ExtremeF1 wraca z kolejnym sezonem! Wiadomo jednak, że zanim zaczniemy właściwą część sezonu trzeba nowe samochody przetestować. Tradycyjnie, tak jak w ostatnich sezonach kierowcy do dyspozycji będą mieli 4. dni testowe na dwóch torach. Pierwsze dwa dni odbędą się na klasycznym francuskim torze, jakim jest Circuit Dijon-Prenois. Zapraszam do rozwinięcia.
Po oficjalnym zamknięciu rozdziału o nazwie "Sezon X" i długim oczekiwaniu, stało się - mod na XI sezon ligi ExtremeF1 został ukończony. Przez ostatnich kilka dni, administratorzy sprawdzali moda pod każdym możliwym aspektem, aby wyeliminować wszystkie niedociągnięcia. Mamy nadzieję, że to się udało. Mod zawiera wszystkie bolidy, a także mamy gotowe wszystkie tory na nadchodzącą kampanię - mod jednak zawiera tylko tory na testy, pozostałe będą dodawane w trakcie sezonu do pobieralni. Zmianom względem poprzedniego sezonu uległa fizyka - zachowujemy jednak założenia z poprzedniej kampanii, czyli wyrównanie stawki. Sama fizyka pochodzi z moda FSONE 2009, który będzie opcja awaryjną na wypadek problemów z aktualnym modem. Poprawie uległ tunel aerodynamiczny, który będzie działał poprawnie. Dopracowano także opony na mokrą nawierzchnię - rzadko używane, ale nie można o nich zapominać. Najważniejszą zmianą są jednak słynne już hitboxy - docelowo chcieliśmy wrócić do sytuacji z IX sezonu, jednak stuprocentową pewność dadzą nam testy. W każdym razie, sytuacja względem X sezonu uległa poprawie. Po raz kolejny dokonaliśmy zmiany soundtracku w menu - kilka propozycji może być zabawnych, ale muzykę każdy będzie mógł sobie zmienić.
W tym miejscu chcę podziękować, w imieniu całego FIA i kierowców, naszemu naczelnemu tercetowi Markovsky-Tarask-Patrique2001. Po raz kolejny poświęcali swój wolny czas i wykonywali ogromną pracę aby przygotować jak najlepszego moda. Podziękowania należą się także Mikrusowi i Norbiemu, którzy aktywnie brali udział w rozwijaniu i testowaniu moda oraz przekazywali wartościowe informacje. Mamy nadzieję, że ten mod okaże się sukcesem i spodoba się Wam, ligowiczom. Mod jest dostępny w naszym downloadzie. Zachęcam do pobierania i życzę samych dobrych wrażeń. Prosimy także o pierwsze opinie.
Najważniejszym sprawdzianem będą jednak przedsezonowe testy, które rozpoczną się już we wtorek, 27 października. W imieniu FIA zapraszam wszystkich do uczestnictwa, gdyż im będzie nas więcej na torze, tym więcej danych będziemy w stanie zebrać i - jeśli będzie taka potrzeba - na ich podstawie wprowadzimy konieczne poprawki, których wolelibyśmy uniknąć. Podczas sesji zwracajcie uwagę na zachowanie moda i na wasze pingi. Do udziału w testach zapraszamy również osoby, które chcą dołączyć do ligi, gdyż udział w przedsezonowych przygotowaniach to najprostsza droga do wywalczenia sobie miejsca - jeśli będzie taka potrzeba, to przygotujemy miejsce dla dziewiątego zespołu. Szczegółowy plan zajęć znajdziecie w rozwinięciu newsa. Zapraszamy wszystkich także na ligowy kanał na YouTube - w najbliższych dniach nastąpi zakończenie mistrzostw w Extrimowym Quizie Bez Napięcia - finałowa rozgrywka między Katolami a Joco Cambo będzie transmitowana na żywo! Ponadto przed rozpoczęciem testów należy spodziewać się kolejnego wydania ligowego magaznu "Echa ExtremeF1", na które również zapraszamy.
Zapraszam zatem do pobieralni, na testy i do śledzenia ligowego kanału. A teraz to już wszystko. Pozdrawiam, Patryk.
Witajcie ponownie. Znamy już dane i fakty o dziesiątym sezonie, które przedstawiono w pierwszej części całego podsumowania tej emocjonującej kampanii. Dziękuję przy tym za pozytywne opinie. Teraz chyba to, na co niektórzy czekają jeszcze bardziej, czyli oceny zawodników. Teraz bowiem jest właśnie ten moment, gdy skupimy się już na poszczególnych zawodnikach i porównamy ich z innymi. Znajdzie się także mała ocena całego sezonu. Oczywiście, jeśli spojrzymy na tabelę, to mniej więcej wiemy, kto zawiódł, kto przerósł oczekiwania, ale trzeba zawsze na to spojrzeć szerzej i odpowiedzieć sobie dlaczego tak się stało. Stąd też właśnie ten news. Przypominam w tym miejscu, że oceny są wyłącznie subiektywnym spojrzeniem autora tego tekstu i polemika z nimi, dyskusja zawsze jest mile widziana. A to, skąd takie, a nie inne laurki, będzie właśnie wyjaśnione w rozwinięciu tego artykułu. Dlatego serdecznie zapraszam do czytania.
Witajcie. Jesteśmy w trakcie odpoczynku po chyba najbardziej zaciętym w historii ligi sezonie. Nigdy jeszcze nie zdarzyło się, by w obu klasyfikacjach walka o tytuł trwała do ostatniego wyścigu. Padło także kilka innych rekordów, a przy tym wszystkim obserwowaliśmy naprawdę ciekawą walkę. Niestety, momentami była ona naznaczona brutalnością. Niektórzy zawodnicy nie umieli utrzymać nerwów na wodzy w tak ciasnej stawce i nieprzemyślanie atakowali. Koniec końców jednak ostateczne rozstrzygnięcia są raczej sprawiedlwie i oddawały to, co się działo. Teraz, kiedy emocje już opadły, możemy w spokoju podsumować to, co działo się przez pięć miesięcy tej ekscytującej rywalizacji i tradycyjnie zapraszam na subiektywny przegląd tych wydarzeń. Ponieważ tradycyjnie tekstu będzie dużo, zapowiedź, tak jak poprzednim razem, zostanie podzielona na dwie części. W pierwszej w skrócie przypomnimy sobie wszystkie osiemnaście wyścigów, oraz rzucimy oko na statystyki, które jak zwykle prezentują się bardzo ciekawie. Dlatego gorąco zachęcam do przeczytania rozwinięcia newsa, gdzie znajdziecie właśnie te wszystkie elementy. Zanim to jednak zrobicie, warto sobie pójść po przekąskę i herbatę, bądź inny napój, gdyż na pewno czytanie zajmie Wam trochę czasu. Myślę jednak, że warto, dlatego gorąco zachęcam i zapraszam do przeczytania.
Witajcie. Za nami gala rozdania nagród za X sezon oraz spotkanie organizacyjne przed sezonem jedenastym. W trakcie spotkania przedstawiony został kalendarz na nadchodzący sezon, składy zespołów a także kilka małych zmian. Zapraszam do rozwinięcia newsa, gdzie znajdziecie podsumowanie spotkania.
Kolejny raz ligowej tradycji stało się zadość - po zakończeniu sezonu rozpisany został plebiscyt, który miał nam powiedzieć o najciekawszych wydarzeniach minionej kampanii zdaniem ligowiczów. A na pewno było w czym wybierać i w wielu kategoriach wybór był nieoczywisty. Wszystko to przez wyrównanie stawki i niesamowicie zaciętą, ale też zażartą rywalizację, która przyniosła nam zwycięstwa aż ośmiu różnych kierowców. Sam wybór nominacji był już trudny, ale ostatecznie głosujący podjęli decyzję. Tym razem udział w plebiscycie, który składał się z siedemnastu kategorii, wzięło piętnaście osób. Wszystkim bardzo dziękuję za to, że podtrzymujecie tą tradycję i oddajecie swoje głosy, bowiem bez Was nie miałby ten plebiscyt sensu. Większość z Was wyniki już zna, bowiem tak jak w ostatnich sezonach, tak i teraz rozdanie naszych ,,Oskarów" miało miejsce podczas zebrania ligowego, na którym także poinformowano o planach na sezon jedenasty i nowym kalendarzu. Informacje o tym już niebawem. Teraz jednak pora udokumentować wyniki głosowań, aby było wszystko czarno na białym, kto zwyciężał i kto ile głosów otrzymał. Te wszystkie wyniki w rozwinięciu newsa.
Za nami GP Polski, które było najciekawszym w historii ligi, jeżeli chodzi o rozstrzygnięcia w końcowych tabelach. O ile w walce o mistrzostwo indywidualne nie było większych emocji, tak jeżeli chodzi o zespoły, o ostatecznym mistrzostwie dla duetu Toro Rosso przesądziła jedna pozycja. Tradycyjnie, na konferencję prasową po ostatnim wyścigu sezonu zostali zaproszeni wszyscy kierowcy, którzy przystąpili do wyścigu, więc każdy mógł wypowiedzieć się o zakończeniu sezonu, jak i ogólnie o minionym sezonie i przyszłości. Zapraszam do czytania.
Mocny finisz Taraska, Markovsky i Toro Rosso z tytułami!
Czy na kierownicy, czy na klawiaturze, Markovsky znów jest królem ExtremeF1. Najbardziej utytułowany w historii ligi zawodnik przez cały sezon nie miał lekko. Zmiana kontrolera sprawiła, że poznał uroki zażartej walki w środku stawki, nieraz przez to przedwcześnie zjeżdżał do boksu i popsuła się jego statystyka miejsc finiszów poza podium (przed sezonem był tylko jeden!). Kierowcę BMW charakteryzowało jednak jedno - walczył do końca. Ta walka mu się opłaciła i tym samym to on przystępował do GP Polski jako główny faworyt do tytułu. I z tej roli wywiązał się bezbłędnie - trzecie miejsce w finałowym wyścigu dało Markovsky'mu szóste ligowe mistrzostwo. Bardzo pomógł mu Tarask, który był w znakomitej formie w Poznaniu i w cuglach wygrał ten wyścig, przez co zablokował pozostałym kierowcom możliwość zdobycia dużej liczby punktów. Patrique2001 mógł tylko zająć drugie miejsce i to uczynił. Wprawdzie jego pozycja w generalce przez to się nie poprawiła, ale i tak ma powody do radości - Toro Rosso bowiem pokonało Brawna GP w klasyfikacji zespołowej i wygrywa mistrzostwo o... 1,5 punktu! To wszystko przez to, że Markovsky wygrał z Kubusą96 walkę o trzecie miejsce, a After, mimo różnych przygód, dogonił słabo jadącego w tym wyścigu Szymussa i była walka. Kierowca Brawna dwoił się i troił, broniąc się na granicy przepisów, ale na ostatnim okrążeniu przesadził, wyleciał z toru i Toro Rosso mogło świętować, wygrywając tytuł dosłownie o pół długości bolidu. Powody do radości mają także Wujek i Kiroshima, którzy dzięki swej waleczności awansowali w klasyfikacji generalnej o jedną pozycję. Sam wyścig należy uznać za naprawdę niezły - to była miła odmiana po brutalności, jaką mieliśmy w Austrii. Szczegóły w rozwinięciu.
Jesteśmy po treningu przed wyścigiem o GP Polski, który ma przynieść ostateczne rozstrzygnięcia rywalizacji o tytuł indywidualny i zespołowy. W ostatniej w X sezonie sesji treningowej najszybszy był Patrique2001, lecz przewaga jednego z trzech pretendentów do tytułu nad drugim Taraskiem była minimalna. Więcej w rozwinięciu.
Takiego finału jeszcze nie było - zapowiedź GP Polski
Kiedy startował dziesiąty sezon i zapowiadało się na to, że może być wyrównany jak nigdy, wielu marzyło, by walka o mistrzostwo rozstrzygnęła się dopiero w ostatnim wyścigu sezonu. Trudno się dziwić - do tej pory GP Polski było tak naprawdę jedynie piękną tradycją, która kończy każdą kampanię. Rzecz w tym, że tak naprawdę za każdym razem wszystko było rozstrzygnięte, co było spowodowane dominacją najpierw Markovsky'ego, potem Taraska. A gdy wydawało się, że w końcu w dziewiątym sezonie dojdzie do walki wielkiej dwójki, to Tarask w końcówce wskoczył na tak niebotyczny poziom, że do Polski przyjechał z tytułem w kieszeni. Jednak teraz w końcu czeka nas niewiarygodna walka o tytuł i to w obu klasyfikacjach. To pierwszy taki przypadek w historii ligi, że przed ostatnim wyścigiem nie znamy zdobywcy mistrzostwa w żadnej z klasyfikacji. O tytuł indywidualny powalczy trzech kierowców - Markovsky, który może wygrać mistrzostwo po raz szósty, Szymusso, który ma szansę na drugi ligowy tytuł i Patrique2001, który pierwszy raz w karierze znajduje się w takiej sytuacji. Co więcej, dwaj ostatni mogą założyć podwójną koronę, bowiem ich zespoły walczą jeszcze o tytuł zespołowy. Pytanie, na ile w tą walkę o mistrzostwo wmieszają się inni kierowcy. Jak wiemy, w tym sezonie różnie bywało z czystością wyścigów, dlatego miejmy nadzieję, że chociaż w Poznaniu, zawodnicy staną na wysokości zadania i walka o czempionaty rozstrzygnie się wyłącznie na torze, w czysty, cywilizowany sposób. Jak wyglądają szanse poszczególnych kierowców na tytuł i kto jeszcze powinien odegrać kluczową rolę w tym wyścigu? O tym w rozwinięciu newsa. Zapraszam tym bardziej, że w tej zapowiedzi pojawią się najważniejsze informacje o sezonie jedenastym.
Wszyscy spodziewali się małych różnic podczas GP Austrii, co miało mieć przełożenie na wiele akcji na torze. Na to nie narzekaliśmy, ale niestety, przy okazji mieliśmy też sporo incydentów. Ostatecznie najlepiej w tym wszystkim odnalazł się Patrique, który walczył z Markovskym o zwycięstwo dosłownie do linii mety, ale ostatecznie wyszedł zwycięsko z tego pojedynku. Odwrotne do niego odczucia po wyścigu może mieć Kubusa, bezpośredni rywal, jeżeli chodzi o klasyfikację zespołową. Jemu wyścig kompletnie zepsuł jeden incydent, przez co nie zdobył nawet punktów. Obaj ci kierowcy odpowiadali na pytania na konferencji. Poza nimi, trzecim uczestnikiem jest Norbi, który co prawda nie jest kierowcą w tym sezonie, ale był obserwatorem i sędzią podczas minionego GP. Zapraszam do czytania.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum