· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Debiutant najszybszy przed GP Bahrajnu
Start sezonu 10. nastąpił wraz z włączeniem się zielonych świateł do sesji treningowej przed pierwszym wyścigiem sezonu. Wyścigiem, który elektryzuje wszystkich kierowców. Wyścigiem, gdzie różnice między kierowcami walczącymi o wygraną są mikroskopijne. Niesamowite emocje zgotowali nam uczestnicy czasówki. Zaskoczył również zwycięzca. Debiutant z Saubera, czyli Rekady. Pokazał, że to co mówił o tym torze w ligowym podcaście to tylko prawda, świetnie czuje się po środku pustynii. Drugi za nim o jedną tysięczną aktualny mistrz ligi, a nieco ponad 20 tysięcznych dalej Kubusa96. Więcej w rozwinięciu newsa, zapraszam.
Ciemno wszędzie, głucho wszędzie... - Zapowiedź GP Bahrajnu
Witam. Kierowcy zakończyli już przedsezonowe testy, a to oznacza tylko jedno - rozpoczynamy pierwszy "weekend wyścigowy" w X sezonie! Gospodarzem inauguracji tej jubileuszowej kampanii będzie tor Bahrain International Circuit w Bahrajnie. Więcej informacji w rozwinięciu.
Testy przed dziesiątym sezonem przeszły już do historii - w każdym z czterech dni mieliśmy de facto innego zwycięzcę, a sytuacja pod względem czasów zmieniała się jak w kalejdoskopie i różnice były niewielkie. To może zwiastować ogromne emocje w trakcie właściwej już walki. Pamiętajmy jednak, że testy służyły także zbieraniu przez zawodników danych, sprawdzaniu różnych kwestii zarówno związanych z modem, jak i ze swoją jazdą. Tak więc jeszcze wiele się może pozmieniać w najbliższym czasie, niemniej wszystko wskazuje na to, że czeka nas kolejny ogrom walki. Czy tak samo uważają ligowcy? O to postanowiłem zapytać trójkę zawodników z drugiego szeregu - kierowcę Minardi Graczka, który przestawia się na nowy kontroler i było to widać, bo jego jazda jeszcze jest niepewna; kierowcę Force Indii Ostachima, który zdaje się potwierdzać kolejne kroczki do przodu, które zaczął czynić na koniec poprzedniego sezonu, oraz zawodnika Lotusa - Kiroshimę, który standardowo szukał swoich limitów. Poza wspomnianymi wcześniej kwestiami, panowie opowiedzieli o odczuciach na temat moda, wrażeniach po testach i o tym, co będą chcieli osiągnąć w dziesiątej kampanii. Serdecznie zapraszam do rozwinięcia newsa.
Testy przed dziesiątym sezonem dobiegły końca. W najlepszych nastrojach z toru ulicznego Montjuic wyjeżdża zespół Brawn GP, gdyż bracia jeżdżący dla tej stajni, pokazali naprawdę niezłą formę - we wtorek najszybszy był Kubusa96, natomiast w środę testowy wyścig skończył się dubletem tej ekipy, przy czym wygrał Szymusso. Młodszy z braci może podziękować starszemu, który najpierw osłonił go w pierwszym zakręcie, a potem pozwolił mu uciec. W efekcie Szymusso musiał pokazać tylko i aż równe tempo, co zrobił i spokojnie wygrał. Kubusa natomiast stoczył niesamowicie zacięty bój z Kamilemr2000, który ostatecznie wygrał, ale po małej kontrowersji, w czym jednak duży udział miały problemy techniczne, o których więcej powiemy później. Warto też odnotować, że w ostatnim dniu testowym nie uczestniczyli dwaj wielcy tej ligi - Markovsky i Tarask, przez co bardzo trudno stwierdzić, na ile forma prezentowana przez najlepszych kierowców w Barcelonie, znajdzie odzwierciedlenie w rzeczywistości. Ale przynajmniej dzięki temu z jeszcze większą ciekawością będziemy czekać na rozpoczęcie właściwych zmagań. Jest już także jasne, kto zajmie dwa ostatnie wolne miejsca w naszej lidze. Ale o tym, jak i o ostatnim dniu przedsezonowych testów, więcej w rozwinięciu newsa.
Za nami trzeci dzień testów, który zakończył się małą niespodzianką, bowiem najlepszy okazał się Kubusa96, a za nim Markovsky oraz After. Warto dodać, że jak na taki tor to przewaga Kuby była dość wyraźna. Więcej w rozwinięciu newsa.
Testowa gonitwa po parku - Zapowiedź II tury testów przedsezonowych
Witam. Za nami pierwsza tura przedsezonowych testów, która została zorganizowana na Imoli. Po dniu przerwy kierowcy wrócą do zbierania danych, ale na torze kompletnie przeciwnym do włoskiego obiektu - gospodarzem drugiej tury testów będzie uliczny tor Montjuic Park. Po więcej informacji zapraszam do rozwinięcia newsa.
Drugi dzień testów na torze Imola za nami - tym razem kierowcy otrzymali pół godziny wolnych jazd do wykorzystania po suchym torze, by potem przystąpić do wyścigu sprinterskiego składającego się z 12 okrążeń. Na torze panował bolid Red Bulla aktualnego mistrza ligi, który w końcówce sesji wyprzedził Pandodo oraz Mikruska. Postawa kierowcy Lotusa była pewnym rodzaju zaskoczeniem, ale pamiętajmy - testy rządzą się swoimi prawami. Na relację z jazd zapraszam oczywiście do rozwinięcia newsa.
Deszczową sesją treningową zaczęliśmy testy przed X sezonem ExtremeF1. Kierowcy pierwszy raz wyjechali w swoich nowych bolidach w oficjalnej sesji, którą wygrał Markovsky, będąc o setne części sekundy przed Taraskiem, Afterem i Szymussem. Po zakończeniu 60-minutowego treningu kierowcy pojechali krótki wyścig. Zapraszam do rozwinięcia newsa.
I M O L A - Zapowiedź I tury testów przedsezonowych
Przerwa międzysezonowa już za nami. A co przed nami? Zbieranie danych w testach przedsezonowych. Oprócz samego zbierania danych będzie to możliwość do pokazania się kierowcom, którzy miejsca w lidze jeszcze nie mają, ale także tych, którzy są klepnięci i będą się chcieli pochwalić swoim tempem. Do udziału w testach przedsezonowych zachęcamy wszystkich, a po więcej informacji zapraszam do rozwinięcia newsa.
Czekaliśmy na ten moment już od jakiegoś czasu. Dni i godziny mijały na szczęście bardzo szybko i o to w końcu jest. Co najważniejsze - zgodnie z zapowiadanym terminem. Z radością mogę ogłosić, że mod na dziesiąty sezon został ukończony. Ostatnie dni dla naszych administratorów to ciągłe sprawdzanie i przygotowywanie moda tak, by spełniał oczekiwania. Mamy nadzieję, że to się udało. Mamy gotowe wszystkie bolidy, a także wszystkie tory pod tę kampanię. W modzie znajdują się jednak na razie tylko tory na testy - pozostałe będą dodawane w trakcie sezonu do pobieralni. Podstawą moda jest WCP 2013, który to jest opcją awaryjną na wypadek problemów z tym modem. Wprowadzone zostały jednak zmiany w fizyce jazdy i opon w taki sposób, by były one dostosowane do ligi. Założeniem było to, by jeździło się szybciej, niż w ostatnim sezonie - w końcu w F1 chodzi o to, by być jak najszybszym. Dopracowano także opony twarde. Wszystko po to, by rozrywka była jeszcze bardziej zacięta i emocjonująca. Z rzeczy mniej istotnych - administracja zdecydowała się na nowy soundtrack w menu. Jest trochę zabawnych propozycji, ale muzykę zawsze przecież można sobie zmienić.
Chcę w tym miejscu podziękować naszym specjalistom - Patrique'owi, Markovsky'emu i Taraskowi za ogrom pracy, jaki wykonali, poświęcając swój wolny czas, chcąc sprawić, abyśmy jeździli na jak najlepszym modzie. Dziękuję także Mikrusowi za sprawdzanie kolejnych wersji testowych i udział w procesie powstawania moda. Mam nadzieję, że ta propozycja okaże się sukcesem i spodoba się Wam, ligowiczom. Mod jest dostępny w naszym downloadzie. Zachęcam do pobierania i życzę samych dobrych wrażeń. Prosimy także o pierwsze opinie.
Najważniejszym sprawdzianem dla moda będą jednak testy przedsezonowe. Dlatego też bardzo gorąco zapraszam wszystkich do uczestnictwa w tych sesjach. Im więcej nas będzie, tym wiarygodniejsze będą dane. Lepiej uniknąć jakiś poprawek, dlatego będzie dobrze jeśli się pojawicie. Podczas jazd zwróćcie uwagę na zachowanie moda, czy nie ma żadnych kruczków i jakie macie pingi. Na testy zapraszamy także osoby chcące dołączyć do ligi, ponieważ to najprostsza droga do zdobycia miejsca. Startujemy w sobotę. Szczegółowy plan testów w rozwinięciu newsa. Zapraszam także wszystkich na pierwszy odcinek naszego podcastu Echa ExtremeF1. Startujemy na YouTube w środę o 20.
Zapraszam zatem do pobieralni, na YouTube i na testy. A teraz to już wszystko. Pozdrawiam, Kubusa96.
Witajcie ponownie. Za nami już pierwsza część podsumowania dziewiątego sezonu, gdzie przyglądaliśmy się różnego rodzaju statystykom, faktom, danym liczbowym, a także przypominaliśmy sobie wszystkie wyścigi tej fascynującej kampanii. Przyszedł zatem czas na ,,creme de la creme", czyli podsumowanie każdego z kierowców, oraz ogólną ocenę sezonu. W tym miejscu przypominam, że wszystkie oceny oraz informacje, które znajdują się w tej publikacji, są punktem widzenia wyłączenie autora tego tekstu. Będzie szczerze, będzie przeglądowo, ale przede wszystkim - merytorycznie. Bardzo mile widziana polemika z tymi ocenami, propozycja własnego punktu widzenia, wszelaka dyskusja. Ale żeby było to możliwe, musicie przeczytać ten tekst. Mam nadzieję, że będzie Wam się czytało go miło, szybko i sprawnie i że po prostu to podsumowanie będzie się podobać. Tekstu trochę jest, ponieważ przypominam, że opisujemy każdego z dwudziestu kierowców, którzy wzięli udział w tym sezonie i każdemu trzeba było poświęcić ,,kilka" słów w taki sposób, aby przeanalizować w jak najlepszy sposób i odpowiedzieć na pytanie, czemu ten sezon w wykonaniu danego zawodnika był taki, a nie inny. Jak zostali ocenieni poszczególni kierowcy? Czy ktoś zasłużył według autora na celujący? Tego dowiecie się w rozwinięciu newsa. Zapraszam bardzo serdecznie.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum