· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Ruapuna Park - czy raczej Mike Pero Motorsport Park - to jeden z niewielu czynnych torów w Nowej Zelandii, który jest zarządzany przez miejscowy klub miłośników motoryzacji. Catnterbury Car Club - będący właścicielem toru - utworzono w 1947 roku i organizował on zawody na różnych torach nieopodal Christchurch. Z czasem władze klubu jednak uznały, że należy wybudować permanentny obiekt o przeznaczeniu stricte wyścigowym. Tak oto w listopadzie 1963 roku wybudowano i otwarto tor Ruapuna Park. Pierwotnie na pętlę toru składał się płaski tri-oval z opcjonalnym przedłużeniem prostej startowej oraz wolnym nawrotem, jednak z czasem okazało się to być niewystarczające. Tak oto w 1976 roku poszerzono i jeszcze bardziej wydłużono prostą startową - co umożliwiło organizowanie wyścigów dragsterów na lokalnym szczeblu. Sam "tor" do wyścigów równoległych dodatkowo zmodernizowano w 1985 roku. Największa przebudowa miała jednak miejsce w 1993 roku - wtedy to cały kompleks przyjął obecny kształt. Tor posiada licencję FIA Grade 3, a więc taką samą jak chociażby nasz Tor Poznań. Aktualnie odbywają się tam wyścigi głównie lokalnych serii wyścigowych - lecz w 1998 i 1999 roku obiekt ten był gospodarzem Grand Prix Nowej Zelandii, organizowanego w ramach nieistniejącej już Formuły Holden.
Okrążenie tego toru o długości 3,330 km posiada zaledwie 9 zakrętów - 6 w lewo i 3 w prawo. Różnice poziomów na nim w zasadzie nie występują - co nie jest dziwne biorąc poprawkę na położenie Nowej Zelandii. Charakteryzuje go monstrualnej długości prosta prowadząca do pierwszego zakrętu oraz natura zakrętów - oferuje ona możliwość obierania wielu różnych linii jazdy. Spodziewana jest jednak jazda z większym poziomem docisku.
ExtremeF1 odwiedzało Nową Zelandię trzykrotnie - dwa razy w ramach rywalizacji o mistrzostwo i raz w ramach turnieju. Pierwsza wizyta miała miejsce w VIII sezonie na torze Taupo. Pole Position wywalczył Tarask, który dowiózł pierwsze miejsce do mety - co wówczas zaczynało być tradycją. "zaczynało być", bo był to drugi wyścig sezonu. Drugi na mecie Norbi stracił do Taraska ponad minutę - czyli z racji natury toru prawie jedno okrążenie, zaś każdy od trzeciego Szymussa w dół był zdublowany minimum raz. W XI sezonie liga zawitała na tor Manfeild - z Pole Position znów ruszał Tarask, ale do mety dojechał drugi... tuż za plecami zespołowego kolegi, Markovsky'ego. Trzeci na mecie był Szymusso - lecz tym razem nie stracił okrążenia, tylko "raptem" 16 sekund. Na Manfeild liga wróciła w ramach IV ligowego turnieju - rywalizowała tam grupa 9. w składzie: Markovsky, Kiroshima, After i Matiie. Po pojedynkach "jeden na jednego" prowadził Markovsky przed Afterem, Kiroshimą i Matiie. W związku z tym do wyścigu kierowcy startowali w odwróconej kolejności. Do historii ligi przeszedł start tego wyścigu, w ramach którego Kiro postanowił ruszać do tyłu, ładując się w Marka i go blokując przez ponad 30 sekund. Ostatecznie wyścig wygrał After, Markovsky był drugi, Matiie trzeci a Kiroshima ostatni. Grupę z kolei ex aequo wygrali Markovsky i After (po 5 punktów), a za ich plecami skończyli Matiie z Kiroshimą - obaj zdobyli po jednym punkcie.
Co na razie wiemy po trzech turach testów? W czołówce na pewno znajdą się Szymusso i Rekady. Dobrą formę z poprzednich dwóch sezonów utrzymuje Toro Rosso, więc After i Patrique2001 też powinni należeć do ścisłej czołówki. Mocne tempo prezentował duet Red Bulla, ale Dymson i Shacky raczej będą stanowić trzon grupy pościgowej. W niej powinien znaleźć się także Kubusa96, który zmaga się ze znalezieniem opytmalnego okna pracy swojego bolidu. W tej grupie też niemal na pewno znajdzie się Pandodo, szukający pierwszego zwycięstwa, oraz zespół Arrowsa - w tym przypadku otwieranie tabeli wyników nie gwarantuje im walki o mistrzostwo. Za tą grupą powinni znajdować się kierowcy McLarena oraz Wujek - ten tercet powinien nawiązywać walkę o miejsca pod koniec pierwszej dziesiątki, a ponadto każdy z nich ma potencjał na sprawienie jakiejś niespodzianki. Stawkę powinni niestety zamykać kierowcy Jordana oraz Kiroshima - przykro patrzeć na "upadek" Adve, który przecież jeszcze niedawno spokojnie walczył o solidne zdobycze punktowe. Dyspozycja Ostachima i Kiroshimy będzie zależna od ilości treningu i tak naprawdę od pory dnia.
Informacje o torze:
Nazwa toru: Mike Pero Motorsport Park
Lokalizacja: Templeton, Nowa Zelandia
Długość: 3,330 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Program testów:
Dzień 1.: 22.09.2021 (środa), godz. 20:15 - 60 minut jazdy treningowej, sucho
Dzień 2.: 23.09.2021 (czwartek), godz. 20:15 - wyścig 32 okrążenia, poprzedzony okrążeniem formującym, z obowiązkowym pit-stopem, okrążenie zjazdowe obowiązkowe, sucho
Rywalizacja o mistrzostwo testów trwa dalej. Który team będzie czuł się najlepiej na Ruapunie? Czy Patrique2001 odnajdzie swoje "worki z piaskiem"? Czy Dymson i kierowcy Arrowsa będą nadal na czele tabeli? Tego dowiecie się z relacji z czwartej tury testów, na którą serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum