pierwszej - choć tego nie planowałem.
Jakieś oczekiwania na zbliżający się sezon, czy podchodzisz do niego na luzie?
Odejście Marka i Taraska nie daje mi z automatu największych szans na mistrza, a pewnie w trakcie sezonu albo ja będę się załatwiał, albo ktoś będzie mnie załatwiał - tak więc podchodzę do niego raczej na luzie.
Ponownie z Afterem, ponownie w Toro Rosso. Trzeba przyznać, potraficie zaskoczyć. Inne bolidy wam się nie podobają? Czy to już będzie tradycja, że wasza dwójka będzie jeździła w tym właśnie zespole?
Ogólnie to ja planowałem starty bolidem Ferrari z 2004 roku, a After jednak wolał pozostać wierny Toro Rosso. No i w sumie wyszła nam jakaś niepisana umowa, że ten kto skończył sezon wyżej w generalce to wybiera nasze barwy bojowe - no i na początku padło na Toro Rosso z 2008 roku, ale argumentum ad V10 wygrało i jeździmy bolidem z 2006.
Dymson, pokazałeś się z naprawdę dobrej strony podczas testów. Sam fakt, że potrafiłeś walczyć z czołówką sprawia, że wyrastasz nam na "czarnego konia" zbliżającego się XII sezonu. Czy jesteś zadowolony ze swojej postawy podczas tych testów?
Dymson: Siemanko. Jest to chyba mój czwarty albo piąty wyścig online i szczerze powiem, że jestem zaskoczony swoją formą, bo wcześniej jeździłem tylko z botami. Mod tej trudny w prowadzeniu i trzeba bardzo uważać szczególnie na wyjściu z zakrętów i aby nie przesadzić, bo skończy się to po prostu spinem. Trzeba cały czas umiejętnie używać pedału gazu. Fakt, faktem zdarzy się, się walczyć z czołówką, ale żeby od razu faworytem to nie. Podejdźmy do sprawy profesjonalnie. Ja jestem amatorem, a w lidze jest dużo doświadczonych kierowców i z czasem będzie to widać. U mnie dużo od formy będzie zależało, czy tor mi pasuję. Będę zadowolony jak uda mi się zdobyć parę podiów, a może nawet wygrać wyścig. Na razie forma podczas testów podpisywała, co będzie dalej to czas pokaże
Skąd decyzja aby spróbować swoich sił u nas w lidze?
Po prostu, jeżdżąc z botami już nie dało ich się bardziej podkręcić i postanowiłem spróbować swoich sił Online i na youtubie natrafiłem na kanał Adve i przez niego trafiłem na stronę i napisałem na Waszym sb i tak to się zaczęło
Wiemy już, że będziesz jeździł w Red Bullu razem z Shackym. Co was przekonało do wzięcia tego właśnie bolidu?
Wcześniej wybraliśmy niby caterhama z 2011 roku, ale okazało się, że w tamtym czasie ten zespół się nazywał team Lotus, a jeden Lotus jest już w lidze to, aby nie robić bałaganu to zmieniliśmy na red bulla z 2010, bo mi się najbardziej podobał, a Shacky był obojętny, jakim bolidem będzie się ścigał. Chciał Lotusem, ale niestety ten już był zajęty
Kuba, może nie rozczarowanie, ale pewną niespodzianką jest twoja postawa podczas testów. Wszyscy wiemy, że potrafisz być szybki i do tego równy. Jednak podczas testów tego brakowało. Jak ocenisz swoją formę po tych testach?
Kubusa96: Ale o jakiej niespodziance my mówimy? To były zdaje się testy, a nie Grand Prix. Dla mnie jazdy przedsezonowe to zawsze jest poznawanie moda, podczas tych testów - było jeszcze bardziej, bo nie miałem czasu jeździć przed sesjami. A niektórzy tłukli na każdym torze kilka rund, zanim się spotkaliśmy wszyscy. Oczywistym więc jest, że mojej formy w tym momencie po prostu nie ma. Na szczęście - teraz nie jest potrzebna. Oczywiście nie jest tak, że się nie przejmuję, ale nie panikuję. Fakty są takie - muszę się nauczyć moda, przyzwyczaić się do mocno uciekającego tyłu i tym samym - znaleźć przyczepność. Na razie tego nie mam, toteż trudno, żebym osiągał jakieś cudowne wyniki. Ja potrzebuję dużej ilości treningu, wkrótce powinienem mieć taką możliwość, przy okazji sprawdzę parę rzeczy, które może mi pomogą. I wtedy zobaczymy, co będzie. Na pewno mam trochę większe problemy niż się spodziewałem, ale tak jak mówię - trudno, żeby na nowym modzie mi szło cudownie, skoro poznawałem go tak naprawdę na testach, a inni są nawet 500 okrążeń do przodu.
Nie ukrywasz, że pewne problemy są jednak zaprzeczyć nie można też, że kiedy przytrafiały ci się problemy to prawie zawsze znajdywałeś rozwiązanie. Czy teraz też tak będzie?
Heh, no jakoś się udawało. Nie zawsze to moja zasługa - mam szczęście jeździć ze znakomitym team-matem, który nie myśli tylko o sobie, czasem ktoś inny coś podpowie. Tak naprawdę aktualnie połowa mojej szkółki ma kłopoty i już mamy za sobą pierwszą debatę, co możemy zrobić. To może być bardzo pouczające doświadczenie. Ja sam mam jedną rzecz do sprawdzenia, która mnie nurtuje i nie jest związana stricte z ustawieniami bolidu, ale to na pewno samo nie rozwiąże kłopotów, w setupie też będzie trzeba pokombinować. Zobaczymy, sezon się opóźnia, będą kolejne testy, tak więc jest czas jeszcze na sprawdzanie i analizy i przekonamy się, ile uda się z tego zrobić.
Razem z bratem zdecydowaliście się na powrót do BMW Sauber. Czy to próba wyrównania rachunków za niedokończony II sezon ExtremeF1?
Tak, między innymi. Tam sprawy nie potoczyły się szczęśliwie. Od kiedy tylko liga została reaktywowana, wiedziałem, że jeszcze kiedyś tam wrócimy, bo to nie jest zamknięty rozdział. Najpierw jednak chcieliśmy pojechać we wszystkich zespołach, które nam się podobały i dopiero teraz nadarzyła się okazja, by móc w końcu odbić sobie ten drugi sezon. Mamy wprawdzie inny bolid, niż wtedy, a to dlatego, że rocznik 2009 wykorzystali Matiie i Karlik w sezonie siódmym, a w dziesiątym Markovsky i Wujek jechali F1.08. Dlatego zaproponowałem rocznik 2007, co też nie jest bez przyczyny. Tamten bolid był bowiem pierwszym, jakim kiedykolwiek jechaliśmy w grze o Formule 1. Było to F1 Challenge z modem na 2007 rok. Wspaniałe czasy i fajnie sobie móc trochę to przypomnieć. A gdy patrzę na to auto i słucham jego dźwięku, to wiem, że dokonany wybór jest w 100% słuszny. Mam nadzieję, że przyniesie nam szczęście.
Czy odpowiadał Wam format testów przed sezonowych jak i tory na których się odbywały? I jeszcze parę słów o kalendarzu na XII sezon, odpowiada Wam, czy chcielibyście cos w nim zmienić?
Patrique2001: Format i tory były całkiem ok, tylko tak jak mówiłem - na Autopolis nie wiedziałem co ze sobą zrobić. Co do kalendarza - kilka torów bym zamienił na inne, ale dwa-trzy szczególne wyścigi to może być wyprawa do kostnicy.
Dymson:Format testów był ok nie mam jakiś zastrzeżeń do nich, bo mogłem być na wszystkich, a jeżeli chodzi o tory, to suzuka mi się podobała i fuji może dlatego, że je znam i fajnie mi się po nich jeździ. Jeżeli chodzi o auto polis, to wcześniej na tym torze nie jeździłem i musiałem poświęcić chwile, aby nauczyć się tego toru, ale jakoś nie podpasował mi. Dużo jest na nim zakrętów, których po prostu nie lubię. Kalendarz jest bardzo różnorodny, jeżeli chodzi o tory i jestem dużo torów, które lubię, ale też się znajdzie takie monaco, którego nie lubię i najchętniej bym je wyrzucił, ale żeby tak dodawać jakiś tor to chyba nie. Mój lubiony znajduje się na liście, więc wszystko git
Kubusa96: Nie jestem chyba właściwym adresatem tych pytań, w końcu ten format, czy kalendarz to moje dzieło <śmiech>. Cóż, myślę, że tory na testy spełniły swoją rolę, mogliśmy na nich sprawdzić wszystko to, co należało. Uważam, że szczególnie dobrą decyzją było rozegranie tego najdłuższego wyścigu na Fuji, gdzie można było sprawdzić tunel aerodynamiczny, zachowanie bolidów w kontakcie itp. Na pewno był to o niebo lepszy wybór, niż na testy przed sezonem jedenastym, tam trochę spudłowałem. Co do formatu, to myślę, że było w porządku, choć gdybym wiedział wcześniej, że start sezonu się opóźni, to rozbilibyśmy jazdy na Autopolis na dwa dni. Ale nie szkodzi, zrobimy jeszcze testy, będziemy mieć jeszcze lepszą wiedzę przed startem sezonu. A co do kalendarza, to uważam, że jest bardzo dobry. Zrównoważony, gdyż mamy mniej więcej połowę torów pod Formułę 1 i połowę tych takich jak wy to nazywacie ,,perełek". Będą zatem nowości, jak i te znane obiekty, tak więc na pewno nie będzie nudy, bo to wszystko będzie się zmieniało, tak więc nie mogę się doczekać, by na tych wszystkich torach pojechać. Oczywiście najbardziej czekam na Singapur. Mogę też zdradzić, że największy dylemat miałem z GP Francji. Pierwotnie mieliśmy być na Magny-Cours, ale w ostatniej chwili pojawiła się kandydatura Val du Vienne i ostatecznie to na ten tor padł wybór. Myślę, że będzie słuszny. Tak samo jestem przekonany, że wszystkie tory w kalendarzu się sprawdzą i że to była dobra decyzja, by się na nich pojawić.
Czy odważycie się wskazać, kto jest faworytem do mistrzostwa w nadchodzącym sezonie i indywidualnie i zespołowo?
Patrique2001: Uuu, trudne się wylosowało... ale spróbujmy rzucić klątwę: indywidualnie wygra Rekady, a zespołowo Toro Rosso - za to After mnie zamorduje, ale warto było!
Dymson: Nie znam tutaj wszystkich kierowców tak dobrze to może wskażę tych, którzy byli na testach. A więc uważam, że o tytuł będzie bił się Szymon, Patrique2 001, Norbi i After może. A jeżeli chodzi o zespół, to na pewno Toro Rosso, Arrows i BMW Sauber, jak Kubusa się trochę podciągnie z jazdą
Kubusa96: Jest zdecydowanie za wcześnie na taką zabawę w wróżbitę. To były tylko testy, różne pomysły mieli na nie kierowcy i jeszcze nie można stwierdzić kto jest w jakiej formie. Tym bardziej, że są osoby, które ewidentnie mogą namieszać, wśród nich są nowi zawodnicy. W poprzednich sezonach było dość ciasno i te testy wskazują, że teraz może być podobnie, co oczywiście jest bardzo dobre, bo to tylko podnosi poziom i gwarantuje ogromną dawkę emocji. To jednak na razie dość ostrożne wnioski. Oczywistym jest, że chciałbym, aby tytuł zdobył Szymusso, ale będzie mu o to bardzo trudno, rywali jest dużo i każdy jest mocny. Musi być w top formie, na co oczywiście go stać. Wśród zespołów na pewno bardzo dużą szansę będzie mieć Toro Rosso, a namieszać mogą Arrows i Red Bull. Jak będzie z nami? No cóż, fajnie byłoby wygrać, ale tu też łatwo nie będzie, wiele czynników musiałoby się na to złożyć. Podium zdecydowanie by mnie zadowoliło. Zatem odpowiem na to pytanie na razie bezpiecznie. Klasyfikację indywidualną wygra kierowca, który będzie po GP Polski na pierwszym miejscu łącznej tabeli. I tak samo mistrzem konstruktorów będzie ekipa, która będzie po ostatnim wyścigu na czele klasyfikacji.
To tyle, dziękuje za poświęcony czas
Patrique2001: Dzięki również.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum