header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Phillip Island to tor położony w Australii na małej wysepce na południe od Melbourne. Jego historia jest dosyć ciekawa, bowiem pierwsze wyścigi w tym miejscu zaczęły już już w 1926 roku na nitce bardzo różniącej się od tego co mamy od lat 60, kiedy to zbudowano pełnoprawną, zamkniętą nitkę. Wcześniej korzystano w dróg publicznych i odbywały się tu wyścigi bardzo różnej maści. Od Austinów 7, aż po motocykle. W 1952 roku powstał Phillip Island Auto Racing Club, które kupiło 300 akrów ziemi i zaczęto budowe stałego toru. Ostatecznie, otwarcie nowego toru miało miejsce w pierwszym kwartale 56 roku. Wtedy odbywały się głównie wyścigi motocyklowe. Pierwszy wyścig aut miał miejsce dopiero w 1960, kiedy to odbył się wyścig Armstrong 500. Po trzech latach jednak z uwagi na bardzo dużą degradację nawierzchni, czwarta edycja tych zawodów została przeniesiona na Bathurst. Po przejęciu toru przez byłego kierowce Lena Lukeya na Phillip Island znów mogliśmy zobaczyć kawał świetnego ścigania, niestety po śmierci Australijczyka w 1978 roku obiekt popadł w ruinę. Kilka lat później tor zyskał nowego właściciela, a wraz ze zdobyciem mistrzostwa świata przez Wayne’a Gardnera w 1987 roku w kategorii 500cc, Australia miała możliwość zorganizowania rundy w swoim kraju i wybór padł właśnie na Phillip Island. Wtedy też wydano grube miliony na modernizację tego toru, która zaowocowała świetnym widowiskiem podczas wyścigów, a kibice mieli kogo wspierać. Niestety decyzja o zakazie reklamowania firm tytoniowych i alkoholowych spowodowała, że tor zniknął z kalendarza motocyklowych mistrzostw świata. Sam tor od tamtego czasu przechodził kilka modernizacji oraz zmieniał kilka razy właścicieli, jednak nigdy nie wrócił do sławy sprzed lat.

Piąta, prawdopodobnie ostatnia tura testów przed sezonem dwunastym odbędzie się właśnie tutaj. Obiekt ma 4450 metrów długości i posiada 12 zakrętów (5 w prawo i 7 w lewo). Jest to zlepek bardzo szybkich długich łuków i wolnych nawrotów. Z pewnością będzie to ciekawy tor do przetestowania jeszcze jakichś aspektów jeśli chodzi o ustawienia samochodu, a także zachowania bolidu na mokrej nawierzchni, gdyż właśnie takie synoptycy prognozują warunki. ExtremeF1 już gościło na Wyspie Filipa dwukrotnie. W sezonie siódmym, kiedy to pierwszym i ostatnim podium w lidze popisał się Matiie, a także poza regularnym sezonem podczas IV ligowego turnieju, podczas zmagań w grupie, gdzie mierzyli się właśnie Matiie, a prócz niego MikruseK, Pandodo i Graczek.

Zaplanowane są dwa dni zmagań. Podczas pierwszego w suchych warunkach kierowcy będą mieli 30 minut jazdy swobodnej, a po niej wyścig na dystansie 17 okrążeń. Na drugi natomiast przewidywany jest deszcz, godzinna sesja treningowa i wyścig o tej samej długości. W obu przypadkach obowiązuje jeden zjazd do boksów. Po przygodzie w Nowej Zelandii kierowcy pokazali, że są już bardzo głodni zmagań ligowych, jendak na to muszą poczekać i pojawić się najpierw na Phillip Island. Niektórzy pewnie nadal nie będą jechali na 100%, bo nie muszą tu nic udowadniać i jedziemy aby sprawdzać wszystko co można. Inni za to będą chcieli pokazać się z dobrej strony i porywalizować trochę jako taki sprawdzian przed właściwym sezonem i taka trochę będzie ta piąta tura. Kto będzie szybki? To nie ma większego znaczenia, ale z pewnością zaskakuje nas duet Red Bulla, który potrafi być dosyć nieobliczalny. Faworyci są ci sami co ostatnio, a może ktoś jeszcze odblokuje potencjał? Nikt tego na razie nie wie, ale się dowiemy podczas dwóch dni testowych w Australii, na które serdecznie wszystkich zapraszam. Tyle ode mnie. Pozdrawiam, MikruseK.

Informacje o torze:
Nazwa toru: Phillip Island Grand Prix Circuit
Lokalizacja: Cowes, Australia
Długość: 4,450 km
Ligowy rekord okrążenia: MikruseK, 1:07.294
Program testów:
Dzień 1.: 28.09.2021 (wtorek), godz. 19:45 - 30 minut jazdy treningowej + wyścig 17 okrążeń poprzedzony okrążeniem formującym, z obowiązkowym pit-stopem i okrążeniem zjazdowym, sucho.
Dzień 2.: 29.09.2021 (środa), godz. 19:45 – 60 minut jazdy treningowej + wyścig 17 okrążeń, poprzedzony okrążeniem formującym, z obowiązkowym pit-stopem, okrążenie zjazdowe obowiązkowe, mokro

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430