header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Termin testów potwierdzony

Czas leci nieubłaganie szybko. Wydaje się, że sezon ósmy dopiero co się skończył, a tymczasem, jak spojrzymy w kalendarz, minął już niemal miesiąc od GP Polski, które zamknęło tamtą kampanię. To oznacza, że nadchodzi czas nowego rozdania. Kolejny sezon tradycyjnie zostanie otwarty testami przedsezonowymi, które rozpoczną się - zgodnie z zapowiedzą - już w najbliższy weekend. Teraz przychodzi po prostu czas na potwierdzenie ich terminu. Przypomnijmy zatem co następuje. Utrzymujemy konwencję testów przedsezonowych, obecną od szóstego sezonu. Mianowicie - przed nami cztery dni testowe, na dwóch torach, które mają nam dać odpowiedzi na jak najwięcej pytań, aby nie było problemów w trakcie sezonu. Lokalizacje również się nie zmieniły - najpierw pojedziemy w Sochi, a potem w Norymberdze. Szczegółowy plan przedstawiam poniżej:

1. tura (Sochi Autodrom):
26.10.2019 (sobota), godz. 20 - 60 minut jazdy treningowej, pogoda deszczowa
27.10.2019 (niedziela), godz. 20 - 30 minut jazdy treningowej + wyścig na dystansie 10 okrążeń, bez konieczności pit-stopu, pogoda sucha

2. tura (Norisring):
29.10.2019 (wtorek), godz. 20:30 - 60 minut jazdy treningowej, pogoda sucha
30.10.2019 (środa), godz. 20:30 - kwalifikacje na zasadach sezonowych + wyścig na dystansie 48 okrążeń na zasadach sezonowych, pogoda sucha

W tym miejscu warto podkreślić jedną rzecz - choć pogoda jest z góry ustalona (w tym sensie, czy będzie sucho, czy mokro), to jednak na każdą sesję zostanie stworzony skrypt przy pomocy generatora. I tak przykładowo, podczas pierwszego dnia, ma się zacząć od bardzo mocnego deszczu, który potem ma zelżeć. W pozostałych dniach będziemy sprawdzać wpływ zmiany temperatury powietrza i toru. Pracowaliśmy w tym celu nad oponami i wszystko wskazuje na to, że zmiany będą odczuwalne. Nie powinno już dojść do sytuacji, że opony na suchy tor będą przydatne na mokrej nawierzchni. W testach uczestniczyć może każdy, kto to tylko zechce - może to zagwarantować pierwszeństwo przy wejściu do ligi, w przypadku czyjegoś odejścia. Każdy zespół będzie miał trzeci samochód, dlatego też można wybrać, w bolidzie jakiego teamu taka osoba ma się pojawić. No i jeszcze kwestia moda, no bo w końcu bez niego testy by się nie odbyły. Wygląda na to, że wszystko idzie zgodnie z planem i termin premiery w dniu 23 października, zostanie dotrzymany. Podczas testów gorąco proszę o sprawdzenie jak najdokładniej działania moda, ale także serwera, a zatem czy nie ma lagów, problemów z FPS-ami, czy każdego kierowcę ,,widać", jak zachowują się opony i ogólnie bolid. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, pierwszy wyścig nowego sezonu powinien odbyć się w okolicy 5 listopada.

Nie pozostaje mi zatem już nic innego, jak zaprosić wszystkich bardzo serdecznie do udziału w testach przedsezonowych, które są naprawdę niezwykle ważne, gdyż wtedy minimalizujemy ryzyko problemów w trakcie sezonu. W razie pytań jestem do dyspozycji. Przypominam - zaczynamy 26 października. To na ten moment wszystko. Pozdrawiam, Kubusa96.

VIII sezon subiektywnie i przeglądowo

Witajcie. Emocje związane z ósmym sezonem już opadły, gdyż dość sporo czasu minęło od jego zakończenia. Był to bez wątpienia bardzo ciekawy, ale i trudny czas, naznaczony przeciwnościami losu, problemai technicznymi, niezrozumiałymi dla nas. W tym wszystkim jednak była fajna i zacięta rywalizacja, nie brakowało walki do ostatnich okrążeń, a także zaskakujących zwrotów akcji. Cieszy to tym bardziej, że wygrywał praktycznie tylko jeden kierowca, który został mistrzem z gigantyczną, niespotykaną dotąd przewagą. Nie było jednak nudno, bowiem w pozostałych grupkach rywalizacja była zacięta i toczyła się od początku sezonu, do jego końca. Przyszedł teraz czas na przypomnienie sobie w skrócie osiemnastu GP zakończonej jakiś czas temu kampanii, oraz prezentację statystyk i najważniejszych informacji. Nie zabraknie również subiektywnej oceny autora tego tekstu każdego zawodnika, który wziął udział w ósmym sezonie. Jak zatem łatwo się domyślić, tekstu jest dość dużo, ale zachęcam do jego przeczytania, bo uważam, że warto. Na co dzień nie zastanawiamy się nad tym, jak wyglądają poszczególne dane. A te pomogą nam nieco lepiej zobrazować (choć oczywiście nie w pełni) przebieg tego sezonu. Nie przedłużając już zatem, zapraszam do rozwinięcia newsa na wielkie podsumowanie (i jednocześnie definitywne zamknięcie) ósmego sezonu.

IX sezon - tego jeszcze nie było


Tak jak było zapowiadane, przyszedł czas na prezentację tego, o czym informowano na ligowym posiedzeniu na Discordzie. Już od jakiegoś czasu wiadomo jest, że dziewiąty sezon ligi odbędzie się, co trzy lata temu (a nawet dwa) było nie do pomyślenia. Jednak dzięki super frekwencji, atmosferze i chęci do jazdy czeka nas kolejna zakręcona kampania. Teraz przed nami coś, czego do tej pory nie uświadczyliśmy w lidze, a mianowicie cofamy się do XX wieku, a jeszcze konkretniej - roku 1999. Będziemy mieli tym samym okazję pojeździć bolidami, które dla prawie wszystkich są znane jedynie z obrazków i gier - większość ligowej stawki urodziła się właśnie w tym roku, lub nawet później. Będzie to więc kolejna ciekawostka, podobnie jak kalendarz, który jest znów szalony, a jednak spotkał się jak do tej pory z pozytywnym odbiorem. No i przede wszystkim - wiemy już, kto z kim i w jakim zespole pojedzie w kolejnej kampanii. Te wszystkie informacje w rozwinięciu newsa.

Wyniki plebiscytu po VIII sezonie

Po raz kolejny po zakończeniu ligowych zmagań, miał miejsce ligowy plebiscyt, podczas którego wybrano ,,naj..." ósmego sezonu ligi. Wyniki - po raz pierwszy - ogłoszone zostały już wprawdzie w trakcie posiedzenia ligowego, które było niejako organizacyjnym zebraniem przed kolejną kampanią. Zawodnicy wybrali już zespoły i poznali kalendarz, ale o tym w innym newsie. Nie wszyscy natomiast mogli być obecni (choć byli prawie wszyscy, za co dziękuję), dlatego też udokumentujmy wyniki plebiscytu, aby po prostu one nigdzie nie uleciały, bo też posiedzenie na Discordzie rejestrowane nie było, a warto po prostu te wyniki mieć tutaj, by w razie czego można było wspominać. W tej edycji zabawy udział wzięła rekordowa liczba - aż dziewiętnaście osób. To bardzo fajny wynik i niezmiernie się z niego cieszę, gdyż pokazuje, że sezon cieszył się zainteresowaniem. Ponadto - po raz pierwszy w historii plebiscytu głos oddały osoby, które nie jeździły w trakcie kampanii, co też jest miłym zaskoczeniem. Większa liczba głosów, to większa wiarygodność wyników. Jak zatem prezentują się ostateczne rezultaty plebiscytu po ósmym sezonie? Zobaczmy w rozwinięciu newsa.

Drugi dzień testów posezonowych dla Taraska

Drugi dzień testów, czyli 30-minutowa sesja treningowa, która ustaliła ustawienie na starcie oraz wyścig liczący 20 okrążeń. Wolną czasówkę testową wygrał Tarask, chodź jego przewaga podczas sesji testowej była wręcz minimalna nad drugim Kubusą96, lecz zawodnik Alfy Romeo nie wystartował potem w wyścigu. Trzeci był Norbi z czterema dyszkami straty do lidera. W wyścigu też ograł wszystkich mistrz sezonu VIII, lecz drugie miejsce zajął Szprycek z Williamsa a podium zamknął pandodo, czujący się dobrze na tym torze co po raz kolejny potwierdził, nawet na innej fizyce. Czas więc na króciutkie podsumowanie drugiego dnia testów, które już w rozwinięciu.

Testy posezonowe: pierwszy dzień dla Kubusy

Za nami pierwszy z dwóch dni testowych na Torze Poznań, które są, używając terminologii filmowej, praprapremierą tego, co może nas czekać w kolejnym sezonie. Zawodnicy jeszcze raz wsiedli do swoich maszyn, z których korzystali przez kilka ostatnich miesięcy, ale jednak zapoznali się z prototypem fizyki na sezon dziewiąty. Jej testy wypadły dość zaskakująco, bowiem znaczna większość kierowców pozytywnie wypowiedziała się na temat zmian. Wprawdzie samochody jechały aż o dziesięć sekund wolniej, niż miało to miejsce jeszcze kilka dni wcześniej, niemniej pamiętajmy, że szukamy jak najbardziej realistycznej fizyki dla samochodów z 1999 roku. Małą niespodzianką okazały się także ostateczne wyniki tej sesji, do których wprawdzie nie ma co przywiązywać jakiejś wielkiej wagi, ale zawsze to jest pewna ciekawostka. Najszybszy był Kubusa96, który pokonał dwóch mistrzów ligi - obecnego, czyli Taraska, a także byłego, ale za to wielokrotnego, czyli Markovsky'ego, który standardowo nam pomaga przy przygotowaniu moda na kolejny sezon i sam również chciał sprawdzić efekty. Krótka relacja z dnia testowego w rozwinięciu newsa.

Gotowy patch na testy posezonowe

Zgodnie z zapowiedzią, nadszedł czas testów posezonowych, które odbędą się na Torze Poznań, gdzie niedawno zakończyliśmy ósmy sezon. Składać się on będzie z dwóch dni, a zostały przygotowane po pierwsze po to, by z większą dokładnością sprawdzić rzeczy na nowy sezon i tym samym, by uniknąć problemów w przyszłości i nie musieć niczego poprawiać, po drugie, by więcej osób mogło się wypowiedzieć na temat tego, w którym kierunku podążać, a po trzecie, by sprawdzić ewentualnych kandydatów do jazdy w lidze w przyszłości, choć de facto stawka na sezon dziewiąty jest pełna, jednak trzeba mieć opcje rezerwowy. Dlatego też zapraszamy do uczestnictwa każdego, kto tylko chce. We wtorek, pierwszego października, będzie mieć miejsce pierwszy dzień testowy, który rozpocznie się o 20 i będzie się składał wyłącznie z 60 minut wolnego treningu. Z kolei dwa dni później, w czwartek, przed kierowcami 30 minut jazdy, po których nastąpi wyścig, liczący dwadzieścia okrążeń, poprzedzony okrążeniem formującym. Kierowcy będą musieli w nim skorzystać z miękkich i twardych opon, chyba, że będzie padał deszcz. Najważniejsze informacje, dotyczące tych testów, to:
- mamy tylko dwa typy opon - miękkie i twarde;
- będziemy jechać bolidami z sezonu ósmego, ale z PROTOTYPEM fizyki na sezon dziewiąty, która może ulec zmianom;
- kierowcy jadą bolidami, którymi jechali w ósmym sezonie. Yodson, który zastąpi Adve w nowym sezonie, ma prawo jechać bolidem Ferrari. Kierowcy spoza ligi z kolei muszą wejść na serwer bolidem zespołu Haas;
- serwer będzie stawiany przez Dedicated - sprawdzimy, czy problemy, które miały miejsce, ustąpiły;
- pogoda będzie ustalona przez generator pogody, który stworzy skrypt na podstawie prognozy z Accuweather. O tym, jaki skrypt został wygenerowany, kierowcy będą poinformowani, aby mogli wiedzieć o pogodzie.

Nie pozostaje mi zatem nic innego, jak zaprosić wszystkich serdecznie do licznego uczestnictwa w testach. Patch jest w downloadzie w dziale ,,Patche". Podczas testów bardzo proszę o szczegółowe zwracanie uwagi na liczbę FPS-ów, pingi, czy gra nie stwarza problemów, oraz na to, jak sprawuje się fizyka i co ewentualnie byście zmienili. Szczegółowe raporty na każdy z tych tematów mile widziane - od każdego. Zapraszam zatem serdecznie, im więcej nas będzie, tym lepiej. Pozdrawiam, Kubusa96.

Konferencja prasowa po GP Polski

Witajcie. Przyszedł czas na ostatnią konferencję prasową sezonu ósmego. Zgodnie z tradycją, postanowiłem zaprosić do niej wszystkich kierowców, którzy uczestniczyli w finałowych zmaganiach o GP Polski. Jednak wobec tego, że udział w tym wyścigu wzięło aż siedemnaście osób, o pomoc musiałem - to też tradycyjnie - poprosić innych administratorów, którzy w trakcie sezonu prowadzili konferencje, czyli Taraska i Mikrusa. Panowie mi z chęcią pomogli, za co bardzo im dziękuję. Na pytania ostatecznie odpowiadało szesnaście osób, przy czym Wujek nie odpowiedział na ostatnie pytanie, stąd też jego brakuje. Rodzynkiem, który z kolei rozmawiać nie chciał, był Kamilo. Ponieważ to już nie pierwszy raz, gdy ten zawodnik nas olewa, niniejszym ligowe media strzelają focha i nadają mu permanentnego bana na udział w konferencjach. Nie będziemy zapraszać człowieka, który rozmawiać chce tylko wtedy, gdy wygra wyścig, bo szkoda na to czasu i nerwów. Konwencja tej konferencji jest standardowa - trzy pytania dla każdego osobiste i po dwa jednakowe dla wszystkich. Dzięki temu poznamy szesnaście różnych opinii w jednym miejscu na to, jak deszcz wpłynął na rywalizację, czy krótkie podsumowanie sezonu. Tego jeszcze nie było, więc warto przeczytać. Na koniec jeszcze jedna informacja - znamy już termin testów posezonowych, które także odbędą się na Torze Poznań. Pierwszy dzień, czyli 60-minutowa jazda, odbędzie się we wtorek, 1 października o 20. O tej samej porze rozpocznie się dzień drugi, składający się z 30-minutowej jazdy i wyścigu liczącego 20 okrążeń. Ten dzień testowy zaplanowany został na czwartek, 3 października, aczkolwiek tutaj jeszcze jest możliwa zmiana na piątek. Niemniej zapraszam serdecznie wszystkich chętnych do udziału w testach. Teraz już natomiast zachęcam do przeczytania rozwinięcia newsa, gdzie znajdziecie zapis konferencji i jednocześnie dziękuję wszystkim za udział w tej konferencji, a także we wszystkich VIII sezonu.

Nietypowy finał też nie zatrzymał mistrza


Takiego wyścigu o GP Polski jeszcze nie było. Po pierwsze - żaden finał nie miał jak dotąd tak zacnej frekwencji - zabrakło tylko jednej osoby. Po drugie - po raz pierwszy od piątego sezonu, w wyścigu spadł deszcz, a stało się to kilka okrążeń po starcie. Jednak opady były naprawdę niewielkie i to na tyle, że kierowcy nie musieli nawet tak naprawdę używać opon deszczowych, choć niektórzy to zrobili. Rzecz w tym, że nie różniły się niczym od slicków. Trudno to jednoznacznie ocenić, niemniej opady nieco namieszały i sprawiły, że było interesująco, ale najważniejsze się nie zmieniło - Tarask wygrał kolejny wyścig i nie robił sobie nic z tego, że na ogonie w kwalifikacjach i początku wyścigu siedział mu Szprycek. Dla kierowcy Williamsa jednak najistotniejsze jest to, że nie popełnił błędu i pewnie dojechał drugi. Najniższy stopień podium dla Kamila, który dzięki temu zajmuje na koniec sezonu czwarte miejsce, ale nie obyło się bez zgrzytu - już na pierwszym okrążeniu kierowca Ferrari zaliczył kontakt z Norbim, który przez to wyleciał z ostatniego zakrętu i rozbił bolid. Marnym pocieszeniem dla kierowcy McLarena jest fakt, że wyprzedził go w generalce tylko Kamilo, bowiem After, z powodów technicznych, wyścigu nie ukończył, a Patrique2001 nie był w stanie wyprzedzić nawet kierowcy Toro Rosso. Wicemistrzem ligi został Szymusso, który do ostatnich metrów próbował jeszcze wyprzedzić Kamila, a tuż za nimi przyjechał Kubusa96. Bracia jednak po raz kolejny pokazali przykład pięknej, zespołowej gry, nawet w sytuacji walki między sobą. Więcej o ostatnim wyścigu ósmego sezonu w rozwinięciu.

Ostatni trening dla Szprycka

Ostatnia sesja treningowa w ósmym sezonie Extreme F1 za nami. Sypnęło nie małą sensacją i wolną czasówkę wygrał kolejny raz Szprycek, który czuje się świetnie na tym torze. Drugi czas wykręcił aktualny już mistrz tych zmagań, czyli Tarask, będąc minimalnie za kierowcą Williamsa. Trzecią lokatę zajął partner zwycięzcy treningu, Patrique2001, lecz mając już dużą stratę do czołowej dwójki. Trening przebiegł spokojnie i w jesiennej już temperaturze. Czas więc na relację, która już w rozwinięciu.

Spełnienie nierealistycznej wizji - zapowiedź GP Polski

Sezon ósmy ligi ExtremeF1 dobiega końca. Patrząc na to, co się działo w jego trakcie, możemy być bardzo zadowoleni z tego, że sprawy dochodzą do szczęśliwego finału. Sezon upłynął pod znakiem walki, rywalizacji, ale także nieprzewidzianych zdarzeń, oraz - co najważniejsze - licznej frekwencji w każdym wyścigu. I miejmy nadzieję, że taki też będzie ostatni wyścig, który przed nami. Zawodników czeka rywalizacja w wyścigu o GP kraju, w którym wszyscy byśmy chcieli, żeby wyścig Formuły 1 się odbył, ale nie jest to realne. Ale skoro liga to zabawa i można sobie trochę poszaleć, to wyścig w Polsce stał się obowiązkowym punktem programu każdego sezonu i dziś trudno sobie wyobrazić, by kampania miała się kończyć gdzie indziej, niż w naszym mateczniku. To chyba całkiem przyjemne, by po podróżach po całym świecie, wrócić do siebie i tu zakończyć całą zabawę. Po raz trzeci ligowicze będą rywalizować na Torze Poznań, który dotychczas dostarczał nam niemałej liczby emocji i nieprzewidzianych zdarzeń. Po więcej informacji zapraszam do rozwinięcia newsa.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430