· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Sensacyjny początek, choć nie na szczycie
GP Monako zawsze jest gwarancją niespodziewanych zdarzeń. Decyzja o tym, że to właśnie ten wyścig rozpocznie nowy sezon ExtremeF1, budziła duże emocje i trudno się dziwić, bowiem zawsze w Monako mogą się wydarzyć przeróżne rzeczy. Tak było i tym razem. Wyścig był dość ciekawy i nie brakowało w nim praktycznie niczego, może poza deszczem i Safety Carem. Mimo tego wszystkiego zwycięstwo Taraska można było obstawiać w ciemno i tak też faktycznie się stało. Mistrz ligi na pojedynczych okrążeniach nie miał jakiejś ogromnej przewagi, ale w wyścigu już zupełnie nie miał konkurencji i po raz pierwszy w karierze triumfował w Księstwie. O drugie miejsce walczyli Patrique2001 i Szymusso i gdy już się wydawało, że tę walkę wygra ten drugi, wpakował się w stojącego w poprzek toru Szprycka, który wcześniej popełnił błąd. Tym samym wicemistrz ligi spadł dopiero na szóste miejsce. a na wszystkim skorzystał kierowca BAR-a, a podium sensacyjnie uzupełnił Kamilr2000, który zaliczył najlepszy występ w życiu. Zarówno on, jak i czwarty na mecie Yodson, który debiutował w lidze, nie popełnili żadnego błędu i wykorzystali słabą dyspozycję Kubusy96, problemy techniczne Norbiego i Kamila, pecha Aftera, błąd strategiczny Mikrusa i złe samopoczucie na tym torze Szprycka. Cieszy to, że kierowcy zachowali się na starcie rozsądnie i sam wyścig nie obfitował w jakieś dramatyczne wydarzenia z udziałem kierowców. To przyzwoita baza na przyszłość. Więcej w rozwinięciu.
Pierwszy trening w IX sezonie ExtremeF1 dobiegł końca. Bez problemów wygrał go gość w postaci byłego dominatora - Markovsky'ego. Najszybszym z aktywnych ligowiczów okazał się być Patrique2001, a znów blisko czołówki był Mikrus. Podczas treningu nie zabrakło wrażeń. Mieliśmy problemy techniczne, spiny czy nawet krótkie sprzeczki. Zapraszam serdecznie do rozwinięcia newsa.
Można łatwo u-u-utknąć w korku... - Zapowiedź GP Monako
Witam. Kierowcy zakończyli testy przed IX sezonem ligi, a to oznacza tylko jedno - pierwszy wyścig sezonu. Będzie to wydarzenie szczególne, gdyż po raz pierwszy liga zainauguruje rywalizację o mistrzowskie tytuły na ulicach księstwa Monako. Czego należy spodziewać się na krętych, ciasnych ulicach tegoż państwa-miasta? Jak na obecną chwilę prezentuje się układ sił w stawce? Tego dowiecie się w rozwinięciu.
Długie było oczekiwanie na rozpoczęcie pierwszych jazd przed sezonem, ale w końcu do tego doszło, a teraz już kierowcy przygotowują się powoli do startu sezonu w Monako. Zanim jednak to, krótkie podsumowanie przez niektórych zawodników tego, co się wydarzyło na torach w Sochi i Norymberdze. Po zakończeniu testowego wyścigu w Niemczech miała miejsce tradycyjna konferencja prasowa, na której kierowcy podsumowali testy, ale także opowiedzieli o swoich odczuciach względem nowych samochodów i moda, oczekiwaniach na kolejną kampanię oraz spróbowali przewidzieć, jak może wyglądać nowy sezon. Na pytania odpowiedział największy chyba plus tych testów, czyli MikruseK, który kręcił się w okolicach czołówki. Ponadto Kamilr2000, który nie był obecny na wszystkich jazdach, a do tego prezentował się raczej przeciętnie. Nie zabrakło także Graczka, którego dyspozycja po tych testach jest trudna do jednoznacznego określenia. Nie przedłużając już zatem, zapraszam do rozwinięcia newsa, gdzie znajdziecie zapis konferencji.
Testy dobiegły końca. Kierowcy przejechali już system kwalifikacyjny, oraz wyścig na specyficznym torze Norisring. Przy okazji mogli ostatecznie sprawdzić działalność moda, oraz zapoznać się z jego fizyką. Opinie są rzecz jasna różne, tak jak o torze w Norymberdze. Choć krótki, to jednak znalazł swoich mocnych krytyków. Jeśli chodzi o przebieg tego dnia, był dość... dziwny. Frekwencja nie była jakaś powalająca, na starcie jednak nie zabrakło dziwnych zdarzeń, tak jak w trakcie wyścigu, gdzie paru kierowców popełniło błędy. Do tego kierowcy Williamsa, którzy są w najwyższej formie, wycofali się w trakcie, bo oszczędzali części na sezon. A tak poważnie, mieli wyścig w innej lidze. Dlatego też ostatecznie ten testowy wyścig wygrał Szymusso, nieznacznie pokonując Aftera. Trzecie miejsce przypadło Patrique2001, który jednak postanowił na testach odgrywać rolę przyczajonego tygrysa. Czy jednak aby na pewno? Okaże się później. Relacja w rozwinięciu.
Za nami trzeci dzień testów przedsezonowych. Najszybszy ponownie był Tarask, który wyprzedził swojego zespołowego partnera – Norbiego oraz, mała niespodziankę tych testów, Mikrusa. Więcej w rozwinięciu newsa.
Tarasiuk yolo atak, dziękuję - Zapowiedź testów przedsezonowych w Norymberdze
Witam. Po pierwszych dwóch dniach przedsezonowych testów, kierowców i zespoły czeka przeprawa z nadmorskiego Soczi do Norymbergii, by na ulicznym torze Norisring kontynuować zbieranie danych i przygotowania do walki w IX sezonie ligi. Czego można się spodziewać po tym torze? Jak na obecną chwilę prezentuje się układ sił w stawce? Tego dowiecie się w rozwinięciu.
Testy w Sochi za nami. Kierowcy po tym, jak w pierwszym dniu zmagali się z deszczem, w drugim sytuacja wróciła do normy i przyszło im rywalizować na suchym torze. Zawodników najpierw czekała 30-minutowa sesja treningowa, która miała też ustawić kierowców na polach startowych do wyścigu, który liczył dziesięć okrążeń. Swoją moc ponownie pokazał zespół Williamsa, mający w swoim składzie mistrza ligi - Taraska, który okazał się najlepszy zarówno w czasówce, jak i w wyścigu. Wszystko wskazuje na to, że na ten moment jego przewaga jest dość wyraźna, ale tego należało się spodziewać. Z dobrej strony pokazał się też Norbi, a formy nie stracił McLaren, gdyż dyspozycja Szymussa i Kubusy96 wygląda na całkiem niezłą. W ukryciu pozostają na razie BAR i Ferrari. Więcej w rozwinięciu newsa.
Oficjalnie rozpoczęliśmy rozdział pod tytułem "Sezon IX". Kierowcy pierwszy raz mieli okazje przetestować swoje bolidy w akcji, jak zwykle najpierw w deszczowych warunkach. Bez zaskoczenia, sesję treningową wygrał tarask, który doskonale czuje się w deszczowej pogodzie. Zapraszam do rozwinięcia na relację z treningu.
Po ponad trzech tygodniach bez ścigania, ExtremeF1 powraca!
Tym razem w bolidach z roku 1999. "Dziewiątki" w tej dacie oznaczają oczywiście IX sezon do którego właśnie w Rosji będziemy się przygotowywać. Oczywiście zanim zaczniemy ściganie na poważnie, najpierw potrzebne są testy przedsezonowe, aby wyeliminować teoretyczne błędy i upewnić się, czy wszystko na pewno działa i buczy. Na pierwszą turę testów zawitaliśmy do małej turystycznej miejscowości w Rosji, czyli Soczi. Miejsce to jest ciekawe, ponieważ możemy tu zobaczyć zarówno krajobraz morski, jak i górski. Świetne miejsce na wakacje. Serdecznie zapraszam do rozwinięcia.
Stało się to, na co wszyscy czekali. Oto możemy z radością ogłosić publikację moda, z którego korzystać będziemy w dziewiątym sezonie. Przez kilka tygodni, kiedy stało się jasne, że w nowym sezonie jeździć będziemy samochodami z roku 1999, nasi specjaliści od zabawy z modami, pracowali nad tym, aby dostosować go do naszych potrzeb i byście mogli być zadowoleni. Postawiliśmy na mod WCP 1999, gdyż produkcje tej firmy na rFactora są powszechnie znane. Parę rzeczy jednak wymagało modyfikacji. Przede wszystkim - dźwięki silników. Niby banalna rzecz, ale jednak dopiero po zmianie, będziemy mogli poczuć klimat tamtych czasów. Przy okazji - tu już moja osobista myśl - może się przypomnieć kultowe F1 Challenge. Zmianom uległa także fizyka, przy której były pewne prace w porównaniu z tym, co widzieliście na testach po sezonie ósmym. Wynikało to z tego, że odkryte zostały pewne dziwne rzeczy, które powodowały kompletny brak realizmu. Dużo pracy było również nad oponami - tu przede wszystkim chodziło o to, by opony deszczowe były potrzebne niemal od razu, gdy zacznie padać. Poprawione zostało także to, że pełne deszczówki dawałaby świetną przyczepność przy maksymalnych opadach, co oczywiście brzmi jak absurd. Na szczęście to nie powinno wystąpić. Tunel aerodynamiczny także został przygotowany tak, by dawało się go odczuć, ale też wyprzedzanie nie było zbyt łatwe. Oczywiście nie zabrakło elementów graficznych - czyli stosownego numeru na każdym bolidzie oraz kasku dla każdego zawodnika, do tego w każdym zespole są trzy samochody - ten trzeci dla ewentualnych ludzi spoza ligi, którzy mogą sobie w ten sposób wybrać bolid. W tym miejscu chcę podziękować przede wszystkim Patrique2001, Taraskowi, oraz Markovsky'emu za przygotowanie tego moda. Zrobili to nie pierwszy raz i należy im się szacunek, za poświęcanie wolnego czasu. Podziękowania kieruję również do Mikrusa i Norbiego, którzy testowali wszystkie wersje próbne, różne poprawki i zgłaszali uwagi. To bardzo ważne, gdyż ja nie miałem czasu na to, by w tym wszystkim brać udział. Na szczęście, mam kompetentną grupę administratorów. Bardzo panowie dziękuję.
Tym samym już na 100% wiemy, że testy przedsezonowe odbędą się zgodnie z planem. A zatem - zaczynamy już w sobotę, jazdami na Sochi. Przypominam, że pierwszy dzień to jazda deszczowa. I tu ważna informacja - po 60 minutach nastąpi króciutki wyścig, o czym wcześniej nie informowano. Warto bowiem się sprawdzić w tej materii także w trudnych warunkach. Drugi dzień to jazda 30-minutowa z wyścigiem na 10 okrążeń. Po dniu przerwy przeniesiemy się na Norisring. Zachęcam zatem do udziału i sprawdzania moda pod każdym względem - czy wszystko w kwestii fizyki, opon, tunelu itp. jest dobre, ale także patrzmy na kwestie techniczne - czy nie ma lagów, jak liczba FPS-ów. To bardzo ważne, bowiem jeśli wszystko sprawdzimy, zmniejszamy ryzyko problemów w przyszłości. Gdyby natomiast takowe miały miejsce już teraz, na pewno nad tym się pochylimy i wprowadzimy jeszcze poprawki. Jeśli natomiast będzie w porządku, będziemy mogli myśleć o starcie sezonu. Moda można pobierać z downloadu, jest w stosownym dziale. Zatem zapraszam do pobierania i do udziału w testach. Mam nadzieję, że będzie nas jak najwięcej. To na ten moment wszystko. Pozdrawiam, Kubusa96.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum