· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Mod na VIII sezon gotowy
Koniec przerwy. ExtremeF1 wraca do rywalizacji po praktycznie miesiącu odpoczynku. Wiadomo, że kolejny sezon ligi nie byłby możliwy, gdybyśmy nie mieli na czym jeździć. Nadeszła jednak w końcu ta chwila, kiedy możemy ogłosić premierę moda na najbliższą kampanię. Trwało to bardzo długo - prace rozpoczęły się jeszcze tak naprawdę w lutym. Wtedy to pojawiła się koncepcja, by na samochody z modu Palinho 2018 nałożyć malowania z roku 2019. Kiedy już zapadła decyzja i prace ruszyły pełną parą, nasi ligowi ,,modderzy" mieli sporo roboty. Po pierwsze - malowania trzeba było poprawić własnoręcznie praktycznie na każdym bolidzie. Przykładowo - bolid Mercedesa nie miał gwiazdek na pokrywie silnika. Bolid Alfy Romeo miał herb na pokrywie silnika z 2018 roku. Niedopracowane były także choćby malowania Renault i McLarena. Na szczęście jednak, na tyle, na ile chłopaki byli w stanie, te malowania dopracowali i wyglądają one mniej więcej tak, jak trzeba. Do tego sporo czasu trwały prace nad oponami. Jak wiemy, zmieniają się przepisy i mamy tylko trzy mieszanki na cały sezon. Dlatego trzeba było sprawić, by opony były jak najlepiej przygotowane. Mamy nadzieję, że udało się to zrobić. Do tego został zmniejszony tunel aerodynamiczny, by nie miał aż takiej siły, jak było to do tej pory. Jak do tej pory, chyba wszyscy się zgodzą, była ta siła za duża. Wprowadzone były także drobne zmiany w fizyce jazdy (została także zaczerpnięta z Palinho 2018). No i także można maksymalnie 110 litrów wlać do baku, a także przystosowaliśmy mod do zmiany wartości mapowania silnika. Nie zabrakło także oczywiście Waszych numerów na bolidach, oraz kasków, które przygotowaliście na VIII sezon.
Z tego miejsca chcę z całego serca podziękować Markovsky'emu, Patrique'owi2001 i Taraskowi za żmudne prace przy tym modzie. Pozostałym administratorom również składam podziękowania za testowanie poszczególnych zmian. Naszym zamiarom było, by ten mod został przygotowany perfekcyjnie. Mam nadzieję, że to się udało. Teraz możemy przystąpić do przedsezonowych testów, które startują już w niedzielę. Serdecznie na nie zapraszam. Przyda się jak największa frekwencja, ponieważ nie tylko będziecie mogli przygotować się do sezonu, ale także musimy sprawdzić działanie moda. Gdybyście wyłapali jakieś błędy - proszę o informacje. Sprawdzajcie także, jak sytuacja z FPS-ami. Istotna sprawa - w modzie jest bolid zespołu Haas i bardzo proszę, by kierowcy, którzy nie są zapisani do ligi, wchodzili na serwer właśnie w tym bolidzie. Tory, na których odbędą się testy, są już w modzie. Informuję, że podczas testów będziemy sprawdzać działanie skryptowej pogody. Wprawdzie podczas trzech pierwszych dni będziemy mieć wyłącznie jeden typ pogody, ale już w ostatnim dniu zobaczymy, jak będzie działać pogoda ,,zmienna". Możemy wpisać, na ile prawdopodobne będą opady deszczu, oraz co jaki czas mogą zachodzić zmiany w pogodzie. Rozpiskę testów znajdziecie w rozwinięciu newsa.
Na ten moment to wszystko. Serdecznie zapraszam do pobierania moda z downloadu oraz uczestnictwa w testach. Pozdrawiam, Kubusa96.
Witajcie. Minęło już dość sporo czasu od zakończenia ostatniej ligowej kampanii. Tuż po niej ogłoszono najważniejsze rzeczy związane z VIII sezonem. Warto poinformować, że nadal trwają prace nad modem. Wszystko zmierza w dobrą stronę i być może uda się ukończyć sprawę przed Wielkanocą. Nie mogę jednak tego obiecać (pamiętajcie - admini to tylko ludzie, mają też ważniejsze sprawy, a do tego chcemy naprawdę przygotować coś wyjątkowego), że to się stanie. Jeśli wydanie moda się opóźni, opóźnią się też testy, co jest logiczne. Z istotnych wiadomości odnośnie kolejnego sezonu - zwolniło się też jedno miejsce w lidze, o czym jednak więcej w trakcie tego newsa. Na informacje o VIII sezonie przyjdzie jeszcze czas, teraz jeszcze przypomnijmy sobie, co działo się podczas zakończonego jakiś czas temu sezonu. Od kiedy przejechaliśmy GP Polski, zrobiło się teraz tutaj cicho i bardzo dobrze, bo to znaczy, że zawodnicy dobrze odpoczywają i zbierają siły na kolejny sezon. Teraz natomiast przypomnijmy sobie wydarzenia, które miały miejsce od końca listopada ubiegłego roku, do końca marca tego roku. Tak jak w dwóch poprzednich podsumowaniach, zobaczycie telegraficzny skrót tego, co się działo, fakty, liczby, oraz statystyki VII sezonu, oraz subiektywne spojrzenie na wydarzenia oraz oceny kierowców. Nie przedłużając już wstępu, zapraszam do rozwinięcia newsa.
Witajcie. Ligową tradycją stał się plebiscyt, rozpisywany po zakończeniu każdego pełnego sezonu ligi. Tym samym coś, co swoje początki miało jeszcze w lidze F1CH-world, w naszej lidze zorganizowane zostało już po raz szósty. Fajne jest to, że w tej edycji plebiscytu udział wzięło czternaście osób. Jest to wyrównanie rekordu liczby głosujących z pierwszego sezonu. Oczywiście, pewny wpływ na to może mieć fakt, że po raz pierwszy w historii ligi mieliśmy 18 miejsc, a nie 16, niemniej jest to powód do zadowolenia i pokazuje, że forma ,,nagradzania" zawodników i poszczególnych wydarzeń danego sezonu nadal cieszy się powodzeniem. Zresztą, takie głosowanie doskonale pokazuje, co dla kierowców było w zakończonej kampanii najważniejsze, co zapamiętali najbardziej. Tym razem mogli głosować w siedemnastu kategoriach - o jednej więcej niż w poprzedniej edycji. Jest to związane z tym, że powróciła kategoria ,,debiutant sezonu". Było to możliwe, gdyż mieliśmy wystarczającą liczbę debiutantów. Dodatkowo, zamiast kategorii ,,najlepszy start sezonu" mieliśmy kategorię ,,kierowca najlepiej startujący do wyścigu", która była już obecna w plebiscycie za sezon IV. Dużą zmianą w porównaniu z poprzednimi edycjami było też to, że nie we wszystkich kategoriach była jednakowa liczba nominacji. To sprawiło, że głosy w niektórych kategoriach mocno się rozbiły, ale też rzeczywiście - tam, gdzie mieliśmy sześć opcji do głosowania, rzeczywiście wybór był trudny. Jak zdecydowali tym razem głosujący? Przekonacie się, zaglądając do rozwinięcia newsa. Zapraszam serdecznie.
Witam. Jak dobrze wiecie, niedawno została ogłoszona orgazniacja VIII sezonu ligi. Ten sezon będzie jednak wyjątkowy, gdyż obfitować on będzie w zmiany na niemalże każdej płaszczyźnie. Czy będą to zmiany na lepsze? Czas pokaże. O jakie zmiany chodzi? Tego dowiecie się w rozwinięciu newsa.
W ostatnim newsie poinformowałem o zawieszeniu ligi w trybie natychmiastowym oraz moim odejściu. Cóż, jak pewnie większość się domyśliła - news ten był żartem przygotowanym z racji pierwszego kwietnia. Moja sytuacja w pracy na ten moment się nie zmieniła i - dzięki Bogu - stan mojej narzeczonej jest dobry i się poprawia. Tym samym nadal mogę pozostać przy lidze i nią zarządzać - nie oddaję jej Szymussowi i będziecie musieli się ze mną jeszcze trochę pomęczyć. Choć oczywiście mój szanowny brat pozostaje moją prawą ręką i głównym zastępcą w lidze. Mam nadzieję, że żart choć odrobinę mi się udał i znalazły się osoby, które dały się nabrać. I że będą miały odwagę przyznać, że się nabrały. Jednocześnie z całego serca dziękuję jeszcze raz wszystkim kierowcom, którzy w poniedziałek właśnie złożyli mi życzenia z okazji moich urodzin!
Czas teraz na nowe informacje w sprawie kolejnego sezonu. Uprawnionych do jazdy w nim jest - oprócz mnie - piętnaście osób ze stawki siódmego sezonu, którzy w prywatnych wiadomościach potwierdzili swoją chęć do jazdy. Osobą siedemnastą jest After, który powraca do ligi. Ostatnie, osiemnaste miejsce jest w tej chwili wstępnie zarezerwowane dla zupełnie nowej osoby, jednak będzie ona musiała zaklepać swoje miejsce dopiero w trakcie testów. Niemniej jednak wszystkie te osoby chciałbym bardzo serdecznie zaprosić na spotkanie organizacyjne w sprawie nowego sezonu. Odbędzie się ono na platformie Discord, na naszym kanale, w najbliższy piątek, 5 kwietnia i rozpocznie się o godzinie 19. Podczas tego spotkania zostaną ogłoszone zmiany planowane w przepisach ligi, oficjalnie ogłosimy wybór moda oraz zostaną wybrane zespoły. Zaprezentowany zostanie także harmonogram testów oraz kalendarz na VIII sezon ExtremeF1. W razie wszelkich pytań jestem do dyspozycji. Przypominam także, że właśnie do piątku włącznie trwa plebiscyt ligowy. Zapraszam do głosowania. Zapraszam też serdecznie na piątkowe spotkanie organizacyjne.
Witajcie. Jak wszyscy wiedzą, ogłosiłem jakiś czas temu, że odbędzie się VIII sezon ligi. Stało się tak dlatego, że wszyscy tego chcieli i chciałem też tego ja. Uznałem bowiem, że mam jeszcze siły, chęci i przede wszystkim czas, by wszystko to prowadzić. Niestety, wydarzyło się coś niespodziewanego. W niedzielę otrzymałem propozycję awansu na wyższe stanowisko w mojej pracy. Propozycja ta jest dla mnie naprawdę bardzo korzystna i nie stać mnie na to, by ją odrzucić. Niestety, wiąże się to z tym, że zabierze to jeszcze więcej mojego wolnego czasu. Do tego jeszcze, większość z was pewnie pamięta o niespodziewanych problemach zdrowotnej mojej narzeczonej. W ostatni weekend jej stan nagle się pogorszył. Jest to niestety bardzo poważna sprawa, która wymaga maksymalnego zagrożenia z mojej strony. Dlatego podjąłem bardzo trudną decyzję. Jestem zmuszony zawiesić ligę ExtremeF1. To dla mnie naprawdę bardzo bolesny moment, bowiem miałem jeszcze naprawdę fajne plany. Jednak pewnych rzeczy nie można przewidzieć. A sami rozumiecie, co jest dla mnie ważniejsze. Pół biedy, że stało się po zakończeniu sezonu i mogę to ogłosić właśnie w takim momencie.
Chciałbym Was bardzo przeprosić, bo wiem, że wszyscy wiązali wielkie nadzieje z ósmym sezonem. Ja też. Niestety, na ten moment go nie będzie. Jednak chciałbym przekazać pewną optymistyczną wiadomość - liga może jeszcze zostać wznowiona. Mój brat, Szymusso zadeklarował, że gdy tylko nadejdzie czerwiec i wolniejszy okres od szkoły, będzie chciał wznowić ligę. Najbliższe dwa miesiące poświęci na to, by ,,nauczyć się" bycia głównym administratorem. Przekażę mu wszelkie potrzebne informacje, by logistycznie mógł to ogarnąć. Jestem przekonany, że doskonale sobie poradzi. Ja pozostanę oczywiście przy lidze jako doradca, jednak nie będę poświęcał już czasu na ogarnianie strony i wszystkiego, co związane z szefowaniem lidze. GP Polski natomiast było moim ostatnim wyścigiem w simracingowej karierze. Nie jest to mój wymarzony koniec, jednak mogę odejść z podniesionym czołem, jako kierowca. Przez ostatnie 10 lat osiągnąłem naprawdę coś fajnego. A przede wszystkim - moje pomysły na ExtremeF1 się sprawdziły. Jestem przekonany, że mój brat godnie mnie zastąpi i będzie kontynuował to, co zrobiłem. Jestem także pewien, że Wy, kierowcy, uszanujecie moją decyzję i będziecie realizować to, czego od Was wymagałem. Zawsze pamiętajcie o tym, że na pierwszym miejscu macie się nawzajem szanować. Liczę, że będziecie doskonale się bawić i przejedziecie być może jeszcze nie jeden sezon.
Z całego serca dziękuję bardzo wszystkim tym, z którymi rywalizowałem i tym, którzy mi pomagali w lidze. W pierwszej kolejności dziękuję Szymussowi za pomoc przy ogarnianiu ligi i za wspólną jazdę w zespole. Dziękuję Markovsky'emu, Patrique'owi2001, Taraskowi i Norbiemu za znakomitą działalność jako administratorzy. Wszystkim pozostałym natomiast po prostu dziękuję, że zostawiliście wiele serca, by ta liga jako tako wyglądało. Mam nadzieję, że nie zepsujecie tu nic i ExtremeF1 będzie nadal tak dobrze funkcjonować. A może lepiej? Może moje odejście okaże się dla Was korzystne? Zobaczymy. Wszystkich tych, którzy czują się rozczarowani moją decyzją - przepraszam. Wiem, że jest to nagłe. Dla mnie też to wszystko jest zaskakujące. Ale bardzo proszę o uszanowanie i zrozumienie mojej decyzji. Oczekujcie na czerwiec. Wtedy pojawią się informacje, co dalej z ligą, którą oficjalnie przekazuję dziś mojemu bratu.
Jeszcze raz bardzo wszystkim dziękuję za niezapomniane siedem sezonów, blisko trzy lata i 115 wyścigów. Ave ExtremeF1! Pozdrawiam serdecznie, Kubusa96.
Witajcie. Za nami już ostatni wyścig VII sezonu ligi. Szybko to zleciało, prawda? Po wyścigu prawie wszyscy kierowcy, którzy pojechali w ostatnim GP odpowiadali na pytania na konferencji prasowej. Pomagał mi w tym Markovsky, któremu dziękuję za to. Nie przedłużając zapraszam do rozwinięcia, gdzie kierowcy wypowiadali się na temat wyścigu i całego minionego sezonu i nie tylko.
Pokaz siły Taraska, szczęśliwy dzień wolniejszych kierowców
Nie udało się Markovsky'emu pożegnać z ligą zwycięstwem, choć ligowy dominator i tak zrobił coś fantastycznego - ukończył wszystkie osiemnaście wyścigów na podium. Przez wszystkie wcześniejsze sezony z różnych przyczyn to się nie udało. W Miedzianej Górze musiał zadowolić się drugim miejscem, gdyż McLaren zaryzykował ze strategią i pod koniec drugiego stintu mistrz ligi, mówiąc kolokwialnie, nie miał opon i przestrzelił nieco zjazd do pit-lane. W efekcie wygrał stosujący bezpieczniejszą strategię Tarask, który był tutaj niebywale szybki, jednak wcześniej musiał cały wyścig walczyć z mistrzem. Na najniższym stopniu podium Kamilo, który wykazał się bezbłędnością i ograł ścigających go kierowców Renault. Gwiazdami wieczoru byli jednak inni. Choćby Adventure0 i Kamilr2000, którzy zajęli odpowiednio szóste i siódme miejsce. Pierwszemu z nich dało to niespodziewane dziesiąte miejsce w końcowej klasyfikacji kierowców i wyprzedzenie Toyoty wśród konstruktorów, drugi zdobył pierwsze punkty w karierze. Serca kibiców skradł jednak Kiroshima. Wojownik z Nowego Tomyśla wprawdzie nie wyróżniał się jakąś szybką jazdą, ale przynajmniej dojechał do mety, podczas gdy czterech innych kierowców nie potrafiło tego zrobić. W nagrodę ligowa maskotka zajęła 9. miejsce i są to jego pierwsze punkty od... 54 wyścigów. Relacja z finału VII sezonu w rozwinięciu newsa.
Kierowcy ExtremeF1 są już po ostatniej w VII sezonie sesji treningowej. Na Torze Kielce nie pojawił się Markovsky, więc demolkę urządził sobie Tarask. Kierowca Mercedesa okazał się szybszy od drugiego Kubusy96 o ponad sekundę, a warto zaznaczyć, że uczestniczył tylko w niewiele ponad połowie sesji. Za plecami doświadczonego kierowcy Renault jest znacznie ciekawiej, bowiem różnice nie są już tak duże, przynajmniej między kierowcami, którzy mają aspirację do walki o podium. Ostatecznie trzeci czas treningu przypadł Patrique'owi2001, który nieznacznie pokonał Szymussa. Mieliśmy też drobne problemy z przekraczaniem limitów toru przez niektórych kierowców, miejmy nadzieję, że już w obliczu najważniejszej próby takich problemów nie będzie. Na relację z treningu zapraszam do rozwinięcia newsa, gdzie zobaczycie pierwszy w historii artykuł napisany przez Mikrusa.
Witam. Stało się nieuniknione - sezon VII dobiega końca, bowiem czeka nas ostatnia, osiemnasta runda. Jej gospodarzem tradycyjnie już będzie Polska, ale tym razem nie Tor Poznań - po raz czwarty w historii ExtremeF1, kierowcy zakończą sezon w Miedzianej Górze, na Torze Kielce. Zapraszam do rozwinięcia newsa na krótką historię toru i przegląd faworytów.
Witajcie. Dobiega końca seria ankiet personalnych. To już ostatni odcinek tej serii i zarazem jest to prawie na pewno ostatni odcinek jakiejkolwiek stałej serii newsów w ogóle w tej lidze. Dlaczego? Po prostu od długiego już czasu widzę spadek zainteresowania tego typu artykułami i zabawami, więc wydaje mi się, że staje się to zbędnym elementem. Mi osobiście jest szkoda i nawet trochę przykro z tego powodu, no ale co zrobić. Niemniej wszystkim tym, którzy wzięli udział w ankiecie personalnej w imieniu swoim oraz poprzedniego prowadzącego serdecznie dziękuję. Dziś prezentacja mojej skromnej osoby, czyli założyciela tej ligi. Pierwotnie miałem wystąpić w ankiecie wcześniej, jednak różne koleje losu i zawirowania sprawiły, że przejąłem prowadzenie tej serii newsów, więc zostawiłem swoją osobę na koniec. Wiecie o mnie wszystko - wkrótce już 23-letni dziennikarz jednej ze stacji telewizyjnych, mieszkający z tej racji obecnie w Warszawie, a pochodzący z małej miejscowości pod Bełchatowem. Wciąż też jeszcze studiuję (niestacjonarnie, drugi stopień) i planuję przyszłość z narzeczoną. Zresztą, odniosłem się do tego w ankiecie. To, jak mi idzie, też widać - trudny sezon, ale jednak z trzema podiami, więc mogę być zadowolony. Zaglądając do rozwinięcia newsa przekonacie się nie tylko o moich planach i marzeniach, ale po prostu dowiecie się też tego, o czym się codziennie nie mówi. Choć pewnie dla niektórych jest to przypomnienie sobie tego, co wiedzą. Niemniej zawsze się znajdzie tu coś, czego jeszcze nie wiedzieliście. Chcę też z góry uprzedzić, choć pewnie nie jest to zaskoczenie - jeśli chcecie to czytać, poświęćcie trochę więcej czasu, niż w przypadku poprzednich gości ankiety. Jestem bowiem przekonany, że objętościowo to ja wypisałem tutaj najwięcej słów. Nie potrafię inaczej w przypadku tego typu newsów. Cóż, kończę ten przydługawy wstęp, jeszcze raz dziękuję wszystkim, którzy wzięli udział w ankiecie personalnej. Teraz zapraszam do rozwinięcia, o ile chcecie poznać moje odpowiedzi.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum