· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Konferencja prasowa po GP Niemiec
GP Niemiec zakończyło naszą przygodę z nieznanymi torami. Na torze Oschersleben różnice były stosunkowo niewielkie, dzięki czemu mogliśmy zobaczyć walkę na torze między kierowcami. Sprawa podium nie była jasna do momentu, aż Norbiemu padły opony, przez co Kubusa go wyprzedził. Kierowca McLarena zdobył kolejne podium w tym sezonie, za to zawodnik Williamsa dowiózł kolejne cenne punkty, które przybliżają jego zespół do zwycięstwa w klasyfikacji konstruktorów. Obaj kierowcy odpowiadali na moje pytania podczas konferencji prasowej. Oprócz nich udział wziął Ostachim, który zaliczył udany występ w Niemczech, chociaż jego pozycja może o tym nie świadczyć. Zapraszam do rozwinięcia, gdzie zawarty jest zapis konferencji.
Tarask potwierdził fantastyczną formę, w jakiej znalazł się w kluczowym momencie tego sezonu. Broniący tytułu kierowca Williamsa znów był poza zasięgiem wszystkich, a nawet przeciwności losu. Mimo, że tor w Oschersleben jest dość krótki i ciasny, to jemu nie przeszkadzało kompletnie nic i w znakomitym stylu odniósł zwycięstwo, które wprowadza go na autostradę do obrony mistrzostwa. Na przeciwnym biegunie Markovsky, który teraz nie jest najlepszą wersją siebie, co jest dziwne, bo przecież zawsze imponował spokojem w newralgicznych momentach. Teraz jednak w kwalifikacjach głównie się denerwował, szukając miejsca, a na starcie niespodziewanie przegrał z Norbim, popełniając do tego błąd. Pięciokrotny czempion oczywiście i tak zajął w tym wyścigu drugie miejsce, ale jego szanse na szósty tytuł spadły znacząco. Wspomniany Norbi natomiast mimo piorunującego początku, nie stanął na podium. W końcówce musiał uznać wyższość jadącego bardzo dobrze Kubusy96. O triumfie w tej walce kierowcy McLarena zdecydował przede wszystkim brak istotnych błędów, a także chyba też strategia. Williams jednak nie ma powodów do narzekania, ponieważ After znów został bez punktów, mając przy tym ogromnego pecha. Dzięki temu brytyjska stajnia jest bardzo blisko mistrzostwa konstruktorów. Sam wyścig dostarczył sporych emocji, czego się należało spodziewać i walka trwała do samego końca. Nie zabrakło niespodzianek. Ale o tym już w rozwinięciu.
Tarask z zespołu Williamsa wygrywa sesję treningową przed GP Niemiec. Mistrz VIII sezonu uzyskał najlepszy czas, będąc minimalnie przed drugim w wynikach Markovskim z Ferrari oraz trzecim, notabene kolegą zespołowym Norbim. Po za oczywistym sprawdzaniem zużycia opon i przejazdów kwalifikacyjnych, mieliśmy też miły akcent w postaci powrotu Scorpiona do jazdy w oficjalnej sesji po 3,5 roku przerwy. Więcej w rozwinięciu newsa.
Koronawirus szaleje na całym świecie, ale walki o mistrzostwo w IX sezonie ExtremeF1 nie wypaczy - do zakończenia kampanii zostały bowiem jedynie wyścigi o GP Niemiec, Wielkiej Brytanii i finał na Torze Kielce, które w naszej lidze odbędą się bez żadnych zakłóceń. Przed nami pierwszy z wymienionych, czyli rywalizacja u naszych zachodnich sąsiadów - jej gospodarzem będzie kolejny nieznany kierowcom tor, Oschersleben. Zapraszam do rozwinięcia na krótką historię toru, opis okrążenia i przegląd układu sił w stawce.
Za nami GP Austrii, które było na pewno ciekawsze niż poprzednia runda na Słowacji. Charakterystyka toru, który był krótki i był jednym z najmniej krętych w lidze w ogóle sprawiła, że mogli na nim powalczyć o wyższe lokaty kierowcy, którzy zazwyczaj nie walczą o takie pozycje. Pandodo, jeden z uczestników konferencji, jechał do swojego postoju bardzo dobry wyścig, jednak incydent ze swoim zespołowym kolegą zabrał mu nawet punkty. Za to Adve, również biorący udział w konferencji, mógł cieszyć sie piątym miejscem po tym, jak pojechał naprawdę dobrze i co najważniejsze, nie popełnił błędu. Ostatnim uczestnikiem konferencji jest Patrique, który ukończył wyścig na czwartym miejscu. Zapraszam do czytania.
