· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Belgijskie frytki pośród lasu - Zapowiedź GP Belgii
Witam. X sezon ligi ExtremeF1 nie zwalnia tempa - będąc świeżo po GP Stanów Zjednoczonych, kierowcy wracają do Europy. Gospodarzem najbliższego wyścigu, GP Belgii, będzie tor Circuit Zolder. Zapraszam do rozwinięcia na krótką historię toru, poprzednich ligowych wyścigów oraz przegląd faworytów do zwycięstwa.
GP USA pokazało, kto w dzień wyścigu był najbardziej skupiony, skoncentrowany i po prostu jechał po swoje, unikając problemów. Zwycięzcą okazał się MARCINU, który w kwalifikacjach nie dostał się do drugiej części, ale w wyścigu pojechał swoje i odniósł pierwszy swój triumf w ExtremeF1. Z tej racji kierowca Renault jest jednym z uczestników dzisiejszej konferencji. Oprócz niego na pytania odpowiadają Markovsky, który po pechowym starcie zdołał wyciągnąć szóste miejsce oraz Karlique, który po raz pierwszy w sezonie wywalczył punkty. Zapraszam do rozwinięcia newsa.
Niemal cztery tygodnie wyniosła przerwa między wyścigami w naszej lidze - takiej sytuacji jeszcze nie było. Najwyraźniej miało to wpływ na formę kierowców, co w połączeniu ze specyfiką toru Sonoma sprawiło, że oglądaliśmy raczej walkę o przetrwanie, aniżeli o punkty. Dość powiedzieć, że do mety dojechało tylko dziewięciu kierowców, przez co po raz pierwszy od czwartego sezonu nie przyznano za wszystkie dziesięć miejsc pełnych punktów - Patrique2001 bowiem nie przejechał wymaganych 2/3 dystansu wyścigu, by móc otrzymać cały punkt. Notabene kierowca Toro Rosso powinien ten wyścig spokojnie wygrać, ale popełnił masę błędów, a na deser znów zawiódł go internet. Do mety nie dojechali także dwaj inni kierowcy, którzy w kwalifikacjach byli w pierwszej trójce - zdobywca Pole Position Rekady znów bardziej był zajęty robieniem wtop, aniżeli dobrą jazdą, zaś MikruseK miał trochę pecha, ale i on się nie popisał. Wobec takich zwrotów akcji przed wielką szansą na wygraną stanął Pandodo, który miał naprawdę znakomite tempo. Kierowca Lotusa jednak się spalił na ostatnim pit-stopie, kiedy przekroczył prędkość w pit-lane i potem ledwo uratował podium. Wobec tego wygrał jedyny, który błędów nie popełniał - MARCINU i nie przeszkodziło mu to, że nie wszedł w kwalifikacjach do Q2. Na drugim miejscu natomiast jadący równo, choć bez błysku Szymusso. Więcej o tym wyścigu w rozwinięciu.
Za nami sesja treningowa przed GP USA na bardzo ciężkim torze Sonoma Raceway. Najlepszy czas podczas tej sesji wykręcił Markovsky, minimalnie wyprzedzając Pandodo i Mikruska. Więcej w rozwinięciu newsa.
Witam. Po prawie miesięcznej przerwie kierowcy ExtremeF1 wznawiają rywalizację o mistrzostwo w X sezonie. Tym razem czeka ich wyprawa do Stanów Zjednoczonych, by rozegrać jedenasty wyścig sezonu. Areną rywalizacji będzie tor Sonoma Raceway. Zapraszam do rozwinięcia na krótką historię toru, poprzednich ligowych wyścigów oraz przegląd faworytów do zwycięstwa.
GP Brazylii otworzyło drugą połowę sezonu z mocnym tąpnięciem - bardzo dużo walki i zwrotów akcji, o czym świadczyć może to, że o zwycięstwo mogło się pokusić prawie połowa stawki. Rzadko kiedy mamy taką sytuację, by aż tylu kierowców miało szansę powalczyć o coś naprawdę dużego, co jednak pokazuje wyjątkowość tego sezonu. Ciekawe, co przyniosą następne wyścigi, bowiem emocje będą szybowały coraz bardziej w górę. W konferencji po wyścigu na Interlagos udział wzięli kolejno Mikrusek, który drugi wyścig z rzędu dojechał czwarty, Pandodo, który zajął siódme miejsce minimalnie ustępując Patrykowi oraz Scorpion, któremu niestety nie udało się ukończyć zawodów. Tradycyjnie zapraszam do rozwinięcia newsa.
Zbita stawka i znany, dość krótki i szybki tor Interlagos - to połączenie musiało dać ogrom walki i faktycznie tak się stało. Różnice z treningu kompletnie się zatarły i mieliśmy prawdziwy ogrom walki, w czym oczywiście pomagało działanie tunelu aerodynamicznego. Dość powiedzieć, że w połowie wyścigu osiem pierwszych osób mieściło się w dwóch sekundach. Niektórzy nie wytrzymywali ciśnienia i popełniali błędy, inni postawili na bardzo twardą i ostrą grę, co niekoniecznie podobało się pozostałym. Jakkolwiek jednak by to wszystko oceniać - wszyscy się tego spodziewali i ostatecznie wyścig można uznać za dobry, choć na pewno nie idealny, o czym świadczy to, że doszło do kuriozalnej kolizji w alei serwisowej. W tym wszystkim najlepiej odnalazł się Markovsky i to mimo tego, że zdarzały mu się dwie małe wpadki, jednak w kluczowym momencie okazał się najlepszy, pokazując, że na właśnie tego typu torach nic mu nie przeszkadza. Tym samym pięciokrotny mistrz ligi znowu okazał się nie do pokonania na Interlagos. O zwycięstwo próbował walczyć też After, ale ostatecznie, przez późniejszy pit-stop, musiał się pogodzić z zajęciem i tak bardzo dobrego drugiego miejsca. Na najniższym stopniu podium natomiast Szymusso, który też najpierw liczył się w walce o wygraną, prowadząc przez kilka okrążeń, ale jednak ostatecznie po perypetiach tego wyścigu musiał walczyć o trzecią lokatę, co ostatecznie mu się udało. Więcej o tym wyścigu w rozwinięciu newsa.
Kierowcy ruszyli z drugą połową dziesiątego sezonu, odwiedzając już po raz piąty znany dobrze wszystkim tor Interlagos. Jest pewne zaskoczenie tej sesji - ci, którzy spodziewali się naprawdę niewielkich różnic, trochę się rozczarowali, bowiem okazało się, że zawodnicy z dolnej części stawki nie są aż tak blisko tej czołowej grupy. Także w samej czołówce nie jest aż tak ciasno - wystarczy powiedzieć, że wygrany pokonał drugiego zawodnika o ponad 0,2 sekundy. To, kto jest tym zwycięzcą, zaskakuje już mniej - od pewnego czasu Patrique2001 jest dość regularnie najszybszym kierowcą na pojedynczych okrążeniach. Drugi rezultat wykręcił natomiast MikruseK, co albo sygnalizuje powrót do świetnej formy tego kierowcy, albo też właśnie wykorzystał specyfikę toru. Pozostali nie byli aż tak blisko, ale może postanowili nie odsłaniać wszystkich kart, bądź nie zdążyli jeszcze należycie się przygotować. Szczegóły sesji treningowej w rozwinięciu newsa.
Witam. Pierwsza połowa sezonu już za nami, a to oznacza dwie rzeczy - okno transferowe oraz 10. rundę 10. ligowej kampanii. Kierowcy kontynuują podróż po Ameryce Południowej. Tym razem areną zmagań będzie brazylijski tor Interlagos. Zapraszam do rozwinięcia na krótką historię toru, poprzednich ligowych wyścigów oraz przegląd faworytów do zwycięstwa.
Jesteśmy w połowie dziesiątego sezonu. Sezonu, którego jeszcze w historii ligi nie było, bo rywalizacja jest zażarta, jak jeszcze nigdy wcześniej. Teraz mamy dosłownie chwilę oddechu, choć na pewno trwają już przygotowania do GP Brazylii. Zanim jednak to, zgodnie z regulaminem ligi, na półmetku kampanii można przeprowadzać transfery. Jest to jedyna możliwość zmiany zespołu w trakcie bieżącego sezonu. Jak wiemy, okna transferowe nie są obecnie tak popularne, jak kiedyś, niemniej zawsze obowiązkiem administracji jest danie możliwości ewentualnej zmiany zespołu podczas sezonu, stąd też tradycyjnie już otwieramy okienko.
Tradycją są także zasady ewentualnych ruchów transferowych. Dla ułatwienia, podaję obrazowy przykład, jak powinien zostać przeprowadzony transfer:
Zespół X: kierowca A, kierowca B
Zespół Y: kierowca C, kierowca D
Sytuacja: kierowca B chce przejść do zespołu Y i zamienić się miejscami z kierowcą C
Rozwiązanie: w tej sytuacji kierowca B musi poinformować kierowcę A, że odchodzi z zespołu i przechodzi do kierowcy D, a partnerem kierowcy A zostaje kierowca C. Jeżeli kierowca A wyrazi na to zgodę, wtedy zamiana jest możliwa. Kierowca B musi poinformować mnie, że:
1) kierowca A wyraził zgodę na transfer
2) kierowca C wyraził zgodę na zamianę
3) kierowca D wyraził zgodę na transfer
Sytuacja wygląda podobnie, w przypadku gdy w proces transferowy zamieszanych byłyby więcej niż dwa teamy. Informuję jednocześnie, że niespełnienie jakiegokolwiek z warunków, które zostały wypunktowane wyżej, nie daje możliwości przeprowadzenia transferu. Okienko transferowe jest otwarte do niedzieli, tj. do 12 lipca do godziny 17:00. Przeprowadzenie jakiegokolwiek transferu po tym terminie nie będzie już możliwe.
Mam nadzieję, że wszystko jest jasne. W razie pytań jestem do dyspozycji. Pozdrawiam, Kubusa96.
Pierwszą połowę sezonu kierowcy zakończyli tak, jak ona dokładnie wyglądała zazwyczaj - sporo walki, niespodzianek, ale nie zabrakło też kontrowersji i bardzo nietypowych wypadków. Jedną z niespodzianek, która jest bardzo istotna i niezwykła, jest wygrana Szymussa, czego niezwykle dawno nie widzieliśmy, a kiedyś było to normalnością. Kierowca, który niemalże 3 lata czekał na wygraną, po prostu musiał znaleźć się na konferencji i będzie on moim dzisiejszym gościem. Na pytania będzie odpowiadał również MARCINU, który jako jedyny przegrał z Szymkiem i po bardzo dobrym wyścigu poprawił swój najlepszy rezultat w lidze. Odpowiedzi na pytania udzieli jeszcze Adve, który poza zdobyciem dwóch punktów popisał się... najszybszym okrążeniem wyścigu! Zapraszam do rozwinięcia newsa.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum