header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Na olimpijskim szlaku - zapowiedź 2. tury testów przedsezonowych

Za nami pierwsze dwa dni testowe przed sezonem dwunastym. Wypadły one naprawdę dobrze - frekwencja była w porządku, a mod na ten moment spełnia oczekiwania. Kierowcy opuścili już Suzukę i przenoszą się na inny, bardzo dobrze znany w Formule 1 obiekt - Fuji Speedway. Choć w sumie, nie tylko już w Formule, wszak - między innymi - na tym torze odbywały się wyścigi olimpijskie w kolarstwie szosowym, w ramach igrzysk w Tokio. Mógł go zatem zobaczyć cały świat. To bardzo przyjemny obiekt, niezbyt trudny, ale jednak mający pewnego rodzaju pułapki, dlatego też nie można go zlekceważyć. Do testów wydaje się być idealny, gdyż daje pole do sprawdzania działalności tunelu aerodynamicznego dzięki ogromnie długiej prostej, a także - możliwość walki w zakrętach, dzięki czemu można się odpowiednio przygotowywać do sezonu. Mała historia Fuji, oraz ligowe ślady na nim - w rozwinięciu newsa, gdzie serdecznie zapraszam.

Drugi dzień dla Norbiego

Drugi dzień testów przed XII sezonem ligi za nami. Tym razem na kierowców czekała 45-minutowa sesja poprzedzająca wyścig na dystansie 13 okrążeń. Dość nieoczekiwanie - zarówno w czasówce, jak i w wyścigu - na czele tabeli znalazł się Norbi. Więcej informacji w rozwinięciu.

Rekady najszybszy w pierwszym dniu testów

Za nami pierwszy dzień testów przedsezonowych na torze Suzuka. Podczas sesji kierowcy musieli sobie radzić jazdą w deszczu, który z minuty na minutę ustępował. W tych warunkach zobaczyliśmy bardzo ciekawą walkę o pierwsze miejsce między Rekadym a Szymussem. Panowie co chwila zmieniali się na pozycji lidera, lecz ostatecznie to kierowca Ferrari okazał się nieznacznie szybszy. Za tą dwójką uplasował się kierowca, który walczy o miejsce w lidze, czyli Shacky. Więcej w rozwinięciu newsa.

Koniec wakacji - Zapowiedź 1. tury testów przedsezonowych

Po kilkutygodniowej przerwie ExtremeF1 wraca do życia, a wraz z nią - kierowcy. W nieco okrojonym składzie udadzą się oni na kilka dni do Japonii, by odbyć testy przed zbliżającym się XII sezonem. Gospodarzem pierwszych dwóch oficjalnych sesji od finału IV ligowego turnieju będzie znany wszystkim tor Suzuka. Więcej informacji w rozwinięciu.

IV turniej ligowy subiektywnie i przeglądowo - część 2

Witajcie. Zgodnie z zapowiedzią, przyszedł czas na drugą odsłonę podsumowania po czwartym turnieju ligowym. W niej znajdzie się subiektywna ocena zasadności organizacji tego turnieju, a także analiza każdego z szesnastu kierowców, którzy wzięli w nim udział. W przypadku tego podsumowania wystawianie takich ocen jest o tyle trudne, że w tym evencie liczyło się wiele różnych elementów. Jedni potrafili odnaleźć się we wszystkich, drudzy - niekoniecznie, dlatego też wypośrodkowanie tego wszystkiego nie jest łatwe. Kolejna trudność to sam fakt, że to był turniej, a nie regularny sezon, choć trochę to tak wyglądało - dlatego też zresztą powstało to podsumowanie. Niemniej mogliśmy zobaczyć, że nie każdy traktuje turniej tak, jak zwykły sezon. Koniec końców - udało się stworzyć to podsumowanie w całości wraz z ocenami dla wszystkich zawodników. Kto dostał ocenę celującą, a kto zasłużył na ,,pałę"? Aby się tego dowiedzieć, zapraszam serdecznie do rozwinięcia newsa.
Terminy testów przed nowym sezonem

Ustalone zostały oficjalne terminy testów przed sezonem dwunastym. Rozpoczną się one już piątego września (niedziela) o godzinie 19 na torze Suzuka. Tradycyjnie przedsezonowe jazdy rozpoczniemy od sprawdzania opon deszczowych, przy czym nowość stanowi czas rozgrywania sesji. Tym razem bowiem, aby test był jak najbardziej wiarygodny, sesja potrwa 75 minut, a po niej nastąpi sprint, rozgrywany na dystansie siedmiu okrążeń. Test rozpocznie się przy dość mokrym torze, by sprawdzić opony deszczowe, opady z czasem będą słabnąć, ale nie powinno dojść do sytuacji, że będzie można założyć slicki. Nowością jest dzień wolny po tym teście - jazdy po suchym torze na Suzuce będą mieć miejsce we wtorek, 7 września o godzinie 20:15. Ten test składać się będzie z 45-minutowej jazdy treningowej, po której nastąpi wyścig na dystansie 13 okrążeń. Pit-stop w tych zmaganiach nie będzie wymagany. Następnie zawodnicy przeniosą się na Fuji, gdzie zmagania odbędą się w dniach 9-10 września. Każdy z testów w tych dniach rozpocznie się o 20:15. Pierwszego dnia - wyłącznie 60-minutowy trening. Drugiego - test najważniejszych sesji Grand Prix, czy kwalifikacje takie, jak we właściwym sezonie, a następnie - 26 okrążeń na warunkach sezonowych, czyli z obowiązkiem wykorzystania dwóch typów opon typu slick. Wszystko po to, by sprawdzić jak najwięcej rzeczy przed sezonem.

Pewną nowością jest natomiast zaplanowanie dodatkowego, piątego dnia testowego, choć też nie do końca to novum, gdyż przed sezonem siódmym taki dzień został zorganizowany. Wtedy to była jednak ,,spontaniczna" akcja, wynikająca z potrzeby chwili, teraz - planujemy, gdyż na pewno będzie potrzebny patch po dwóch turach testów, niewykluczone, że z nowym zespołem. Aby zatem sprawdzić wszystko, będziemy mieć jeszcze jeden dzień testowy, we wtorek, 14 września o godzinie 20:15. Ten test będzie składał się z 75-minutowej jazdy treningowej, po której nastąpi wyścig na dystansie 16 okrążeń, z koniecznością przeprowadzenia pit-stopu, a odbędzie się na torze Autopolis.

Bardzo serdecznie zapraszam do uczestnictwa w testach przed sezonem dwunastym i zwracanie uwagi na: płynność rozgrywki, pingi, zachowanie bolidów podczas walki, sprawdzenie tunelu aerodynamicznego i opon. W razie jakichkolwiek uwag bardzo proszę o informacje, tak, byśmy mogli podjąć w stosownym czasie odpowiednie kroki. Im będzie nas więcej, tym lepiej, wtedy test będzie bardziej wiarygodny, dlatego gorąco zachęcam do udziału, abyśmy mogli być dobrze przygotowani do nowego sezonu i w jego trakcie nic nas nie zaskoczyło.

Rozpiska testów w rozwinięciu newsa. Osoby zainteresowane uczestnictwem w testach, nie będące w tej chwili w lidze, proszę o potwierdzenie chęci uczestnictwa, abyśmy mogli przekazać stosowne dane do wejścia na serwer. To nastąpi przed rozpoczęciem testów. Teraz to wszystko. Pozdrawiam, Kubusa96.
Mod na XII sezon gotowy

Tak długiej przerwy między sezonami w historii ExtremeF1 jeszcze nie było. Tak samo, jak nie było takiej sytuacji, by w wakacje nie odbył się żaden wyścig. Tym razem jednak zawodnicy mogli w spokoju sobie wyjechać na urlop, bez obawy, że stracą jakiś wyścig. Minęło bowiem blisko pięć miesięcy od zakończenia sezonu jedenastego, a ponad dwa miesiące od końca turnieju ligowego. ,,Sezon ogórkowy" dobiega jednak końca, co pokazuje ta premiera moda. Pierwotnie miało to mieć miejsce 24 sierpnia, ponieważ jednak testy odbędą się nieco później, niż było to planowane, tak, by mogło nas być jak najwięcej, termin przesunięto o pięć dni, o czym poinformowaliśmy na Slacku. Teraz jednak - możemy w końcu oddać Wam w ręce przygotowanego przez kilka tygodni moda. Co się zmieniło? Przede wszystkim - staraliśmy się odrobinę podkręcić i utrudnić rywalizację poprzez zmiany w fizyce. Teraz, jeżeli kierowca za szybko doda gazu, może go spotkać niemiła niespodzianka. Ponadto - kombinowaliśmy, by dodać nieco zabawy przy ustawianiu setupu, choć nadal pozostają zablokowane te same pozycje, co do tej pory. Ponadto zmiany zaszły w tunelu aerodynamicznym i oponach, a z rzeczy mniej istotnych - jest nowy soundtrack, który oczywiście każdy może zmienić według swoich potrzeb.

W modzie znajdziemy także siedem bolidów, przypisanych do dwunastu konkretnych kierowców wraz z ich kaskami. Jeżeli jednak pojawią się chętni do dołączenia do ligi i będzie potrzeba dodania bolidu - uczynimy to po testach na Suzuce i Fuji. Na pewno będzie jeszcze patch, tak więc jeżeli tylko zauważycie coś niepokojącego - zgłaszajcie to natychmiast. Dlatego tak ważne jest uczestnictwo w testach, do czego gorąco zapraszam i zachęcam, i mam nadzieję, że frekwencja będzie wysoka. Musimy bowiem dokładnie sprawdzić wszystkie elementy - optymalizację, czy nie ma lagów, jak zachowuje się tunel... Nie sprawdzimy tego w kilka osób, dlatego zapraszam serdecznie na testy, które są naprawdę bardzo ważne. Prawdopodobnie pierwsza tura testów odbędzie się w dniach 5-6 września na Suzuce, druga - na Fuji w dniach 9-10 września. Gdy natomiast wydamy patch - będziemy mieć trzecią turę na torze Autopolis. Oficjalne potwierdzenie terminów wraz ze szczegółowym planem testów - niebawem. Start sezonu natomiast planowany jest w okolicy 20 września.

W tym miejscu chciałbym podziękować serdecznie zespołowi, który przygotował tego moda. Dowodził nim Patrique2001, który wykonał lwią część pracy. Podziękowania także dla Szymussa, Mikrusa, Pandodo i Norbiego za sprawdzanie kolejnych poprawek i zgłaszanie własnych uwag. Teraz dla tego moda najważniejszy sprawdzian - Wasze opinie, na które bardzo liczymy, zwłaszcza - po testach. To będzie zdecydowanie najistotniejszy test, dlatego jeszcze raz gorąco zapraszam do uczestnictwa Mam nadzieję, że ten mod, nad którym mocno pracowaliśmy, spełni Wasze oczekiwania. Możecie go już pobierać z naszego downloadu. W modzie znajdują się też tory na testy. Czekamy na Wasze opinie i życzę samych pozytywnych wrażeń. To wszystko z mojej strony. Pozdrawiam, Kubusa96.
IV turniej ligowy subiektywnie i przeglądowo - część 1

Witajcie. Jesteśmy u progu sezonu dwunastego. Zawodnicy mieli wakacyjną przerwę od naszej ligi, ale ta - już dobiega końca. Zanim jednak wrócimy na tor, trochę przypomnienia. Dlaczego dopiero teraz? Po prostu - w wakacje nie było kiedy tego zrobić. Każdy wie, jak ważne wydarzenie miałem na początku lata, ponadto praca, potem urlop... W końcu jednak - nasza liga budzi się z letargu i na początek - trochę wspominek. Minęło już trochę czasu od zakończenia najbardziej szalonych i nietypowych rozgrywek w historii ExtremeF1. Zawodnicy podczas zmagań musieli się wykazać wszechstronnością, gdyż w krótkim czasie rywalizowali w pojedynkach jeden na jednego, sprinterskich wyścigach, nieco dłuższych wyścigach, by na koniec stanąć w szranki do wyścigów długodystansowych, co dla niektórych było pewnym novum. A to wszystko w ciągu dwóch miesięcy. Szybko to minęło, tak jak szybko minął czas od zakończenia tej rywalizacji. W tym tekście możemy powrócić nieco do wydarzeń z turnieju. Tak jak po poszczególnych sezonach przygotowane są subiektywne podsumowania, tak ma to miejsce i teraz. Również będzie to podzielone na dwie części. Przed nami pierwsza, w której przypomnimy sobie w skrócie wydarzenia, jakie miały miejsce w trakcie rywalizacji, oraz sprawdzimy garść statystyk. Z pewnością pokażą nam, kto w jakich elementach radził sobie najlepiej. Warto w tym miejscu przypomnieć, jak wyglądał turniej - zawodnicy podzieleni byli na grupy w taki sposób, by każdy mógł spotkać się z każdym jeden na jednego. Każdy był co najmniej raz gospodarzem - czyli wybrał tor i w jednej grupie rywalizowały cztery osoby. Za zwycięstwo w pojedynku był punkt. Potem wyścig sprinterski, w kolejności odwróconej do punktacji w grupie po pojedynkach, gdzie punktacja była od 3 do 0. Po zakończeniu każdej kolejki grupowej rozgrywany był wyścig na 2/3 dystansu ligowego w odwróconej kolejności do klasyfikacji generalnej z punktacją z lat 2003-2009. Na zakończenie - trzy finały długodystansowe, także z odwróconą kolejnością, gdzie punktacja była tradycyjna. Warto także pamiętać o tym, że zawodnicy jeździli ,,w swoich" zespołach. Nie przedłużając, zapraszam serdecznie do rozwinięcia newsa na pierwszą część podsumowania.

Sezon XII tuż tuż! Co się zmieni?

Przez ostatnie dni Rada FIA dyskutowała i omówiła wygląd sezonu, który wolnymi krokami się zbliża. Zostały poruszone kwestie kanału ligowego, składu zarówno stawki ligowej jak i samej rady. Ponadto będą także zmiany w samym modzie oraz ewentualna zmiana formatu. Po więcej zapraszam do rozwinięcia.

XII sezon - kto zostanie nowym królem?

Sezon ogórkowy w naszej lidze trwa w najlepsze, a zawodnicy korzystają z odpoczynku, zanim powrócą do rywalizacji na dobre. Jak bowiem wiadomo, zostanie rozegrany dwunasty sezon ExtremeF1. Będzie on wyjątkowy, gdyż w jego trakcie czeka nas piękny jubileusz - 200. wyścig w historii. Jakiś czas temu odbyło się zebranie ligowe, na którym ogłoszono wyniki plebiscytu po turnieju, który można znaleźć w poprzednim newsie, ale także poinformowano o pewnych planach na kolejną kampanię, przedstawiony został już także kalendarz, który jak zwykle jest trochę zwariowany, aczkolwiek jest zbilansowany, jeśli idzie o liczbę torów znanych z F1 i tych, które z tą dyscypliną nie miały nigdy nic wspólnego, bądź gościły ją dawno temu. Zdążyliśmy poznać także parę zespołów, które zobaczymy na torze - wszak wracamy do tych tradycyjnych, związanych z tą dyscypliną, ale znów będą ścierać się bolidy z różnych lat. Jednak już po zebraniu zdążyło się trochę pozmieniać - przede wszystkim zaszła jedna, bardzo poważna zmiana, o której do tej pory nieliczni mieli pojęcie. Rzuca ona zupełnie nowe światło na kolejny sezon, a niektórzy na pewno przeżyją szok. O co chodzi i jak na ten moment zapowiada się nowy sezon? Po te informacje zapraszam do rozwinięcia.

Wyniki plebiscytu po turnieju

Tradycją ligi ExtremeF1 jest to, że po każdym sezonie przeprowadzany jest plebiscyt ligowy. Natomiast po raz pierwszy zdarzyło się, abyśmy takową zabawę zorganizowali po turnieju ligowym. To efekt nietypowych zmagań, jakie miały miejsce między kwietniem, a czerwcem. Ponieważ były one rozbudowane - warto było taki plebiscyt zorganizować, a specyfika sprawiła, że można było głosować w aż 24 kategoriach. Wynika to z tego, że turniej był połączeniem wielu sprawdzianów - jazdy na jedno okrążenie, sprintów, krótszych wyścigów i rywalizacji na długim dystansie. Byli kierowcy, którzy lepiej radzili sobie w jednej dziedzinie, a byli tacy, którzy lepsi byli w innej. Była to też okazja do sprawdzenia tego, jak poszczególni zawodnicy oceniają występy w innych w tym nietypowym turnieju. Udział w plebiscycie wzięło 11 osób - szkoda, że nie więcej, niemniej wszystkim, którzy oddali swoje głosy, bardzo dziękuję. Dla większości wyniki tego plebiscytu już są znane, gdyż w pierwszej kolejności podano je do wiadomości podczas ligowego zebrania na Discordzie. Niemniej raczej wielu zapomniało o szczegółowych wynikach, dlatego - zapraszam do rozwinięcia newsa.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430