GP Austrii może się okazać bardzo kluczowym wyścigiem dla losów obu klasyfikacji generalnych. Tego się zresztą należało spodziewać - bardzo szybki tor, z niewielką liczbą zakrętów dawał szansę kierowcom z drugiego rzędu na zamieszanie. Dochodziły też pułapki czekające na poboczach, które nie wybaczały błędów. No i jedną z ofiar takiej pułapki stał się After. Kierowcy Ferrari od samego początku kompletnie na tym torze nie szło, wmieszał się w walkę w środku stawki, po czym już na początku rozbił samochód i odpadł z wyścigu. Na domiar złego dla Ferrari, Tarask znów był lepszy (i to wyraźnie) od Markovsky'ego, pewnie wygrywając wyścig i powiększając przewagę w tabeli. A na deser przebudził się Norbi, który zanotował pierwsze podium od prawie dwóch miesięcy (uściślając - od GP Turcji). I choć nie można być niczego pewnym, zwłaszcza w tym sezonie, gdzie niejednokrotnie mieliśmy zaskakujące zwroty akcji, to jednak Williams znalazł się teraz w znakomitej sytuacji. Powody do świętowania mają także inni. Swoją szansę na tym torze w 100% wykorzystał Adve, który przy okazji przypomniał sobie swoje najlepsze występy i zajął znakomite piąte miejsce. Tym samym jednym wyścigiem uratował zespół Benettona, który pogrążał się w czarnej rozpaczy, a teraz może świętować, że nie będzie tym najgorszym w historii ligi. Więcej o wyścigu w rozwinięciu.
Za nami sesja treningowa o GP Austrii na torze Salzburgring. Najszybszym czasem popisał się Tarask, nie znacznie wyprzedając Markovsky’ego. Na trzeciej pozycji sesje zakończył, i tu wielkie zaskoczenie, Graczek. Zapraszam do rozwinięcia newsa.
Red Bull Ring, tylko że inaczej - Zapowiedź GP Austrii
Dla fanów Formuły 1 GP Austrii kojarzy się głównie z Red Bull Ringiem - nie trzeba szukać dowodów tego faktu daleko, bowiem ExtremeF1 gościła na tym torze za każdym razem, kiedy ta runda pojawiała się w kalendarzu. Jednak przyszła pora, by to zmienić. Przed nami bowiem wyścig na torze Salzburgring, który nie jest do końca znany wszystkim fanom motorsportu (ale ma znowu baner z czerwonym bykiem). Wiadomo, liga lubi mniej oczywiste obiekty, na których są niewątpliwie większe szanse na niespodzianki. Jednak czy tak będzie? O tym dowiecie się w rozwinięciu newsa, do którego serdecznie zapraszam.
Za nami dość spokojny wyścig o GP Słowacji. Pomimo doniesień pogodynek zobaczyliśmy suchą rundę, co chyba wszystkim wyszło na dobre. Podczas konferencji na pytania odpowiadał kierowca, który kompletnie zdominował cały weekend u naszych południowych sąsiadów. Tarask miał ogromną przewagę i bez litości ją wykorzystał. Jubileusz podczas tego wyścigu obchodził Norbi, który opowiedział co dla niego to wydarzenie znaczy. Na dokładkę gwiazda ostatniego okrążenia, czyli Yodson, który jak lew wyrwał 8. miejsce z rąk Szymussa. Kierowcy mówili o swoich przywidywaniach na resztę sezonu, swojej przyszłości, a także nie zabrakło popularnych ploteczek. Zapraszam do rozwinięcia.
W lepszy sposób nie można było odpowiedzieć po utracie prowadzenia w klasyfikacji generalnej. Tarask w kapitalnym stylu wygrał GP Słowacji, deklasując swojego konkurenta - Markovsky'ego. Kierowca Williamsa doskonale się odnalazł na specyficznym obiekcie u naszych południowych sąsiadów, podczas gdy jego rywal z Ferrari niemiłosiernie się męczył i nie potrafił tak zgrać się z tym obiektem. Rozmiary różnicy między nimi są aż zastanawiające, jednak od początku pięciokrotny mistrz ligi mocno krytykował ten obiekt. Na najniższym stopniu podium stanął natomiast Kubusa96, który otrząsnął się po wielkie wtopie w Australii i tutaj robił już to, co potrafi najlepiej, czyli jechał równo. W końcówce nacierał na niego dzięki szybszym oponom Patrique2001, czyli jego przeciwnik w walce o trzecie miejsce w generalce, ale jednak kierowca McLarena zachował stoicki spokój i Patrique'owi brakło czasu, by nawet poważnie zagrozić doświadczonemu zawodnikowi. Sam wyścig był zupełnym przeciwieństwem poprzedniego - było spokojnie, bez większych incydentów, momentami aż za spokojnie. Więcej w rozwinięciu.
Słowacja przywitała kierowców rzęsistym deszczem. Opady były na tyle duże, że - ze względu na prognozę, która nie przewiduje ich w dniu wyścigu - uśpiły kompletnie ligowiczów. Efekt? Bardzo niska frekwencja oraz najlepszy czas Patrique'a, który można jednak potraktować w ramach ciekawostki, bowiem rezultaty raczej nie przyniosą nam zbyt wiele pożytecznych informacji. Raport (kekw) z sesji treningowej znajdziecie oczywiście w rozwinięciu newsa, jednak ostrzegam, że zbyt wiele tam nie zobaczycie.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum