· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Zapowiedź GP Korei
Po ulicznych zmaganiach w Singapurze kierowcy przenoszą się do Korei Południowej, gdzie odbędzie się dwunasta runda czwartego sezonu, która będzie wieńczyć nam zmagania na azjatyckich torach (potem zostają już wyścigi rozgrywane na Starym Kontynencie), dlatego zapraszam na zapowiedź, w której znajdziecie historię toru oraz "przegląd pola".
Singapur to chyba jedno z ostatnich miejsc, w których Markovsky wcześniej nie wygrał. Ale Mistrz Ligi w tym sezonie przełamuje wiele barier i teraz do swojej kolekcji dołożył kolejny triumf, tym razem na torze Marina Bay Street Circuit, gdzie cichą nadzieję na pokonanie go miał zespół Mercedesa. Szczególną nadzieję pokładano w Szymku, ale kolejny raz start idealnie ułożył się dla McLarena, zaś dla ,,Srebrnych Strzał" niekoniecznie. Tym samym młodszy z braci uplasował się na drugim miejscu, a jego starszy brat mimo przygód nie miał problemu ze zdobyciem trzeciej lokaty. Relacja w rozwinięciu newsa.
Po wyścigu w kraju kangurów udaliśmy się do Singapuru. Tam bez niespodzianek trening wygrał Markovsky. Na drugiej pozycji znalazł się kierowca Mercedesa Kubusa96. Na 3 pozycji ukończył Kamillo99. Więcej informacji w rozwinięciu newsa.
Dopiero co zakończyło się GP Australii a nasza liga już wyrusza do Singapuru na uliczny tor Marina Bay Street Circuit. Będzie to drugi nocny wyścig w tym sezonie, po GP Bahrajnu. Krótka historyjka i przegląd faworytów w rozwinięciu newsa.
Witajcie. Dużo czasu minęło od ostatniego naszego spotkania, dlatego najwyższa pora powrócić do naszej ligowej zabawy, w której to kierowcy odpowiadają na zadane przeze mnie pytania. Dzisiejszym gościem jest osoba, której chyba nie trzeba nikomu tutaj chyba przedstawiać. Kubusa96 to zdecydowanie najbardziej doświadczony kierowca w stawce, z kilkuletnim zapasem nad całą pozostałą resztą. Faktem też jest, że zwycięstw w klasyfikacji zespołowej ma kilka, z czego dwa przecież są z tej ligi, jednak mimo to nigdy nie zdobył tytułu mistrzowskiego, o którym zawsze marzył. Tym razem też o nie będzie bardzo trudno, chociaż Kuba w tym sezonie jeździ bardzo regularnie i szybko, co nawet trochę zaskakuje patrząc na poprzedni sezon, jednak z drugiej strony to tylko pokazuje jego ogromne doświadczenie, jakie posiada. Kierowca Mercedesa postanowił przyjąć wyzwanie. Co ciekawe, jest już drugi raz przeze mnie "odpytywany" (wcześniej taka sytuacja miała miejsce ponad rok temu). Wtedy poszło mu wybornie, a czy tym razem było tak dobrze? Odpowiedź na to poznacie w rozwinięciu newsa.
W poprzednim sezonie Markovsky ustanowił rekord siedmiu wygranych z rzędu. Teraz udało mu się ten wynik powtórzyć, choć przecież wyścigów było tylko dziesięć, a on sam w dwóch nie uczestniczył. Nie jest tajemnicą, że to dzięki niemu tor uliczny w Adelajdzie znalazł się w kalendarzu, więc z automatu był zdecydowanym faworytem i tylko potwierdził swoje ogromne umiejętności. Choć tak jak w Kanadzie postanowił go postraszyć Patryk Kręgiel, to jednak tym razem kierowca Ferrari miał pewne przygody, ale wydaje się, że i tak nie miał w tym wyścigu szans wygrać. Drugie miejsce zdobył jednak pewnie. I tak jak w Montrealu, kolejne dwie pozycje zajęły bolidy Mercedesa, przy czym tym razem to Kubusa96 wyjechał z pucharem. Trochę się działo, zatem zapraszam serdecznie do rozwinięcia.
W słonecznej Australii mistrz ligi Markovsky nie miał sobie równych. Na drugiej pozycji ze znaczną stratą znalazł się Patryk Kręgiel. Czołową trójkę zamknął Szymusso. Więcej informacji w rozwinięciu newsa.
Pierwsza połowa sezonu już za nami. Jutro wchodzimy w drugą część IV sezonu ligi, zaczynając trening przed GP Australii, rozgrywanego wyjątkowo na ulicach miasta Adelaide. Zapraszam do rozwinięcia newsa na krótką historię toru, moje prognozy co do układu sił i wypowiedzi kierowców.
Okno transferowe w IV sezonie zamknięte. W tym wypadku nie emocjonowano się tak transferami jak miało to miejsce wcześniej, ale jednak jakieś ruchy się zdarzyły, przy czym doszło do mało spotykanej sytuacji, a same transfery potwierdzono tak naprawdę tuż przed zamknięciem okienka. Nie można jednak na pewno powiedzieć, by to wszystko rozgrzewało do czerwoności.
Cztery czołowe zespoły ligi, czyli Mercedes, Lotus, McLaren i Ferrari nie dokonało żadnych zmian, czemu trudno się dziwić. Nie tylko ze względu na niezłe wyniki kierowców, ale także ze względu na bardzo udaną współpracę tych zawodników. Podziało się trochę na dole tabeli. Już od dłuższego czasu mówiło się, że do Toro Rosso, które bardzo długo miało wakat na stanowisku drugiego kierowcy, dołączy Norbi, na co miał nalegać After. Wydawało się jednak, że po dołączeniu xCalpeRa temat może upaść, aczkolwiek podjęto rozmowy, które ciągnęły się niemiłosiernie. Ostatecznie jednak porozumienie osiągnięto i tak Norbi został zawodnikiem stajni z Faenzy i teraz może nastać lepszy czas dla Toro Rosso. Calper trafił z kolei do Force Indii, której przyszłość jest pod dużym znakiem zapytania, gdyż trudno powiedzieć, co ten kierowca da, zaś pojawienie się Muerte w tej chwili graniczy z cudem. Nieciekawie zrobiło się też w Sauberze, którzy wiązali nadzieje z Adventure. Ten jednak dostał ofertę od Red Bulla, na co naciskał MikruseK, który miał dość jazdy samemu, a z Extremento nie było kontaktu. Mimo usilnych prób skontaktowania się z najstarszym członkiem ligi, nie udało się to i sytuacja stała się patowa. W końcu FIA postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce i zachować się trochę jak w piłce nożnej i unieważniła kontrakt Extremento z Red Bullem, dzięki czemu trafił tam Adve. Z kolei Extre jeśli będzie chciał znów jeździć w lidze,
to dla zespołu Saubera. Zobaczymy, czy tak faktycznie będzie. Decyzja na pewno jest kontrowersyjna, ale w końcu jakąś podjąć trzeba było, a jednak jakieś prawo głosu Mikrus miał, gdyż startuje regularnie, a nie może cierpieć nie ze swojej winy. Stąd taka decyzja.
Zatem choć okienko nie było tematem numer 1, to jednak niektórzy na pewno żyli w stresie i ciekawe, jak to wpłynie na ich postawę. Zobaczymy też, czy te transfery zmienią układ sił w lidze. Odpowiedzi na te pytania powinniśmy poznać już w czasie najbliższego GP, które od niedzieli do poniedziałku rozegra się na ulicznym torze w Adelajdzie. Kierowcy nie będą już mieli możliwości zmiany zespołu. Zapraszam serdecznie do udziału w drugiej połowie sezonu, a na dziś to tyle. Pozdrawiam, Kubusa96.
Tradycją dla naszej ligi jest, że w trakcie sezonu jest jednorazowa możliwość zmiany zespołu, w którym jeździmy. I to jest właśnie ten moment - po dziewiątym wyścigu, czyli dokładnie w połowie sezonu. Otwiera się okienko transferowe, jedyna możliwość zmiany teamu w trwającej kampanii. Tym razem mamy inną sytuację, niż w poprzednich sezonach, gdyż po raz pierwszy w historii zdarza się, że w połowie sezonu mamy zapełnione wszystkie miejsca, co oznacza, że nie będzie można bez większych konsultacji zmienić zespołu. Zasady transferów są takie same, nic się nie zmieniło, ale pozwolę je sobie przypomnieć.
Ponieważ nie ma wolnych miejsc w lidze, możliwa jest tylko zamiana miejsc między dwoma lub większą liczbą kierowców. W przypadku, gdy ma dojść do takiej sytuacji, potrzebne są zgody kierowców, którzy zostają w danym teamie, oraz zainteresowanych transferem i wtedy ja ten transfer zatwierdzam. Te informacje proszę mi wysyłać na PW, lub najlepiej na Slacku. Przy okazji jednak warto przypomnieć, że są dwa miejsca, w których sytuacja jest dosyć specyficzna. Extremento (Red Bull) i Muerte19991 (Force India) nie ma już od jakiegoś czasu. Jeśli ktoś byłby zainteresowany zajęciem ich miejsca lub zostania ich partnerami zespołowymi (nie wiem, jakie plany mają MikruseK i Norbi), proszę o kontakt ze mną. Na pewno coś zaradzimy. Zresztą, nasze transfery to jak zwykle kwestia dogadania się. Zatwierdzone transfery będą napisane w komentarzu do tego newsa. Także w komentarzu wypowiedzieć mają się Ci, którzy nie chcą zmieniać swojego teamu - po napisaniu takiej informacji, miejsce to staje się niedostępne dla pozostałych. Transfery przeprowadzać można do piątku, 10 listopada, do godziny 19.
W tym sezonie okienko transferowe nie budziło wielkich emocji, co było normą dla poprzednich dwóch okienek. Zobaczymy, czy faktycznie będzie bardzo spokojnie, czy też doczekamy się bomby, takiej jak sezon temu, gdy Markovsky ogłaszał odejście z Williamsa i podpisanie kontraktu z Renault. Wszystkiego dowiemy się w piątkowy wieczór. Niemniej, okienko transferowe zostaje otwarte i, o ile będą, życzę udanych transferów!
Markovsky dołożył do swojej kolekcji puchar za zwycięstwo z kolejnego miejsca, przełamując powoli wszystkie złe serie, jakie kiedykolwiek go spotkały. Tym razem triumfował na torze w Montrealu, na którym wywalczył także Pole Position. Tym razem jednak jego zwycięstwo nie było tak przekonujące i pewne od początku, a głównym jego rywalem okazał się Patryk Kręgiel, który jednak nie miał tak naprawdę żadnych szans, a wszystko przez złą strategię. Najniższy stopień podium przypadł Szymussowi, który po fatalnym pierwszym okrążeniu zaliczył znakomity comeback i na ostatnich okrążeniach wyprzedził mającego problemy z oponami swojego brata. Kolejny raz pecha miał natomiast Tarask. Więcej w rozwinięciu.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum